Kirjaudu ▼
 

EK:n hallitus siunasi neuvotteluratkaisun – sopu "hyvä alku"

Tuomas Selänne
EK:n hallitus siunasi neuvotteluratkaisun – sopu "hyvä alku"
Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n hallitus on hyväksynyt neuvottelutuloksen yhteiskuntasopimuksesta. Järjestön mukaan neuvottelutulos on "hyvä alku" tiellä kohti parempaa kilpailukykyä ja työllisyyttä.
29.2.2016 16:59
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

– Ratkaisu luo suomalaisille yrityksille aiempaa paremmat mahdollisuudet pärjätä kilpailussa ja tarjota työpaikkoja Suomessa. Se tuo myös vakautta ja turvaa toivottavasti kilpailukyvyn kannalta tärkeän työrauhan, kommentoi EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies tiedotteessa.

EK:n mukaan on välttämätöntä, että neuvottelutuloksessa sovitut muutokset kirjataan kattavasti työehtosopimuksiin.

Keskusjärjestön mukaan yrityksien yksikkötyökustannuksista tulee tulevien viiden vuoden aikana keskimäärin runsaat 3 prosenttiyksikköä pienemmät kuin ne olisivat ilman nyt sovittuja toimia. EK:n mukaan palkkojen nollalinja lisää kilpailukykyyn ensi vuonna laskennallisesti 0,5 prosentin parannuksen.

∇ Mainos ∇
29.2.2016 16:59
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (14)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ei jumalauta ! Missä tämä maa oikein menee....

Eiköhän lähetä yhdessä rinramassa Helsinkkii...
Anonyymi: AsioitakinSeuraava 29.2.2016 17:01

Anonyymi
Onko tuunareilla paha olo, kohta on vielä pahempi kun sipilä laittaa pakkolait liikkelle, sitten lähtee kaikki lomat ja lomarahat ja työaikaa reilusti lisää, viikkoja. Saadaan enemmän työttömiä ja tuunarit maksamaan toisilleen korvaukset. Kerrankin saadaan vähän 1900 alun tapahtumista valkoisille osinkoja takaisin.
Anonyymi: valkoisetvoittaa 29.2.2016 17:07

Rekisteröitynyt käyttäjä
SAK vaati viikkon lisäaikaa.
Se tarkoittaa että AKT käyttää veto-oikeutta eli on parlamentin ylähuone ilman vastuuta.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Cucco 29.2.2016 17:16

Anonyymi
Laiha sopu heikompi kuin lihava riita.

Vasta nyt ne riidat alkavatkin.

PK-yritykset jäivät taas kuulematta kun julkisensektorin ja isojen liittojen herrat sopivat kakun jaosta keskenään.

Järventaus otti jo asiaan kantaa eikä se juuri ole PK-yrityksille mairittelevaa kun konkurssin uhatessa saa vasta johto neuvotella yrityksen työntekijöitten kanssa paikallisesti!

Suuret yritykset joitten valtion tuet on muutenkin kilpailua ym. vääristävää saivat EK:n taas ajamaan heidän asiaa kuten maassa on tapana.
PK yritykset kuitenkin työllistää enenmmän kuin nämä isot yhteensä. Olisiko syytä kuunnella heitäkin välillä!

Palkat pienenee ja maksut kasvaa kuten hallitus rosvoamisensa liittojen kanssa sopinut.

Kannustaako siis se työn tekemiseen jos palkalla ei elä? Sossun luukulla on kohta tungosta.
Anonyymi: enron 29.2.2016 17:19

Anonyymi
EK:n hallitus siunasi neuvotteluratkaisun – sopu "hyvä alku"
Tämä sopimiskierros olikin vasta harjoittelua. Jatkoa seuraa varmasti. Ensi syksynä on uusi pakkolakipaketti uhka päällä. Sitten taas liitot lypsävät palkansaajan toimeentulosta lisää työnantajien hyväksi. Ja me palkansaajat vaan hyväksytään sekin. Liitot ovat sopineet keskenään palkansaajien myymisestä.
Anonyymi: Lampaat_teuraalla 29.2.2016 18:42

Anonyymi
Ok. Montako prosenttia tuotteiden laatu nousi? Montako prosenttia kuluttajatuotteita valmistavien yrityksien määrä nousi?
Tälleen nopeesti sanottuna voisi veikata, että palkoista pitäisi sulaa vielä noin 12-15% ennenkuin palkat ja tuotannon laatu kohtaavat... tosin se tietää hiukan ongelmia kulutuspuolelle tänne kotimaan markkinoille ja saattaapi jokunen luukku mennä pakkohuutokaupaksi... eli ihan hyvä alku, taas syksyllä voisi laskee palkkoja sen 3% vähintään... ja hei! kaikki tämä vaan sen takia kun rakenteita ei laitettu ajoissa kuntoon...
Anonyymi: äkkiäpois 29.2.2016 20:32

Anonyymi
Työnantajille varmasti kelpaa. Kolme lisätyöpäivää vuodessa tarkoittaa, että työnantajat voivat vähentää noin 30000 työpaikkaa. Siihen vielä muut työntekijöille siirretyt työantajien eläke, ym. maksujen alennukset. Omistajat kiittävät kun osingot jatkavat kasvua.

