Kirjaudu ▼
 

Kreikan luottoluokitus nousi pykälällä

© Pascal Rossignol / Reuters
Kreikan luottoluokitus nousi pykälällä
Kreikan luottoluokitus on edelleen roskalainaluokassa.
22.1.2016 21:13
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Luottoluokitusyhtiö Standard & Poor's on nostanut Kreikan valtion luottoluokituksen tasolle B- aiemmalta tasolta CCC+. Luokitus on edelleen roskalainaluokassa. Luokitusnäkymät ovat vakaat.

S&P perustelee nostoa sillä, että se odottaa sovun Kreikan eläkeuudistuksesta syntyvän maaliskuun loppuun mennessä. Uudistus pienentäisi maan eläkejärjestelmän kestävyysvajetta, jonka arvioidaan olevan tällä hetkellä noin yhdeksän prosenttia suhteessa bruttokansantuotteeseen.

Luottoluokittaja arvioi Kreikan talouskasvun olevan nollissa tänä vuonna. Ensi vuonna talous kääntyisi jo vahvaan nousuun.

Kreikan perusylijäämän S&P arvioi olevan 0,4 prosenttia suhteessa bruttokansantuotteeseen.

∇ Mainos ∇
22.1.2016 21:13
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (23)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Stubbendoo ratsastaa keppihevosella kreikkaan viemään rahaa
Anonyymi: kreikka4 22.1.2016 21:35

Anonyymi
Vai "ensi vuonna" taas vahvaan nousuun ! Ne on teehneet taas 100 miljardia uutta velkaa entisen päälle, työttömyys 30%, varoja ei suostuta perimään, vahva nousu on vain juutalaisbangsterien valhetta, että uusi tukierä taas myönnettäisiin.
Anonyymi: maffiajyllää 22.1.2016 22:06

Anonyymi
Katsokaa sijoittajat! Kreikan luokitus nousee; sijoittakaa heti rahanne Kreikan velkakirjoihin! Älkää pelätkö! Saatte rahanne varmasti takaisin! [Huomautus: tämä viesti saattaa sisältää sarkasmia.]
Anonyymi: Taas_sita_mennaan 22.1.2016 22:19

Anonyymi
Hyvät ystävät! Älkää vaan taas aloittako....

Hyvä Kreikka ja kreikkalaiset! Olette Lama-Suomen edellä, joka sukeltaa ja suikeltaa eikä loppua näy...kurja on Suomen kansan kohtalo.

Tässä se nähtiin, kun muut nousevat Suomi-poika se vaan sukeltaa ja kurjistuu.

Muistatteko kun ylimielisesti parjasitte, solvasitte ja 'mustamaalasitte' Kreikkaa ja Kreikan kansaa ? Kohta muut tekevät saman köyhälle ja kurjalle tuulipukukansalle, joka kyynisessä pimeydessä vaeltaa...

Se parhaiten nauraa joka viimeksi....vai miten se menikään?
Anonyymi: Kreikkayrittäjä 22.1.2016 22:42

Anonyymi
Poliitikot, hävetkää! Ulkomaille riittää rahaa mutta halveksitte omaa kansaanne, jättämällä meidät ilman Naton turvaa.
Anonyymi: Poloniummurhaajaputi 22.1.2016 23:31

Anonyymi
Kreikkaan kannetaan Suomesta rahaa ja Suomi maksaa köyhtyen itse. Siinä on kreikkalaisyrittäjällä syytä vahingoniloon. Menipä tollot taas halpaan.
Lainaa rahaa kreikkalaiselle, niin sinulla on ikuinen vihollinen.
Lainaa tarkoittaa kreikkalaiselle vähän eriä kuin suomalaiselle.
Anonyymi: Lompsamenionkosormet 22.1.2016 23:42

Anonyymi
Kreikkaan kannetaan Suomesta rahaa ja Suomi maksaa köyhtyen itse. Siinä on kreikkalaisyrittäjällä syytä vahingoniloon. Menipä tollot taas halpaan.
Lainaa rahaa kreikkalaiselle, niin sinulla on ikuinen vihollinen.
Lainaa tarkoittaa kreikkalaiselle vähän eriä kuin suomalaiselle.


