Kirjaudu ▼
 

Ukraina houkuttelee lentoyhtiöitä ylilentoihin

© David Gray / Reuters
Ukraina houkuttelee lentoyhtiöitä ylilentoihin
Ukraina on alkanut houkutella lentoyhtiöitä jatkamaan ilmatilansa käyttöä sen jälkeen, kun liikenne väheni Malaysia Airlinesin lentokoneen alasampumisen jälkeen vuonna 2014.
7.3.2016 18:26
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Viranomaiset neuvottelevat muun muassa Emirates Airlinesin, Flydubain, Etihad Airwaysin ja Turkish Airlinesin kanssa ylilentojen jatkamisesta Ukrainan ilmatilassa. Euroopan lentoturvallisuusviranomainen linjasi helmikuussa, että osa Mustanmeren länsiosien yläpuolella sijaitsevasta ilmatilasta on turvallista.

– Arviomme mukaan noin 40 yritystä on ollut kiinnostuneita jatkamaan lentoja tämän ilmatilan yli, kun nyt niitä on noin 12, Ukrainan lennonjohdosta vastaavan viranomaisen Ukraeroruhin johtaja Dmytro Babeitshuk sanoo uutistoimisto Bloombergille.

Lentoyhtiöiden houkuttelu on Ukraeroruhille tärkeää, koska yhtiö ennustaa ylilentomaksuista saatavan liikevaihtonsa putoavan tänä vuonna 37 prosenttia noin 66 miljoonaan euroon. Hallituksen joukkojen ja Venäjä-mielisten separatistien kaksi vuotta kestänyt konflikti on johtanut siihen, että moni lentoyhtiö kiertää Ukrainan kokonaan.

Liikenne väheni myös, kun Venäjä pakkoliitti Krimin itseensä ja kun Malaysia Airlinesin matkustajakone ammuttiin Itä-Ukrainan päällä.

– Iso määrä lentoja ylitti Krimin. Olemme kuitenkin sulkeneet ilmatilan, koska emme voi kontrolloida sitä, Babeitshuk sanoo.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Yhtiö uskoo, että lentojen jatkamisessa Krimin ohi on suuri potentiaali.

Ukrainan ylittävien lentojen määrä väheni 30 prosenttia sekä vuonna 2014 että 2015.

7.3.2016 18:26
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (7)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Mitähän matkustajat ovat mieltä Ukrainan yli lentämisestä? Houkutteleeko tuo reitti muita kuin itsemurhakandidaatteja?
Anonyymi: Andersson 7.3.2016 18:47

Anonyymi
Parempi lennellä muuta kautta. Paluuta voi harkita kun DSB ja JIT ovat löytäneet syylliset aiempaan lentoturmaan.

Hollantilaisten näkökulmasta asiaa voi seurata täältä:
Whathappenedtoflightmh17(com)
Anonyymi: Mitätodellatapahtui 7.3.2016 19:16

Anonyymi
Hmm... lensin hiihtolomaviikolla Norvegianin lennolla Helsingistä Dubaihin ja takaisin. Molemmat lennot menivät Ukrainan yli. Olisikos pitänyt olla huolissaan?
Anonyymi: Sandels 7.3.2016 19:21

Anonyymi
Parempi lennellä muuta kautta. Paluuta voi harkita kun DSB ja JIT ovat löytäneet syylliset aiempaan lentoturmaan.

Kannattaa tutustua kansainvälisen Bellingcat-vapaaehtoisjärjestön tekemään raporttiin aiheesta. Se tyjentävästi selvittää, ketkä malesialaiskoneen pudotuksen takana ovat aina yksittäisten vastuuhenkilöiden tasolle asti.

Bellingcatin työstä tekee erityistä se, että kaikki tulokset voi kukin tarkistaa itse julkisista lähteistä, kuten Googlen kartoista. Etenkin venäläiset bellingcattiläiset ovat tehneet hyvää työtä kaivaessaan yksittäisten ihmisten tietoja VK-palvelusta.
Anonyymi: PuolueetontaTietoaOn 7.3.2016 19:30

Anonyymi
Ukraina on konkurssin partaalla, joten kaikki keinot ovat käytössä. Ylilennoista saa hieman taskurahaa, mutta todellinen vaurastuminen alkaa vasta Venäjän kaupan elpymisen myötä. Tätä on vain vaikea myöntää - ja ainahan Ukraina voi vedota länsimaiden moraaliseen vastuuseen jonka voi sitten mitata dollareissa...
Anonyymi: lentokapteeni 7.3.2016 19:46

Anonyymi
Tuota Suomessa kannattaisi vihdoin siirtyä propagandan levittämisestä analysoitujen uutisten välittämiseen. Tämä tarkoittaa erilaisten näkökulmien tarkastelemista.

