Kirjaudu ▼
 

IMF:n Lagarde: Tuki Ukrainalle loppuu, jos korruptiota ei suitsita

© Mariana Bazo / Reuters
IMF:n Lagarde: Tuki Ukrainalle loppuu, jos korruptiota ei suitsita
Lagarden mukaan ilman tarvittavia uudistuksia on epätodennäköistä, että Ukrainan 17,5 miljardin dollarin lainaohjelmaa jatketaan.
10.2.2016 18:08
Taloussanomat-Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kansainvälisen valuuttarahaston IMF:n apu Ukrainalle voi loppua, jos maa ei toteuta talousuudistuksia ja suitsi korruptiota.

Ukrainan hallitusta varoitti keskiviikkona IMF:n pääjohtaja Christine Lagarde. Lagarden mukaan ilman tarvittavia uudistuksia on epätodennäköistä, että Ukrainan 17,5 miljardin dollarin pelastuspaketti Ukrainalle jatkuu.

– Ukraina on vaarassa palata epäonnistuneeseen talouspolitiikkaan, josta se on kärsinyt lähihistoriassaan. On elintärkeää, että Ukrainan johto toimii nyt ja palauttaa maan uudistusten lupaavalle tielle, Lagarde sanoo lausunnossaan.

Sijoittajien huoli Ukrainan velanmaksukyvystä kasvoi lausunnon jälkeen. Juoksuajaltaan vuonna 2019 päättyvien Ukrainan valtionlainojen korko pomppasi 12,6 prosenttiin.

Talousministerin ero repii hallitusta

Kansalaisten tyytymättömyys uudistusten hitauteen on syönyt Ukrainan presidentin Petro Porošenkon ja hänen hallituksensa kannatusta. Hallitus nousi valtaan loppuvuodesta 2014 nimenomaan lupaamalla tekevänsä lopun entisen presidentin Viktor Janukovytšin aikana jyllänneestä korruptiosta.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Viime viikolla hallituksen rivejä repi talousministeri Aivaras Abromavi?iuksen ero. Abromavi?ius syyttää Porošenkon puoluetta korruptiosta.

Abromavi?iuksen ero johti huolestuneisiin kannanottoihin johtavien teollisuusmaiden G7-ryhmältä ja IMF:ltä. Porošenko vakuutti myöhemmin G7-maiden suurlähettiläille, että hänen hallituksensa on sitoutunut uudistuksiin.

10.2.2016 18:08
Taloussanomat-Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Tagit IMF Ukraina

Kommentit (38)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Et se sinä neiti Napoleon sitä päätä, amerikkalaisilla on suurin äänivalta valuuttarahastossa.
Anonyymi: joskreikkalaisilleki 10.2.2016 18:11

Anonyymi
Kreikka saa kuitenkin tukipaketeilla ostella ranskalaisia aseita.
Anonyymi: mikäröyhkeys 10.2.2016 18:13

Anonyymi
Ennen lähtee Kuppa töölöstä kun korruptio maailmasta!

Suomessa sitä kutsutaan Hyväveli järjestelmäksi mutta ihan sama asia käytännössä! Eikä sillekeään kukaan aio tehdä yhtään mitään vaan jatkuu koska maan tapa!
Anonyymi: Hyvävelikorruptio 10.2.2016 18:14

Anonyymi
Se ja sen naapurit elävät korruptiosta, jos joku kuvittelee muuta, niin elää somassa vaaleanpunaisessa höttö kuplassa
Anonyymi: kätyri 10.2.2016 18:21

Anonyymi
Korruptio olisi poistettava myös Imf:stä ja EU:sta. Komissio on laiton demokratian estäjä. Vieläkö muistatte ?
Anonyymi: No-bailouts 10.2.2016 18:22

Anonyymi
Mielestäni olisi vastuullista, että jos joltain maalta rahat käy vähiin, niin tilalle pistettäisiin Suomi hölmöjen rahoja.

