Kirjaudu ▼
 

Talous eikä Iran sittenkin syy Israelin yllätykseen?

Sebastian Scheiner, AP, Lehtikuva
Talous eikä Iran sittenkin syy Israelin yllätykseen?
Benjamin Netanjahu ja Shaul Mofaz sopivat kiistat.
Israelin pääministeri Benjamin Netanjahun tekemää
yllätyssopimusta oppositiopuolue Kadiman kanssa luonnehditaan "maanjäristykseksi". Nyt The Guardian pohtii, onko yllätyksen suurimpana syynä maan yskivä talous eikä sittenkään sanasota Israelin ja Iranin välillä.
9.5.2012 21:04
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

The Guardian muistuttaa, että sopimuksella Israel välttää ennenaikaiset vaalit. Kadiman puheenjohtaja Shaul Mofaz nousee  varapääministeriksi. Lehti arvioi, että laajapohjainen kansallisen yhtenäisyyden hallitus on hyväksi nimenomaan maan taloudelle ja turvallisuudelle.

Jotkut politiikan tarkkailijat arvioivat, lehden mukaan ehkä liiankin hätäisesti, että Israel kaavailisi sotilaallista iskua Iraniin estääkseen Iranin ydinohjelman toteutumisen. Laajapohjaisen hallituksen synty liittyisi siten heidän mukaansa iskun suunnitteluun.

∇ Mainos ∇
9.5.2012 21:04
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (25)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Jos on Israelilla tarvetta rahalle, kyllä minä vastuuni kannan. Porvari on köyhän paras ystävä!
Anonyymi: Siilinjärven painime 9.5.2012 21:19

Anonyymi
Suomi ja EU tukevat avokatisesti miljardeilla arabivaltioita ilman mitaan jarjellista syyta. Alueella oleva Israel ei jostain syysta kuulu tuettaviin maihin. Miksi?


Valittu kansa rulettaa koko maailman finanssijärjestelmää.

Eivät he mitään rahallista tukea kaipaa.
Anonyymi: Siionin viisaat 9.5.2012 21:22

Anonyymi
Koska USA hoitaa sen osapuolen.
Anonyymi: lääkäri 9.5.2012 21:24

Anonyymi
Suomi ja EU tukevat avokatisesti miljardeilla arabivaltioita ilman mitaan jarjellista syyta. Alueella oleva Israel ei jostain syysta kuulu tuettaviin maihin. Miksi?

Miksi pitäisi?
Anonyymi: Pate 9.5.2012 21:25

Anonyymi
ns. "mainilan laukaus" jenkki-aluksen kylkeen
( joita siellä riittää, miksi?....) niin se on siinä...
Anonyymi: jos kerta rytinää ha 9.5.2012 21:28

Anonyymi
Missä jenkki siellä lama.
Anonyymi: oliko yllätys? 9.5.2012 21:32

Anonyymi
ns. "mainilan laukaus" jenkki-aluksen kylkeen
( joita siellä riittää, miksi?....) niin se on siinä...




80 miljoonaa sotilasta vastassa 6 eri maasta joten ei muuta kun yrittämään.
Anonyymi: paskane loppu näköpi 9.5.2012 21:33

Anonyymi
ns. "mainilan laukaus" jenkki-aluksen kylkeen ( joita siellä riittää, miksi?....) niin se on siinä...80 miljoonaa sotilasta vastassa 6 eri maasta joten ei muuta kun yrittämään.
Anonyymi: Kenelle? 9.5.2012 21:48

Anonyymi
Israel on tällä hetkellä luonnonvaroiltaan rikas maa(suuret kaasuesiintymät, löydetty suuret öljyesiintymät ja vielä jopa USA:n himoitsemat Kuolleenmeren valtavat mineraaliesiintymät. Ei Israel kaipaa teidän eurojanne eikä tarvitsekkaan niitä. Mutta sitä minä ihmettelen mitä pahaa Israel on suomalaisille tehnyt että pitää Israelia haukkua. Tällä palstalla kirjoitelevat lökäpöksyt(mammanpojat) eivät pärjäisi Israelin armeijassa viikkoakaan jotenpitäkää turpanne kiinni.
Anonyymi: Levyseppä 9.5.2012 22:58

Anonyymi
Ameriikka auttaa Israelia 10 miljardin dollarin sotilastuella vuosittain sekä lisäksi pitävät Israelin talouden pystyssä. Oman maan kansa näkee nälkää.
Anonyymi: Kuka auttaa auttajaa 9.5.2012 23:46
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

16:37 Olkiluodon myöhästyminen pudotti TVO:n luottoluokitusta
16:31 STT-Lehtikuva irtisanoo 22 työntekijää
16:18 Yle: Talvivaaran omistajat saattavat sittenkin päästä mukaan uuteen yhtiöön
15:45 Suomeen saapuu uusi kenkäkauppaketju
15:23 Professori: Hallitus ei koskenut tuloerojen selittäjään
14:59 Stora Enso kehittää NXP:n kanssa älypakkauksia
14:44 Kesko ui vastavirtaan laskupörssissä
14:36 It-viikko Uusi verkkokauppa haastaa Verkkokauppa.comin ja Mustan Pörssin
14:35 Suomessa kaupattiin sirkkaherkkuja – se olikin kiellettyä
14:17 EKP: Euromaiden korot voivat nousta, jos Kreikka-sopua ei synny
14:11 Venäjä: Fifan korruptiosotku ei voi viedä MM-kisoja meiltä
14:01 It-viikko Ilmainen vpn vei 9,7 miljoonaa konetta konnien käyttöön
13:45 Täällä vietetään häiritsevää elämää – lista julki
13:41 Öljyllä vaurastunut Norja aikoo suitsia hiilisijoituksia
13:23 EU:n investointirahasto perustetaan syyskuuhun mennessä
13:10 Putin tykittää Fifa-pidätyksistä: Taas USA huseeraa
12:56 It-viikko Loppu sopimusheprealle: Liittymäehdot selkeiksi
12:15 Ruotsi haastoi oikeuteen Helsingin pörssin omistajan
11:12 Jättikoneiden laivasto paisuu – voi aiheuttaa vaarallista turbulenssia
10:43 It-viikko Ranteista räjähti sota: "Viitteitä taitavasta masinoinnista"
10:36 It-viikko Venäläisministeriltä vetoapua: Jolla Afrikkaan
10:21 Uutiskommentti Kun ääriajattelusta tuli Suomessa valtavirtaa