Kirjaudu ▼
 

Näin Tanska upposi taantumaan viime vuoden lopulla

Timo Toivanen/Lehtikuva
Näin Tanska upposi taantumaan viime vuoden lopulla
Tanskan kansantalous upposi taantumaan viime vuoden kolmannella neljänneksellä, kertovat tarkistetut tilastot.
30.3.2012 16:40
Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Maan tilastolaitoksen mukaan bruttokansantuote supistui sekä kolmannella että neljännellä neljänneksellä 0,1 prosenttia. Tämä täyttää taantuman muodolliset kriteerit kahden peräkkäisen neljänneksen miinuskasvusta.

Aiemmin tilastolaitos oli arvioinut, että kansantalous olisi kasvanut loka-joulukuussa 0,2 prosenttia. Koko viime vuonna kansantalous kasvoi tasan prosentin.

– Tanskan talous kamppailee edelleen kriisistä poispääsyn kanssa. Sekä työ- että asuntomarkkinat ovat edelleen haavoittuvia, kommentoi Danske Bankin pääekonomisti Steen Bocian.

Eilisten tietojen mukaan Tanskan tyttömyys nousi helmikuussa 6,2 prosenttiin edellisen kuukauden 6,1 prosentista.

Edellisen kerran Tanskan talous oli taantumassa vuonna 2009. Tanskaa rasittanut kiinteistöjen hintojen lasku on näkynyt myös pankkisektorill.

∇ Mainos ∇
30.3.2012 16:40
Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Ihmiset Steen Bocian

Kommentit (19)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Niin milläs ne tanskalaiset tienaakaan... legoilla, tanskalaisella metwurstilla ja... legoilla?
Anonyymi: Niin ja sitten on ne 30.3.2012 16:45

Anonyymi
Suomi-neito on hetteikössä vyötäröä myöten.
Anonyymi: ja imu voimistuu 30.3.2012 16:51

Anonyymi
Kaikki eu maat on lamassa ja bail out.
Anonyymi: Uutisia maailmalta, 30.3.2012 16:51

Anonyymi
Niin milläs ne tanskalaiset tienaakaan... legoilla, tanskalaisella metwurstilla ja... legoilla?




Asuntoveloilla tanskalaiset tienaa.
Eikö vielläkään aukene mistä raha tulee kiertoon?
Anonyymi: Hidas älyisyys on la 30.3.2012 16:53

Anonyymi
Suomessa on pian yli miljoona työtöntä ja heidät pitää ruokkia.
Minä en ainakaan ruoki.
Anonyymi: This is the BIG one 30.3.2012 16:58

Anonyymi
Kaikki eu maat on lamassa ja bail out.


Mitämitä... Tanskahan ei kuuluu Euroon ja siten bail outit ei koske heitä! Heillähän on oma valuutta niin kaikki pitäisi olla aivan ihanasti...
Anonyymi: Xpat 30.3.2012 17:06

Anonyymi
Olen aina ihmetellyt miksi Suomessa Kokoomus vihaa omaa isänmaataan niin paljon, että se pakkomielteisesti pitää ajaa konkurssiin?
Anonyymi: Ahneusko? 30.3.2012 17:10

Anonyymi
Olen aina ihmetellyt miksi Suomessa Kokoomus vihaa omaa isänmaataan niin paljon, että se pakkomielteisesti pitää ajaa konkurssiin?
Jospa kaikki kokomuslaiset onkin desantteja ?????
Anonyymi: Nimetön 30.3.2012 17:27

Anonyymi
Kaikki eu maat on lamassa ja bail out.

Mitämitä... Tanskahan ei kuuluu Euroon ja siten bail outit ei koske heitä! Heillähän on oma valuutta niin kaikki pitäisi olla aivan ihanasti...



Tanska on bail out samoin norja, islanti, ruotsi ja suomi.
Venäjä ei ole bail out.
Anonyymi: Uutisia maailmalta. 30.3.2012 17:33

Anonyymi
Ruåtsalaisista miehistä on esitetty erilaisia seksuaalisesti värittyneitä spekulaatioita. Tässä tekstissä on sanottu suoraan, että Tanskassa tyttömyys on 6.2%. Ei varmaankaan poikkea juurikaan muiden maiden tyttömyydestä. Onkohan Tanskassa tyttömyyskortisto tai tyttömyyskursseja? Thaimaassa oli klinikka suurempia muutoksia varten...
Anonyymi: Hej, jeg heder Lilla 30.3.2012 18:02
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

11:55 Digitoday Facebook: Kaadoimme itse palvelumme
11:50 EU-maat uhkaavat Venäjää uusilla pakotteilla
11:21 Ruplan romahdus iski ruokajätin tulokseen
11:10 Digitoday Hyppönen: Lizard Squadin viesti jää epäselväksi
10:49 Digitoday Päätyvätkö oululaiset seuraavaksi Intelin syliin?
10:46 Yle: Maidon tuottajahintaan iso leikkaus
10:35 Arvio: Asuntojen hinnat laskevat – myös Helsingissä
09:54 Vaisala aloittaa yt-neuvottelut
09:48 Ericssonin tulos heikkeni – osinko kasvaa
09:34 Digitoday Kaatoiko 17-vuotias suomalaisteini Facebookin? Vihjaa toisestakin murrosta
09:31 Kuluttajien talousnäkymät hieman valoisammat
09:26 Teollisuuden luottamus koheni hiukan
09:20 Venäjä roskalainaluokkaan: Moskova avasi pakkaselle
08:57 Facebook kaatui – ongelmia ympäri maailmaa
08:28 IBM: Emme aio irtisanoa joka neljättä
08:16 Euroryhmä ei lupaa Kreikalle höllennyksiä
07:55 Microsoftin tulos heikkeni – Lumia-myynti vaisua
07:01 Mbnet.fi MB:n testissä Lenovo N20p - Kromin kosketus
06:08 Digitoday Yksi asia jää kännyköissä testaamatta – ei enää
06:02 Vertailu Sähkön siirto käy yhä kalliimmaksi
06:01 Vertailu Aktiivisuus palkitaan – sähkössä voi säästää satasia
26.1. Paljastiko Google Wikileaks-toimittajat viranomaisille?
26.1. Euroministerit suhtautuvat Kreikkaan maltilla
26.1. Finnairin Vauramo FT:lle – mitä valtio haluaa tehdä?
26.1. Luottoluokittaja S&P laski Venäjän roskaluokkaan