Kirjaudu ▼
 

Bill Gates antoi yllätyslahjan Vanhaselle

Robyn Beck/AFP
Bill Gates antoi yllätyslahjan Vanhaselle
Ohjelmistojätti Microsoft kertoi pääministeri Matti Vanhasen ja Bill Gatesin tapaamisen yhteydessä, että yhtiö lahjoittaa Suomen kouluille räätälöityjä työkaluja.
17.1.2008 20:58
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Ohjelmistojätti Microsoft tarjoaa suomalaisille toisen asteen oppilaitoksille ja oppilaille ilmaisen ja räätälöitävän Windows live -palveluvalikoiman.

Palvelussa on muun muassa hotmail-sähköposti, sähköinen lukujärjestys, keskustelufoorumi ja ilmoitustaulu.

Microsoft kertoi uudesta yhteistyöhankkeesta torstaina, kun Microsoftin hallituksen puheenjohtaja Bill Gates ja pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) tapasivat Seattlessa.

Kyseessä on maailman ensimmäinen perus- ja toisen asteen koulutuksen hanke. Sitä voidaan hyödyntää myös Suomen korkeakouluissa.

– Hanke tukee hyvin Suomen tietoyhteiskunnan kehitystä myös koulumaailmassa ja vastaa hyvin tietoyhteiskuntatavoitteitamme, Vanhanen kehui Microsoftia.

∇ Mainos ∇
17.1.2008 20:58
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (181)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 19
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ja joku kommentoija täällä aikaisemmin kysyi että mitä idistä on Matti Vanhasella matkustaa USA:han tapaamaan jotain yritysjohtajia?

No tässä näet idiksen kuka sitten olit.
Anonyymi: Bill Rutirikas Porta 17.1.2008 21:28

Anonyymi
Lahjoittaa? Kuullostaa hienolta, koska paketti lienee rahallisesti arvokas.

Tietenkin taka-ajatuksena on saada MS-tuotteiden käyttäjät "koukkuun" jo koulussa.
Anonyymi: me 17.1.2008 21:28

Anonyymi
Lahjoittaa? Kuullostaa hienolta, koska paketti lienee rahallisesti arvokas.

Tietenkin taka-ajatuksena on saada MS-tuotteiden käyttäjät "koukkuun" jo koulussa.
Anonyymi: me 17.1.2008 21:30

Anonyymi
"Lahjoittaa ilmaisen palvelun".

No voi vi... Maailman rikkain mies lohkaisee omaisuudestaan Suomen kouluille .. tadaa : nolla taalaa! Johan tuosta kannattaa tehdä ilmainen mainos microsoftille.
Anonyymi: ei kai me näin hölmö 17.1.2008 21:35

Anonyymi
kuulostaa pikemminkin kauhealta. jos tuommoista joutuvat ihmiset kouluissa käyttämään
Anonyymi: a842 17.1.2008 21:42

Anonyymi
Todella huonosti uutisoitu. Taustalla on Microsoftin Live@Edu projekti, johon kuuluu juuri nuo palvelut. Itseasiassa tänään 17.1. piti Espoossa olla MS:n järjestämä Live@Edu tilaisuus, jossa oltaisiin enemmän tarkasteltu koko juttua ja jossa mukana olisi ollut ainakin korkeakoulujen edustajia. Tällä taas ei ole mitään tekemistä Matti Vanhasen kanssa ja Live@Edu:sta löytyy lisää tietoa googlettamalla tai kauppalehden uutisesta: http://www.kauppalehti.fi/4/i/yritykset/observer/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20080101/12005974934180

Sinänsä mistään yhteistyöhankkeesta ei ole kyse, vaan Live@Edu palvelujen tarjonta aloitetaan nyt Suomessakin. Teknisestä toteutuksesta en tiedä, koska tämän päiväinen tapahtuma siirrettiin helmikuulle. Mutta toivottavasti integroituu edes jotenkin koulujen tämän hetkisiin sähköposteihin/järjestelmiin.. Joka tapauksessa rahallisesti arvokas ja kannattava ainakin harkittavaksi jokaiselle koululle.
Anonyymi: J 17.1.2008 21:44

Anonyymi
Vanhanen sai koululaisille ilmaisen lounaan?
Anonyymi: Maneli 17.1.2008 21:44

Anonyymi
Lahjoittaa? Onko kyseessä siis mainosvapaa Windows Live? Epäilen. Taas vietiin Matti-poikaa...
Anonyymi: Iso Karvaton Apina 17.1.2008 21:47

Anonyymi
"Lahjoittaa ilmaisen palvelun".

No voi vi... Maailman rikkain mies lohkaisee omaisuudestaan Suomen kouluille .. tadaa : nolla taalaa! Johan tuosta kannattaa tehdä ilmainen mainos microsoftille.
Anonyymi: ei kai me näin hölmö 17.1.2008 21:48

Anonyymi
Eikös tällaiset koulujen yms tahojen suuret hankkeet tulisi kilpailuttaa? Toki ilmaiselle on vaikea sanoa ei mutta tällainen tarkoittaa väistämättä sitä, että koulut ovat jatkossakin Microsoftin "koukussa"? Olisihan tällaista pakettia voinut pyytää esimerkiksi Googlelta tai joltain muulta valmistajalta, joka tarjoaa vastaavia palveluja.
Anonyymi: arto 17.1.2008 21:49
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 19
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

07:08 Kolumni Britanniassa kohistaan korkokengistä
06:06 Digitoday "Netflix opetti maksamaan" – voiko kohta poimia sisältöjä eri palveluista?
06:05 "Jos Spotify lopettaisi tappiollisena, millä sen sitten korvaisi?"
06:03 Onnistuisiko Cheekiltä Adelet? "Voisi olla mahdollisuuksia"
26.5. Danske veloitti viikon oluet kolmeen kertaan – asiakas ei ilahtunut
26.5. Digitoday PayPal jouduttaa Windows-puhelimien kuolemaa
26.5. Neuvottelut Olkiluoto 3:n miljardikorvauksista poikki – TVO: "Emme ole syyllisiä"
26.5. Moody'sin analyytikko: Euroalueen riskit eivät ole kadonneet mihinkään
26.5. Digitoday Apple innostui suomalaisopiskelijoiden pelistä
26.5. Microsoftin jätti-irtisanomiset ovat tamperelaiselle Jarille onnenpotku: "Osaajien avulla kiihdytyskaistalle"
26.5. Yhdysvaltain asuntokaupassa kovin nousu sitten vuoden 2010
26.5. Olympiavoittajien sauvat valmistanut suomalaisfirma yrityssaneeraukseen
26.5. Digitoday Hyppönen: Tietomurto oli Linkedinille hyvä juttu – mutta ei ihan ilmeisellä tavalla
26.5. Löytyykö microsoftilaisille töitä? "Houkutellaan insinööreillä yrityksiä Suomeen"
26.5. Öljytynnyrin hinta rikkoi 50 dollarin rajapyykin ensi kertaa yli puoleen vuoteen
26.5. Digitoday Ratkeaako Androidin iso ongelma? Google pystyttää häpeäpaalua
26.5. Onko Suomen menetys verokeitaista 10 vai 200 miljoonaa?
26.5. Helsingin yliopisto irtisanoi 371 työntekijää – osa on lähtenyt oma-aloitteisesti