Kirjaudu ▼
 

Yle: Finnairin ja matkustamoväen neuvottelut jatkuvat perjantaina

Bloomberg News
Yle: Finnairin ja matkustamoväen neuvottelut jatkuvat perjantaina
Neuvottelut lentoemäntien ja stuerttien siirtymisestä Finnairilta Flybelle venyvät, Yle kertoo.
23.5.2012 14:50
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Suomen lentoemäntien ja stuerttien yhdistys (SLSY) ja Finnair eivät tänään päässeet sopuun matkustamohenkilökunnan siirtämisestä Flybelle. Ylen mukaan neuvotteluja jatketaan perjantaina.

– Meillä ei ole tässä vaiheessa mitään kerrottavaa. Neuvottelut jatkuvat perjantaina, SLSY:n puheenjohtaja Thelma Åkers sanoo Ylelle.

Neuvottelut koskevat noin sataa lentoemäntää ja stuerttia. Finnair aikoo siirtää lisäksi 120 lentäjää Flybelle.

Eilen Finnair kertoi suunnitelmistaan siirtää Euroopan-liikenteen koneitaan ja niiden liikennöinnin brittiläisen Flyben kanssa perustettavalle yhteisyritykselle.

Taloustiedot

Finnair ja SLSY ovat erimielisiä siitä, täyttääkö toimi liikkeenluovutuksen tunnusmerkistön.

∇ Mainos ∇
23.5.2012 14:50
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Flybe
Ihmiset Thelma Åkers

Kommentit (8)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Toveri asiantuntija avasi keskustelun tutulla tyylillään. Tästä kommenttien analyyttinen taso voi vain nousta. :D
Anonyymi: Nimetön 23.5.2012 15:03

Anonyymi
Laittakaa lakko pystyyn. Ehdoksi, irtisananomisten peruutus että Sailaksen ja Vehviläinen palautettava varastamansa rahat ja asuntokauppa peruttava.
Anonyymi: Veronmaksajien rahat 23.5.2012 15:06

Anonyymi
Neuvottelut venyvät, koska kyseessähän on periaatteessa seuraavien bonusten summa.
Anonyymi: Sairas ja Ketkulaine 23.5.2012 15:07

Anonyymi
Joko siirtyvät tai Flybe palkkaa muualta henkilökunnan ja irtisanomiset alkavat heti 2012 alusta. Tätä oli aika lailla ennustettavissa, kun säästöillä ei päästy voitolliseen tulokseen.

Eikä tämä ole pelkästään Finnairin ongelma, hyvin monet muutkin samankokoiset lentoyhtiöt ovat pahoissa vaikeuksissa. Joko karsit kustannuksia tai konkurssi vie.

Se paine halpalentoyhtiöiltä on vaan niin valtava, että minkäs teet. Asiakkaat haluavat erittäin halpahintaisia Euroopan lentoja ja sitä vastan on hankala taistella.
Anonyymi: Timppa 23.5.2012 15:20

Anonyymi
Nokia alle 2.2 euron - onko juhlapäivä vai suruliputus?
Anonyymi: Nimetön 23.5.2012 15:35

Anonyymi
Tappiofirma Finnair on malliesimerkki hyvästä työpaikkademokratiasta jossa firman palkolliset saavat päättää siitä HYVÄKSYVÄTKÖ he firman johdon päätöksen.
Anonyymi: Buhahhah 23.5.2012 15:36

Anonyymi
Finnairin ois aikoinaan pitänyt muodostaa jostain yhtiöstä tytäryhtiö. Finnaviationista, kar-airista, tai finncommista. Johon EI olisi tarvinnut soveltaa finskin tessiä. Ja finskin pilottien OLISI pitänyt vaatia että tytäryhtiö hoitaa regional liikenteen tietyn osuuden. Regional koneilla. Ja emoyhtiöön EI tule pienempiä koneita kuin 150 paikkaiset. Niin ei oltaisi tässä tilanteessa. Mut nyt meni jo housuun.
Anonyymi: Nimetön 23.5.2012 16:15

Anonyymi
It aint over till the fat lady sings...
Anonyymi: Metaphora 23.5.2012 22:18
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

11:07 KSML: Kiuasvalmistaja Harvia investoi Venäjälle
10:41 EKP varautuu rytinään maanantaina
09:56 Varoufakis: Talletusvero "pahantahtoinen huhu"
07:12 Näkökulma Uskonpuhdistus, yrittäjyys, teknologia ja taide
05:03 "Kukapa ei haluaisi lapselleen parasta"
05:02 Kun vauva vie maalaisjärjen
05:01 Kreikka ei selviä veloistaan – "sonta iski tuulettimeen"
3.7. Viesti Venäjältä: Puukauppaa voitaisiin rajoittaa
3.7. Islanti salli jumalanpilkan
3.7. It-viikko Microsoft: Windows 10:tä voi joutua odottamaan
3.7. Uusi drakma uppoaisi kuin kivi
3.7. Kohta voit maksaa selfiellä – etkä menetä kasvojasi
3.7. Kreikkalaispankkiiri varoitti automaattien tyhjentymisestä
3.7. Ilta-Sanomat Näin duumassa keskusteltiin Suomesta
3.7. Digitoday Britannian pääministeri: Kaikkea verkkoviestintää pitää voida seurata
3.7. Kreikka sai IMF:n raportista oivan keppihevosen
3.7. Voi ei: kuplamuovi menettää ikonisen ominaisuutensa
3.7. Uber antoi periksi Ranskassa
3.7. Venäjä harkitsee talouspakotteita Suomelle
3.7. Kreikan suurin velkoja: Voimme periä lainoja takaisin etuajassa
3.7. Kreikka ja velkojat jälleen sanasodassa: "Emme keskustele"
3.7. Joko meni Fennovoiman maine? "Ei peruuttamatonta vahinkoa"
3.7. Migrit Solarna Energijan toimitusjohtaja Suomessa – tältä hän näyttää
3.7. Nyt tarkkana ratissa: Sakko voi rapsahtaa pian näin helposti
3.7. Kotipizza tasoittaa pörssitaipaleensa alkua markkinatakauksella
3.7. Digitoday Käyttämäsi verkkopalvelu myytiin: Näin käy tiedoillesi
3.7. Yle: Hikka pilasi keikan – hinnasta puolet hyvitystä
3.7. Tanska puolittaa pakolaisten etuudet
3.7. Heinäkuinen helle uuvuttaa markkinoita
3.7. Kreikan pankit eivät saa helpotusta – ainakaan vielä
Asiakastieto

Yhteistyössä