Kirjaudu ▼
 

Venäjällä paljastunut miljardien rahanpesutapaus

Pekka Sakki/Lehtikuva
Venäjällä paljastunut miljardien rahanpesutapaus
Kolme ihmistä on pidätetty miljardien arvoisen rahanpesutapauksen tutkinnassa Venäjällä. Rahanpesussa on käytetty ilmeisesti Fondservisbank-pankkia, ja pestyt rahat on lähetetty Kaukasukselle ja ulkomaille.
Taloussanomat
27.3.2012 20:35
26

Kolme aiemmin tässä kuussa Moskovassa pidätettyä pankkiiria ovat mukana rahanpesusta epäillyssä kansainvälisessä rikollisryhmittymässä, Moscow Times kirjoittaa.

Kansainvälinen rikollisryhmittymä on vastuussa yli 90 miljardin ruplan eli noin 2,3 miljardin euron rahanpesusta vuositasolla, poliisi sanoi tänään.

Epäillyt otettiin kiinni tämän kuun ensimmäisenä päivänä, kun poliisi pidätti miehen sekä avioparin laittomasta pankkitoiminnasta epäiltyinä.

Kolmikon epäillään käyttäneen pöytälaatikkoyhtiöitä pestäkseen rahaa kolmansille osapuolille. Rahanpesijöiden sanotaan ottaneen vähintään 3,5 prosenttia käsitellyistä rahoista itselleen korvaukseksi rahanpesusta, Vedomosti-lehti kirjoittaa.

Jos prosenttisumma pitäisi paikkansa rahan yhteismäärän osalta, olisi kolmikolle kertynyt rahanpesusta noin 80 miljoonaa euroa voittoja vuodessa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Kolmikkoa on ilmeisesti johtanut Artjom Sisakjan -niminen Fondservisbankin työntekijä, joka on käyttänyt pankkia rahanpesussa. Viranomaisten mukaan myös muita pankin henkilökunnasta on voinut olla mukana rahanpesussa.

Rikollisesta alkuperästä puhdistetut rahat on lähetetty asiaa tutkivan poliisin kenraalimajurin Andrei Kemenjevin mukaan Kaukasukselle, Keski-Aasiaan ja Lähi-itään.

Lisää Aiheesta
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (26)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Hinnan määrää kysyntä ja lahjonta.
Nimetön 27.3.2012 20:46

Anonyymi
kyllä kyllä

suomalaisten rahat on pesty urpilaisen ja kataisen ja olli rehn säestämänä Kreikkaan

sulle vero, kreikkaan raha
pesulinko 27.3.2012 20:48

Anonyymi
Pikkulinnut kertoivat että myös venäläiset ovat myös Suomesta ostaneet kiinteistöjä kuten mökkejä ja asuntoja likaisella rahalla... ja hinnat ovat lähteneet rakettimaiseen nousuun kun mafialle ei ole väliä paljonko kiinteistö maksaa kunhan rahasta tulee puhdasta sen jälkeen. Suomen hallitusta ja viranomaisia asia ei kiinnosta pätkääkään kunhan raha virtaa jatkossakin. Myöskään Kiinan ihmisoikeustilanteesta ei olla kiinnostuneita kunhan rahaa tulee sieltäkin. Yhdysvaltojen kidutuslennoistakaan ei olla kiinnostuneita ja lakaistaan koko asia maton alle että kauppasuhteet pysyy kunnossa ja raha virtaa.
Tuota noin vaan 27.3.2012 20:50

Anonyymi
Kiinalaiset trokarit ja muut kauppiaat myyvat kopiotaan Euroopassa jattaen kaikki yhteiskunnalliset velvoitteet noudattamatta.

Joka ainut paiva Euroopasta lentaa Kiinaan kymmenia ja satoja matkalaukkuja taynna kopioista saatua rahaa.

EU ja Europol hyvin tietavat asian, mutteivat puutu asiaan mitenkaan.