Keskustelun ja kommenttien taso meinaan laskee, jos pelkkää propagandaa päästetään lävitse.

Suomi alkaa olemaan se Euroopan heikoin lenkki.

Yllä oleva ei koske yleensä talousuutisia, vaan yleensä Venäjää koskevaa uutisointia ja kommentointia. Eivät lukijat tyhmiä ole. Sotakirves kannattaisi jo heittää järveen. Kirveellä vaan lyö omaan jalkaan.
Anonyymi: VihjeSanomalle 7.3.2016 19:52

Anonyymi
"Viranomaiset neuvottelevat muun muassa Emirates Airlinesin, Flydubain, Etihad Airwaysin ja Turkish Airlinesin kanssa ylilentojen jatkamisesta Ukrainan ilmatilassa."

Toisaalta tämähän on hyvä merkki: Ukraina ei siis aio jatkaa enää sotaa Itä-Ukrainassa, eikä kai odota enää Venäjän suurhyökkäystä, sitä 10000 panssarin kolonnaa, jonka Poroshenko näki jo olevan Itä-Ukrainassa:-). Satusetähän tuo Ukrainan Poro.
Anonyymi: Täyttäpashaakoko 7.3.2016 22:49
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

1.7. Sokerimuro ei enää maistu – Kellogg vastaa take away -murokahvilalla
1.7. Neljä ennustetta, joissa arvostettu futurologi Toffler osui oikeaan
1.7. Ilta-Sanomat Puolalaiset insinöörit hämmästyivät sähkövarkauksista Suomessa
1.7. Liian vanhat autot ajokieltoon Pariisissa sakkojen uhalla
1.7. Talousguru: EU on tuomittu epäonnistumaan
1.7. Työttömiä lähes 5 000 000 – Espanjassa silti pulaa koodareista ja hoitajista
1.7. Talvivaara myy liikevaihtoa tuottaneen omaisuutensa Terrafamelle
1.7. Teollisuustuotannon kasvu kiihtyi Yhdysvalloissa
1.7. Helsingin pörssissä tehtiin lähes 86 000 kauppaa päivässä
1.7. Suomi vaihtoi 300 tonnia silakkaa 1500 loheen
1.7. Reipas kasvu jatkui –10 750 uutta autoa rekisteriin
1.7. Jalkapalloeuforia tarttui pörssiin Islannissa?
1.7. Soinia ryöpytettiin eduskunnassa – "Häkellyttävän alhaista populismia"
1.7. Teräsyhtiöt kiipeävät pörssissä, Nokia luisuu
1.7. Digitoday Verkkokonnilla ovela harhautus: Näin huijausviesti menee täydestä
1.7. Katso, kenen nettotuloja sote paisuttaa – ministeriö kiistää suosineensa
1.7. Nanso myy trikootuotantonsa Nokian Neulomolle
1.7. Aktia ostaa Elisa Lompakon
1.7. Sääntö-Suomen poikkeus: Taas voi tienata tonnin verottomasti
1.7. Kapselissa meren ali puolessa tunnissa Tukholmaan – näin suurhanke etenee
1.7. Digitoday Apple iskee taas musiikkibisneksessä? Silmäilee poikkeuksellista palvelua
1.7. Hyviä uutisia asuntovelalliselle – euriborit miinuksella pitkään
1.7. Digitoday Uusi Firefox antaa tehdä aiemmin mahdottoman Gmail- ja Facebook-tempun
1.7. Pihlajalinna solmi pitkistä sote-ulkoistuksista – rajoituslaki voimaan tänään
1.7. Kauppa kävi hyvin ja hinnat laskivat
1.7. Kaleva: Norwegianilta matkustajille lisälasku – syynä Norjan valtio
1.7. Digitoday Itseajava Tesla joutui ensimmäiseen kuolonkolariin
1.7. S&P alensi EU:n luottoluokitusta – syynä Brexit
1.7. Nyt on myöhäistä – kansa ei kiirehtinyt lainakaton vuoksi
1.7. HS-kysely: Enemmistö suomalaisista hyväksyy halpatyövoiman
Asiakastieto

Yhteistyössä