Kirjaudu ▼
 

OP-Pohjolan alkuvuosi sujui viime vuoden tahtiin

OP-Pohjolan alkuvuosi sujui viime vuoden tahtiin
Finanssiryhmä OP-Pohjola teki alkuvuonna tulosta viime vuoden tahtiin. Koko vuoden näkymiinsä yhtiö ei ole tehnyt muutosta.
3.5.2012 08:55
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

– Ensimmäinen neljänneksemme oli kokonaisuutena paras sitten finanssikriisin alkamisen: tulos-, vakavaraisuus- ja kasvukehityksestä muodostui vahva kokonaisuus, johon olen erittäin tyytyväinen, pääjohtaja Reijo Karhinen sanoo osavuosikatsauksessa.

OP-Pohjolan tammi-maaliskuun tulos ennen veroja oli 203 miljoonaa euroa, jossa on seitsemän miljoonaa euroa laskua viime vuoden vastaavasta ajasta.

Pankkitoiminnassa tulos parani 15 prosenttia 155 miljoonaan euroon. Vahinkovakuutuksessa tulos sen sijaan heikkeni, samoin henkivakuutuksessa.

Keskeinen tuottojen lähde eli korkokate koheni 15 prosenttia 274 miljoonaan euroon. Palkkiotuotot olivat pienessä laskussa.

Taloustiedot

Saamisten arvonalentumiset supistuivat puoleen viime vuodesta ja olivat 11 miljoonaa euroa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Kaikkiaan OP-Pohjolan tuotot kasvoivat lähes viisi prosenttia viime vuoden ensimmäisestä neljänneksestä. Kulut kasvoivat selvemmin eli liki 14 prosenttia. Osavuosikatsauksen mukaan kuluja kasvattivat liiketoiminnan kasvuun ja kehittämiseen liittyvät panostukset.

Ydinpääoman tasoa kuvaava niin sanottu Core Tier-vakavaraisuus nousi 15,1 prosenttiin viime vuoden 12,7 prosentista.

OP-Pohjola on pitänyt koko vuoden ohjeistuksensa ennallaan ja arvioi, että finanssiryhmän koko vuoden tulos on tänä vuonna samaa tasoa tai parempi kuin viime vuonna.

3.5.2012 08:55
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Ihmiset Reijo Karhinen

Kommentit (13)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Nimimerkki "tuleva ex-asiakas" mikä muka menee nyt huonosti???
Anonyymi: Herman 3.5.2012 9:13

Anonyymi
Nimimerkki "tuleva ex-asiakas" mikä muka menee nyt huonosti???


"Vahinkovakuutuksessa tulos sen sijaan heikkeni, samoin henkivakuutuksessa." -> Vakuutusmaksut nousevat.

"Palkkiotuotot olivat pienessä laskussa." -> Maksut nousevat.

"Kulut kasvoivat selvemmin eli liki 14 prosenttia." -> Väkeä ulos, konttoreita kiinni.

Vaihtoa pukkaa!
Anonyymi: Tuleva ex-asiakas 3.5.2012 9:21

Anonyymi
Vaan onneksi ei ole suomalaista henkilöautomerkkiä. Ei sitä haukkumista jaksaisi kuunnella.
Anonyymi: palfinger 3.5.2012 9:37

Anonyymi
"Kaik­ki­aan OP-Poh­jo­lan tuo­tot kas­voi­vat lä­hes vii­si pro­sent­tia vii­me vuo­den en­sim­mäi­ses­tä nel­jän­nek­ses­tä. Ku­lut kas­voi­vat sel­vem­min eli li­ki 14 pro­sent­tia. Osa­vuo­si­kat­sauk­sen mu­kaan ku­lu­ja kas­vat­ti­vat lii­ke­toi­min­nan kas­vuun ja ke­hit­tä­mi­seen liit­ty­vät pa­nos­tuk­set." eli "ex-asiakas" olet sitä mieltä, että investointeja ei saa tehdä jos siihen käytetään rahaa???????????
Anonyymi: Herman 3.5.2012 10:16

Anonyymi
"Kaik­ki­aan OP-Poh­jo­lan tuo­tot kas­voi­vat lä­hes vii­si pro­sent­tia vii­me vuo­den en­sim­mäi­ses­tä nel­jän­nek­ses­tä. Ku­lut kas­voi­vat sel­vem­min eli li­ki 14 pro­sent­tia. Osa­vuo­si­kat­sauk­sen mu­kaan ku­lu­ja kas­vat­ti­vat lii­ke­toi­min­nan kas­vuun ja ke­hit­tä­mi­seen liit­ty­vät pa­nos­tuk­set." Ai olet "ex-asiakas" sitä mieltä, että ei saisi investoida ja kehittää toimintaa?
Anonyymi: Herman 3.5.2012 10:17

Anonyymi
Kurssinousu yli 10%. Ei tuon tulosjulkistamisen perusteella
mitenkään järkevää. Lieneekö shorttausrahastus lähipiiri-
läisiltä.
Anonyymi: sofisti 3.5.2012 10:19

Anonyymi
Onpahan saaneet Talsassa taas masentavan otsikon aikaan. Kyseessä kuitenkin paras kv viiteen vuoteen...
Anonyymi: J.F 3.5.2012 11:48

Anonyymi
Kurssinousu yli 10%. Ei tuon tulosjulkistamisen perusteella
mitenkään järkevää. Lieneekö shorttausrahastus lähipiiri-
läisiltä


ööö... Kurssien pitäisi laske, että saadaan tuottoa shorttaamalla.
Anonyymi: Idiootti 3.5.2012 11:48

Anonyymi
Miksi Osuuspankki, joka toimii osuuskunta-periaatteella, perii jatkuvasti asiakkailtaan palkkioita ja palauttelee niitä myöhemmin bonusten muodossa? Miksi ylipäätään periä noita palkkioita?

Mihin voitot käytetään? Eikös nekin pitäisi osuuskuntaperiaatteella osittaa omistajilleen? Voitoistahan maksetut bonuksen ovat jo vähennetty.

Muutamaa OP:n johtajaa nähneenä tiedän hyvin mihin ainakin osa voitoista menee.
Anonyymi: weight index, fat% 3.5.2012 12:53

Anonyymi
Pörssivalvojien tulisi syynätä OP-Pohjolan tänäisiä pörssi-
kauppoja tarkasti. Hurja kurssinousu, joka ei mitenkään korreloidu tulosjulkaisun kanssa. Lisäksi tähän mennessä
yli 13milj. edestä kauppoja.Kuka ostaja kuka myjä.???
Haiskahtaa siltä....
Anonyymi: pörssihai 3.5.2012 18:06
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä