Kirjaudu ▼
 

Stevecon ahtaajat lakossa Haminan toiminnan lopettamisen takia

Kimmo Mäntylä / Lehtikuva Kimmo Mäntylä
Stevecon ahtaajat lakossa Haminan toiminnan lopettamisen takia
Satamaoperaattori Steveco päätti eilen lakkauttaa toimintansa Haminan satamassa. Vastalauseena Haminan sataman lopettamiselle Stevecon ahtaajat aloittivat maanantaiaamuun kestävän lakon Haminan, Kotkan ja Vuosaaren satamissa.
21.9.2012 07:31
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Satamaoperaattori Steveco päätti eilen torstaina lakkauttaa kaiken toimintansa Haminan satamassa tämän vuoden loppuun mennessä.

Yhtiö perustelee toiminnan lopettamista alentuneilla kokonaisliikennemäärillä ja merkittävillä taloudellisilla tappioilla.

Stevecon ahtaajat vastasivat lakkauttamiseen lakolla Haminan, Kotkan ja Vuosaaren satamissa. Ahtaajat ovat ilmoittaneet palaavansa töihin maanantaiaamuna kello kuusi.

– Tyrmistyttävä päätös, kommentoi ahtaajia edustavan ammattiliiton AKT:n liittosihteeri Arto Sorvali Stevecon vetäytymisestä Haminan satamasta.

Taloustiedot

– Kun Haminan ja Kotkan satamat yhdistettiin, puhuttiin jopa 600 uudesta työpaikasta. Lopputulos on nyt tässä. Seikkailun maksumiehiksi joutuivat jälleen ahtaajat, hän sanoo.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Stevecon Haminan yksikössä työskentelee 97 henkilöä, joista ahtaajia on 80. Heidät kaikki irtisanotaan yhtiön satamatoiminnan loppuessa.

Steveco päätyi toimintansa lakkauttamiseen pitkien sopeuttamis- ja yt-neuvotteluiden jälkeen. Neuvotteluja käytiin juhannuksesta viime keskiviikkoon. Työntekijät esittivät sopeuttamisneuvotteluissa työntekijöiden lomauttamista, mutta Steveco päätti lakkauttaa kaiken toimintansa.

21.9.2012 07:31
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Steveco
Ihmiset Arto Sorvali

Kommentit (55)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Lisää väkeä työttömien suurenevaan joukkoon. Ensi vuonna meidän maa on AA- ja sen jälkeen EU on saavuttanut tavoitteensa. Tukipakettia anomaan suomei.
Anonyymi: hei 21.9.2012 7:15

Anonyymi
Neropatit päättivät sitten sahata vähän lisää omaa oksaansa ja samalla vahingoittaa Suomen vientiä. Lakkoilemallahan ihan varmaan ne työt lisääntyykin...
No, ehkä ei paljon voi odottaa tyypeiltä, joiden "koulutus" on viikon löttähömppäkurssin tasolla.
Se viimeinenkin vähäinen Suomen vienti kannattaa kohta tehdä Venäjän uusien satamien kautta, näköjään. Mutta mitäs siitä.
Anonyymi: ääliöt 21.9.2012 7:22

Anonyymi
Lakoillessa onkin sitten aikaa etsiä yhtä hyväpalkkaista duunia....
Anonyymi: Velka Elvis 21.9.2012 7:24

Anonyymi
Johtajille on tärkeämpää lapioida rahaa etelään kun pitää huolta omasta kansastaan. Jaa muutosta ei ole luvassa, vaalikarja tulee äänestämään sitä samaa mita aina.
Anonyymi: Nimetön 21.9.2012 7:24

Anonyymi
Tyrmistyttävä päätös vähentää väkeä töiden vähentymisen takia?
AY-poliittinen liike on suomen tuho.
Hallituskin on ollut näiden ajopuu.
Kiristämällä saadut kohtuuttomat edut vei suomen kilpailukyvyn.
Anonyymi: Yrittäjä 21.9.2012 7:25

Anonyymi
AKt itse on syypää tähän. Räty on omaa asemaansa pönkittäessä ajanut ahtaajien palkkatason kestämättömäksi. Ehkä ahtaajat itse alkavat tämän tajuamaan ja ensi neuvotteluissa miettisivät ensin työpakkojaan ja vasta sitten korotuksia.
Anonyymi: palkkamaltti 21.9.2012 7:27

