Kirjaudu ▼
 

Suurpankki: Mitäs sitten, jos Kreikka kaatuisikin?

Kreikan päästäminen maksukyvyttömyyteen ei todennäköisesti aiheuttaisi paniikkireaktiota markkinoilla, jos mikään muu euroalueen reunavaltio ei ajautuisi maksuvaikeuksiin, arvioi ranskalainen Societe Generale -pankki.
5.3.2012 20:57
Taloussanomat-Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Ranskalaispankin tuoreen katsauksen mukaan Kreikan kaatuminen ja eroaminen eurosta vaikuttaa nyt "ongelmattomalta” kuin aikaisemmin. Lisäksi pankki katsoo, että pelko rahoitusjärjestelmän laajasta romahduksesta on kaikkoamassa.

Kriisin leviäminen euroalueen muihin reunavaltioihin on kuitenkin Societe Generalen mukaan yhä suuri riski. Pankki arvioi, että Kreikan maksukyvyttömyys tekisi ”pahaa jälkeä” eurooppalaisille pankeille vain, jos myös Portugali ja Kreikka ajautuvat maksukyvyttömyyteen.

Riskit ovat kuitenkin ”melko rajoitetut”, koska Portugali ja Kreikka ovat sitoutuneet pysymään euroalueen jäsenenä.

∇ Mainos ∇
5.3.2012 20:57
Taloussanomat-Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Societe Generale
Tagit euronkriisi

Kommentit (84)


Anonyymi
EKP ja LTRO on vain silmänkääntö temppu, kaikki kaatuu joka ikinen eu pankki ja suomalaiset ovat kaikkien muiden tavoin maksumiehiä tässä ja nyt.
Miksi? CDS johdannaiset olivat kiellettyjä(heikko yhdysvaltojen sääntelyviranomaist sallivat tuon oman ''maksukyvyttömyytensä'' takia) mutta ne otettiin käyttöön yhdysvaltoen ''maksukyvyttömyyden'' takia(Wall street banksterit) jolla teidän PIKKU pankkinne putsattiin eli jokainen asuntovelallinen eu alueella.
EU velka yli BKT:n on 443%
Usa velka yli BKT:n on 355%
JAPANI ON KONKURSSISSA.
Kiinan keskuspankin tase on noussut 43% viime vuonna(2011) ja arvio tälle vuodella on tasan 50%.
Kiina ei myy mitään kupla talouksille pitäen näin oman inflaatio luvun alhaalla niin te ja jenkit ajaudutte hyperinflaatioon koska öljy nostaa inflaatio lukua usa:ssa joka koreloi eu alueelle jonka seurauksena ansiot laskee ja KULUTUKSEN OSTOVOIMA pienenee joka edustaa 70% usa BKT luvusta velkana.
Wall streetin banksterit putsasi teidän pankkien rahat ja sitä ei EKP:n LTRO pelasta.
2000 luvun suurin velkaponzipyramidihuijaus on eu alueen putsaus rahoista

JUS NOIN JOTENKIN. MUTTA EI NYT IHAN NOIN RANKASTI.
Suurin osa ymmärtää ( minä myös ) lopulta vähän maailmantaloudesta.
Minä luen netistä sellaisten henkilöiden blokeja joilla nämä asiat on hallussa.
Kyllä 1 maa Kreikka heilauttaa EU :a aika hulvattomasti.
Miksi me säästämme nyt itsemme kipeiiksi ??
Miksi meidän talousnousu on pysähtynyt ??
Miksi nuoria vaaditaan pa*** hommiin ??

ALKAAKO TEILLE AVAUTUMAAN ETTÄ KAIKKI VAIKUTTAA KAIKKEEN.
Tulette vielä kokemaan kovia tämän kuplan pamauksen jälkeen.
Anonyymi: epätoivoinen olo ker 6.3.2012 8:20

Anonyymi
Ranskalaiset pankit ovat koko ajan kertoneet melko hyvin mitä tuleman pitää.

Kreikan kaatuminen ei aiheuta suuria riskejä pankeille, eli velat ovat siirretyt veronmaksajille.

Politiikkojen ylpeys jää ainoaksi esteeksi Kreikan kaatumiselle. He menettävät kasvonsa jos mitään suurta ei tapahdu taloudessa.

Kokonaan toinen asia on, miten kansalaiset reagoivat pieneen velkataakkaan, jonka kaatuminen tuo tullessaan!
Anonyymi: wizz 6.3.2012 8:31

Anonyymi
Nyt kun veronmaksajat ottavat pankkien sijaan tappiot, niin heinäsirkkalaumoja ei tulekaan.


Miksi olet noin yllättynyt, kyllähän tuon on kaikki tienneet.

jos näin ei olisi tapahtanuut, niin sitten ilmeisesti ne "heinäsirkkalaumat" olisivat tulleet ts. näin sanot? vrt. tilannetta jossa yksi jenkkipankki päästettiin kaatuman 2008.
Anonyymi: f 6.3.2012 8:35

Anonyymi
Mitenkäs suomen velkoje käy jos reikasta tulee maksukyvytön nouseko kokomuslaisten verot pilviin.


