Kirjaudu ▼
 

Vielä yksi tarjous Saabista – tuotanto käyntiin?

EPA/PETER ENDIG
Vielä yksi tarjous Saabista – tuotanto käyntiin?
Kiinalaisyhtiö aikoo jättää tarjouksen ruotsalaisen autonvalmistajan Saabin konkurssipesästä, kertoo talouslehti Dagens Industri. Jos sopimus menee läpi, on tuotanto tarkoitus aloittaa uudelleen.
19.1.2012 08:11
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kiinalainen Youngman ilmaisi kiinnostuksensa konkurssipesästä jo kuukausi sitten. Tarjouksen suuruus olisi DI:n lähteiden mukaan viisi miljardia kruunua.

Youngman on kiinnostunut pääasiassa Saabin uuden sukupolven hybridistä eli PhoeniX-alustasta, johon se on valmis myös sijoittamaan. Tarkoitus olisi käynnistää myös Saab 9-3:n tuotanto uudelleen parin kolmen kuukauden jälkeen sopimuksen kirjoittamisesta, lähde ilmoitti.

Saab jätti joulukuun loppupuolella konkurssihakemuksen Vänersborgin käräjäoikeudelle. Se koski Saab Automobilea, Saab Automobile Toolsia ja Saab Powertrainia.

Saabin aiempi omistaja GM on vastustanut Saabin patenttien joutumista kiinalaisten haltuun. Sen takia Youngmanin aiempi yritys saada Saabin taakse kiinalaisia rahoittajia kariutui. Autotuotannon jatkamisen edellytyksenä olisi ollut lisenssisopimuksen sopiminen GM:n kanssa.

Nyt tarkoitus olisi hankkia osia 9-3:een muista lähteistä kuin GM:ltä.

∇ Mainos ∇
19.1.2012 08:11
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Saab Automobile

Kommentit (20)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kodak meni konkurssiin jenkkilässä, nyt tuulipuvut äkkiä laittamaan velkavipu vetämään konkurssiin.
Anonyymi: Älä sijoita velkaan 19.1.2012 8:25

Anonyymi
Velkaraha palaa Eurooppaan.

Kyllä kannatti käyttää kiinalaista orjatyövoimaa ja tuottaa globaalista hyvää !



Kiinalainen ajaa rollisilla sinä orja skodalla.
Anonyymi: eroa on kuin yöllä j 19.1.2012 8:26

Anonyymi
ladalla pääsee kovempaa kuin polkupyörällä.
Anonyymi: vauhtihirmu 19.1.2012 9:08

Anonyymi

Kiinalainen ajaa rollisilla sinä orja skodalla.


Taitaa tänä päivänä vielä suurin osa kiinalaisista ajaa polkupyörällä silloin kun jollain ajaa =)
Anonyymi: Matti 19.1.2012 9:09

Anonyymi
...ja kun asiat on saatu vetkuteltua tähän malliin, tarjous onkin sitten suorastaan ylellisen hyvä?
Anonyymi: Nimetön 19.1.2012 9:14

Anonyymi
...ja kun asiat on saatu vetkuteltua tähän malliin, tarjous onkin sitten suorastaan ylellisen hyvä?



Kiitos järkevien jenkkien, ESIM. volvolla menee paremmin kuin koskaan kun se on KIINALAISEN GEELIN.
Anonyymi: Ottakaa opiksi. 19.1.2012 9:23

Anonyymi
Niin, koko Saabin mallisto pitäisi kehittää uudelleen, että pääsisi GM:n omistamasta teknologiasta eroon.
Ei tu mittään!
Anonyymi: Veronmaksaja 19.1.2012 9:25

Anonyymi
"Peräpuikko" uustuotantoon,siitä se nousu taas lähtee.
Anonyymi: Saab95 19.1.2012 9:31

Anonyymi
Niin, koko Saabin mallisto pitäisi kehittää uudelleen, että pääsisi GM:n omistamasta teknologiasta eroon


Juuri noin tullaan tekemään. GM:n tekniikka on pelkkää p:tä, mutta SAABin insinöörit ja brändi ovat arvokkaita. Jos joku fennomaani ei vielä ole ymmärtänyt, on kaikella mikä tulee Ruotsista hyvä maine varsinkin kehittyvissä maissa, paljon parempi kuin vaikka ranskalaisilla tai amerikkalaisilla. Kiinan hallituksen on pitänyt suitsia yli-innokkaita kiinalaisyrityksiä aloittamasta kilpatarjontaa SAABista. Halukkaita ostajia on jonoksi asti ja kehittämiseen ollaan valmiita satsaamaan miljardeja.
Anonyymi: Det glider in 19.1.2012 9:40

Anonyymi
Hyvä homma. 93 on loistava auto.
Kunhan pääsevät gm:stä eroon niin uusi nousu alkaa!
Anonyymi: sepi 19.1.2012 9:59
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä