Kirjaudu ▼
 

Stevecon ahtaajat lakossa Haminan toiminnan lopettamisen takia

Kimmo Mäntylä / Lehtikuva Kimmo Mäntylä
Stevecon ahtaajat lakossa Haminan toiminnan lopettamisen takia
Satamaoperaattori Steveco päätti eilen lakkauttaa toimintansa Haminan satamassa. Vastalauseena Haminan sataman lopettamiselle Stevecon ahtaajat aloittivat maanantaiaamuun kestävän lakon Haminan, Kotkan ja Vuosaaren satamissa.
21.9.2012 07:31
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Satamaoperaattori Steveco päätti eilen torstaina lakkauttaa kaiken toimintansa Haminan satamassa tämän vuoden loppuun mennessä.

Yhtiö perustelee toiminnan lopettamista alentuneilla kokonaisliikennemäärillä ja merkittävillä taloudellisilla tappioilla.

Stevecon ahtaajat vastasivat lakkauttamiseen lakolla Haminan, Kotkan ja Vuosaaren satamissa. Ahtaajat ovat ilmoittaneet palaavansa töihin maanantaiaamuna kello kuusi.

– Tyrmistyttävä päätös, kommentoi ahtaajia edustavan ammattiliiton AKT:n liittosihteeri Arto Sorvali Stevecon vetäytymisestä Haminan satamasta.

Taloustiedot

– Kun Haminan ja Kotkan satamat yhdistettiin, puhuttiin jopa 600 uudesta työpaikasta. Lopputulos on nyt tässä. Seikkailun maksumiehiksi joutuivat jälleen ahtaajat, hän sanoo.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Stevecon Haminan yksikössä työskentelee 97 henkilöä, joista ahtaajia on 80. Heidät kaikki irtisanotaan yhtiön satamatoiminnan loppuessa.

Steveco päätyi toimintansa lakkauttamiseen pitkien sopeuttamis- ja yt-neuvotteluiden jälkeen. Neuvotteluja käytiin juhannuksesta viime keskiviikkoon. Työntekijät esittivät sopeuttamisneuvotteluissa työntekijöiden lomauttamista, mutta Steveco päätti lakkauttaa kaiken toimintansa.

21.9.2012 07:31
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Steveco
Ihmiset Arto Sorvali

Kommentit (55)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Lisää väkeä työttömien suurenevaan joukkoon. Ensi vuonna meidän maa on AA- ja sen jälkeen EU on saavuttanut tavoitteensa. Tukipakettia anomaan suomei.
Anonyymi: hei 21.9.2012 7:15

Anonyymi
Neropatit päättivät sitten sahata vähän lisää omaa oksaansa ja samalla vahingoittaa Suomen vientiä. Lakkoilemallahan ihan varmaan ne työt lisääntyykin...
No, ehkä ei paljon voi odottaa tyypeiltä, joiden "koulutus" on viikon löttähömppäkurssin tasolla.
Se viimeinenkin vähäinen Suomen vienti kannattaa kohta tehdä Venäjän uusien satamien kautta, näköjään. Mutta mitäs siitä.
Anonyymi: ääliöt 21.9.2012 7:22

Anonyymi
Lakoillessa onkin sitten aikaa etsiä yhtä hyväpalkkaista duunia....
Anonyymi: Velka Elvis 21.9.2012 7:24

Anonyymi
Johtajille on tärkeämpää lapioida rahaa etelään kun pitää huolta omasta kansastaan. Jaa muutosta ei ole luvassa, vaalikarja tulee äänestämään sitä samaa mita aina.
Anonyymi: Nimetön 21.9.2012 7:24

Anonyymi
Tyrmistyttävä päätös vähentää väkeä töiden vähentymisen takia?
AY-poliittinen liike on suomen tuho.
Hallituskin on ollut näiden ajopuu.
Kiristämällä saadut kohtuuttomat edut vei suomen kilpailukyvyn.
Anonyymi: Yrittäjä 21.9.2012 7:25

Anonyymi
AKt itse on syypää tähän. Räty on omaa asemaansa pönkittäessä ajanut ahtaajien palkkatason kestämättömäksi. Ehkä ahtaajat itse alkavat tämän tajuamaan ja ensi neuvotteluissa miettisivät ensin työpakkojaan ja vasta sitten korotuksia.
Anonyymi: palkkamaltti 21.9.2012 7:27

