Kirjaudu ▼
 

Onko Kreikan Venizelosilla vielä mahdollisuus onnistua?

REUTERS/Yves Herman
Onko Kreikan Venizelosilla vielä mahdollisuus onnistua?
Evangelos Venizelos yrittää koota Kreikkaan kansallista koalitiohallitusta. Hänelle sovitellaan Kreikan hallitusneuvotteluissa nyt ratkaisijan tai epäonnistujan viittaa. Aika uhkaa loppua kesken, ja uudet vaalit voivat olla seuraava vaihe. Mutta kuka oikein on tämä mystinen mies vaikeassa tilanteessa?
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Venizelos? Tavallinen matkailijakin on varmasti törmännyt tähän nimeen Kreikassa. Lähes jokaisessa kreikkalaisessa kylässä on katu tai tie, jonka nimi on Venizelos. Ja eikös Ateenan lentokentänkin nimi ole Venizelos? Kyllä ja kyllä, mutta niitä ei ole nimetty tämän nykyajan Venizelosin mukaan.

Ateenan kansainvälinen lentoasema on todellakin nimeltään Venizelos, mutta etunimi on Eleftheríos. Tiet ja kadut on nimetty myös Eleftherios Venizelosin vuoksi. Hän kuuluu maan kansallissankareihin, koska vastusti Kreetalla turkkilaisten miehitystä vuonna 1896.

Ei sukua suurelle
kansallissankarille

Evangelos Venizelos on vuonna 1957 Thessalonikissa syntynyt valtiosääntöoikeuden asiantuntija ja filosofian tohtori.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Aristoteleen yliopistossa Thessalonikissa ja muun muassa maan keskuspankissa työskennellyt Sosialistisen Pasokin puheejohtaja ei ole sukua kuuluisalle kansallissankarille Eleftherios Venizelosille. Evangelos Venizelosin vaimo on Lila Bakatselou. Heillä on yksi tytär.

Monet asiantuntijat tietävät kertoa, että neuvotteluissa Venizelosin kanssa ei kannata odottaa nopeita tuloksia. Ensin keskustellaan ja lasketaan leikkiä. Venizelos sai Suomen valtiovarainministeri Jutta Urpilaisenkin syttymään hersyvään nauruun, vaikka maat neuvottelivat tiukasti vakuuksista. 

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Kommentit (16)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Jutan "vakuuksien" allekirjoittajakaveri....?
Nimetön 11.5.2012 16:38

Anonyymi
Siellähän se Urpilainen kikatteli, kun tämän kanssa piti suomalaisia pilkkanaan.
Harmaa talous 11.5.2012 16:42

Anonyymi
Venizelos tekee kunnon tilkkutäkkihallituksen kuten meidän Jykke ja sillä mennään.
Nimetön 11.5.2012 16:43

Anonyymi
"Onko Kreikan Venizelosilla vielä mahdollisuus onnistua?"

Tämäkin oli hauska otsikko. Talsalla on hullun hauska perjantai. Kiitos tästäkin.
Nimetön 11.5.2012 16:52

Anonyymi
Uudet vaalit ja vielä suuremalla äänimäärällä on eu vastustajat voittajia.....

Nämä Eurosta ja säästöistä sopineet puolueet voivat jopa kadota seuraavassa vaaleissa ....

Kreikassa silloin uusien vaalien jälkeen todella isoa kansansuosiota nauttiva hallitus ...

Euromaat jatkavat kuitenkin rahan lahjoittamista selityksiä vaan keksirtään uusia .....
Markka takaisin suom 11.5.2012 16:53

Anonyymi
Tämä naama pyrki kättelemään kaksin käsin rinnankorkeudelta vaaleaa valtiovarainministeriä. Sama mies on tunnettu lausahduksista, mitä toteutuvat 1-2 päivän päästä tasan päinvastaisina. Äskenhän se näki positiivisia merkkejä hallituksen muodostamiseksi. Kreikan Rötösherra
CXX 11.5.2012 17:04

Anonyymi
Uudet vaalit ja vielä suuremalla äänimäärällä on eu vastustajat voittajia.....Nämä Eurosta ja säästöistä sopineet puolueet voivat jopa kadota seuraavassa vaaleissa ....Kreikassa silloin uusien vaalien jälkeen todella isoa kansansuosiota nauttiva hallitus ...Euromaat jatkavat kuitenkin rahan lahjoittamista selityksiä vaan keksirtään uusia .....


Et ole ymmärtänyt vaalitulosta lainkaan!!!

Ei näistä kukaan halua eroa EUsta tai EUROsta.
Sen sijaan kukaan ei halua toteuttaa sovittuja sopimuksia. Jyrkinkin sopimusten noudattamista vastustava Syriza, haluaa pysyä EUssa ja EUROssa. Kuten sen edustaja totesi, ei Kreikan missään tapauksessa kannata erota EUROsta vaan käyttää kaikki sen edut hyväkseen.
Harmaa talous 11.5.2012 17:17

Anonyymi
Onko Kreikan Venizelosilla vielä mahdollisuus onnistua?


Kreikalla on kaikki mahdollisuudet lähteä pois eurosta. Siinä on mahdotonta epäonnistua. Jos Takinkääntö ei ole vaikeaa Jyrki Kataisen hyvä veli hallitukselle, niin vielä helpompaa se on Kreikkalaisille.
mailsa 11.5.2012 17:26

Anonyymi
Olisiko fiksu idea että suomalailla ja muilla jotka avustavat kreikkaa niin heillä olisi äänioikeus kreikan vaaleissa.
Se aito sorbus 11.5.2012 17:29

Anonyymi
Ei ole eikä muissakaan etelämaissa, mitään ei ole tehty kaikki elävät kuin lehmät keväällä.

ex Espanjassa eivät nuoret halua tehdä töitä koska EU maksaa hyvää tuloa ilman tekemättä töitä.
purkin panttaaja 11.5.2012 18:17
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä