Kirjaudu ▼
 

Brown: Ilmastolasku 100 miljardia dollaria vuodessa

Iso-Britannian pääministerin Gordon Brownin mukaan rikkaiden maiden tulisi maksaa sata miljardia dollaria vuodessa ilmastonmuutoksen torjunnasta. Ei riitä, sanoo Intia.
26.6.2009 18:50
Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kehittyneille teollisuusmaille lankeava lasku ilmastonmuutoksen torjunnasta kohoaa noin 100 miljardiin dollariin (71 mrd. euroon) vuodessa, sanoo Iso-Britannian pääministeri Gordon Brown. Lontoon eläintarhassa perjantaina puhunut Brown ehdotti lukua pohjasummaksi neuvotteluille vuoteen 2020 asti.

Ympäristöjärjestöt tervehtivät Brownin ilmoitusta lähinnä ilolla. Ne kiittelivät ennen kaikkea sen ajoitusta, sillä 17 maailman suurinta teollisuus- ja kehitysmaata kokoontuu kahden viikon kuluttua keskustelemaan ilmastonmuutoksen torjunnasta.

Kehittyvät maat eivät olleet yhtä innoissaan Brownin laskelmista.

– Se on vain pisara, mutta ainakin joku on nyt avannut pelin, intialainen energia-asiantuntija Pradipto Ghosh sanoi.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Kehittyvät maat ovat aiemmin toivoneet teollisuusmaiden osuudeksi yhtä prosenttia maailman bruttokansantuotteesta, eli noin 466 miljardia dollaria vuodessa (332 mrd. euroa). Britit leimasivat vaateet fantasiaksi.

Britannia asetti Brownin johdolla omaksi tavoitteeksensa rajoittaa maailman keskilämpötilan nousu kahteen celsius-asteeseen. Asiasta neuvotellaan Kööpenhaminan ilmastokokouksessa joulukuussa.

26.6.2009 18:50
Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (30)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Sieltä se nyt tulee seuraava aivan Eu rahastus aalto!Näillä innovaatioilla ei sitten ole rajaa.
Anonyymi: Loppuun rahastettu j 26.6.2009 19:03

Anonyymi
Montakos tuhatta miljardia löytyi kuin hiluja taskunpohjalta, kun pankit ja pörssiyhtiöt olivat konkurssien partaalla?
Anonyymi: coldplay 26.6.2009 19:05

Anonyymi
Viherfasismilla kerätään jatkossa tavisten ylimääräiset rahat!Arvaa osallistuuko eliitti!
Anonyymi: Eu demokratiavaja ja 26.6.2009 19:07

Anonyymi
Täh meidänkö pitää siis maksaa ilmastoviulut vaikka pahimmat saastuttajat kuten intia ja kiina ei osallistu millään lailla koko ilmastohuijaukseen täh? Firmat leipo rahat omaan taskuun ja kansa maksaa...ei hyvää päivää....
Anonyymi: noniintaasjoo 26.6.2009 19:10

Anonyymi
Suomi on EU Mallimaksaja!
Anonyymi: Lissabonin sopimus k 26.6.2009 19:22

Anonyymi
Ihan sama mitä raha summia heitetään.. ei auta. Ilmaston muutoksen pysäyttäminen ei ole niin helppoa, että siitä selvittäisiin rahalla, vaan tarvitaan oikeita muutoksia ja voi olla, että nekin ovat jo myöhässä.

Mielenkiintoinen trendi on se, että tietyt sijoittajat eivät panosta enään "uusiutuviin energian lähteisiin", vaan kriisinhallintaan. Siis nuo sijoittajat uskovat, että muutosta ei voi enään estää, vaan nyt panostetaan kohteisiin jotka hyötyvät huonoista ajoista.
Anonyymi: Ei auta 26.6.2009 19:24

Anonyymi
Maksakaa Gordon Brownille, niin hän pelastaa ilmaston!

Ja mitenhän herra Brown aikoo semmoisen tempun verottamalla tehdä?
Anonyymi: Climate HOAX 26.6.2009 19:37

Anonyymi
Paljonkohan maksaa sotiminen Irakissa ja Afgaaniassa vuosittain?! Paljonko se maksaa koko euroopalle kun otetaan pakolaisia sieltä vuosittain?! Paljonko saastuttaa luontoa käydä sotaa näissä maissa?!
Anonyymi: Idiootti otti huomio 26.6.2009 19:41

Anonyymi
Montakos tuhatta miljardia löytyi kuin hiluja taskunpohjalta, kun pankit ja pörssiyhtiöt olivat konkurssien partaalla?


12 biljoonaa löytyi aika äkkiä paikkaamaan pankkien itse aiheuttamia ongelmia.
Anonyymi: Pikku rahat 26.6.2009 19:45

Anonyymi
Montakos tuhatta miljardia löytyi kuin hiluja taskunpohjalta, kun pankit ja pörssiyhtiöt olivat konkurssien partaalla?

12 biljoonaa löytyi aika äkkiä paikkaamaan pankkien itse aiheuttamia ongelmia.


Biljoonaa? Kas kun ei multitsiljoonaa...
Anonyymi: Kroisos Pennonen 26.6.2009 20:17
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

18:49 NSIG:n Okmetic-tarjous jatkuu – kauppa voi vaatia TEM:n siunauksen
18:34 Palkkaa maksettiin bensana – mätkyt menossa työntekijöiden pulitettavaksi
17:58 Rosatomin viesti Suomelle: Voimala kestää pidempään kuin yksikään poliittinen jakso
16:48 Ovakon säästöohjelma laajenee
16:29 Digitoday Tässäkö Applen seuraava ostos: HBO tai Netflix?
15:54 Vältä näitä kännykkävirheitä – uutta tietoa terveysvaikutuksista
14:59 Bitcoin-louhimo konkurssiin Ruotsissa
14:30 Helsingin pörssi etenee vailla selvää suuntaa – SSAB vauhdissa
14:15 "Tästä halutaan huvipuisto" – Espanjassa yritetään hillitä turismia
13:40 Puolustusvälineyhtiö Patrian toimitusjohtaja vaihtuu
13:31 Ex-työntekijä vinkkasi: Kamux maksanut palkkoja bensana
12:45 Tulva pysäytti Audien rakentamisen
12:18 Digitoday Windows 10:n tietoturvaan merkittävä parannus – aktivoitava itse
11:48 Digitoday "Kestämätön tilanne": Anvia taipui kompromissiin Elisan edessä
11:30 Aktia nosti talousennustetta – työmarkkinoilla "dramaattinen jakautuminen"
11:25 Rautia-rautakaupat katoavat Suomen kauppakartalta
11:11 Kiky-sopu myös viestintään ja mekaaniseen metsäteollisuuteen
10:27 Digitoday Google tuomassa hurjan myyntivaltin omille Android-puhelimilleen?
10:25 Kamux peruu listautumisen – veroja maksamatta
10:08 Elisa ostaa Anvian tietoliikenne- ja viihdepalvelut
10:05 Evli suuntaa pk-sektorille ja aloittaa yt-neuvottelut