Kirjaudu ▼
 

Stevecon ahtaajat lakossa Haminan toiminnan lopettamisen takia

Kimmo Mäntylä / Lehtikuva Kimmo Mäntylä
Stevecon ahtaajat lakossa Haminan toiminnan lopettamisen takia
Satamaoperaattori Steveco päätti eilen lakkauttaa toimintansa Haminan satamassa. Vastalauseena Haminan sataman lopettamiselle Stevecon ahtaajat aloittivat maanantaiaamuun kestävän lakon Haminan, Kotkan ja Vuosaaren satamissa.
21.9.2012 07:31
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Satamaoperaattori Steveco päätti eilen torstaina lakkauttaa kaiken toimintansa Haminan satamassa tämän vuoden loppuun mennessä.

Yhtiö perustelee toiminnan lopettamista alentuneilla kokonaisliikennemäärillä ja merkittävillä taloudellisilla tappioilla.

Stevecon ahtaajat vastasivat lakkauttamiseen lakolla Haminan, Kotkan ja Vuosaaren satamissa. Ahtaajat ovat ilmoittaneet palaavansa töihin maanantaiaamuna kello kuusi.

Steveco Oy
Taloustiedot
Y-tunnus 0680042-0
Kotipaikka Kotka
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Lastinkäsittely
Kaikki yrityksen taloustiedot

– Tyrmistyttävä päätös, kommentoi ahtaajia edustavan ammattiliiton AKT:n liittosihteeri Arto Sorvali Stevecon vetäytymisestä Haminan satamasta.

– Kun Haminan ja Kotkan satamat yhdistettiin, puhuttiin jopa 600 uudesta työpaikasta. Lopputulos on nyt tässä. Seikkailun maksumiehiksi joutuivat jälleen ahtaajat, hän sanoo.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Stevecon Haminan yksikössä työskentelee 97 henkilöä, joista ahtaajia on 80. Heidät kaikki irtisanotaan yhtiön satamatoiminnan loppuessa.

Steveco päätyi toimintansa lakkauttamiseen pitkien sopeuttamis- ja yt-neuvotteluiden jälkeen. Neuvotteluja käytiin juhannuksesta viime keskiviikkoon. Työntekijät esittivät sopeuttamisneuvotteluissa työntekijöiden lomauttamista, mutta Steveco päätti lakkauttaa kaiken toimintansa.

21.9.2012 07:31
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Steveco
Ihmiset Arto Sorvali

Kommentit (55)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Lisää väkeä työttömien suurenevaan joukkoon. Ensi vuonna meidän maa on AA- ja sen jälkeen EU on saavuttanut tavoitteensa. Tukipakettia anomaan suomei.
Anonyymi: hei 21.9.2012 7:15

Anonyymi
Neropatit päättivät sitten sahata vähän lisää omaa oksaansa ja samalla vahingoittaa Suomen vientiä. Lakkoilemallahan ihan varmaan ne työt lisääntyykin...
No, ehkä ei paljon voi odottaa tyypeiltä, joiden "koulutus" on viikon löttähömppäkurssin tasolla.
Se viimeinenkin vähäinen Suomen vienti kannattaa kohta tehdä Venäjän uusien satamien kautta, näköjään. Mutta mitäs siitä.
Anonyymi: ääliöt 21.9.2012 7:22

Anonyymi
Lakoillessa onkin sitten aikaa etsiä yhtä hyväpalkkaista duunia....
Anonyymi: Velka Elvis 21.9.2012 7:24

Anonyymi
Johtajille on tärkeämpää lapioida rahaa etelään kun pitää huolta omasta kansastaan. Jaa muutosta ei ole luvassa, vaalikarja tulee äänestämään sitä samaa mita aina.
Anonyymi: Nimetön 21.9.2012 7:24

Anonyymi
Tyrmistyttävä päätös vähentää väkeä töiden vähentymisen takia?
AY-poliittinen liike on suomen tuho.
Hallituskin on ollut näiden ajopuu.
Kiristämällä saadut kohtuuttomat edut vei suomen kilpailukyvyn.
Anonyymi: Yrittäjä 21.9.2012 7:25

Anonyymi
AKt itse on syypää tähän. Räty on omaa asemaansa pönkittäessä ajanut ahtaajien palkkatason kestämättömäksi. Ehkä ahtaajat itse alkavat tämän tajuamaan ja ensi neuvotteluissa miettisivät ensin työpakkojaan ja vasta sitten korotuksia.
Anonyymi: palkkamaltti 21.9.2012 7:27

