Kirjaudu ▼
 

Stevecon ahtaajat lakossa Haminan toiminnan lopettamisen takia

Kimmo Mäntylä / Lehtikuva Kimmo Mäntylä
Stevecon ahtaajat lakossa Haminan toiminnan lopettamisen takia
Satamaoperaattori Steveco päätti eilen lakkauttaa toimintansa Haminan satamassa. Vastalauseena Haminan sataman lopettamiselle Stevecon ahtaajat aloittivat maanantaiaamuun kestävän lakon Haminan, Kotkan ja Vuosaaren satamissa.
21.9.2012 07:31
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Satamaoperaattori Steveco päätti eilen torstaina lakkauttaa kaiken toimintansa Haminan satamassa tämän vuoden loppuun mennessä.

Yhtiö perustelee toiminnan lopettamista alentuneilla kokonaisliikennemäärillä ja merkittävillä taloudellisilla tappioilla.

Stevecon ahtaajat vastasivat lakkauttamiseen lakolla Haminan, Kotkan ja Vuosaaren satamissa. Ahtaajat ovat ilmoittaneet palaavansa töihin maanantaiaamuna kello kuusi.

Steveco Oy
Taloustiedot
Y-tunnus 0680042-0
Kotipaikka Kotka
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Lastinkäsittely
Kaikki yrityksen taloustiedot

– Tyrmistyttävä päätös, kommentoi ahtaajia edustavan ammattiliiton AKT:n liittosihteeri Arto Sorvali Stevecon vetäytymisestä Haminan satamasta.

– Kun Haminan ja Kotkan satamat yhdistettiin, puhuttiin jopa 600 uudesta työpaikasta. Lopputulos on nyt tässä. Seikkailun maksumiehiksi joutuivat jälleen ahtaajat, hän sanoo.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Stevecon Haminan yksikössä työskentelee 97 henkilöä, joista ahtaajia on 80. Heidät kaikki irtisanotaan yhtiön satamatoiminnan loppuessa.

Steveco päätyi toimintansa lakkauttamiseen pitkien sopeuttamis- ja yt-neuvotteluiden jälkeen. Neuvotteluja käytiin juhannuksesta viime keskiviikkoon. Työntekijät esittivät sopeuttamisneuvotteluissa työntekijöiden lomauttamista, mutta Steveco päätti lakkauttaa kaiken toimintansa.

21.9.2012 07:31
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Steveco
Ihmiset Arto Sorvali

Kommentit (55)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Lisää väkeä työttömien suurenevaan joukkoon. Ensi vuonna meidän maa on AA- ja sen jälkeen EU on saavuttanut tavoitteensa. Tukipakettia anomaan suomei.
Anonyymi: hei 21.9.2012 7:15

Anonyymi
Neropatit päättivät sitten sahata vähän lisää omaa oksaansa ja samalla vahingoittaa Suomen vientiä. Lakkoilemallahan ihan varmaan ne työt lisääntyykin...
No, ehkä ei paljon voi odottaa tyypeiltä, joiden "koulutus" on viikon löttähömppäkurssin tasolla.
Se viimeinenkin vähäinen Suomen vienti kannattaa kohta tehdä Venäjän uusien satamien kautta, näköjään. Mutta mitäs siitä.
Anonyymi: ääliöt 21.9.2012 7:22

Anonyymi
Lakoillessa onkin sitten aikaa etsiä yhtä hyväpalkkaista duunia....
Anonyymi: Velka Elvis 21.9.2012 7:24

Anonyymi
Johtajille on tärkeämpää lapioida rahaa etelään kun pitää huolta omasta kansastaan. Jaa muutosta ei ole luvassa, vaalikarja tulee äänestämään sitä samaa mita aina.
Anonyymi: Nimetön 21.9.2012 7:24

Anonyymi
Tyrmistyttävä päätös vähentää väkeä töiden vähentymisen takia?
AY-poliittinen liike on suomen tuho.
Hallituskin on ollut näiden ajopuu.
Kiristämällä saadut kohtuuttomat edut vei suomen kilpailukyvyn.
Anonyymi: Yrittäjä 21.9.2012 7:25

Anonyymi
AKt itse on syypää tähän. Räty on omaa asemaansa pönkittäessä ajanut ahtaajien palkkatason kestämättömäksi. Ehkä ahtaajat itse alkavat tämän tajuamaan ja ensi neuvotteluissa miettisivät ensin työpakkojaan ja vasta sitten korotuksia.
Anonyymi: palkkamaltti 21.9.2012 7:27

