Kirjaudu ▼
 

Katso kuvat Nokia-kohusta

Lehtikuva
Katso kuvat Nokia-kohusta
Kymmenet tuhannet saksalaiset osoittivat mieltään Nokiaa vastaan Bochumissa.
23.1.2008 19:53
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Nokian Bochumin-tehtaan sulkemispäätöksestä seurannut kohu jatkuu Saksassa. Kaupunkiin saapui tiistaina mielenosoittajia kaikkialta Saksasta.


[zoom]

Keskiviikkona saksalainen Stern-lehti julkaisi kyselyn, jonka mukaan yli puolet saksalaisista ei halua enää ostaa Nokian kännykkää vastalauseena Bochumin-tehtaan sulkemiselle.


[zoom]
Saksalaisten mielenosoitus tiistaina matki hautajaistunnelmaa Nokia-arkkuineen.

Saksalaiset ovat vedonneet Suomeen, jotta hallitus yrittäisi saada Nokian perumaan päätöksensä lopettaa Bochumin tehdas. Yhtiötä on jopa vaadittu palauttamaan sille verorahoista maksetut 88 miljoonan euron tukiaiset.


[zoom]
Nokia on perustellut vetäytymistä Bochumista sillä, että Saksa on kustannuksiltaan kallis maa.


[zoom]
Nokia – Deleting people on yksi Saksassa voimakkaasti esillä oleva teemalause.

∇ Mainos ∇
23.1.2008 19:53
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (12)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Olisivat mieluummin kasanneet kylän (~400 000 asukasta) kaikki Nokialuurit kasaan ja polttaneet ne.

Mikseivät?
Anonyymi: Olli V 23.1.2008 20:53

Anonyymi
Aikansa meuhkaavat ja sitten painuvat kotiin, on noita tehtaita suljettu pitkin mualimaa kautta aikain....
Anonyymi: Joo joo... 24.1.2008 8:15

Anonyymi
Aika pienet irtisanomismääräthän tuossa on loppupeleissä kyseessä, kun verrataan saksalaisten omien puulaakien irtisanomisiin. Esimerkkeinä lähivuosien mersun ja deutsche telecommin irtisanomiset....
Anonyymi: Manensky 24.1.2008 8:23

Anonyymi
Olisi saksalaisenkin pitänyt ymmärtää, että kun slobomaat liitettiin EU:hun työ siirtyy siihen "osavaltioon", jossa päästökauppa ja työvoima on edullisinta. Puhelimissa lukee jatkossakin "Made in EU"! Ei se tehdas minnekään ulkomaille karannut, työ yhä EU:ssa.

Euroopan porot äänestivät itsensä mukaan halvan kaljan ja schengenhuorien takia, sakemannit lievittämään 2. maailmansodan suuruustraumoja. Hinta tästä on, että duunimatka kasvaa! Saksalaisen homma Romaniaan ja meikäläisten Viroon.
Anonyymi: Samperi 24.1.2008 8:30

Anonyymi
"Aika pienet irtisanomismääräthän tuossa on loppupeleissä kyseessä, kun verrataan saksalaisten omien puulaakien irtisanomisiin. Esimerkkeinä lähivuosien mersun ja deutsche telecommin irtisanomiset...."

... joissa kuitenkin oli kyse tappiollisten toimintojen leikkaamisesta, eikä voittoa tuottavan yksikön lakkauttamisesta. Tämähän se on se asia, joka tässä saksalaisia närästää.
Anonyymi: Mokia 24.1.2008 9:03

Anonyymi
Mitä sitten vaikka joku haluaisikin lopettaa voitollisen toiminnan jossakin?!? Mikä ihmeen käsitys ihmisillä on että yritysten pitäisi pitää kerran työllistämänsä ihmiset töissä heidän loppuikänsä. Jos joku perustaa yrityksen niin mun mielestä sillä on oikeus valita itse missä teettää mitäkin osia ja miten haluaa toiminnan järjestää. Jos noi saksalaiset on sitä mieltä että se olisi kannattavaa tehdä siellä sitä mitä tekevät niin ei muuta kun oma firma pystyyn ja myyvät sitten vaikka alihankintana Nokialle tai jonnekin muualle. Ei vaan taida todellisuudessa taidot riittää eivätkä saisi sitä toimimaan. Silti helppoa syyllistää muita ja inistä oman työpaikan menettämisestä.
Anonyymi: affaaf 24.1.2008 9:23

