Kirjaudu ▼
 

Sonera pyytää anteeksi 9 tunnin kännykkävikaa, mutta ei anna hyvitystä

Jarno Mela
Sonera pyytää anteeksi 9 tunnin kännykkävikaa, mutta ei anna hyvitystä
Valdur Laid
TeliaSoneran Suomen-toimitusjohtaja Valdur Laid pyytää syvästi anteeksi eilistä isoa verkkovikaa. Yhtiö ei aio maksaa automaattisesti hyvitystä pitkästä verkkokatkoksesta.
20.1.2016 21:58
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Teleoperaattori TeliaSoneran Suomen-toimitusjohtaja Valdur Laid pyytää asiakkailtaan anteeksi eilistä laajaa matkapuhelinverkon vikaa.

– Meillä on viime aikoina ollut valitettavasti monta isoa verkko- ja mobiilipalveluvikatilannetta, viimeksi eilen. Olen siitä erittäin pahoillani ja pyydän nöyrästi anteeksi, Laid sanoo yhtiön Facebookissa julkaisemassa videossa.

Vikatilanne johtui Laidin mukaan matkapuhelinverkon päivitystöistä. Tilanne kuitenkin "eskaloitui" Laidin mukaan isommaksi kuin Sonerassa pahimmissa ajatuksissa pelättiin.

TeliaSonera Finland Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 1475607-9
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 4,212
Muutos € -0,070
Muutos % -1,73
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

Laid kertoo Soneran investoivan joka vuosi yli 150 miljoonaa euroa palveluiden toimivuuteen.

– Olemme tehneet jo monta muutosta prosesseissamme laadun parantamiseksi ja varmistamiseksi, että tällaiset viat eivät tule toistumaan, Laid sanoo videolla.

Soneran verkkovika oli poikkeuksellisen laaja. Se häiritsi yhtiön asiakkaiden puhe- ja datayhteyksiä koko maassa noin yhdeksän tunnin ajan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Sonera ei aio kuitenkaan automaattisesti antaa hyvityksiä asiakkailleen, vaikka asiakkaiden puhelut ja tekstiviestit estyivät noin yhdeksän tunnin ajan.

– Lyhytaikaisista katkoksista ei tule automaattisesti hyvitystä. Jos sinulla on korvausvaatimus, voit kirjata reklamaation, Soneran asiakaspalvelun työntekijä kertoo Facebook-videon keskustelussa.

Asiakkaiden korvausvaatimukset käsitellään tapauskohtaisesti, toinen Soneran asiakaspalvelija tarkentaa.

20.1.2016 21:58
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (34)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Sonera pyytää anteeksi 9 tunnin kännykkävikaa, mutta ei maksa hyvitystä


Miten ihmeessä annettaisi kyseisen ruotsalaisfirman päästä tästä ilman asiallisia vahingonkorvauksia?

Siellä parin miljoonan asiakkan (firman oman arvion mukaan) joukossa satavarmasti on tullut paljonkin rahassa mitattavaa vahinkoa.

Voisi olla ruotsalaifirmalle halvempaa sovulla maksaa jotain korvausta nyt - ettei tarpeeksi iso porukka kärsineitä lähde sitä oikeusteitse hakemaan.

Pahoittelu ei riitä. Sen voivat tunkea ruotsalaiseen pakoputeensa, poikittain.
Anonyymi: eiRiitä 20.1.2016 22:03

Anonyymi
Jos nyt edes polvillaan rukoilisi anteeksiantoa, mutta kun ei sitäkään.
Anonyymi: Hhdhdgdgdhd 20.1.2016 22:21

Anonyymi
Kuka nykyään käyttää 'Soneran' liittymiä.Kalliimmalla kun ei mistään saa.
Noilla hinnoilla luulis olevan varaa korvauksiin!
Anonyymi: Lasertoner 20.1.2016 22:23

Anonyymi
Ei haittaa, vaihdoin toimivaan operaattoriin.

Yllätyksenä hinta putosi niin kännykkä kuin kodin nettiliittymälläkin.