Venaja seka Kiinahan kuuluvat molemmat EU:lta kehitysapua saaviin maihin. Suomi laittaa Venajalle viela omistaan lisaa.
Talonmies 27.3.2012 20:54

Anonyymi
Tää on ihme valitus palsta! Ihan sama mikä juttu, niin alkaa kreikka tai Nokia vastaan Apple ruikutus.
Pysykää V##tu asiassa ja itkekää noita hegemonia asioita siellä missä jutussa edes jotain mainitaan niistä!
Repe 27.3.2012 20:57

Anonyymi
Venäjällä on aina osattu piilottaa kaiken merkittävän omaisuuden todellinen omistaja, joka on ollut jo pitkästi yli sataviisikymmentä vuotta Rothschildin rahoittajasuku,

Sama suku rahoitti Suomen rautatiet, lainasi hopeat Snellmanille Suomen Markan perustamiseen jne..

Onneton Snellman vielä iloitsi asiasta ymmärtämättä perustaneensa ulkopuoliselle velkaisen valutan. Ja kun Suomessa kuoltiin nälkään tuo samainen onneton mies ei pyytänyt Venäjältä apua, jossa viljaa olisi ollut yllin kyllin.

Nykyisin oligarkit ovat olemassa vain sitä varten että omistusta voidaan hajauttaa ja todellinen omistaja piilottaa.

Ja kun oligarkki nimeltä Mikhail Khodorkovsky (????????????, ?????? ?????????/Mihail Hodorkovski) meni vankilaan, sopimus laukesi ja miljardiomaisuus palautui Lordi Jacob Rothschildille Lontooseen.

*Arrested oil tycoon passed shares to banker:*
www.washingtontimes.com/news/2003/nov/2/20031102-111400-3720r/?page=1

*Russian tycoon 'names successor';*
news.bbc.co.uk/2/hi/business/3064683.stm
jep jep 27.3.2012 20:58

Anonyymi
Suomalainen kun käy laittamassa muutaman satasen omalle tililleen niin pankkivirkailija soittaa nykyään melkein poliisit paikalle.
"Isänmaa" 27.3.2012 20:58

Anonyymi
Miksi ei Suomessa, koska....
Nimetön 27.3.2012 21:03

Anonyymi
Venäjällä on aina osattu piilottaa kaiken merkittävän omaisuuden todellinen omistaja, joka on ollut jo pitkästi yli sataviisikymmentä vuotta Rothschildin rahoittajasuku,

Sama suku rahoitti Suomen rautatiet, lainasi hopeat Snellmanille Suomen Markan perustamiseen jne..

Onneton Snellman vielä iloitsi asiasta ymmärtämättä perustaneensa ulkopuoliselle velkaisen valutan. Ja kun Suomessa kuoltiin nälkään tuo samainen onneton mies ei pyytänyt Venäjältä apua, jossa viljaa olisi ollut yllin kyllin.

Nykyisin oligarkit ovat olemassa vain sitä varten että omistusta voidaan hajauttaa ja todellinen omistaja piilottaa.

Ja kun oligarkki nimeltä Mikhail Khodorkovsky (????????????, ?????? ?????????/Mihail Hodorkovski) meni vankilaan, sopimus laukesi ja miljardiomaisuus palautui Lordi Jacob Rothschildille Lontooseen.

Arrested oil tycoon passed shares to banker:
www.washingtontimes.com/news/2003/nov/2/20031102-111400-3720r/?page=1

Russian tycoon 'names successor';
news.bbc.co.uk/2/hi/business/3064683.stm


Väärin. Kulta-into Pii oli oikea rahoittaja. Lordi oli välikäsi. Tästä on runsaasti SALAISTA tietoa.
Nimetön 27.3.2012 21:10

Anonyymi
Kuinka Suomessa?
Malageuna 27.3.2012 21:51
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä