Kirjaudu ▼
 

Sonera pyytää anteeksi 9 tunnin kännykkävikaa, mutta ei anna hyvitystä

Jarno Mela
Sonera pyytää anteeksi 9 tunnin kännykkävikaa, mutta ei anna hyvitystä
Valdur Laid
TeliaSoneran Suomen-toimitusjohtaja Valdur Laid pyytää syvästi anteeksi eilistä isoa verkkovikaa. Yhtiö ei aio maksaa automaattisesti hyvitystä pitkästä verkkokatkoksesta.
20.1.2016 21:58
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Teleoperaattori TeliaSoneran Suomen-toimitusjohtaja Valdur Laid pyytää asiakkailtaan anteeksi eilistä laajaa matkapuhelinverkon vikaa.

– Meillä on viime aikoina ollut valitettavasti monta isoa verkko- ja mobiilipalveluvikatilannetta, viimeksi eilen. Olen siitä erittäin pahoillani ja pyydän nöyrästi anteeksi, Laid sanoo yhtiön Facebookissa julkaisemassa videossa.

Vikatilanne johtui Laidin mukaan matkapuhelinverkon päivitystöistä. Tilanne kuitenkin "eskaloitui" Laidin mukaan isommaksi kuin Sonerassa pahimmissa ajatuksissa pelättiin.

TeliaSonera Finland Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 1475607-9
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 3,980
Muutos € -0,010
Muutos % -0,35
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

Laid kertoo Soneran investoivan joka vuosi yli 150 miljoonaa euroa palveluiden toimivuuteen.

– Olemme tehneet jo monta muutosta prosesseissamme laadun parantamiseksi ja varmistamiseksi, että tällaiset viat eivät tule toistumaan, Laid sanoo videolla.

Soneran verkkovika oli poikkeuksellisen laaja. Se häiritsi yhtiön asiakkaiden puhe- ja datayhteyksiä koko maassa noin yhdeksän tunnin ajan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Sonera ei aio kuitenkaan automaattisesti antaa hyvityksiä asiakkailleen, vaikka asiakkaiden puhelut ja tekstiviestit estyivät noin yhdeksän tunnin ajan.

– Lyhytaikaisista katkoksista ei tule automaattisesti hyvitystä. Jos sinulla on korvausvaatimus, voit kirjata reklamaation, Soneran asiakaspalvelun työntekijä kertoo Facebook-videon keskustelussa.

Asiakkaiden korvausvaatimukset käsitellään tapauskohtaisesti, toinen Soneran asiakaspalvelija tarkentaa.

20.1.2016 21:58
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (34)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Sonera pyytää anteeksi 9 tunnin kännykkävikaa, mutta ei maksa hyvitystä


Miten ihmeessä annettaisi kyseisen ruotsalaisfirman päästä tästä ilman asiallisia vahingonkorvauksia?

Siellä parin miljoonan asiakkan (firman oman arvion mukaan) joukossa satavarmasti on tullut paljonkin rahassa mitattavaa vahinkoa.

Voisi olla ruotsalaifirmalle halvempaa sovulla maksaa jotain korvausta nyt - ettei tarpeeksi iso porukka kärsineitä lähde sitä oikeusteitse hakemaan.

Pahoittelu ei riitä. Sen voivat tunkea ruotsalaiseen pakoputeensa, poikittain.
Anonyymi: eiRiitä 20.1.2016 22:03

Anonyymi
Jos nyt edes polvillaan rukoilisi anteeksiantoa, mutta kun ei sitäkään.
Anonyymi: Hhdhdgdgdhd 20.1.2016 22:21

Anonyymi
Kuka nykyään käyttää 'Soneran' liittymiä.Kalliimmalla kun ei mistään saa.
Noilla hinnoilla luulis olevan varaa korvauksiin!
Anonyymi: Lasertoner 20.1.2016 22:23

Anonyymi
Ei haittaa, vaihdoin toimivaan operaattoriin.

Yllätyksenä hinta putosi niin kännykkä kuin kodin nettiliittymälläkin.

