Kirjaudu ▼
 

Talous eikä Iran sittenkin syy Israelin yllätykseen?

Sebastian Scheiner, AP, Lehtikuva
Talous eikä Iran sittenkin syy Israelin yllätykseen?
Benjamin Netanjahu ja Shaul Mofaz sopivat kiistat.
Israelin pääministeri Benjamin Netanjahun tekemää
yllätyssopimusta oppositiopuolue Kadiman kanssa luonnehditaan "maanjäristykseksi". Nyt The Guardian pohtii, onko yllätyksen suurimpana syynä maan yskivä talous eikä sittenkään sanasota Israelin ja Iranin välillä.
9.5.2012 21:04
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

The Guardian muistuttaa, että sopimuksella Israel välttää ennenaikaiset vaalit. Kadiman puheenjohtaja Shaul Mofaz nousee  varapääministeriksi. Lehti arvioi, että laajapohjainen kansallisen yhtenäisyyden hallitus on hyväksi nimenomaan maan taloudelle ja turvallisuudelle.

Jotkut politiikan tarkkailijat arvioivat, lehden mukaan ehkä liiankin hätäisesti, että Israel kaavailisi sotilaallista iskua Iraniin estääkseen Iranin ydinohjelman toteutumisen. Laajapohjaisen hallituksen synty liittyisi siten heidän mukaansa iskun suunnitteluun.

∇ Mainos ∇
9.5.2012 21:04
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (25)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Jos on Israelilla tarvetta rahalle, kyllä minä vastuuni kannan. Porvari on köyhän paras ystävä!
Anonyymi: Siilinjärven painime 9.5.2012 21:19

Anonyymi
Suomi ja EU tukevat avokatisesti miljardeilla arabivaltioita ilman mitaan jarjellista syyta. Alueella oleva Israel ei jostain syysta kuulu tuettaviin maihin. Miksi?


Valittu kansa rulettaa koko maailman finanssijärjestelmää.

Eivät he mitään rahallista tukea kaipaa.
Anonyymi: Siionin viisaat 9.5.2012 21:22

Anonyymi
Koska USA hoitaa sen osapuolen.
Anonyymi: lääkäri 9.5.2012 21:24

Anonyymi
Suomi ja EU tukevat avokatisesti miljardeilla arabivaltioita ilman mitaan jarjellista syyta. Alueella oleva Israel ei jostain syysta kuulu tuettaviin maihin. Miksi?

Miksi pitäisi?
Anonyymi: Pate 9.5.2012 21:25

Anonyymi
ns. "mainilan laukaus" jenkki-aluksen kylkeen
( joita siellä riittää, miksi?....) niin se on siinä...
Anonyymi: jos kerta rytinää ha 9.5.2012 21:28

Anonyymi
Missä jenkki siellä lama.
Anonyymi: oliko yllätys? 9.5.2012 21:32

Anonyymi
ns. "mainilan laukaus" jenkki-aluksen kylkeen
( joita siellä riittää, miksi?....) niin se on siinä...




80 miljoonaa sotilasta vastassa 6 eri maasta joten ei muuta kun yrittämään.
Anonyymi: paskane loppu näköpi 9.5.2012 21:33

Anonyymi
ns. "mainilan laukaus" jenkki-aluksen kylkeen ( joita siellä riittää, miksi?....) niin se on siinä...80 miljoonaa sotilasta vastassa 6 eri maasta joten ei muuta kun yrittämään.
Anonyymi: Kenelle? 9.5.2012 21:48

Anonyymi
Israel on tällä hetkellä luonnonvaroiltaan rikas maa(suuret kaasuesiintymät, löydetty suuret öljyesiintymät ja vielä jopa USA:n himoitsemat Kuolleenmeren valtavat mineraaliesiintymät. Ei Israel kaipaa teidän eurojanne eikä tarvitsekkaan niitä. Mutta sitä minä ihmettelen mitä pahaa Israel on suomalaisille tehnyt että pitää Israelia haukkua. Tällä palstalla kirjoitelevat lökäpöksyt(mammanpojat) eivät pärjäisi Israelin armeijassa viikkoakaan jotenpitäkää turpanne kiinni.
Anonyymi: Levyseppä 9.5.2012 22:58

Anonyymi
Ameriikka auttaa Israelia 10 miljardin dollarin sotilastuella vuosittain sekä lisäksi pitävät Israelin talouden pystyssä. Oman maan kansa näkee nälkää.
Anonyymi: Kuka auttaa auttajaa 9.5.2012 23:46
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

15:29 Digitoday Samsungin läpinäkyvästä turvarekasta tulee totta
15:00 S-ryhmä lähtee todistajaksi ananasmehutehtaan oikeudenkäyntiin
14:17 Digitoday Maailma on pieni? Facebook vasta pieni onkin – kokeile itse
14:07 Markkinoilla pohditaan nyt kääntyykö USA:n talous kohti taantumaa
13:17 Autojätti joutuu nimeämään uutuusmallinsa uudelleen zikaviruksen vuoksi
12:30 Analyysi Öljyn hinnanromahdus uhkaa luhistaa Venezuelan
11:39 KSML: Pankki nappasi asiakkaan luottotilirästit hänen toiselta tililtään
11:11 Näistä mukavuuksista lentomatkustaja on valmis maksamaan
10:14 Remonttiriita ryöpsähtää näistä asioista – "Ennakkoja kannattaa välttää"
09:57 Kaikki Nordean palvelut taas käytössä, korteissa voi olla yksittäisiä ongelmia
08:46 Luottoluokittaja Moody's ei puuttunut Suomen AAA-luokitukseen
07:11 Näkökulma Harvoin nähty ilmestys
06:01 Analyysi Rahat ulos pankista – mutta mitä tilalle?
6.2. Putin haluaa yksityistää, Aeroflotin toimitusjohtaja ei näe järkeä
6.2. Työttömiä 378000, avoimia työpaikkoja yli 61000 – "Epäonnistunutta"
6.2. Volkswagen ajautui poikkeukselliseen tilanteeseen
6.2. Nettipoliisit tuskastuivat – "Ei tällainen meno voi loputtomiin jatkua"
6.2. Ammattiliitto jyrähtää: "Ei työrauhaa ennen paikallisen sopimisen askelmerkkejä"
6.2. Tekno-osakkeilla kylmää kyytiä – LinkedIn romahti 44 %
6.2. Digitoday Katso video: Näin 3d-tulostus onnistuu (melko) helposti kirjastossa