Kirjaudu ▼
 

Alma Median tulos heikkeni selvästi loppuvuonna

Mediakonserni Alma Media teki loppuvuonna selvästi heikentyneen tuloksen. Myös koko vuoden tulos oli alamäessä. Osinko laskee edellisvuoden 0,70 eurosta 0,40 euroon.
Taloussanomat
15.2.2012 09:50
3

Alma Media antoi tammikuussa tulosvaroituksen, jonka mukaan konsernin koko viime vuoden liikevaihto kasvaa, mutta liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä jää alle edellisvuoden tason. Tämä johtuu joulukuulle kohdistuneista kuluista sekä ennakoitua heikommin toteutuneesta joulukuun levikki- ja ilmoitusmyynnistä.

Alma Median tulos ennen veroja ylsi loka-joulukuussa 5,3 miljoonaan euroon, kun se vuotta aikaisemmin oli 12,1 miljoonaa euroa. Osakekohtainen tulos laski 0,12 eurosta 0,03 euroon.

Liikevaihto laski loppuvuonna 2,1 prosenttia 81,3 miljoonaan euroon. Koko vuoden liikevaihto kasvoi sen sijaan 1,6 prosenttia 316,2 miljoonaan euroon.

Loka-joulukuun liiketulos ilman kertaeriä laski 11,0 miljoonasta eurosta 10,1 miljoonaan euroon. Koko vuoden liiketulos ilman kertaeriä pakitti 43,9 miljoonasta eurosta 42,9 miljoonaan euroon.

Taloustiedot

Negatiivisia kertaluonteisia eriä oli loppuvuonna 0,5 miljoonaa euroa, kun niitä vuotta aiemmin oli 0,3 miljoonaa.

Alma Median painetun median liikevaihto laski loppuvuonna 60,6 miljoonaan euroon 62,9 miljoonasta eurosta. Kauppalehti-ryhmän liikevaihto oli vuoden viimeisellä neljänneksellä 15,2 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli 16,1 miljoonaa euroa. Konsernin digitaalisten tuotteiden ja palvelujen liikevaihto kasvoi 10,8 prosenttia 14,9 miljoonaan euroon.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Konsernin ilmoitusmyynnin liikevaihto laski 1,1 prosenttia 40,6 miljoonaan euroon. Painettujen lehtien ilmoitusmyynti laski 6,0 prosenttia 29,2 miljoonaan euroon. Verkkoilmoitusmyynti kasvoi sen sijaan 13,5 prosenttia 11,1 miljoonaan euroon.

Levikkiliikevaihto laski 1,5 prosenttia 31,4 miljoonaan euroon.

Alma Median mukaan talouden epävarmuus vaikeuttaa poikkeuksellisen paljon ilmoitus- ja levikkiliikevaihtojen kehityksen ennustamista. Digitaalisten palveluiden odotetaan kuitenkin yhä kasvattavan osuuttaan mediamarkkinasta.

Alma Media ennakoi, että vuoden alusta voimaan tullut arvonlisäveron muutos voi kutistaa konsernin julkaisemien sanomalehtien levikkejä. Liikevaihdon ennakoidaan kasvavan tänä vuonna lähinnä yrityskauppojen johdosta viime vuoden tasosta. Liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä odotetaan alittavan viime vuoden tason.

Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (3)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Hei Hurri. Mitä eroa on oman valuutan devalvoinnilla tai Kreikalta vaadittaviin palkan ja eläkkeiden alennuksella ?
täh 15.2.2012 10:05

Anonyymi
Jos firman tulos on huono niin ehkä voisi katsoa myös sitä onko SYY firman tuotteissa.
Buhahhah 15.2.2012 10:17

Anonyymi
Kummasti helpottaisi jos koittaisivat etsiä tosiasioita uutisten taustoilta eikä käytettäisi pelkästään Reutersin ja AP:n si.ionis.tipro.paga.ndaa! Huom! Kyseinen poliittinen liike on ääriliike mutta se ohjailee meille tarjottavaa uutisvirtaa lähes monopolina.
da daa 15.2.2012 11:12
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä