Kirjaudu ▼
 

KS: Talvivaara aikoo torjua lintukuolemia pelättimillä

Lehtikuva
KS: Talvivaara aikoo torjua lintukuolemia pelättimillä
Kaivosyhtiö Talvivaara aikoo torjua lintukuolemia jätealtaillaan linnunpelättimillä, Kainuun Sanomat kertoo.
30.4.2012 13:30
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Sotkamossa Talvivaaran kaivoksen jätevesialtaasta löydettiin loppuviikosta kuolleita lintuja, Helsingin Sanomat (HS) kertoi lauantaina. Linnut löysi neljän hengen ryhmä, jossa olivat mukana lehteä HS:n avustajinakin toimineet toimittaja ja kuvaaja.

Ympäristöviranomaiset tutkivat lintujen kuolinsyytä ja poliisi ryhmän liikkumista kaivosalueella.

Kainuun Sanomien haastattelema Talvivaaran viestintäpäällikkö Olli-Pekka Nissinen sanoo, että tapauksen vuoksi yhtiö aikoo tutkia kaivoksen turvajärjestelyjä.

– Kaikkia kulku- ja turvajärjestelyjä katsotaan. Mietimme linnunpelättimien hankintaa ja asennusta, Nissinen sanoo lehdelle.

∇ Mainos ∇
30.4.2012 13:30
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Kommentit (43)

Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ja sekö poistaa vaaran lähteen luonnon kannalta.
pellepeloton..heh..h 30.4.2012 13:40

Anonyymi
eikphan olisi parempi laittaa pintaverkot ettei kuolleet linnut ajaudu rantaan.
olivatko muuten ne linnut tippuneet taivaalta lentaessaan????
tai jos ne olikin kavelevia lintuja ja hukkuivat kun upposivat heikkoihin jaihin.
mitahan selityksia ja tutkimuksia viela suoritetaan taman tiimoilta
Nimetön 30.4.2012 13:42

Anonyymi
Onko niissä Talvivaaran jätealtaissa sitten jotain MYRKYLLISTÄ eläimille ja luonnolle - jos on niin minnekköhän ne jätealtaat tyhjennetään kun ne täyttyvät.
Buhahhah 30.4.2012 13:44

Anonyymi
Joo. Kyllä siinä myrkyt saa kyytiä kun kunnolla pelättää !
Ostaskohan Perän Pekka multa tällasia jäniksenkäpäliä onnenamuleteiks että jatkossa vois välttyä tällasilta turhilta harmeilta ?
Sotkamon työkkäri ty 30.4.2012 13:44

Anonyymi
LUONNONSUOJELU PITÄISI KIELTÄÄ LAILLA!!! VIHERVASEMMISTO ON VIENYT LINNUT ALTAASEEN!!!
SYYPÄÄT!!! 30.4.2012 13:44

Anonyymi
Vihreät voisivat mennä linnunpelättimiksi.
asukas 30.4.2012 13:46

Anonyymi
Jep jep, ja myrkyt saa edelleen jäädä sinne. Tässä on kyllä sen luokan pissitys menossa, eikä meidän viherpiipertäjät hallituksessa ja eduskunnassa uskalla sanoa mitään vastaan. Taitavat ajatella, että pilatkoon ympäristön tuolla kaukana, kunhan vaan nimby.
maalainen Hki 00100 30.4.2012 13:47

Anonyymi
http://www.laki24.fi/ymas-vesistot-alueellisetymparistokeskukset.html

Vierkamiehillä on paljon tekemätöntä työtä, pääasia on virka.
poliitinen vastuu re 30.4.2012 13:55

Anonyymi
Tämä on sitä suomalaisen kaivosteollisuuden hightech-osaamista!
Selkeää vientipotent 30.4.2012 13:58

Anonyymi
linnunpelätin...harjoittelijan palkalla vai työllistämistuella
valmis osaaja 30.4.2012 14:01
Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä