Kirjaudu ▼
 

Kiina kieltää virka-Audit

Kiinassa virkavaunun täytyy jatkossa olla kotimaista laatua.
28.2.2012 08:40
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kiinan hallitus on antanut uudet ohjeet virka-autojen hankinnasta, Financial Times Deutschland (FTD) kertoo. Ohjeiden mukaan puolue- ja virkamieseliitillä ei jatkossa pitäisi olla asiaa länsiautojen rattiin, vaan hankinnat olisi kohdistettava kotimaisiin merkkeihin.

FTD:n mukaan määräys kirpaisee saksalaisista autonvalmistajista erityisesti Volkswagenia, jonka merkeistä Audi on ollut kiinalaisten suosiossa. Kiina on tärkeä markkina-alue myös BMW:lle ja Mercedes-Benzille.

Kiinan automarkkinat kuuluvat maailman suurimpiin ja ovat erittäin tärkeät länsimaisille valmistajille. Varsinkin eurooppalaiset autotehtaat ovat Kiinan-myynnillä korvaamaan kotimarkkinoiden nihkeyttä.

Uuden määräyksen takana on FTD:n mukaan ensinnäkin parantaa kiinalaisten automerkkien mainetta ja toiseksi tyynnyttää ökyautoilla ajelevien puoluekaaderien ja viranomaisten kansalaisissa aiheuttamaa harmistusta. Kiinan valtion automenot ovat olleet jatkuvassa kasvussa. Uutistoimisto Reutersin mukaan pelkästään vuonna 2010 ostettiin julkisilla varoilla autoja 9,5 miljardin euron edestä.

Kiinan jo marraskuussa julkistamien, autojen hankintaa koskevien linjausten mukaan autot eivät saisi maksaa 21 000 euroa enempää. Nyt annetut määräykset rajaavat lisäksi hankinnat kotimaisiin merkkeihin.

∇ Mainos ∇
28.2.2012 08:40
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (26)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kotimaisten suosimista, joka rikkoo WTO:n sääntöjä.

Suomessa noudatetaan, Kiinassa ei tarvitse.

Suomessa esim. eläkerahastot sijoittavat ulkomaille, koska kotimaahan sijoittamista pidetään jotenkin vääränä! Riskit kuulemma kasvavat?
Anonyymi: ihme pelleilyä - Suo 28.2.2012 8:52

Anonyymi
Suomi ja lipposet sen sijaan suosittelevat virka-Audeja, mitä enemmän varusteltuja, sen parempi.

Valitetaan tekohurskaasti miten ei löydy huipulle johtajia ja niiden muutaman pitää olla sitten ihan pakosti (!) jokaisessa yrityshallituksessa, mutta kun sinne EI PÄÄSTETÄ muita.
Anonyymi: asuntoetu myös näill 28.2.2012 8:53

Anonyymi
suomessahan tämä ei käy vaan näiden löllypebujen pitää saada istua audissa. On tiukat ajat ja suomeen sama toimenpide, tuetaan työllisyyttä ja käynnistetään talbottien valmistus uudestaan, siinä on hyvä auto ministereille
Anonyymi: iron mike 28.2.2012 8:54

Anonyymi
Kiina tekee oikein, koska vaan mu.kut ja niiksi haluavat ajavat Audeilla.
Anonyymi: Audi sucks 28.2.2012 8:56

Anonyymi
Kotimaisten suosimista, joka rikkoo WTO:n sääntöjä.Suomessa noudatetaan, Kiinassa ei tarvitse.Suomessa esim. eläkerahastot sijoittavat ulkomaille, koska kotimaahan sijoittamista pidetään jotenkin vääränä! Riskit kuulemma kasvavat?


Suomessa sijoitetaan johtajien luksusasumiseen, superlisäeläkkeisiin (myös vaimo !), lohtubonuksiin yt-kohdissa ja yksityistileille.

