Kirjaudu ▼
 

HS: SAK:n ja STTK:n yhdistyminen kaatumassa

Antti Johansson / HS
HS: SAK:n ja STTK:n yhdistyminen kaatumassa
SAK:n ja STTK:n yhdistyminen uhkaa jäädä toteutumatta tai jäädä suunniteltua pienemmäksi, uutisoi Helsingin Sanomat.
16.3.2016 16:51
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Toimihenkilöiden keskusjärjestön STTK:n liitot käsittelivät aihetta tiistaina. Helsingin Sanomien (HS) mukaan ainakin osa STTK:n liitoista on jäämässä hankkeesta pois. Lehden mukaan tämä merkitsisi, että STTK jäisi omaksi keskusjärjestökseen.

Lopullisia päätöksiä liitot eivät ole tehneet, HS kertoo.

STTK:n puheenjohtaja Antti Palola kommentoi Helsingin Sanomille, että kyse on liittojen asiasta, jota STTK ei päätä.

– Olemme kuitenkin käsitelleet asiaa, eikä sen keskustelun pohjalta järjestö tule toteutumaan suunnitellun kokoisena, Palola sanoi.

SAK:n puheenjohtaja Lauri Lyly ei ollut halunnut kommentoida asiaa HS:lle tässä vaiheessa.

∇ Mainos ∇
16.3.2016 16:51
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (11)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Eläköön tytöt! Eläköön PAM! Ei enää lisää orjuutta eikä leikkauksia! Suomi ulos eurosta ja työtä nuorille!
Anonyymi: TuulaLapista 16.3.2016 17:02

Anonyymi
Ei tainnut löytyä kaikille liittojohtajan paikkoja...
Anonyymi: harakka 16.3.2016 17:08

Anonyymi
Eivät pääse sopimukuseen johtajien määristä eikä eduista kenelle isoin palkka!

Ongelma AY maailmassa kovin tuttu!
Anonyymi: AYvastuuttomat 16.3.2016 17:56

Rekisteröitynyt käyttäjä
Nämä Ay-patruunat eivät pysty mistään järkevästä sopimaan. Ovat niin itseään täynnä että hirvittää.
Rekisteröitynyt käyttäjä: deleted 16.3.2016 18:55

Anonyymi
Ammattiliittojen keskusjärjestöt - suomalainen menestystarina jo 110 vuotta!

Tunnuslause: EI KÄY!
Anonyymi: Menestystuote 16.3.2016 19:00

Anonyymi
No tämä nyt ei ole mikään ihme. Stkk:n liitot huomasivat yhteiskuntasopimusneuvotteluissa että niille on varattu mopen rooli. Stkk:n liitot on valmiita sopimaan asioista mutta Sak:n vientiliitot erityisesti Metalli eivät ole. Pamin vastahanka taas on muutaman kuumakallen syytä. Oikea päätös Stkk:lta jättäytyä pois Sak:n ja erityisesti vientiliittojen ovimaton hommasta. Omien jäsenten etua pitää puolustaa ja se onnistuu parhaiten itsenäisin tavoittein
Anonyymi: Oikeapäätös_stkk 16.3.2016 19:34

Anonyymi
Onneksi ovat jäämässä ulos, koska tämä tarkoittaisi toimihenkilöiden palkka-alen jatkuvan. Insinööriliittoon olen jo useasti ilmoittanut, että emme yhdisty SAK:n kanssa. Toivottavasti emme saa yhteiskuntasopimusta..
Anonyymi: JanPower 16.3.2016 20:15

Anonyymi
Eri ammattiryhmät nakertavat nyt toistensa leipää siinä määrin, että ne eivät voi sopia samaan liittoon. Kuinka voisivatkaan kun heti tositilanteeseen törmätessä alkaa ristiriidat hehkua. Tositilanteella tarkoitan sitä, että nyt ei ole mitään etua jaettavana. Jaettavana on vain vastuuta vähäväkisten ja tulevien sukupolvien menestymisestä suomalaisena kansakuntana. Neuvonkin ay-liikettä siirtämään kaiken vastuun tilanteesta SDP:lle, joka tulevien vaalien todennäköisenä voittajana hoitaa tarvittavat leikkaukset ja työelämän totaaliuudistuksen. Se olisi paluuta parlamentaariseen demokratiaan.
Anonyymi: Oikein 16.3.2016 21:22

Rekisteröitynyt käyttäjä
Onhan se mahdotonta, jos joku proletaariaatin edustaja putoaisi 200 000 vuosipalkasta, jos hyvät-toverit eivät löydä hyvätuloista ja vähätöistä paikkaa Telasta, Kevasta tai Varmasta.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Xekonomi 16.3.2016 23:03

Anonyymi
Eläköön tytöt! Eläköön PAM! Ei enää lisää orjuutta eikä leikkauksia! Suomi ulos eurosta ja työtä nuorille!


Täh??? Suomi ulos eurosta ja työttömyys tuplantuu!
Anonyymi: marka-meni-jo 16.3.2016 23:12
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Asiakastieto

Yhteistyössä