Kirjaudu ▼
 

Seitsemän vuoden synkkyys hälvenee? Yhä harvempi yritys maksuhäiriöinen

Kimmo Taskinen
Seitsemän vuoden synkkyys hälvenee? Yhä harvempi yritys maksuhäiriöinen
Maksuhäiriöisten yritysten määrä laski viime vuonna ensimmäistä kertaa seitsemään vuoteen. Myös maksuhäiriömerkintöjen ja konkurssien määrä laski.
11.1.2016 11:44
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Suomen Asiakastiedon rekisterissä oli viime vuonna 54 800 yritystä, joilla oli maksuhäiriömerkintä. Määrä oli hieman yli kaksi prosenttia pienempi kuin edellisvuonna. Maksuhäiriöisten yritysten määrä laski ensimmäistä kertaa vuoden 2008 jälkeen.

Yrityksille kirjattiin yhteensä 192 000 uutta maksuhäiriömerkintää eli reilu prosentti vähemmän kuin edellisvuonna. Merkintöjen määrä laski kolmatta vuotta peräkkäin.

Suomen Asiakastiedon varatoimitusjohtaja Heikki Koivula ei vielä sano, että yritysten talous olisi laajalti kääntynyt parempaan.

Suomen Asiakastieto Oy
Taloustiedot
Y-tunnus 0111027-9
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OY
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 17,250
Muutos € +0,170
Muutos % +1,00
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

– Kyllä tämä mielestäni osoittaa, että pahimmasta kriisistä selvinneillä yrityksillä on kohtuullisen hyvät edellytykset suoriutua velvoitteistaan vastaisuudessakin, hän arvioi silti tiedotteessa.

Hotelli- ja ravintola-alallaon yhä vaikeaa

Vaikeinta on majoitus- ja ravitsemusalalla, jossa useammalla kuin joka viidennellä yrityksellä on maksuhäiriöitä. Lähes yhtä tavallisia nämä ovat rakennusyrityksissä.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Rahoitus- ja vakuutus- sekä kiinteistöalalla maksuhäiriöisiä yrityksiä on selvästi harvempi kuin joka kymmenes.

Myös konkurssitiedot ovat aiempaa positiivisempia. Viime vuonna konkurssia haki 2 900 yritystä, mikä oli 15 prosenttia vähemmän kuin vuotta aiemmin. Konkurssiin asetettujen yritysten määrä väheni 11 prosenttia.

11.1.2016 11:44
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (8)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Yritykset loppuu.
niin loppuu maksuhäiriötkin.


Suomen negatiivinen yrityselämä.
Kiitos poliitikoille.
Anonyymi: lopuillaan 11.1.2016 12:57

Anonyymi
Yritykset siirtäneet Viroon toiminnan, ei ole suomen verottaja trattaamassa enää.
Anonyymi: TopiKale 11.1.2016 12:59

Anonyymi
Yrittäjät alkaa oppimaan, että ei pidä ottaa velkaa palkkojen maksuun. Mielummin irtisanoo, konkurssi, lopetus tai suuntana Viro.
Anonyymi: EiMullaMuuta 11.1.2016 13:40

Anonyymi
Kuka näitä enään uskoo?
..................................
Anonyymi: game_over_SF 11.1.2016 13:55

Anonyymi
Ja palstaluuserit sen kun piipittää.
Anonyymi: voivoivoivoi 11.1.2016 14:06

Rekisteröitynyt käyttäjä
Miksi yrittää,kun julkishallinnossa saa yli 9000 €/kk,lisäksi tulee vuosittaiset % määräiset korotukset ja kesä,heinä,elokuu on vapaita.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Hoikkapoika 11.1.2016 14:23

Anonyymi
Hehhee..eihän Suomeen kukaan mitään perusta, verottaja laittaa verovelankin maksuhäiröksi jonka verottaja aiheuttanut...sarvikuonolandia suomi
Anonyymi: Matteusluukas 11.1.2016 17:42

Anonyymi
Hehhee..eihän Suomeen kukaan mitään perusta, verottaja laittaa verovelankin maksuhäiröksi jonka verottaja aiheuttanut...sarvikuonolandia suomi


On uskomatonta ettei tälläisiä pieniaivoisia SIMPUTTAJIA saada kuriin ja
pykälät sellaiseksi, että olisi yrittäjälläkin oikeusturvaa.
Ei helposti usko, ennen kuin on itse kokenut, mutta tämä suomi on
kusipäinen maa yrittää.
Anonyymi: TopiKale 11.1.2016 18:02
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Asiakastieto

Yhteistyössä