Anonyymi
Ahtaus on hellittänyt silmin nähden kauttakulkureitilläkin.
Anonyymi: väljästi sanottuna 21.9.2012 7:29

Anonyymi
Ei ole Räty enää AUTTAMASSA - kenet mahtoi AKT valita uudeksi kippariksi.
Anonyymi: Buhahhah 21.9.2012 7:31

Anonyymi
Sinänsä outo juttu, kun tässä rajan kupeessa on nähtävissä kokoajan kasvava konttiliikenteen määrä. Ainut ongelma on rajakäytännöt, ja euroalueen heikentyvän talouden aiheuttama hintojen nousu. Tavara liikkuu, mutta kukaan ei halua maksaa liikaa. Mitä tiukemmaksi eurooppa kiristää ulkorajojaan, sitä tiukemmin roikumme löysässä hirressä tämän köysi nipun sisällä. Rajat auki taivaaseen saakka, ja venäjä eurooppaan... Pitää saada kulkea valtamereltä valtamerelle ilman turhia rajoja, kuten ameriikassa.
Anonyymi: Kumilahna 21.9.2012 7:31

Anonyymi
Vihreitten toiveuni täyttyy ja toteutuu;

MITÄ VÄHEMMÄN RASKASTA SAASTUTTAVAA
TEOLLISUUTTA
POISTUU SUOMESTA
SITÄ PAREMPI LUONNONSUOJELUN KANNALTA.
Anonyymi: Nimetön 21.9.2012 7:36
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

12:55 Ilta-Sanomat Hallitusneuvottelut eivät etene aikataulussa
12:16 Kun Venäjän keskiluokka jaettiin kahtia: "Luotan Putiniin"
11:50 Arla vei passit työntekijöiltään
11:17 Nokian karttojen ostajaksi povattu hakee miljardilainaa
10:56 Digitoday Vakoilija käänsi takkinsa: Tietomurto on sittenkin totta
10:34 IMF Venäjästä: "Politiikka on auttanut vakautumisessa"
10:05 Taantuma kurittaa pieniä konepajoja
09:52 Kuuntele heitä, jos haluat tietää missä mennään Kreikan kanssa
09:40 Metsäyhtiöt saivat valitusluvan puukartelli-asiassa
08:59 Neuvo USA:sta: Euroopan valtioiden pitäisi elvyttää
08:34 Digitoday Firefox urkkii pian surffausta: "Kunnioitamme yksitysyyttä"
07:42 TS: Kela häviämässä oikeusjutun taksiyrittäjiä vastaan
07:36 AL: Lopettaako tämä keksintö pyörävarkaudet?
06:42 Kolumni Naiset ajavat miehiä paremmin
06:00 Hallitus hoi, puoli miljoonaa maalaista muuttaa kaupunkiin
21.5. Yritysjohtajat vaativat päästöjä nollaan
21.5. Viinarallin tulos? Oluen myynti Suomessa -13 %
21.5. Mirror pulittaa miljoonakorvaukset puhelinhakkeroinnista
21.5. Merkel sanoi suorat sanat Venäjän asemasta G8:ssa
21.5. Ilta-Sanomat Tupolev-pommittajat lähestyivät Ruotsia: ”Tällaista aggressiivisuutta emme ole ennen nähneet”
21.5. Apple haluaa palkata insinöörin Suomesta
21.5. Nokian Here-kauppa voi pamahtaa jo lähipäivinä
21.5. Tämä festari-ilmiö voi tulla pian moottoriteille
21.5. IMF suitsuttaa Venäjää – ampaisee pian pikku kasvuun?
21.5. Asuntokuplaehdotuksen seuraus: lainakorko voi nousta
21.5. Valtio asetti uusia lentokieltoja "johtamisen kannalta tärkeille" alueille
21.5. Digitoday NSA:n suunnitelma: Vakoojaohjelmia Android-puhelimiin kaupan kautta
21.5. Arvio: Nokia-Alcatel voisi tuoda tuplasäästöt
21.5. Digitoday Teinien puhelimia vakoillaan surutta – mitä jos pahin tapahtuu taas?
21.5. Comptelin pörssiralli jatkuu
Asiakastieto

Yhteistyössä