Anonyymi
Ahtaus on hellittänyt silmin nähden kauttakulkureitilläkin.
Anonyymi: väljästi sanottuna 21.9.2012 7:29

Anonyymi
Ei ole Räty enää AUTTAMASSA - kenet mahtoi AKT valita uudeksi kippariksi.
Anonyymi: Buhahhah 21.9.2012 7:31

Anonyymi
Sinänsä outo juttu, kun tässä rajan kupeessa on nähtävissä kokoajan kasvava konttiliikenteen määrä. Ainut ongelma on rajakäytännöt, ja euroalueen heikentyvän talouden aiheuttama hintojen nousu. Tavara liikkuu, mutta kukaan ei halua maksaa liikaa. Mitä tiukemmaksi eurooppa kiristää ulkorajojaan, sitä tiukemmin roikumme löysässä hirressä tämän köysi nipun sisällä. Rajat auki taivaaseen saakka, ja venäjä eurooppaan... Pitää saada kulkea valtamereltä valtamerelle ilman turhia rajoja, kuten ameriikassa.
Anonyymi: Kumilahna 21.9.2012 7:31

Anonyymi
Vihreitten toiveuni täyttyy ja toteutuu;

MITÄ VÄHEMMÄN RASKASTA SAASTUTTAVAA
TEOLLISUUTTA
POISTUU SUOMESTA
SITÄ PAREMPI LUONNONSUOJELUN KANNALTA.
Anonyymi: Nimetön 21.9.2012 7:36
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

25.8. Uutuuskoneen lentoja perutaan – syöpyvätkö moottorit?
25.8. Kuluttaja, näin verkkokauppa houkuttelee sinua ostoksille
25.8. Digitoday Kuorma-auton kuljettaja aiheutti liikennekuoleman: Pelasi kohupeliä
25.8. Digitoday Loppu nettiriesalle? Google alkaa rangaista näitä verkkosivuja
25.8. Uber maksaa kuskeille tukiaisia – teki alkuvuonna miljarditappion
25.8. Terrori-iskut herättivät: Auttaako matkavakuutus?
25.8. Puola myi ensimmäiset juan-lainansa
25.8. Ilta-Sanomat Verottomana käteen 560 €/kk – 2000 suomalaista mukaan perustulokokeiluun
25.8. Onnibus.com hyväksyy kilpailijan lipun Porvoon ja Helsingin välillä
25.8. Senttiosake FIT Biotech nousukiidossa pörssissä – teräsyhtiöt painuvat
25.8. Digitoday Facebookin mieli muuttui: Alkaa hyödyntää Whatsapp-tietoa mainonnassa
25.8. Digitoday Pirate Bay -Sunde vaatii tuomionsa purkua ja korvauksia suomalaisilta levy-yhtiöiltä
25.8. Mediatalot perustavat yhteisen digimainonnan markkinapaikan
25.8. Pörssikauppa Finnlinesin osakkeella loppui tänään
25.8. Posti aloittaa taas yt:t – nyt syynä Anttilan konkurssi
25.8. Antti Riivarista Patentti- ja rekisterihallituksen uusi pääjohtaja
25.8. Analyysi Leimaako pitkäaikaistyöttömyys ihmisen? – "Yhtä yleistä kuin rasismi"
25.8. Kone tekee jättikaupat kiinalaisesta GiantKoneesta
25.8. Palkansaajien ansiot nousivat – aloissa on eroja
25.8. Digitoday Uskomatonta mutta totta: Reititin tunnistaa sinut kävelystä ja lukee huulilta
25.8. Saksalaisyritysten näkymät odotettua heikommat
25.8. Digitoday Nyt ei hyvältä näytä: Jopa Applen perustaja varoittaa iPhone-uudistuksesta
25.8. Suomen uudet vientiyritykset poikkeavat vanhoista
25.8. Analyytikko Baltian pankkifuusiosta: Nordeasta varteenotettavampi peluri
25.8. Kesäsää tuki Olvia – tulos ja markkinaosuus kasvoivat
25.8. Vähittäiskaupan myynti väheni keskikesällä
25.8. Yhdysvallat hyökkää EU:ta vastaan Applen verokiistassa
25.8. Nordea ja DNB yhdistävät toimintonsa Baltiassa
25.8. EK arvostelee uudistusta sähköiseksi tulorekisteriksi – "byrokraattinen ja kallis"
25.8. Yle: Ara teettää erityistilintarkastuksen Nuorisosäätiössä
Asiakastieto

Yhteistyössä