Kirjaudu ▼
 

Kiina kieltää virka-Audit

Kiinassa virkavaunun täytyy jatkossa olla kotimaista laatua.
28.2.2012 08:40
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kiinan hallitus on antanut uudet ohjeet virka-autojen hankinnasta, Financial Times Deutschland (FTD) kertoo. Ohjeiden mukaan puolue- ja virkamieseliitillä ei jatkossa pitäisi olla asiaa länsiautojen rattiin, vaan hankinnat olisi kohdistettava kotimaisiin merkkeihin.

FTD:n mukaan määräys kirpaisee saksalaisista autonvalmistajista erityisesti Volkswagenia, jonka merkeistä Audi on ollut kiinalaisten suosiossa. Kiina on tärkeä markkina-alue myös BMW:lle ja Mercedes-Benzille.

Kiinan automarkkinat kuuluvat maailman suurimpiin ja ovat erittäin tärkeät länsimaisille valmistajille. Varsinkin eurooppalaiset autotehtaat ovat Kiinan-myynnillä korvaamaan kotimarkkinoiden nihkeyttä.

Uuden määräyksen takana on FTD:n mukaan ensinnäkin parantaa kiinalaisten automerkkien mainetta ja toiseksi tyynnyttää ökyautoilla ajelevien puoluekaaderien ja viranomaisten kansalaisissa aiheuttamaa harmistusta. Kiinan valtion automenot ovat olleet jatkuvassa kasvussa. Uutistoimisto Reutersin mukaan pelkästään vuonna 2010 ostettiin julkisilla varoilla autoja 9,5 miljardin euron edestä.

Kiinan jo marraskuussa julkistamien, autojen hankintaa koskevien linjausten mukaan autot eivät saisi maksaa 21 000 euroa enempää. Nyt annetut määräykset rajaavat lisäksi hankinnat kotimaisiin merkkeihin.

∇ Mainos ∇
28.2.2012 08:40
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (26)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kotimaisten suosimista, joka rikkoo WTO:n sääntöjä.

Suomessa noudatetaan, Kiinassa ei tarvitse.

Suomessa esim. eläkerahastot sijoittavat ulkomaille, koska kotimaahan sijoittamista pidetään jotenkin vääränä! Riskit kuulemma kasvavat?
Anonyymi: ihme pelleilyä - Suo 28.2.2012 8:52

Anonyymi
Suomi ja lipposet sen sijaan suosittelevat virka-Audeja, mitä enemmän varusteltuja, sen parempi.

Valitetaan tekohurskaasti miten ei löydy huipulle johtajia ja niiden muutaman pitää olla sitten ihan pakosti (!) jokaisessa yrityshallituksessa, mutta kun sinne EI PÄÄSTETÄ muita.
Anonyymi: asuntoetu myös näill 28.2.2012 8:53

Anonyymi
suomessahan tämä ei käy vaan näiden löllypebujen pitää saada istua audissa. On tiukat ajat ja suomeen sama toimenpide, tuetaan työllisyyttä ja käynnistetään talbottien valmistus uudestaan, siinä on hyvä auto ministereille
Anonyymi: iron mike 28.2.2012 8:54

Anonyymi
Kiina tekee oikein, koska vaan mu.kut ja niiksi haluavat ajavat Audeilla.
Anonyymi: Audi sucks 28.2.2012 8:56

Anonyymi
Kotimaisten suosimista, joka rikkoo WTO:n sääntöjä.Suomessa noudatetaan, Kiinassa ei tarvitse.Suomessa esim. eläkerahastot sijoittavat ulkomaille, koska kotimaahan sijoittamista pidetään jotenkin vääränä! Riskit kuulemma kasvavat?


Suomessa sijoitetaan johtajien luksusasumiseen, superlisäeläkkeisiin (myös vaimo !), lohtubonuksiin yt-kohdissa ja yksityistileille.

Kun täällä ei muka mikään kannata ja palkat ovat liian korkeat, tosin vain taviksilla, mitäs kiritätte sijoittajat tuotteiden hintoja aina siinä etunojassa, niin silloin onkin pakko kinuta palkkaa lisää, ettei kuole nälkään ja viluun.
Anonyymi: johtokin ilmaisharjo 28.2.2012 8:58

Anonyymi
Onhan niillä Hongqi Audit, ajakoon niillä.
Anonyymi: Jooseppi 28.2.2012 9:01

Anonyymi
Rikkaimmat ovat vain ahneimpia, moraalia vailla ja härskejä, mikään muu ei erota taviksista ja keskiverroista.