Kun täällä ei muka mikään kannata ja palkat ovat liian korkeat, tosin vain taviksilla, mitäs kiritätte sijoittajat tuotteiden hintoja aina siinä etunojassa, niin silloin onkin pakko kinuta palkkaa lisää, ettei kuole nälkään ja viluun.
Anonyymi: johtokin ilmaisharjo 28.2.2012 8:58

Anonyymi
Onhan niillä Hongqi Audit, ajakoon niillä.
Anonyymi: Jooseppi 28.2.2012 9:01

Anonyymi
Rikkaimmat ovat vain ahneimpia, moraalia vailla ja härskejä, mikään muu ei erota taviksista ja keskiverroista.

Kukaan ei kadehdi audejanne, mutta inhoaa ja kammoaa tappavaa ajotapaanne ja kaikkoaa mahdollisimman kauas.
Anonyymi: juuri siksi si-säpii 28.2.2012 9:02

Anonyymi
Kotimaisten suosimista, joka rikkoo WTO:n sääntöjä.

Suomessa noudatetaan, Kiinassa ei tarvitse.

Suomessa esim. eläkerahastot sijoittavat ulkomaille, koska kotimaahan sijoittamista pidetään jotenkin vääränä! Riskit kuulemma kasvavat?


Se on helppo olla WTO:n ulkopuolella kun kaikki maailman maat silti haluavat käydä kauppaa kanssasi. Saa nähdä kauanko ja mihin hintaan Kiina haluaa käydä kauppaa muun maailman kanssa kun saa kaiken tuotannon maahansa.
Anonyymi: Nimetön 28.2.2012 9:07

Anonyymi
saapismia
Anonyymi: Nimetön 28.2.2012 9:14

Anonyymi
Suomeen sama laki


Kaikille varmasti kelpaa Fisker Karma tai Porsche.
Anonyymi: Näin tehdään! 28.2.2012 9:21
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

07:12 Näkökulma Uskonpuhdistus, yrittäjyys, teknologia ja taide
05:03 "Kukapa ei haluaisi lapselleen parasta"
05:02 Kun vauva vie maalaisjärjen
05:01 Kreikka ei selviä veloistaan – "sonta iski tuulettimeen"
3.7. Viesti Venäjältä: Puukauppaa voitaisiin rajoittaa
3.7. Islanti salli jumalanpilkan
3.7. It-viikko Microsoft: Windows 10:tä voi joutua odottamaan
3.7. Uusi drakma uppoaisi kuin kivi
3.7. Kohta voit maksaa selfiellä – etkä menetä kasvojasi
3.7. Kreikkalaispankkiiri varoitti automaattien tyhjentymisestä
3.7. Ilta-Sanomat Näin duumassa keskusteltiin Suomesta
3.7. Digitoday Britannian pääministeri: Kaikkea verkkoviestintää pitää voida seurata
3.7. Kreikka sai IMF:n raportista oivan keppihevosen
3.7. Voi ei: kuplamuovi menettää ikonisen ominaisuutensa
3.7. Uber antoi periksi Ranskassa
3.7. Venäjä harkitsee talouspakotteita Suomelle
3.7. Kreikan suurin velkoja: Voimme periä lainoja takaisin etuajassa
3.7. Kreikka ja velkojat jälleen sanasodassa: "Emme keskustele"
3.7. Joko meni Fennovoiman maine? "Ei peruuttamatonta vahinkoa"
3.7. Migrit Solarna Energijan toimitusjohtaja Suomessa – tältä hän näyttää
3.7. Nyt tarkkana ratissa: Sakko voi rapsahtaa pian näin helposti
3.7. Kotipizza tasoittaa pörssitaipaleensa alkua markkinatakauksella
3.7. Digitoday Käyttämäsi verkkopalvelu myytiin: Näin käy tiedoillesi
3.7. Yle: Hikka pilasi keikan – hinnasta puolet hyvitystä
3.7. Tanska puolittaa pakolaisten etuudet
3.7. Heinäkuinen helle uuvuttaa markkinoita
3.7. Kreikan pankit eivät saa helpotusta – ainakaan vielä
3.7. "Jokainen suomalainen saisi tunnin lisää, jos sähläystä ei olisi"
3.7. Kreikan ahdinko: Setelit loppuvat, tuonti seisoo, yrityksiä kiinni?
3.7. Digitoday Luottokorttiyhtiö korvaa pin-koodin selfie-kuvalla: Mikä voisi mennä pieleen?
Asiakastieto

Yhteistyössä