Duunarin on hyvä alkaa tottua elintason laskuun myös tulevaisuudessa.
Anonyymi: SitäSaaMitäTilaa 1.3.2016 0:08

Anonyymi
Kolme päivää lisää hommia? Lopiainen,helatorstai...mutta mikä on se kolmas päivä?

No ihan sama-jos nuo määrätään ensi vuonna palkattomiksi vapaapäiviksi-ne sitten kanssa ovat vapaapäiviä-joita en takaisin tee. En saa palkkaa niistä-vaan ei saa työnantajakaan työpanosta niiltä päiviltä.Eikä laskutusta..hehe...

loikkikaa nyt vaan keskenänne-hyvästä alusta huolimatta.
Anonyymi: Make-123 1.3.2016 7:09

Anonyymi
Kolme päivää lisää hommia? Lopiainen,helatorstai...mutta mikä on se kolmas päivä?

No ihan sama-jos nuo määrätään ensi vuonna palkattomiksi vapaapäiviksi-ne sitten kanssa ovat vapaapäiviä-joita en takaisin tee. En saa palkkaa niistä-vaan ei saa työnantajakaan työpanosta niiltä päiviltä.Eikä laskutusta..hehe...

loikkikaa nyt vaan keskenänne-hyvästä alusta huolimatta.

Tässä onkin hyvä idea. Taidan ottaa itsekin palkattomat vapaapäivät jo aivan periaatteen vuoksi.
Kolme saikkupäivää ajaisi saman asian, mutta ei antaisi mitään signaalia yläkertaan.
Anonyymi: enkätee 1.3.2016 9:37

Rekisteröitynyt käyttäjä
Kyllä oli aikamoinen päätös kaikkiaan meille julkisella työskenteleville. Laskin, ett lomarahaa menee 367 euroa ja työnantajilta työntekijöille siirtyvät maksut tekevät 68/ kk. Yhteensä siis vuodessa 1183 euroa. Että kiitos, se on aika iso osa vuosiansioista kun kk nettopalkka on 1567 euroa. Siis melkein kuukauden teemme nyt ilmaiseksi valtiolle töitä. Aika kohtuuton raha pienituloiselle. Reilu peli ?????
Rekisteröitynyt käyttäjä: Leskirouva 1.3.2016 10:05
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

15:55 Asiakasomistaja HS:ssä: S-ryhmä on röyhkeä tietojen keruussa
15:25 Kanadalainen kannabisyhtiö etsii lainaa seuraavaan kasvuhyppyyn
14:37 EDF:n johtaja: Uskon, että uusi ydinvoimala saa luvan
13:29 Turistien määrä tippui Turkissa
13:00 Ilta-Sanomat Rahoitti Isisiin liittymistä opintolainalla – 19-vuotias suomalainen tuomittiin Britanniassa
12:05 The Guardian: Muovipussien käyttö romahti Englannissa
11:34 Monte dei Paschille pelastus yllättävältä suunnalta – jenkkipankit odottavat enää EKP:n lupaa
10:45 Hälventävätkö stressitestien tulokset pelkoja pankkikriisistä? ”Tilanne ei ole muuttunut”
10:17 Finanssivalvonta: Suurimpien Suomessa toimivien pankkien vakavaraisuus säilyi hyvänä
07:15 Näkökulma Saksalaiset eivät ilku, vaikka Brexit olikin oma maali
06:16 Digitoday Suomen kiristysohjelmakurimus alkoi vihaisesta miehestä: "Maksoin sen halvatun sakon"
06:04 Tiesitkö, että taloyhtiö voi mennä konkurssiin? Nämä ovat riskitekijät
00:06 Stressitestit julki – Nordea ja OP saivat puhtaat paperit, Italian kriisipankki Euroopan kehnoin
29.7. BMW:n, Audin ja VW:n käyttämällä automaalilla linkkejä lapsityövoimaan
29.7. Digitoday Lähde: Apple muutti autohankkeensa suuntaa
29.7. Norjan Statoil ostaa öljykentän Brasiliasta 2,5 miljardilla dollarilla
29.7. Ekonomisti: Ruotsin talouskasvu on hidastunut merkittävästi
29.7. Digitoday Iskikö Venäjä taas Yhdysvaltain presidenttikisaan? FBI tutkii