Kukaan ei kadehdi audejanne, mutta inhoaa ja kammoaa tappavaa ajotapaanne ja kaikkoaa mahdollisimman kauas.
Anonyymi: juuri siksi si-säpii 28.2.2012 9:02

Anonyymi
Kotimaisten suosimista, joka rikkoo WTO:n sääntöjä.

Suomessa noudatetaan, Kiinassa ei tarvitse.

Suomessa esim. eläkerahastot sijoittavat ulkomaille, koska kotimaahan sijoittamista pidetään jotenkin vääränä! Riskit kuulemma kasvavat?


Se on helppo olla WTO:n ulkopuolella kun kaikki maailman maat silti haluavat käydä kauppaa kanssasi. Saa nähdä kauanko ja mihin hintaan Kiina haluaa käydä kauppaa muun maailman kanssa kun saa kaiken tuotannon maahansa.
Anonyymi: Nimetön 28.2.2012 9:07

Anonyymi
saapismia
Anonyymi: Nimetön 28.2.2012 9:14

Anonyymi
Suomeen sama laki


Kaikille varmasti kelpaa Fisker Karma tai Porsche.
Anonyymi: Näin tehdään! 28.2.2012 9:21
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

15:56 OnniExpress kyllästyi nimiriitaan – tilalle Åbus
10:56 Lentojohtajat yrittävät päästä yhteisymmärrykseen turvallisuusohjeista
09:56 Tuomari: Uber-kuskeja kohdeltava työntekijöinä
07:52 Mbnet.fi Suositusta toimisto-ohjelmistosta tuli uusi versio
05:14 Puhelinliittymien vakuusmaksuilla ei ole euromääräistä rajaa
05:11 Näkökulma Auto ilman ajajaa – "Tested on German Autobahn"
05:10 Digitoday Pankkiautomaatti sanoi INSERT SYSTEM DISK – pitäisikö huolestua?
05:01 Täällä asuntosi arvo suli – katso yli 300 osoitetta
30.1. Digitoday Lumian Facebook sai ärsyttävän ominaisuuden – näin käytät vanhaan malliin
30.1. Nokia tulistui näppäimestä – uhkaa startupia oikeudella
30.1. Minskin neuvottelut karille – Itä-Ukrainassa siviiliuhreja
30.1. Suomi-brändit brittimediassa: nakuilu ja "laatikkovauvat"
30.1. Satamien lastinkäsittelystä syntyi jälleen kiista
30.1. Kreikka: Emme suostu yhteistyöhön troikan kanssa
30.1. "Markkinat katsovat Fedin toimia liian kyyhkymäisesti"
30.1. Pohjolan asiantuntija: "Rankka" velkaleikkaus olisi parasta Kreikalle
30.1. Pian alkaa putkiremonttien buumi – osakkaat vaihtoon?
30.1. Nordean Sorjonen: Asuntoale on pian ohi
30.1. "Irak haluaa isomman siivun öljymarkkinoista"
30.1. Qatar Airways osti ison siivun British Airwaysistä
30.1. Digitoday Näin se menee kun on rahaa: Jay Z osti "Norjan Spotifyn"
30.1. Venäjän diplomaateille eniten parkkisakkoja – jättävät maksamatta
30.1. Saksa taipui: rekkakuskeille ei makseta minimipalkkaa
30.1. Ovet auki hakkereille – vika vaaransi miljoonat autot
30.1. Ilta-Sanomat Rinne tarjosi EIP:n paikkaa Urpilaiselle
30.1. Digitoday Miten ihmeessä S-ryhmän asiakkaita veloitettiin kahdesti väärin, Nets?
30.1. Huntsman irtisanoo 60 Porin pigmenttitehtaalta
30.1. Elisa ja Kone luisuvat pörssissä – Outokumpu kirii
30.1. Suomalaisrahastojen sijoitukset Venäjälle: -77 %
30.1. GE Healthcarelta iso investointi Suomeen
Asiakastieto

Yhteistyössä