Kirjaudu ▼
 

Yle: AKT:n Räty odottaa selvitysmiehen arviota

Sari Gustafsson /Lehtikuva
Yle: AKT:n Räty odottaa selvitysmiehen arviota
AKT:n puheenjohtaja Timo Räty odottaa liiton viime perjantaina asettaman selvitysmiehen työn tuloksia. Tämän perusteella voidaan arvioida myös hänen omaa asemaansa, kertoo Yle Uutiset.
6.3.2012 07:20
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Eilen Ylen A-studiossa vieraillut Timo Räty uskoo, että liiton selvitysmies pystyy laukaisemaan kiusaamisväitteiden ja viestintäpäällikkö Hilkka Ahteen erottamisen aiheuttaman kohun.

– Hänellä on valta tehdä esitykset siitä, miten asiat korjataan. Olemme kaikki sitoutuneet siihen, että sen mukaisesti menetellään jatkossa, Räty sanoi.

 Selvitysmieheksi valittiin entinen liittosihteeri Matti Vehkaoja, jonka tehtävä näyttää vaikealta. Monen luottamus selvitysmiehen työhön meni, kun viestintäpäällikkö Hilkka Ahde erotettiin samassa kokouksessa jossa selvitysmies valittiin.

– Ei täällä kukaan halua selvittää hänen kanssaan yhtään mitään, sanoo AKT:n luottamusmies Jukka Kauppinen.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Tammikuussa AKT:n valtuusto antoi Rädyn jatkaa tehtävässään, kun kaksi kolmasosaa valtuutetuista äänesti Rädyn jatkon puolesta. Nyt pohditaan, miten paljon viime päivien tapahtumat vaikuttavat puheenjohtajan luottamukseen. Räty lupaa tyytyä ratkaisuun.

– Minun asemastani päättävät liiton päättävät elimet, minä en ota kantaa niiden toimintaan enkä päätöksiin, Räty sanoi mahdollisesta erosta kysyttäessä.

6.3.2012 07:20
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (76)


Anonyymi
Suomen kuvalehti puolueellisesta selvitysmiehestä seuraavaa...

Räty runnoi liittohallituksen eilisessä kokouksessa selvitysmieheksi AKT:n entisen liittosihteerin Matti Vehkaojan. Häntä luonnehditaan ?kovaksi rätyläiseksi?.

?Selvitystyön tulos jää olemattomaksi, koska henkilökunta ei voi eikä uskalla puhua Vehkaojalle avoimesti. Vehkaoja on Rädyn talutettava?, AKT:n asiat hyvin tunteva henkilö harmittelee: ?Kaikki, mitä henkilökunta Vehkaojalle kertoo, menee suoraan Rädyn tietoon.?
Anonyymi: samaan aikaan Hölmöl 6.3.2012 8:35

Anonyymi
Koska 11 jäsentä teki laittoman päätöksen, he menettivät johdon luottamuksen ja heidät erotetaan. On anteeksi antamatonta, että nämä 11 eivät osaa laillista irtisanomismenettelyä, vaikka toimivat ammattiliiton johdossa. Siis kenkää.
Anonyymi: Astuivat miinaan 6.3.2012 8:40

Anonyymi
Onkohan kyseessä demarisiiven sota vasemmistosiipeä vastaan ??

Eli jäsentenvälinen sota jossa itkupilli Ahde on sivuseikka ??
Anonyymi: Nimetön 6.3.2012 8:41

Anonyymi
Pyrkyriperhe Ahde elää hulppeata elämää jäsenmaksujen turvin. Kokkarinenät turpoavat ja uskoa vahvistetaan naisten pyllyjä läpytellessä.

Ja kuten aina rekkakuskit maksavat vilut.
Anonyymi: voi kun itkettää duu 6.3.2012 8:46

Anonyymi
Millähän meriiteillä Hilkka Ahde on päässyt ATK viestintäpäälliköksi? Ai niin... SDP puoluekirjan tarkoitus on jakaa kansaedustajien vaimoille tukityöpaikkoja SAK:sta


Näinhän se toimii.

