Kirjaudu ▼
 

"Lähetetään eläkeläisiä töihin Kreikkaan"

"Lähetetään eläkeläisiä töihin Kreikkaan"
Venäjän energiaministeri Sergei Shmatko (vas.) puhuu energiakomissaari Günther Oettingerille energiakonferenssissa 2010.
Euroopan unionin energiakomissaari, saksalainen Günther Oettinger on heittänyt pöydälle yllättävän ehdotuksen, jolla talousahdingossa kamppailevaa Kreikkaa voitaisiin auttaa.
28.7.2011 19:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Komissaari lähettäisi muista EU-maista eläköityneitä ammattikoulujen opettajia neuvomaan kreikkalaisia, miten hommat hoidetaan.

Esikuvaksi mallilleen Oettinger mainitsee Itä-Saksan, jonka taloutta on modernisoitu Saksojen yhdistymisen jälkeen.

– Voin kuvitella, että EU-maat lähettäisivät tietyksi ajaksi vapaaehtoisia eläkkeellä olevia ammattikoulujen opettajia. Juuri eurooppalaiset ammatti-ihmiset voivat ohjata kreikkalaisia järkevään työhön, Oettinger sanoi Hamburger Abendblatt -lehdelle.

∇ Mainos ∇
28.7.2011 19:06
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (51)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kielimuuri. Kielimuuri.
Anonyymi: Rallienglannilla nuo 28.7.2011 19:22

Anonyymi
Mahtavaa! Kreikkalaiset jäävät eläkkeelle 55 vuotiaina ja Zuomessa nostetaan eläkeikää 67, jotta Zuomalaiset veronmaksajat voivat lähettää verovaroja Kreikan elintason ylläpitämiseksi. Ei tässä vielä kaikki - nyt eläkkeelle jäätyään Zuomalainen voi mennä (milloin tulee pakko mennä) Kreikkaan tekemään ILMAISTYÖTÄ! Näin Euroopan kansoja kohta viedään orjatöihin ympäri maailmaa. Leirit pystyyn!
Anonyymi: Onnea Zuomi! 28.7.2011 19:25

Anonyymi
Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä, huolisivatkohan minut täyshoidolla sinne? Asunto, sähkö, lämmitys, jne...

Kait minä jotain osaisin, vaikka en kieltä. Mutta jos lämmintä reumatismiin, niin mikä ettei. 18 kk palkka sitä että joskus töihin ilmestyisi! Muutama 100? siitä, että kätensä pesis! Se vasta olisi jotain, vai mitä! Lähdetään joukolla!
Anonyymi: Kreikka kutsuu meitä 28.7.2011 19:26

Anonyymi
Kreikasta ollaan luomassa EU:n työsiirtola ja samalla veroparatiisi.
Anonyymi: Nimetön 28.7.2011 19:26

Anonyymi
Mielestäni nyt olisi tärkeetä perustaa verottajalle pullonkerääjä hotline, jonne voi kärtsiä kavereita, jotka ovat keränneet pulloja, mutta eivät ole maksaneet veroja.

Sitten Suomelta riittäisi enemmän rahaa Irlantiin, Kreikkaan, Portugaliin, Italiaan, Latviaa, Islantiin, Espanjaan ja Belgiaan.
Anonyymi: Pullonkeräys verotta 28.7.2011 19:26

Anonyymi
Voitais tehdä niin että Zuomalaiset menis Kreikkaan 55 vuotiaana vetään lonkkaa ja ne Kreikkalaiset tulis Zuomeen 55 vuotiaan katteleen Zuomalaisia ammattikouluja ja opiskelemaan työntekoa Zuomalaisittain? Mulle kyllä kävis lähtee Välimeren rannoille 55 vuotiaana nauttiin elämästä ja muiden ihmisten verorahoista!
Anonyymi: Onnea Zuomi! 28.7.2011 19:28

Anonyymi
TAAS YKSI KOMISSAARI ALKAA PIEÄLLYSMIEHEKSI
Anonyymi: HULLU EUROOPPA SALLI 28.7.2011 19:29

Anonyymi
Jeps, ja jos ei löydy riittävästi vapaaehtoisia niin sitten jatkossa pakotetaan. Perustetaan Kreikan saaristoon uusi vankileirien saaristo jossa ilmainen työvoima nostaa Kreikan talouden nousuun...Aika uskomaton lausunto energiaKOMISSAARILTA (isot kirjaimet siksi että komissaareja oli aikanaan Neuvostoliitossakin). Eiköhän olisi parempi että energiakomissaari hoitelisi vain oman sektorinsa asoita vai onko hän ajantasalla edes niissä tehtävissään?
Anonyymi: Marx & Co 28.7.2011 19:29

Anonyymi
Tavernan terassilla ouzoa siemailevat kreikkalaiset voisivat nauraen katsella kun euromaiden ELÄKELÄISET painaisivat pää märkänä heidän töitään.
Anonyymi: Buhahhah 28.7.2011 19:38

Anonyymi
Ihan otsikon pohjalta; Onko Kreikassa työvoimapula?
Anonyymi: ? 28.7.2011 19:42
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

27.9. Uusi avaus Venäjältä: Lentoyhtiön emofirma lähtee rakettibisnekseen
27.9. Digitoday IPhonen porausvideo meni täydestä: "Senkin idiootti"
27.9. Ford tyrmäsi Trumpin väitteen: "Me pysymme täällä ikuisesti"
27.9. Uber laajentaa rajusti ruokapalveluaan
27.9. Fivalle tulossa uusi väline pankkien valvontaan
27.9. Öljyn hinta painuu – Iran antoi pakit tuotantoleikkauksille
27.9. Pankki varoittaa asuntokuplasta: Brexitillä voi olla arvaamaton seuraus
27.9. Kuluttajien luottamus on nyt kova USA:ssa –nousi korkeimmilleen vuoden 2007 jälkeen
27.9. Karu arvio: Maailmankauppa hyytyy finanssikriisin tasolle
27.9. Helsingin pörssi kääntyi laskuun – Caverion jatkaa nousussa
27.9. USA pohtii, kuinka ison miljardisakon Volkswagen saa
27.9. Digitoday Viranomainen vaatii Facebookia tuhoamaan WhatsApp-käyttäjätiedot Saksassa
27.9. Fiva pitää lainakaton ennallaan – ei tarvetta kiristykselle
27.9. Digitoday Uusi Samsung-räjähdys – omistaja panttaa puhelinta
27.9. Caverion sai uuden toimitusjohtajan läheltä – "Lehtoranta tarjoutui itse"
27.9. Suomen 10-vuotisen lainan korko painui miinukselle
27.9. Plantagenin puutarhamyymälät vaihtavat omistajaa
27.9. Pörssissä selvä tuomio johtajavaihdokseen: Nokian Renkaat laskee, Caverion kiitää