Kirjaudu ▼
 

Kiina kieltää virka-Audit

Kiinassa virkavaunun täytyy jatkossa olla kotimaista laatua.
28.2.2012 08:40
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kiinan hallitus on antanut uudet ohjeet virka-autojen hankinnasta, Financial Times Deutschland (FTD) kertoo. Ohjeiden mukaan puolue- ja virkamieseliitillä ei jatkossa pitäisi olla asiaa länsiautojen rattiin, vaan hankinnat olisi kohdistettava kotimaisiin merkkeihin.

FTD:n mukaan määräys kirpaisee saksalaisista autonvalmistajista erityisesti Volkswagenia, jonka merkeistä Audi on ollut kiinalaisten suosiossa. Kiina on tärkeä markkina-alue myös BMW:lle ja Mercedes-Benzille.

Kiinan automarkkinat kuuluvat maailman suurimpiin ja ovat erittäin tärkeät länsimaisille valmistajille. Varsinkin eurooppalaiset autotehtaat ovat Kiinan-myynnillä korvaamaan kotimarkkinoiden nihkeyttä.

Uuden määräyksen takana on FTD:n mukaan ensinnäkin parantaa kiinalaisten automerkkien mainetta ja toiseksi tyynnyttää ökyautoilla ajelevien puoluekaaderien ja viranomaisten kansalaisissa aiheuttamaa harmistusta. Kiinan valtion automenot ovat olleet jatkuvassa kasvussa. Uutistoimisto Reutersin mukaan pelkästään vuonna 2010 ostettiin julkisilla varoilla autoja 9,5 miljardin euron edestä.

Kiinan jo marraskuussa julkistamien, autojen hankintaa koskevien linjausten mukaan autot eivät saisi maksaa 21 000 euroa enempää. Nyt annetut määräykset rajaavat lisäksi hankinnat kotimaisiin merkkeihin.

∇ Mainos ∇
28.2.2012 08:40
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (26)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kotimaisten suosimista, joka rikkoo WTO:n sääntöjä.

Suomessa noudatetaan, Kiinassa ei tarvitse.

Suomessa esim. eläkerahastot sijoittavat ulkomaille, koska kotimaahan sijoittamista pidetään jotenkin vääränä! Riskit kuulemma kasvavat?
Anonyymi: ihme pelleilyä - Suo 28.2.2012 8:52

Anonyymi
Suomi ja lipposet sen sijaan suosittelevat virka-Audeja, mitä enemmän varusteltuja, sen parempi.

Valitetaan tekohurskaasti miten ei löydy huipulle johtajia ja niiden muutaman pitää olla sitten ihan pakosti (!) jokaisessa yrityshallituksessa, mutta kun sinne EI PÄÄSTETÄ muita.
Anonyymi: asuntoetu myös näill 28.2.2012 8:53

Anonyymi
suomessahan tämä ei käy vaan näiden löllypebujen pitää saada istua audissa. On tiukat ajat ja suomeen sama toimenpide, tuetaan työllisyyttä ja käynnistetään talbottien valmistus uudestaan, siinä on hyvä auto ministereille
Anonyymi: iron mike 28.2.2012 8:54

Anonyymi
Kiina tekee oikein, koska vaan mu.kut ja niiksi haluavat ajavat Audeilla.
Anonyymi: Audi sucks 28.2.2012 8:56

Anonyymi
Kotimaisten suosimista, joka rikkoo WTO:n sääntöjä.Suomessa noudatetaan, Kiinassa ei tarvitse.Suomessa esim. eläkerahastot sijoittavat ulkomaille, koska kotimaahan sijoittamista pidetään jotenkin vääränä! Riskit kuulemma kasvavat?


Suomessa sijoitetaan johtajien luksusasumiseen, superlisäeläkkeisiin (myös vaimo !), lohtubonuksiin yt-kohdissa ja yksityistileille.

Kun täällä ei muka mikään kannata ja palkat ovat liian korkeat, tosin vain taviksilla, mitäs kiritätte sijoittajat tuotteiden hintoja aina siinä etunojassa, niin silloin onkin pakko kinuta palkkaa lisää, ettei kuole nälkään ja viluun.
Anonyymi: johtokin ilmaisharjo 28.2.2012 8:58

Anonyymi
Onhan niillä Hongqi Audit, ajakoon niillä.
Anonyymi: Jooseppi 28.2.2012 9:01

Anonyymi
Rikkaimmat ovat vain ahneimpia, moraalia vailla ja härskejä, mikään muu ei erota taviksista ja keskiverroista.