HYVÄT SISKOT JA VELJET- VERKOSTO:

hamuaa työpaikat,
edut,
koko suvulle ja sitten ei osaa duuniaan tehdä!
Anonyymi: Nimetön 6.3.2012 8:47

Anonyymi
Onkohan kyseessä demarisiiven sota vasemmistosiipeä vastaan ??

Eli jäsentenvälinen sota jossa itkupilli Ahde on sivuseikka ??


Kyseessä on sarjakiusaaja joka jatkaa häikäilemättömhyydellään. Muu johto myötäilee ja tukee peloissaan.
Anonyymi: Sama meno jatkuu 6.3.2012 8:51

Anonyymi
Ei se Räty mikään antikristus näköjään olekkaan niin kun lehdistö on antanut olettaa. Ihan tavallisen tuntuinen mies.

Näinhän se menee. Jos ei ole lävistyksiä ja tatuointeja niin eihän se mikään pahis voi olla


Olihan se Eichmannkin leppoisa ja lutuinen kaveri.
Anonyymi: Nimetön 6.3.2012 8:53

Anonyymi
Millähän meriiteillä Hilkka Ahde on päässyt ATK viestintäpäälliköksi? Ai niin... SDP puoluekirjan tarkoitus on jakaa kansaedustajien vaimoille tukityöpaikkoja SAK:sta

Näinhän se toimii.



Niinpä niin. Se on kiusatun vika että joutuu kiusatuksi.
Anonyymi: Yksityispuolella lii 6.3.2012 8:54

Anonyymi
Suosittelen SDP:n äänestäjiä miettimään kaksi kertaa.
Anonyymi: SDP on puolueista su 6.3.2012 8:55

Anonyymi
AKT on lopettava ja sen tilalle jäsenten etuja ajamaan työväenpuolue KOKOOMUS.


Onhan se mukavaa että löytyy vielä ihmisiä jotka ilomielin maksavat AY-jäsenmaksuissaan liittonsa tekemiät irtisanomiset ja muut laittoista toimenpiteistä saadut tuomiot.

Itse kyllä iiton asiakkaana vaatisin rahoilleni hieman parempaa vastinetta.
Anonyymi: Nimetön 6.3.2012 8:56
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

06:07 Digitoday Testi: Sony teki Xperia X:stä hämmentävän puhelimen
06:01 Analyysi Näin euromaiden velkataakka kevenee – paitsi Kreikan
24.5. Linnassa lymysi 1800-luvun kätköpulloja – 11 000 euron viiniä maistettiin avaamatta sitä
24.5. Monsanto sanoi ei – Bayerin 62 miljardin ostotarjous liian alhainen
24.5. Ruotsalainen tosi-tv-tähti menetti miljoonansa – päätyi leikkaamaan entisen linnansa nurmea
24.5. Digitoday Vai että tällaisia tuloksia – googlasivatko Nokia-miehet HMD-firmansa nimeä lainkaan?
24.5. Luxemburgia epäillään EU:n verosääntöjen rikkomisesta – komissio uhkaa viedä asian oikeuteen
24.5. Roviolla yli 300 lisenssisopimusta Angry Birds -tuotteista
24.5. Digitoday Tulihan se sieltä: Spotify pisti perhehinnoittelun kuntoon
24.5. Googlen vastaus aamulla alkaneeseen veroratsiaan: "Noudatamme täysin Ranskan lakia"
24.5. Euroryhmä haluaa sopia IMF:n kanssa Kreikan velkahelpotuksista vielä tänään
24.5. EU-tuella piti tulla työtä ja kasvua – "Tulokset ovat aivan liian laihoja"
24.5. Näissä osoitteissa Suomen suurituloisin prosentti viihtyy – yksi kaupunginosa Helsingissä ylitse muiden
24.5. Liikanen puolusti EKP:n rahapolitiikkaa: "Se on tukenut myös työllisyyttä"
24.5. Suomi erottuu muista Pohjoismaista Moody'sin vertailussa – eikä ainoastaan huonolla tavalla
24.5. Komissio hyväksyi Keskon Onninen-kaupan
24.5. Koneelle uusi talousjohtaja Microsoftilta