Anonyymi
Ahtaus on hellittänyt silmin nähden kauttakulkureitilläkin.
Anonyymi: väljästi sanottuna 21.9.2012 7:29

Anonyymi
Ei ole Räty enää AUTTAMASSA - kenet mahtoi AKT valita uudeksi kippariksi.
Anonyymi: Buhahhah 21.9.2012 7:31

Anonyymi
Sinänsä outo juttu, kun tässä rajan kupeessa on nähtävissä kokoajan kasvava konttiliikenteen määrä. Ainut ongelma on rajakäytännöt, ja euroalueen heikentyvän talouden aiheuttama hintojen nousu. Tavara liikkuu, mutta kukaan ei halua maksaa liikaa. Mitä tiukemmaksi eurooppa kiristää ulkorajojaan, sitä tiukemmin roikumme löysässä hirressä tämän köysi nipun sisällä. Rajat auki taivaaseen saakka, ja venäjä eurooppaan... Pitää saada kulkea valtamereltä valtamerelle ilman turhia rajoja, kuten ameriikassa.
Anonyymi: Kumilahna 21.9.2012 7:31

Anonyymi
Vihreitten toiveuni täyttyy ja toteutuu;

MITÄ VÄHEMMÄN RASKASTA SAASTUTTAVAA
TEOLLISUUTTA
POISTUU SUOMESTA
SITÄ PAREMPI LUONNONSUOJELUN KANNALTA.
Anonyymi: Nimetön 21.9.2012 7:36
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

11:34 Paatero kommentoi Sipilän kasvurahastoa
11:33 Paatero: Finnairia omistettava huoltovarmuuden takia
11:12 Venäläinen öljypohatta aloitti heti nokittelun: Nyt USA:n öljytoiveet romahtavat
11:06 Ruotsin heinä-syyskuu: +2,1 %
10:54 Talvivaara sai jatkoaikaa tammikuun loppuun
10:36 Asuntojen hinnat kääntyivät nousuun lokakuussa
10:33 Suomen tuonti Venäjältä rojahti kolmanneksen
09:38 Kesko vaihtoi kiinteistörahaston yhteisyritykseen
09:31 Argentiinan verottaja paljasti suurpankin salaiset tilit
09:16 Rakennusyrittäjä osti firmansa takaisin – palkkaa 50 % lisää väkeä
08:49 Alkoiko öljyn hintasota? "Olemme siirtyneet uuteen aikakauteen"
08:22 Digitoday Kaksi palvelua nakertaa vauhdilla Facebookin ylivoimaa
07:45 Ackermann Ylelle: Suomi on länsimaista kaikkein Venäjä-riippuvaisin
07:26 TS: Taksit ja Kela EU-tuomioistuimeen
06:53 Kolumni Kylmää ja pimeää onnellisuutta
06:11 Digitoday Kajaanilaiset eivät luovuta, vaikka tie nousi pystyyn kolmesti – "Helkkarin hyvä tuote"
06:01 Nyt sen voi jo sanoa: Edessä on vielä 399 piinan päivää
27.11. Venezuela kääntyy Venäjän puoleen – haluaa "reilun hinnan"
27.11. Ökyasunnon omistaja "tienasi" Lontoossa enemmän kuin pääministeri
27.11. Toyota teki huoltokutsun – turvatyyny voi tappaa
27.11. Europarlamentti haluaa hajottaa Googlen
27.11. Digitoday Aikakauden loppu: uutuus-Lumiassa ei ole Nokia Tunea
27.11. Jämsän Seutu: UPM leikkaa aiottua rajummin
27.11. Sijoituksia Suomelta sivu suun – syynä "poliittinen epävarmuus"
27.11. Draghi EU-rahastosta: En ole lukenut nippelitietoa
27.11. Öljy rajussa alamäessä Opec-päätöksen jälkeen
27.11. Jättiale vai ostoslakko – kumpi houkuttaa enemmän?
27.11. Liki kaikista kaupan broilereista löytyi kampyloa Britanniassa
27.11. Digitoday Lisää herkkuja Jolla Tabletiin – jos nämä rajat ylittyvät
27.11. Sveitsissä halutaan kieltää jouluruoka – ei enää kissaa pöytään?
Asiakastieto

Yhteistyössä