Kukaan ei kadehdi audejanne, mutta inhoaa ja kammoaa tappavaa ajotapaanne ja kaikkoaa mahdollisimman kauas.
Anonyymi: juuri siksi si-säpii 28.2.2012 9:02

Anonyymi
Kotimaisten suosimista, joka rikkoo WTO:n sääntöjä.

Suomessa noudatetaan, Kiinassa ei tarvitse.

Suomessa esim. eläkerahastot sijoittavat ulkomaille, koska kotimaahan sijoittamista pidetään jotenkin vääränä! Riskit kuulemma kasvavat?


Se on helppo olla WTO:n ulkopuolella kun kaikki maailman maat silti haluavat käydä kauppaa kanssasi. Saa nähdä kauanko ja mihin hintaan Kiina haluaa käydä kauppaa muun maailman kanssa kun saa kaiken tuotannon maahansa.
Anonyymi: Nimetön 28.2.2012 9:07

Anonyymi
saapismia
Anonyymi: Nimetön 28.2.2012 9:14

Anonyymi
Suomeen sama laki


Kaikille varmasti kelpaa Fisker Karma tai Porsche.
Anonyymi: Näin tehdään! 28.2.2012 9:21
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

08:35 Brasilian korruptioministeri erosi – oli sekaantunut korruptiotutkintaan
07:53 500 000 palkansaajan työehdoista sopu yöllä
06:05 Digitoday Windows 10 -asennus raivostutti: Suomalaisnainen marssi Microsoftin konttoriin
06:05 Satelliiteista tuli pieniä ja halpoja – Suomeenkin uusia avaruusyrityksiä
30.5. Digitoday "Vaarallinen": Googlen uusi sovellus Snowdenin hampaissa – kehittäjä vain pahensi asiaa
30.5. Kreikka velkojille: Vaatimukset ovat meille liikaa
30.5. Suomi jämähti kilpailukykyvertailussa – uutta pontta sopimuksesta?
30.5. Air Francen lentäjälakko uhkaa EM-kisalentoja
30.5. Takaako nollasopimus Suomen kilpailukyvyn? Ekonomistit eri mieltä
30.5. Digitoday Nokia pistää 4G:n minikopterin sisään
30.5. NSIG:n Okmetic-tarjous jatkuu – kauppa voi vaatia TEM:n siunauksen
30.5. Palkkaa maksettiin bensana – mätkyt menossa työntekijöiden pulitettavaksi
30.5. Rosatomin viesti Suomelle: Voimala kestää pidempään kuin yksikään poliittinen jakso
30.5. Ovakon säästöohjelma laajenee
30.5. Digitoday Tässäkö Applen seuraava ostos: HBO tai Netflix?
30.5. Vältä näitä kännykkävirheitä – uutta tietoa terveysvaikutuksista
30.5. Bitcoin-louhimo konkurssiin Ruotsissa
30.5. Helsingin pörssi etenee vailla selvää suuntaa – SSAB vauhdissa
30.5. "Tästä halutaan huvipuisto" – Espanjassa yritetään hillitä turismia
30.5. Puolustusvälineyhtiö Patrian toimitusjohtaja vaihtuu
30.5. Ex-työntekijä vinkkasi: Kamux maksanut palkkoja bensana
30.5. Tulva pysäytti Audien rakentamisen
30.5. Digitoday Windows 10:n tietoturvaan merkittävä parannus – aktivoitava itse
30.5. Digitoday "Kestämätön tilanne": Anvia taipui kompromissiin Elisan edessä
30.5. Aktia nosti talousennustetta – työmarkkinoilla "dramaattinen jakautuminen"
30.5. Rautia-rautakaupat katoavat Suomen kauppakartalta
30.5. Kiky-sopu myös viestintään ja mekaaniseen metsäteollisuuteen
30.5. Digitoday Google tuomassa hurjan myyntivaltin omille Android-puhelimilleen?
30.5. Kamux peruu listautumisen – veroja maksamatta
30.5. Elisa ostaa Anvian tietoliikenne- ja viihdepalvelut
Asiakastieto

Yhteistyössä