Suomen ja suomalaisten kurjuus ja köyhyys ei ole kreikkalaisten eikä muidenkaan syytä. Aina Suomessa etsitään kyynisesti syitä muista, kun ongelmat ovat ihan kotikutoisia. Ei nyt auta kuin kohdata karu totuus ja ryhdistäytyä! Pahansuopa syyllisten esiminen ja muiden perusteeton aliarvioiminen ei enään auta!

Kreikka on eurooppalaisen sivistyksen kehto !


'Kukapa se kissan hännän nostaa ellei kissa itse.'
Anonyymi: Kreikkayrittäjä 23.1.2016 0:15

Anonyymi
EU on loppunsa edessä.

Ntitannian EU-kansanäänestys ja EU:sta lähteminen on alkusoitto eurostoliiton hajoamiselle. Sittenpä saa Kteikkakin maksella velkansa ihan itse.

Merkel saa suolaa haavoilleen, koska kasasi euroalueen ylijäämän omaan maahansa ja jätti eurostoliiton muut maat nuolemaan näppejään kuivuvien talouksiensa kanssa.

Hyvää EU:n lakkauttamisessa on myös hullunturhan ja massiivisen kalliin EU-byrokratian loppuminen. Jäävätpähän nekin rahat Suomen osalta omalle maalle.
Anonyymi: EUtaEiTuleIkävä 23.1.2016 7:09

Anonyymi
Vielä näyttää olevan unelmoijia ja auvoisen taivaanrannan maalareita, jotka kuvittelevat "jonkun muun" pelastavan Suomen ja suomalaiset, jos jotain ikävää tapahtuu.

Mutta haavemaailman haaveeksi se valitettavasti jää. Ei meitä pelasta eu, nato saati pelle hermanni. Ihan itse se on tehtävä.

Hieman rotia ja suoruutta nyt selkärankaan te tyhjää haaveilevat suomalaiset!

Seuraavallakin kerralla olemme yksin. Totutelkaa ajatukseen ja kehittäkää kykyjänne se tiedostaen.
Anonyymi: JalatMaassa 23.1.2016 7:19

Anonyymi
Vielä on monta pykälää ennenkuin Suomi alkaa saada korkoja lainoilleen, saati että alettaisiin puhua takaisinmaksusta.

Jos koskaan.
Anonyymi: tolkkutienaaja 23.1.2016 7:48
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

28.7. Kauppahinta hipoo pilviä – tästä huvilasta povataan kaikkien aikojen kalleinta
28.7. Fordin tulos jäi odotuksista USA:n markkinoiden jarruttaessa
28.7. Digitoday Oletko kuullut tästä puhelimesta? Toimitukset kasvoivat toisella neljänneksellä 137 %
28.7. Tarkastusvirasto: IMF oli liian optimistinen eurokriisin hoidossa
28.7. Raha kasaantuu rikkaille – joka kolmas monacolainen on miljonääri
28.7. Digitoday Uusi "palvelu" ei lupaa hyvää: Räjähtävätkö kiristysohjelmat käsiin?
28.7. Ohjelmistoyhtiö Oracle ostaa miljardikaupalla lisää pilviosaamista
28.7. Espanjan jättityöttömyys helpotti hieman – 20 prosentin raja ei vielä alittunut
28.7. Digitoday Osramin lampuissa hillitön tietoturvamoka: Vaarantaa kodin muutkin laitteet
28.7. Avioerotutkimus paljasti dramaattisen muutoksen – näin miehen työtilanne vaikuttaa eroriskiin
28.7. Halpa energia kurittaa öljyjättejä – Shellin tulos romahti 72 %
28.7. Digitoday Mercedes Benzin Tesla-haastajalle tyly tuomio: "Tämä on oikeasti vaarallinen tuote"
28.7. Nesteen osake jatkaa kiitoa, YIT sukeltaa
28.7. Posti aloittaa jälleen yt-neuvottelut – vähennystarve enintään 70 henkeä
28.7. Televisiokaupassa hurja nousu Rion kisojen alla – suosituin tuumakoko on entistä suurempi