Hei sinä Kokoomukselainen, elä suotta pelkää Toivo on sinun kanssasi !

Rikkaita kun on niin vähän ja köyhiä paljon enemmän, niin tokihan heiltä otetaan, mitä tässä maassa "Politiikot tarvii"
Anonyymi: mustamies 6.3.2012 8:44

Anonyymi
EKP ja LTRO on vain silmänkääntö temppu, kaikki kaatuu joka ikinen eu pankki ja suomalaiset ovat kaikkien muiden tavoin maksumiehiä tässä ja nyt.
Miksi? CDS johdannaiset olivat kiellettyjä(heikko yhdysvaltojen sääntelyviranomaist sallivat tuon oman ''maksukyvyttömyytensä'' takia) mutta ne otettiin käyttöön yhdysvaltoen ''maksukyvyttömyyden'' takia(Wall street banksterit) jolla teidän PIKKU pankkinne putsattiin eli jokainen asuntovelallinen eu alueella.
EU velka yli BKT:n on 443%
Usa velka yli BKT:n on 355%
JAPANI ON KONKURSSISSA.
Kiinan keskuspankin tase on noussut 43% viime vuonna(2011) ja arvio tälle vuodella on tasan 50%.
Kiina ei myy mitään kupla talouksille pitäen näin oman inflaatio luvun alhaalla niin te ja jenkit ajaudutte hyperinflaatioon koska öljy nostaa inflaatio lukua usa:ssa joka koreloi eu alueelle jonka seurauksena ansiot laskee ja KULUTUKSEN OSTOVOIMA pienenee joka edustaa 70% usa BKT luvusta velkana.
Wall streetin banksterit putsasi teidän pankkien rahat ja sitä ei EKP:n LTRO pelasta.
2000 luvun suurin velkaponzipyramidihuijaus on eu alueen putsaus rahoista

JUS NOIN JOTENKIN. MUTTA EI NYT IHAN NOIN RANKASTI.
Suurin osa ymmärtää ( minä myös ) lopulta vähän maailmantaloudesta.
Minä luen netistä sellaisten henkilöiden blokeja joilla nämä asiat on hallussa.
Kyllä 1 maa Kreikka heilauttaa EU :a aika hulvattomasti.
Miksi me säästämme nyt itsemme kipeiiksi ??
Miksi meidän talousnousu on pysähtynyt ??
Miksi nuoria vaaditaan pa*** hommiin ??

ALKAAKO TEILLE AVAUTUMAAN ETTÄ KAIKKI VAIKUTTAA KAIKKEEN.
Tulette vielä kokemaan kovia tämän kuplan pamauksen jälkeen.



Luen itsekin ja todella paljon joten miksi vääntäsin totuutta haavassa joka on auki eli yhdysvallat on konkurssissa jonka te maksatte.
Olen realisti näiden vuosien jälkeen kun jenkki taloutta olen seurannut, pelkkää valhetta maailman suurimasta taloudesta, niin onhan se suurin kun velka lasketaan konkurssiin joka alkoi vietnamin sodan jälkeen 200 miljardista dollarista jota ei koskaan jenkki talous kiini saanut ja siitä alkoi vuosikymmeniä sodan kierre joka nyt jatkuu ehkä senattori mc keinin pyynnöstä syyrian ja iraniin.
Anonyymi: Maailman suurin velk 6.3.2012 8:46

Anonyymi
Eli Portugali ja Kreikka ovat sitoutuneet ottamaan lisää ilmaista rahaa muilta euromailta.

Kuinka tolloja nuo europäättäjät ovatkaan?
Mailla ei ole aikomustakaan maksaa lainojaan takaisin.

Mafiapomo Venizelosgogodopopoulus näyttää sen jo ulkoisessa habituksessaan, ja lisäksi uhkailee vielä päälle.

Sellaista menoa.
Krekut on syöpä.
Anonyymi: Siperia, polsoi, tai 6.3.2012 8:46

Anonyymi
Miksi olen velaton? No onhan se KIVAA!!!! Hyvää kevättä. Jäätelö kiskalla tavataan.

Et ole velaton kun valtio ottaa sinun piikkiisi velkaa koko ajan. Ja lisäksi EKP. Ja sulta ei lupaa kysytä eikä edes mielipidettä.
Demokratiaa?
Anonyymi: juhku 6.3.2012 8:47

Anonyymi
Miksi olen velaton? No onhan se KIVAA!!!! Hyvää kevättä. Jäätelö kiskalla tavataan.
Et ole velaton kun valtio ottaa sinun piikkiisi velkaa koko ajan. Ja lisäksi EKP. Ja sulta ei lupaa kysytä eikä edes mielipidettä.
Demokratiaa?



Sen lisäksi maksat viellä asuntovelkana tuota pois suoraan wall streetille joten iki orja maksumies kokolailla, kreikka pelkkä vitsi ja eu alue kuppauksen kohde.
Anonyymi: purkka ei parane eik 6.3.2012 8:55

Anonyymi
Miksi olen velaton? No onhan se KIVAA!!!! Hyvää kevättä. Jäätelö kiskalla tavataan.
Et ole velaton kun valtio ottaa sinun piikkiisi velkaa koko ajan. Ja lisäksi EKP. Ja sulta ei lupaa kysytä eikä edes mielipidettä.
Demokratiaa?



