Kirjaudu ▼
 

Bensa-automaatit eivät niele enää käteistä

Kirsi Salovaara/Lehtikuva
Bensa-automaatit eivät niele enää käteistä
Tuliko viimeksi paniikki, kun bensa-automaatti ei hyväksynytkään seteliäsi? Tähän on tultu: käteinen raha ei kelpaa bensiksellä.
10.11.2009 13:47
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Enää on turha yrittää maksaa käteisellä bensalaskuasi, automaatilla kävijä.

Uudet bensa-automaatit ovat alkaneet hyväksyä pelkästään korttimaksun. Ylen mukaan Neste on nyt liittynyt niiden huoltamoketjujen joukkoon, jotka eivät rahaa niele.

Neste Oil luopui käteismaksusta uusilla automaateilla muun muassa turvallisuus- ja kustannussyistä.

Liikepalveluiden johtaja Arvo Ruotsalainen sanoo Ylelle, että automaatit haluavat myös tietää etukäteen summan, jolla asiakas aikoo tankata.

∇ Mainos ∇
10.11.2009 13:47
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (81)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ja kortit sohlaa,minä ainakin äänestän renkailla ja maksan käteisellä tai jos kortilla,niin siellä missä ei ole katevarauksia.
Anonyymi: Nimetön 10.11.2009 14:04

Anonyymi
Olihan se nyt niin kivikautista maksaa rahalla
Anonyymi: visa 10.11.2009 14:05

Anonyymi
Hyvä! Rosvoamiset vähenee ja toivon että se näkyy halvempana hintana.

Käyköön setelisankarit bensamarketissa.
Anonyymi: Ne mitään huoltamoit 10.11.2009 14:07

Anonyymi
Käydään sitten rajan takana tankkaamassa jos ei raha kelpaa.
Anonyymi: Se on ostajan markki 10.11.2009 14:08

Anonyymi
Kortti tuo, kortti vie.. Ymmärrän kapitalistia... Cash is king taas jonain päivänä, ehkä.

Eipä tuota käteistä pitäisi enää kauppojenkaan ottaa ollenkaan
Anonyymi: Jack 10.11.2009 14:10

Anonyymi
Kyllä itse ihmettelin kun koitin kortilla tankata: Laite halusi tietää tankkaanko 10, 20 60 eurolla?

Minä halusin tankin täyteen, en tiedä paljonko se tekee euroissa. Soitin Neste Infoon ja siellä kerrottiin että kyseessä on katevaraus. Ylijäänyt raha palautuu tilille. No, ei sitä lukenut näytössä kuitenkaan. Vasta ihan viime aikoina on näytössä alkanut näkymään selostus siitä että kyseessä on katevaraus ja että saat bensaa maksimissaan tuon summan edestä.

Ohjeistukseen olisi voinut panostaa semminkin kun se Nesteen menovesi harvemmin on sieltä halvimmasta päästä.
Anonyymi: Niinpä niin 10.11.2009 14:10

Anonyymi
Miksi edes ottaa huomioon asiakasta, kun tuote on asiakkaalle välttämätön. Aikanaan poika tankkasi, pesi lasit ja valot, tarkisti öljyt ja vedet ja bensalitra maksoi markan!
Anonyymi: Millä ajat kun bensa 10.11.2009 14:11

Anonyymi
Miten nyt jouksen ensi sunnuntaina asuntonäytöillä? Kun käteinen ei kelpaa bensa-automaatteihin. Jääkö supersunnuntai nyt kokematta? nyyh!!!
Anonyymi: Ne ei myönnä mulle l 10.11.2009 14:11

Anonyymi
Vai rosmoamiset vähenee?
Vähän väliä on juttuja, jossa kortit on kopioitu.
Kopioidulla kortilla saa rahaa ulos moninverroin
enemmän kuin sen sun laittamasi setelin.
Niin, kortin rosmoamisen maksaakin Luottokunta...
Anonyymi: Mustapekka 10.11.2009 14:12

Anonyymi
Kelpaahan se, ottavat suoraan sun tililtä.

Ei tarvitse kenenkään käydä keräilemässä seteleitä asemilta tai maksaa korjauksia rikotuista automaateista joista yritetään pölliä rahat. Tosin niitäkin hölmöjä varmaan riittää jonkin aikaa jotka sitä yrittävät kun eivät ymmärrä ettei siellä mitään seteleitä enää ole.
Anonyymi: Muoviraha 10.11.2009 14:17
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

14:22 Video Analyytikko: "Vahvistaa huikeasti Jollan uskottavuutta"
14:17 Hiljainen signaali kertoo: Nousu voi alkaa
14:13 "Palkka on selvästi minimiä korkeampi"
13:49 Fazerin yt:t voivat viedä 20 työpaikkaa
13:03 Säästöpankin rahastojen ilmoitus 5 kk myöhässä – 20 000 euron rapsut
12:19 "Yhteiskunta ei ole valmis 24/7-palveluun"
12:01 Varjopankkien suosio kasvaa
11:46 YIT rakentaa yli 550 vuokra-asuntoa kasvukeskuksiin
11:31 It-viikko EU harkitsee internetin "ohituskaistojen" sallimista
11:21 Uutiskommentti "Yhden Excel-miehen jälkien korjaamiseen tarvitaan kolme ihmistä"
11:18 Digitoday Audi varustaa kaikki autot 4G-palvelulla ensi vuonna
10:30 Finnwatch tylyttää Wärtsilää "keltaisesta ammattiliitosta"
10:25 Pörssiyhtiö ostaa isolla kaupalla norjalaisyhtiön – osake lentää
10:13 Kolumni Koko Suomi yt-neuvotteluihin
09:48 Oriola-KD:n antiosakkeet kävivät kaupaksi
09:25 Saudi-Arabia nosti öljyn hintaa
09:14 Ilta-Sanomat Pääministeriehdokkailla hyvin erilaiset vahvuudet
08:53 Norwegianin lakko laajeni – vaikuttaa myös Suomeen
08:44 Suomi lainasi eilen kolme miljardia euroa
08:04 HS: Startup-kulttuuri tuo riskirahaa yrityksille
07:41 Digitoday Onko tässä surkein roskaposti ikinä?
07:26 Mbnet.fi MB testasi pilvipalvelut – yksi erottui joukosta
06:01 Analyysi Vaikea valinta: Kreikka-kolmonen, velkakupru tai -armahdus
3.3. Euron hajoamiseen uskoo 38 prosenttia sijoittajista