Kirjaudu ▼
 

Näin Tanska upposi taantumaan viime vuoden lopulla

Timo Toivanen/Lehtikuva
Näin Tanska upposi taantumaan viime vuoden lopulla
Tanskan kansantalous upposi taantumaan viime vuoden kolmannella neljänneksellä, kertovat tarkistetut tilastot.
30.3.2012 16:40
Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Maan tilastolaitoksen mukaan bruttokansantuote supistui sekä kolmannella että neljännellä neljänneksellä 0,1 prosenttia. Tämä täyttää taantuman muodolliset kriteerit kahden peräkkäisen neljänneksen miinuskasvusta.

Aiemmin tilastolaitos oli arvioinut, että kansantalous olisi kasvanut loka-joulukuussa 0,2 prosenttia. Koko viime vuonna kansantalous kasvoi tasan prosentin.

– Tanskan talous kamppailee edelleen kriisistä poispääsyn kanssa. Sekä työ- että asuntomarkkinat ovat edelleen haavoittuvia, kommentoi Danske Bankin pääekonomisti Steen Bocian.

Eilisten tietojen mukaan Tanskan tyttömyys nousi helmikuussa 6,2 prosenttiin edellisen kuukauden 6,1 prosentista.

Edellisen kerran Tanskan talous oli taantumassa vuonna 2009. Tanskaa rasittanut kiinteistöjen hintojen lasku on näkynyt myös pankkisektorill.

∇ Mainos ∇
30.3.2012 16:40
Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Ihmiset Steen Bocian

Kommentit (19)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Niin milläs ne tanskalaiset tienaakaan... legoilla, tanskalaisella metwurstilla ja... legoilla?
Anonyymi: Niin ja sitten on ne 30.3.2012 16:45

Anonyymi
Suomi-neito on hetteikössä vyötäröä myöten.
Anonyymi: ja imu voimistuu 30.3.2012 16:51

Anonyymi
Kaikki eu maat on lamassa ja bail out.
Anonyymi: Uutisia maailmalta, 30.3.2012 16:51

Anonyymi
Niin milläs ne tanskalaiset tienaakaan... legoilla, tanskalaisella metwurstilla ja... legoilla?




Asuntoveloilla tanskalaiset tienaa.
Eikö vielläkään aukene mistä raha tulee kiertoon?
Anonyymi: Hidas älyisyys on la 30.3.2012 16:53

Anonyymi
Suomessa on pian yli miljoona työtöntä ja heidät pitää ruokkia.
Minä en ainakaan ruoki.
Anonyymi: This is the BIG one 30.3.2012 16:58

Anonyymi
Kaikki eu maat on lamassa ja bail out.


Mitämitä... Tanskahan ei kuuluu Euroon ja siten bail outit ei koske heitä! Heillähän on oma valuutta niin kaikki pitäisi olla aivan ihanasti...
Anonyymi: Xpat 30.3.2012 17:06

Anonyymi
Olen aina ihmetellyt miksi Suomessa Kokoomus vihaa omaa isänmaataan niin paljon, että se pakkomielteisesti pitää ajaa konkurssiin?
Anonyymi: Ahneusko? 30.3.2012 17:10

Anonyymi
Olen aina ihmetellyt miksi Suomessa Kokoomus vihaa omaa isänmaataan niin paljon, että se pakkomielteisesti pitää ajaa konkurssiin?
Jospa kaikki kokomuslaiset onkin desantteja ?????
Anonyymi: Nimetön 30.3.2012 17:27

Anonyymi
Kaikki eu maat on lamassa ja bail out.

Mitämitä... Tanskahan ei kuuluu Euroon ja siten bail outit ei koske heitä! Heillähän on oma valuutta niin kaikki pitäisi olla aivan ihanasti...



Tanska on bail out samoin norja, islanti, ruotsi ja suomi.
Venäjä ei ole bail out.
Anonyymi: Uutisia maailmalta. 30.3.2012 17:33

Anonyymi
Ruåtsalaisista miehistä on esitetty erilaisia seksuaalisesti värittyneitä spekulaatioita. Tässä tekstissä on sanottu suoraan, että Tanskassa tyttömyys on 6.2%. Ei varmaankaan poikkea juurikaan muiden maiden tyttömyydestä. Onkohan Tanskassa tyttömyyskortisto tai tyttömyyskursseja? Thaimaassa oli klinikka suurempia muutoksia varten...
Anonyymi: Hej, jeg heder Lilla 30.3.2012 18:02
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

20:11 Digitoday Facebookin netille tyrmäys: Ilmainen, mutta syrjivä
19:42 Nordean maksuissa on edelleen ongelmia
19:24 Ammattiliitto paheksuu miljardien osinkopottia – "kaikilta muilta odotetaan uhrautumista"
19:02 Rumaa jälkeä pörsseissä: kurssit rojahtivat Helsingissä
18:15 Tätä on yrittäjyys: Mies purkitti ilmaa, ostajat innostuivat
17:39 Yle: Arla vähentämässä jopa 500 työntekijää
17:12 EKP:n selvitys lyttäsi veronkorotukset – "kumoavat itse itsensä"
17:06 Finnair peruu lisää lentoja: "Lentäjät eivät enää jaksa"
16:55 Saksan ja ei-euromaiden lainat käyvät nyt kaupaksi
16:22 Vuokrat laskivat sadoilla euroilla, Saton nykyasukkaat maksavat enemmän
15:48 VM: Tullin Hartikainen jatkaa tehtävässään normaalisti
15:08 Pihlajalinna täsmentää sote-viestintäänsä
15:08 Helsinki ja muu Eurooppa alamäessä – Ateenan pörssi painui alimmilleen sitten vuoden 1990
14:56 Digitoday Vaarallinen fontti voi pilata Firefox-käyttäjän päivän
14:24 Kesko yhteistyöhön ruotsalaisen ICA:n kanssa – "Laajuudessaan historiallista"
14:21 Hakkerit iskivät haittaohjelmalla – rupla heilahti
14:05 "He eivät tahkoa rahaa entiseen malliin" – Isis-taistelijoiden palkat -50 %
13:29 Stubb: Portugalin verosopimuksella kaksi vaihtoehtoa
13:01 Digitoday Huhu sytytti raivon: Tekeekö Twitter rajun muutoksen?
12:41 El Nino iski: Venezuela rajoittaa kauppojen aukioloaikoja
12:36 Digitoday Petollisesta vakoiluohjelmasta uusi versio: Nauhoittaa Skype-puhelut