Kiitos Soneralle, nyt säästän rahaa!
Anonyymi: Jakke44 20.1.2016 22:34

Anonyymi
Tämähän siitä tulee kun säästetään kaikki osaajat firmasta ulos. Sitten ihmetellään kun laitteet hajoo ja lunta sataa.
Anonyymi: Kummeli 20.1.2016 22:59

Anonyymi
Vika verkon runkolaitteessa ? Täh - kuka valmistaja ja miltä näyttää ?
Lopettakaa kapulakieli ja puhukaa suoraan.
Anonyymi: Uskoa 20.1.2016 23:38

Anonyymi
Onneksi on muitakin operaattoreita kun Sonera,,, ilman typerää datakattoa.
Anonyymi: Datakatto 20.1.2016 23:47

Anonyymi
Pomp siis myöntää että oli pahoja ajatuksia ilmssa. Voisiko sitten tulevaisuudessa nämä remontin "pahimmat ajatukset" ilmoittaa myös asiakkaille?
Siis etukäteen.
Anonyymi: Pentti 20.1.2016 23:51

Anonyymi
Ikävä firma. Ovelat kytkysopimukset. Datakatot. Huonoin verkko.
Anonyymi: entinen-työntekijä 21.1.2016 1:12

Anonyymi
Suomalaiset asiantuntijat on irtisanottu. Kun eivät kaikki suostuneet muuttamaan Helsinkiin. Tilalle intialaisia insinöörejä ja virolaisia esimiehiä. This is the results. Ruotsalaiset toki vielä ovat suuria "johtajia".
Anonyymi: KeepOnSmiling 21.1.2016 1:48
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

21:21 Digitoday IPhonen porausvideo meni täydestä: "Senkin idiootti"
21:20 Ford tyrmäsi Trumpin väitteen: "Me pysymme täällä ikuisesti"
21:05 Uber laajentaa rajusti ruokapalveluaan
19:47 Fivalle tulossa uusi väline pankkien valvontaan
19:20 Öljyn hinta painuu – Iran antoi pakit tuotantoleikkauksille
18:33 Pankki varoittaa asuntokuplasta: Brexitillä voi olla arvaamaton seuraus
17:35 Kuluttajien luottamus on nyt kova USA:ssa –nousi korkeimmilleen vuoden 2007 jälkeen
16:19 Karu arvio: Maailmankauppa hyytyy finanssikriisin tasolle
15:26 Helsingin pörssi kääntyi laskuun – Caverion jatkaa nousussa
15:09 USA pohtii, kuinka ison miljardisakon Volkswagen saa
14:48 Digitoday Viranomainen vaatii Facebookia tuhoamaan WhatsApp-käyttäjätiedot Saksassa
14:07 Fiva pitää lainakaton ennallaan – ei tarvetta kiristykselle
14:06 Digitoday Uusi Samsung-räjähdys – omistaja panttaa puhelinta
13:28 Caverion sai uuden toimitusjohtajan läheltä – "Lehtoranta tarjoutui itse"
12:43 Suomen 10-vuotisen lainan korko painui miinukselle
12:20 Plantagenin puutarhamyymälät vaihtavat omistajaa
11:48 Pörssissä selvä tuomio johtajavaihdokseen: Nokian Renkaat laskee, Caverion kiitää
11:39 Venevahinkoja sattuu syksylläkin – vakuutusyhtiö varoittaa aalloista ja putoavista lehdistä
11:14 Nyt tuli varoitus: Öljy romahtaa alle 20 dollarin, jos sopimusta ei synny
10:56 Teollisuuden luottamus koheni vihdoin – "Myönteisiä uutisia odotettu pitkään"
10:26 Kullan hinta osoittaa: Clinton jyräsi Trumpin
09:59 Digitoday Nyt se paljastui: Tässä Googlen 6 uutta vimpainta
09:44 Caverion nappasi toimitusjohtajan Nokian Renkailta
09:27 Kuluttajien luottamus heikkeni vähän
09:10 Arvio: Maersk saattaa ostaa Hanjinin
08:32 Digitoday Pelifirma mokasi rajusti: Turvapäivitys muuttui takaoveksi
08:16 LM: Taksi voi pian olla mönkijä tai kuorma-auto
07:23 Ilta-Sanomat Kiivasta väittelyä ja jäätäviä kuittauksia – kaikki Trumpin ja Clintonin kohtaamisesta
06:01 Diesel halpeni enemmän kuin bensa – dieselistä tullut sisäänheittotuote
26.9. Tutkimustulos sysäsi lääkefirman kurssin nousuun – epileptikkolapset saivat apua kannabislääkkeestä
Asiakastieto

Yhteistyössä