Kiitos Soneralle, nyt säästän rahaa!
Anonyymi: Jakke44 20.1.2016 22:34

Anonyymi
Tämähän siitä tulee kun säästetään kaikki osaajat firmasta ulos. Sitten ihmetellään kun laitteet hajoo ja lunta sataa.
Anonyymi: Kummeli 20.1.2016 22:59

Anonyymi
Vika verkon runkolaitteessa ? Täh - kuka valmistaja ja miltä näyttää ?
Lopettakaa kapulakieli ja puhukaa suoraan.
Anonyymi: Uskoa 20.1.2016 23:38

Anonyymi
Onneksi on muitakin operaattoreita kun Sonera,,, ilman typerää datakattoa.
Anonyymi: Datakatto 20.1.2016 23:47

Anonyymi
Pomp siis myöntää että oli pahoja ajatuksia ilmssa. Voisiko sitten tulevaisuudessa nämä remontin "pahimmat ajatukset" ilmoittaa myös asiakkaille?
Siis etukäteen.
Anonyymi: Pentti 20.1.2016 23:51

Anonyymi
Ikävä firma. Ovelat kytkysopimukset. Datakatot. Huonoin verkko.
Anonyymi: entinen-työntekijä 21.1.2016 1:12

Anonyymi
Suomalaiset asiantuntijat on irtisanottu. Kun eivät kaikki suostuneet muuttamaan Helsinkiin. Tilalle intialaisia insinöörejä ja virolaisia esimiehiä. This is the results. Ruotsalaiset toki vielä ovat suuria "johtajia".
Anonyymi: KeepOnSmiling 21.1.2016 1:48
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

31.5. Digitoday Kaleva: Suomi saattaa estää nämä verkkosivut seuraavaksi
31.5. Seniorit innostuivat työpaikkahausta – liki 600 haki oppaaksi
31.5. Saksalaisministeri väläytti Venäjä-pakotteiden poistamista
31.5. Talvivaaran hallituspalkkiot ennallaan: "Työhön tarvitaan osaamista ja kyvykkyyttä"
31.5. Digitoday Jo joutui armas aika? IPhone voi saada kauan kaivatun päivityksen
31.5. Teknologiateollisuuden muutkin neuvottelut ajautuivat umpikujaan
31.5. Dollari vahvistui toukokuussa selvästi
31.5. Pekka Lundmark Moskovassa: Venäjä ei painostanut Fortumia
31.5. Saudi-Arabian harkitsee ottavansa jopa 15 miljardia dollaria lainaa
31.5. Teknologiateollisuus: "Metalliliiton tavoite oli kilpailukykysopimuksen vastainen"
31.5. Ilta-Sanomat Anne Berner erokysymykseen: En pidä keskustelua ajankohtaisena
31.5. Metallin kiky kariutui – EK ja SAK vetoavat neuvottelujen jatkamiseksi
31.5. Liikemies nosti jättiosingon – maksoi Putinin "suomalaisen kaverin" ulos
31.5. Pörssissä nuutunut tunnelma - Outokumpu kiri nousuun
31.5. Digitoday 427 484 128 salasanaa: Väitetty tietomurto salattu vuosikausia
31.5. Kilpailukykysopimus nytkähti: TEAM siunasi monta sopua
31.5. Arveluttavatko lääkärien lääkeyhtiöiltä saamat rahat? – Nyt ne ovat julkisia
31.5. Ilomantsin konepajan tarina ei päätykään
31.5. Elintarvikevienti kasvaa Venäjästä huolimatta
31.5. Konecranesille "suuri" nosturitilaus Siemensiltä
31.5. Volkswagenin tulos parani
31.5. Ruotsi luopumassa energiayhtiöitä piinaavasta ydinvoimaverosta
31.5. Hobby Hallin uusi omistaja: Suomi on niin pieni, että on pakko olla monessa mukana
31.5. Digitoday Poliisi takavarikoi miljoonien bitcoinit: Myy huutokaupalla
31.5. St1 suunnittelee Turkuun seitsemän kilometrin syvyisiä reikiä
31.5. Saksan työttömyys ennätyksellisen alhaalla
31.5. Taaleri ostaa palan Inderesiä
31.5. Solteq aloittaa yt-neuvottelut
31.5. Onnibus hankkii uusia autoja ja lisää kierroksia lippukisassa
31.5. Digitoday Lataatko videoita Youtubesta? Sille voi tulla loppu
Asiakastieto

Yhteistyössä