Anonyymi
Ahtaus on hellittänyt silmin nähden kauttakulkureitilläkin.
Anonyymi: väljästi sanottuna 21.9.2012 7:29

Anonyymi
Ei ole Räty enää AUTTAMASSA - kenet mahtoi AKT valita uudeksi kippariksi.
Anonyymi: Buhahhah 21.9.2012 7:31

Anonyymi
Sinänsä outo juttu, kun tässä rajan kupeessa on nähtävissä kokoajan kasvava konttiliikenteen määrä. Ainut ongelma on rajakäytännöt, ja euroalueen heikentyvän talouden aiheuttama hintojen nousu. Tavara liikkuu, mutta kukaan ei halua maksaa liikaa. Mitä tiukemmaksi eurooppa kiristää ulkorajojaan, sitä tiukemmin roikumme löysässä hirressä tämän köysi nipun sisällä. Rajat auki taivaaseen saakka, ja venäjä eurooppaan... Pitää saada kulkea valtamereltä valtamerelle ilman turhia rajoja, kuten ameriikassa.
Anonyymi: Kumilahna 21.9.2012 7:31

Anonyymi
Vihreitten toiveuni täyttyy ja toteutuu;

MITÄ VÄHEMMÄN RASKASTA SAASTUTTAVAA
TEOLLISUUTTA
POISTUU SUOMESTA
SITÄ PAREMPI LUONNONSUOJELUN KANNALTA.
Anonyymi: Nimetön 21.9.2012 7:36
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

17:40 Terrafamen pääluottamusmies: "Lypsävää lehmää on vaikea laittaa teuraaksi"
17:37 Video Talvivaaran loppulasku veronmaksajille: Yli miljardi euroa?
17:07 Uponor perustaa veden säästämiseen keskittyvän yhteisyrityksen
16:39 Digitoday Puhelinten teko ei Suomesta lopu: Tässä ovat Nokian perilliset
16:33 Anvia: Yhtiön rahoja ei käytetty väärin valtakirjojen keräyksessä
16:32 Digitoday Nokian puhelimien mahtava nousu ja raju romahdus – listasimme tärkeimmät vaiheet vuosilta 1984–2016
15:59 Terrafame: Talvivaaran kaivos on ajettava ensin ylös, jotta se voidaan ajaa alas
15:46 Kreikka-sopu näkyy markkinoilla – maan lainakorko painui puolen vuoden pohjiin
15:25 Digitoday Anssi Vanjoki: Tämä oli selvää jo helmikuussa 2011
15:08 Pörssissä myönteistä virettä – Nokia hyvässä vedossa
14:48 Digitoday Lue Microsoft-pomon kirje työntekijöille sanasta sanaan
14:34 Suomi hakee EU-tukea Microsoftin irtisanomisten takia
14:16 Talvivaaran kaivostoiminta ajetaan alas – "Vedonlyöntiä veronmaksajien rahoilla"
14:09 Digitoday Kommentti: Nyt saatiin lopullinen vastaus kahteen Nokia-kysymykseen
14:01 STTK:n Palola: Irtisanominen on Suomessa halpaa
13:50 Digitoday Luottamusmies: "Tämä on päivä, jonka ei olisi tarvinnut tulla"
13:45 Digitoday Muistatko tämän Elopin kirjeen? "Heippa siellä"
13:26 Kaupunginjohtaja: Salosta voisi löytyä töitä Microsoftilta lähteville
13:08 Digitoday Tämä jää Windows-puhelimista jäljelle
13:02 Finnair nostaa arviotaan Aasian liikenteen kasvusta
12:50 YTN: Pahin toteutumassa – Microsoftin huolehdittava irtisanottavista
12:34 Microsoft: Toiminta Tampereella loppuu
12:25 YIT: Pasilan kauppakeskuksen rahoituspaketti kesäkuun loppuun mennessä
12:23 Microsoft vähentää 1350 työntekijää Suomesta
11:44 Digitoday HS: Microsoft luopuu puhelimista - Suomeen jätti-irtisanomiset
10:39 Vauramo: Lentoyhtiöiden yhdistyminen vaikuttaa myös Finnairiin – tavalla tai toisella
10:16 Kolumni Avoin kirje Bill Gatesille
10:05 Digitoday Microsoftilta tulossa uutisia: Työntekijät busseilla Tampereelta Espooseen
10:04 Danske Bank huolissaan: Asiakkaat tottuvat mataliin korkoihin
09:32 Digitoday "Törkeä temppu": Näin hyväksyt Windows 10 -asennuksen tietämättäsi
Asiakastieto

Yhteistyössä