Anonyymi
Nokia on ihmisystävällinen yritys suhteessa puoliinkaan vastaaviin yrityksiin Saksassa. Suomessa vain kukaan ei jaksa noin paljon keuhkota asiasta, jos tapahtuu vastaavaa. Päätös oli markkinatalouden sanelema ja siitä syystä aivan oikea. Parempi sulkea Saksassa kuin kieli ruskeana Suomessa! Saksalaiset puhukoon vaikka jogurttipurkkien välille viritetyn langan avulla jos ei Noksut kelpaa!
Anonyymi: mitta täynnä 24.1.2008 9:51

Anonyymi
Mitä saksalaiset tekivät Suomelle sodan jälkeen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siinä teille sakemannit vähän muistoja menneeltä!
Ihan oikein, että joku näyttää Saksan ay ihmisille, ettei he määrää koko eurooppaa
Anonyymi: Sodan uhriksi joutun 24.1.2008 10:42

Anonyymi
Eihän sakemanni saa olla erikois asemassa .Maksakoot nyt taannoiset ums kaupat kun Suomi ilmaa osti ,ja eihän se Siemens kauppakaan tainnut olla päivän valon kestävää rötöksiä sielläkin,Hyvä Nokian johtaja pidä vain pääsi tässä asiassa ,elleivä tyydy päätöksiin niin pirun kovat sakot vain heille .Missä on Eu kun Suomessa lopetetaan työ paikkoja esim metsäteollisuus .Onko saksalaisia ruokittava eri lailla. Muuttakaa ihmeessä työpaikat missä se on edullista ja ihmiset tekee työt ilman rettelöintiä.Ei saksa mikään maan napa ole Terv Mauri Seinäjoelta
Anonyymi: Mauri Ojala 24.1.2008 20:28

Anonyymi
Eihän sakemanni saa olla erikois asemassa .Maksakoot nyt taannoiset ums kaupat kun Suomi ilmaa osti ,ja eihän se Siemens kauppakaan tainnut olla päivän valon kestävää rötöksiä sielläkin,Hyvä Nokian johtaja pidä vain pääsi tässä asiassa ,elleivä tyydy päätöksiin niin pirun kovat sakot vain heille .Missä on Eu kun Suomessa lopetetaan työ paikkoja esim metsäteollisuus .Onko saksalaisia ruokittava eri lailla. Muuttakaa ihmeessä työpaikat missä se on edullista ja ihmiset tekee työt ilman rettelöintiä.Ei saksa mikään maan napa ole Terv Mauri Seinäjoelta
Anonyymi: Turha itkeä 24.1.2008 20:33
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

12:18 Airbnb ja Uber aloittivat EU:n lobbauksen: Jakamistaloutta ei pidä rajoittaa
12:13 Eläkkeelle jäämisen iän nousu taittui Suomessa
11:41 Punaiset kuoret vaihtuneet hedelmäkoreihin Kiinassa – "virkamiehet pelkäävät"
11:29 Helsingin pörssissä rytisee – "myydään vähän kaikkea"
11:27 Ruotsin keskuspankki painoi ohjauskoron syvemmälle miinukselle
11:22 Digitoday Twitter muuttui juuri: Lopun alku vai kaivattu piristysruiske?
10:52 Digitoday Nokian markkinoille kasautuu pilviä – etsii uusia tuloja
10:30 Alma Aluemedia vähentää asiakaspalvelijoita
10:19 Marimekko myi alehintaan – myynti Suomessa kasvoi
09:47 Myyntivoitto paransi Outokummun tulosta, lisäsäästöjä tulossa
09:40 Munksjön tulos parani – odottaa vakaata kysyntää
09:08 Huhtamäen tulos nousi, osinko kasvaa
08:58 Öljyn hinta rasitti Kemiran tulosta – osinko ennallaan
08:38 Digitoday Tässä on Nokian tulosveturi – liikevoitto +318 %
08:28 Rupla ja kaupan kilpailu painoivat Atrian tulosta
08:28 Digitoday Twitterin käyttäjämäärä polki paikallaan
08:15 Suri: Toiminta yhdistettynä yhtiönä alkanut vahvasti
08:10 Digitoday Nokian tulos ylitti odotukset – osinko kasvaa reippaasti
07:12 Digitoday Tuhansia puhelimia rikki: Applen iPhone-tuho matkalla oikeuteen
06:01 Palvelut kuukausimaksulla – Oletko pian jäsenkierteessä?
10.2. Kysely: Suomalaiset erityisen huolestuneita autojen tietoturvasta