Koska miljardit on pikkusummia, niin mielestäni puolutusvoimien kenraali voisi päättää asioista, ei tarvittisi vaivata eduskuntaa moisilla asioilla. Riittäisi jos kansanedustajat joskus lukisi lehdestä että minne rahat on hasattu.
Anonyymi: csasccsscc 10.2.2016 18:24

Anonyymi
Asiaa!!!!!!
Ei yhtään killinkiä niille korruptoituneille rosvoille ennenkuin ovat laittaneet asiansa jollekkin kunnon tolkulle.
Anonyymi: tolkkua4 10.2.2016 18:30

Anonyymi
Ennen lähtee Kuppa töölöstä kun korruptio maailmasta!

Suomessa sitä kutsutaan Hyväveli järjestelmäksi mutta ihan sama asia käytännössä! Eikä sillekeään kukaan aio tehdä yhtään mitään vaan jatkuu koska maan tapa!


Kuppa lähti Töölöstä jo aikoja sitten, liekkö Ukrainaan mennyt, tiedä häntä, mutta hyvin on rupista touhu siellä tällä hetkellä.
Miten tällaisessa tilanteessa missä Ukraina on, voi meidänkin antamia lainoja hallinto pimittää itselleen.
Anonyymi: juliajaporo 10.2.2016 18:33

Anonyymi
Asiaa!!!!!!
Ei yhtään killinkiä niille korruptoituneille rosvoille ennenkuin ovat laittaneet asiansa jollekkin kunnon tolkulle.

Opettele lukemaan ja pistä pullo pois.
Anonyymi: eipämuuta 10.2.2016 18:46

Anonyymi
Toteutetaan Maidan nuorison unelma ja otetaan Ukraina EU:n. Kyllä me suomalaiset maksamme mielellämme lisää EU-maksuja jos ne menevät 45-miljoonaisen p-aukisen ja läpeensä korruptoituneen Ukrainan kansalle.
Anonyymi: NaamaKirja_nuori 10.2.2016 18:59
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

21:59 Sokerimuro ei enää maistu – Kellogg vastaa take away -murokahvilalla
21:15 Neljä ennustetta, joissa arvostettu futurologi Toffler osui oikeaan
20:31 Ilta-Sanomat Puolalaiset insinöörit hämmästyivät sähkövarkauksista Suomessa
20:11 Liian vanhat autot ajokieltoon Pariisissa sakkojen uhalla
19:34 Talousguru: EU on tuomittu epäonnistumaan
18:43 Työttömiä lähes 5 000 000 – Espanjassa silti pulaa koodareista ja hoitajista
18:16 Talvivaara myy liikevaihtoa tuottaneen omaisuutensa Terrafamelle
17:59 Teollisuustuotannon kasvu kiihtyi Yhdysvalloissa
17:23 Helsingin pörssissä tehtiin lähes 86 000 kauppaa päivässä
16:52 Suomi vaihtoi 300 tonnia silakkaa 1500 loheen
16:29 Reipas kasvu jatkui –10 750 uutta autoa rekisteriin
16:02 Jalkapalloeuforia tarttui pörssiin Islannissa?
15:46 Soinia ryöpytettiin eduskunnassa – "Häkellyttävän alhaista populismia"
15:04 Teräsyhtiöt kiipeävät pörssissä, Nokia luisuu
14:53 Digitoday Verkkokonnilla ovela harhautus: Näin huijausviesti menee täydestä
13:55 Katso, kenen nettotuloja sote paisuttaa – ministeriö kiistää suosineensa
13:49 Nanso myy trikootuotantonsa Nokian Neulomolle
13:36 Aktia ostaa Elisa Lompakon
12:49 Sääntö-Suomen poikkeus: Taas voi tienata tonnin verottomasti
12:30 Kapselissa meren ali puolessa tunnissa Tukholmaan – näin suurhanke etenee
11:49 Digitoday Apple iskee taas musiikkibisneksessä? Silmäilee poikkeuksellista palvelua