Sen lisäksi maksat viellä asuntovelkana tuota pois suoraan wall streetille joten iki maksumies kokolailla, kreikka pelkkä vitsi ja eu alue kuppauksen kohde.
Anonyymi: purkka ei parane eik 6.3.2012 8:55

Anonyymi
EKP ja LTRO on vain silmänkääntö temppu, kaikki kaatuu joka ikinen eu pankki ja suomalaiset ovat kaikkien muiden tavoin maksumiehiä tässä ja nyt.Miksi? CDS johdannaiset olivat kiellettyjä(heikko yhdysvaltojen sääntelyviranomaist sallivat tuon oman ''maksukyvyttömyytensä'' takia) mutta ne otettiin käyttöön yhdysvaltoen ''maksukyvyttömyyden'' takia(Wall street banksterit) jolla teidän PIKKU pankkinne putsattiin eli jokainen asuntovelallinen eu alueella.EU velka yli BKT:n on 443%Usa velka yli BKT:n on 355%JAPANI ON KONKURSSISSA.Kiinan keskuspankin tase on noussut 43% viime vuonna(2011) ja arvio tälle vuodella on tasan 50%.Kiina ei myy mitään kupla talouksille pitäen näin oman inflaatio luvun alhaalla niin te ja jenkit ajaudutte hyperinflaatioon koska öljy nostaa inflaatio lukua usa:ssa joka koreloi eu alueelle jonka seurauksena ansiot laskee ja KULUTUKSEN OSTOVOIMA pienenee joka edustaa 70% usa BKT luvusta velkana.Wall streetin banksterit putsasi teidän pankkien rahat ja sitä ei EKP:n LTRO pelasta.2000 luvun suurin velkaponzipyramidihuijaus on eu alueen putsaus rahoistaJUS NOIN JOTENKIN. MUTTA EI NYT IHAN NOIN RANKASTI.Suurin osa ymmärtää ( minä myös ) lopulta vähän maailmantaloudesta.Minä luen netistä sellaisten henkilöiden blokeja joilla nämä asiat on hallussa.Kyllä 1 maa Kreikka heilauttaa EU :a aika hulvattomasti.Miksi me säästämme nyt itsemme kipeiiksi ??Miksi meidän talousnousu on pysähtynyt ??Miksi nuoria vaaditaan pa*** hommiin ??ALKAAKO TEILLE AVAUTUMAAN ETTÄ KAIKKI VAIKUTTAA KAIKKEEN.Tulette vielä kokemaan kovia tämän kuplan pamauksen jälkeen.Luen itsekin ja todella paljon joten miksi vääntäsin totuutta haavassa joka on auki eli yhdysvallat on konkurssissa jonka te maksatte.Olen realisti näiden vuosien jälkeen kun jenkki taloutta olen seurannut, pelkkää valhetta maailman suurimasta taloudesta, niin onhan se suurin kun velka lasketaan konkurssiin joka alkoi vietnamin sodan jälkeen 200 miljardista dollarista jota ei koskaan jenkki talous kiini saanut ja siitä alkoi vuosikymmeniä sodan kierre joka nyt jatkuu ehkä senattori mc keinin pyynnöstä syyrian ja iraniin.


NÄIN ON . SAPELINTERIÄ TEROITELLAAN JO. Kun nyt lueskelee nettiä muualta paitsi Suomimediassa, saa tuskanhikeä otsaan kun rupeaa tuntumaan jo kovin todennäköiseltä että tämä kuitataan sotimalla pois.

Ollaan jo edetty imeisesti asteelle josta palautusnappi puuttuu.
Anonyymi: kreikan kaatuminen p 6.3.2012 9:34
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

07:01 Näkökulma Saksalainen pohtii yhä herkuttelun hintaa
06:11 Digitoday "Putinin lahja" Yotaphone syntyy Oulussa – ja ponnistaa kohti maailmanvalloitusta
05:09 "Jätä se" -kehotukset eivät helpota alkoholistin puolisoa
05:09 Alkoholistin puoliso ei helposti kaada kulissejaan
05:01 Jännä kikka: vaihdetaan omakotitalo yksiöön
28.11. Öljyn raju alamäki jatkuu – rupla taas uusiin pohjiin
28.11. Isot erot – näin eri kaupungit rahoittavat kulttuuria
28.11. Uber-asiakkaat pommittavat väärää numeroa – sade pahentaa ongelmaa
28.11. Miljardööri joutuu maksamaan 423 miljoonaa avioerossa
28.11. Venäläisyritykset ihmeissään: mistä saamme rahoitusta?
28.11. Hallitus sai EU:lta nuhteita ylioptimismista
28.11. Öljyn hinta ei nouse ehkä vuoteen – Suomi hyötyy
28.11. EK väläyttää: duunari pulittaisi lakkosakot itse?