Kirjaudu ▼
 

Pepsi ottaa entistä vahvemman otteen Venäjästä

Antti Aimo-Koivisto/Lehtikuva
Pepsi ottaa entistä vahvemman otteen Venäjästä
Juomayhtiö Pepsi on ostanut enemmistöosuuden meijeri Wimm-Bill-Dann Dairy & Juicesta. Kauppahinta on 3,8 miljardia dollaria. Kaupalla Pepsi nousee Venäjän suurimmaksi ruoka- ja juomayhtiöksi.
2.12.2010 21:00
Taloussanomat-Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Pepsi haukkaa ensivaiheessa venäläisestä Wimm-Bill-Dannista 66 prosenttia. Juomajätti kaavailee, että se tekee tarjouksen myös lopuista venäläismeijerin osakkeista. 

Pepsi maksaa 33 dollaria osakkeelta. Hinnassa on 32 prosentin preemio venäläisyhtiön kuukauden keskimääräiseen kurssiin verrattuna. 

Wimm-Bill-Dannin osto pönkittää Pepsin asemaa Venäjällä huomattavasti. Vuonna 2008 Pepsi osti enemmistöosuuden venäläisestä Lebedyanskysta, joka on Venäjän suurimpia mehuvalmistajia.

Wimm-Bill-Dannin tuotemerkkivalikoimaan kuuluvat muun muassa Chudo -meijerituotteet ja Agusha lastenruuat.

 – Pesi on ostanut yhden Venäjän parhaimmista ruoka- ja juomajakeluverkoista, analyytikko Andy Smith MF Globalista kehui ostosta uutistoimisto Bloombergille.

∇ Mainos ∇
2.12.2010 21:00
Taloussanomat-Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Ihmiset Andy Smith

Kommentit (9)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Jaha.

Siellä taitaa kuitenkin votkalla olla se kaikkein vahvin ote juomamarkkinoista?
Anonyymi: Nimetön 2.12.2010 22:03

Anonyymi
Vodka-Pepsi nam.
Anonyymi: Se aito Sorbus 2.12.2010 22:20

Anonyymi
Vodka-Pepsi Ööööööökkk!

vodka-fanta nam-nam ;P
Anonyymi: mä vaan 2.12.2010 22:32

Anonyymi
Ja myyjät olivat ahkeralla työllä rikastuneita iskurityöläisiä.
Anonyymi: Ahertaminen kannatta 2.12.2010 23:17

Anonyymi
TUOTA JENKKI MOSKAA KUTEN EN MUITAKAAN VIRVOITUSJUOMIA SUUHUNI PANE.
Anonyymi: Hiipakunnanvaidos la 3.12.2010 4:14

Anonyymi
Sekä Coca-cola että Pepsi ovat menettäneet kolajuomien markkinat jo vuosia sitten paikallisille toimijoille maailmalla. Muutaman vuoden kuluttua ne eivät enää dominoi Suomenkaan kolajuomamarkkinita.
Anonyymi: O tempora, O mores! 3.12.2010 7:00

Anonyymi
Pepsi alkaa kauppaamaan maitoa ja jogurttia. Ainakin Moskovassa ovat kuuluisia meijerituotteistaan. Hassua kun laajennutaan cocasta maitoon...
Anonyymi: Pete Moskovasta 3.12.2010 8:02

Anonyymi
Ja myyjät olivat ahkeralla työllä rikastuneita iskurityöläisiä.


Kun ruplalla ostaa ja tuhannella myy niin kyllä sitä jonkun rosentin tienaa.

Nekin oli 10v sitten vapaassa myynnissä. Mikset tarjonnut kun kerran tiesit etukäteen miten loistava bisnes on kyseessä?
Anonyymi: Jälkiviisaus on para 3.12.2010 8:36

Anonyymi
Niin Coca-cola kuin Pepsikin valmistavat muuten Venäjällä mm. perinteistä kvashaa, joka vastaa suomalaista kotikaljaa.
Anonyymi: Veke 3.12.2010 11:31
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä