Kirjaudu ▼
 

Sonera pyytää anteeksi 9 tunnin kännykkävikaa, mutta ei anna hyvitystä

Jarno Mela
Sonera pyytää anteeksi 9 tunnin kännykkävikaa, mutta ei anna hyvitystä
Valdur Laid
TeliaSoneran Suomen-toimitusjohtaja Valdur Laid pyytää syvästi anteeksi eilistä isoa verkkovikaa. Yhtiö ei aio maksaa automaattisesti hyvitystä pitkästä verkkokatkoksesta.
20.1.2016 21:58
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Teleoperaattori TeliaSoneran Suomen-toimitusjohtaja Valdur Laid pyytää asiakkailtaan anteeksi eilistä laajaa matkapuhelinverkon vikaa.

– Meillä on viime aikoina ollut valitettavasti monta isoa verkko- ja mobiilipalveluvikatilannetta, viimeksi eilen. Olen siitä erittäin pahoillani ja pyydän nöyrästi anteeksi, Laid sanoo yhtiön Facebookissa julkaisemassa videossa.

TeliaSonera Finland Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 1475607-9
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 4,100
Muutos € -0,040
Muutos % -0,87
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

Vikatilanne johtui Laidin mukaan matkapuhelinverkon päivitystöistä. Tilanne kuitenkin "eskaloitui" Laidin mukaan isommaksi kuin Sonerassa pahimmissa ajatuksissa pelättiin.

Laid kertoo Soneran investoivan joka vuosi yli 150 miljoonaa euroa palveluiden toimivuuteen.

– Olemme tehneet jo monta muutosta prosesseissamme laadun parantamiseksi ja varmistamiseksi, että tällaiset viat eivät tule toistumaan, Laid sanoo videolla.

Soneran verkkovika oli poikkeuksellisen laaja. Se häiritsi yhtiön asiakkaiden puhe- ja datayhteyksiä koko maassa noin yhdeksän tunnin ajan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Sonera ei aio kuitenkaan automaattisesti antaa hyvityksiä asiakkailleen, vaikka asiakkaiden puhelut ja tekstiviestit estyivät noin yhdeksän tunnin ajan.

– Lyhytaikaisista katkoksista ei tule automaattisesti hyvitystä. Jos sinulla on korvausvaatimus, voit kirjata reklamaation, Soneran asiakaspalvelun työntekijä kertoo Facebook-videon keskustelussa.

Asiakkaiden korvausvaatimukset käsitellään tapauskohtaisesti, toinen Soneran asiakaspalvelija tarkentaa.

20.1.2016 21:58
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (34)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Sonera pyytää anteeksi 9 tunnin kännykkävikaa, mutta ei maksa hyvitystä


Miten ihmeessä annettaisi kyseisen ruotsalaisfirman päästä tästä ilman asiallisia vahingonkorvauksia?

Siellä parin miljoonan asiakkan (firman oman arvion mukaan) joukossa satavarmasti on tullut paljonkin rahassa mitattavaa vahinkoa.

Voisi olla ruotsalaifirmalle halvempaa sovulla maksaa jotain korvausta nyt - ettei tarpeeksi iso porukka kärsineitä lähde sitä oikeusteitse hakemaan.

Pahoittelu ei riitä. Sen voivat tunkea ruotsalaiseen pakoputeensa, poikittain.
Anonyymi: eiRiitä 20.1.2016 22:03

Anonyymi
Jos nyt edes polvillaan rukoilisi anteeksiantoa, mutta kun ei sitäkään.
Anonyymi: Hhdhdgdgdhd 20.1.2016 22:21

Anonyymi
Kuka nykyään käyttää 'Soneran' liittymiä.Kalliimmalla kun ei mistään saa.
Noilla hinnoilla luulis olevan varaa korvauksiin!
Anonyymi: Lasertoner 20.1.2016 22:23

Anonyymi
Ei haittaa, vaihdoin toimivaan operaattoriin.

Yllätyksenä hinta putosi niin kännykkä kuin kodin nettiliittymälläkin.

Kiitos Soneralle, nyt säästän rahaa!
Anonyymi: Jakke44 20.1.2016 22:34

Anonyymi
Tämähän siitä tulee kun säästetään kaikki osaajat firmasta ulos. Sitten ihmetellään kun laitteet hajoo ja lunta sataa.
Anonyymi: Kummeli 20.1.2016 22:59

Anonyymi
Vika verkon runkolaitteessa ? Täh - kuka valmistaja ja miltä näyttää ?
Lopettakaa kapulakieli ja puhukaa suoraan.
Anonyymi: Uskoa 20.1.2016 23:38

Anonyymi
Onneksi on muitakin operaattoreita kun Sonera,,, ilman typerää datakattoa.
Anonyymi: Datakatto 20.1.2016 23:47

Anonyymi
Pomp siis myöntää että oli pahoja ajatuksia ilmssa. Voisiko sitten tulevaisuudessa nämä remontin "pahimmat ajatukset" ilmoittaa myös asiakkaille?
Siis etukäteen.
Anonyymi: Pentti 20.1.2016 23:51

Anonyymi
Ikävä firma. Ovelat kytkysopimukset. Datakatot. Huonoin verkko.
Anonyymi: entinen-työntekijä 21.1.2016 1:12

Anonyymi
Suomalaiset asiantuntijat on irtisanottu. Kun eivät kaikki suostuneet muuttamaan Helsinkiin. Tilalle intialaisia insinöörejä ja virolaisia esimiehiä. This is the results. Ruotsalaiset toki vielä ovat suuria "johtajia".
Anonyymi: KeepOnSmiling 21.1.2016 1:48
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

18:49 Digitoday Uusi "palvelu" ei lupaa hyvää: Räjähtävätkö kiristysohjelmat käsiin?
18:33 Ohjelmistoyhtiö Oracle ostaa miljardikaupalla lisää pilviosaamista
17:59 Espanjan jättityöttömyys helpotti hieman – 20 prosentin raja ei vielä alittunut
17:31 Digitoday Osramin lampuissa hillitön tietoturvamoka: Vaarantaa kodin muutkin laitteet
17:02 Avioerotutkimus paljasti dramaattisen muutoksen – näin miehen työtilanne vaikuttaa eroriskiin
16:27 Halpa energia kurittaa öljyjättejä – Shellin tulos romahti 72 %
15:49 Digitoday Mercedes Benzin Tesla-haastajalle tyly tuomio: "Tämä on oikeasti vaarallinen tuote"
15:45 Nesteen osake jatkaa kiitoa, YIT sukeltaa
15:44 Posti aloittaa jälleen yt-neuvottelut – vähennystarve enintään 70 henkeä
15:29 Televisiokaupassa hurja nousu Rion kisojen alla – suosituin tuumakoko on entistä suurempi
15:01 Valmet täytti odotukset – "Pyrimme kasvamaan yli kaksi kertaa markkinoita nopeammin"
14:54 Päästöskandaalin ryvettämän Volkswagenin liikevaihto nousi
14:21 Onnibusin äkkilähtö Virosta aiheutti myllerryksen – kilpailija lisää vuoroja
13:49 Amer Sports jäi selvästi odotuksista – asiakkaiden konkurssit piinasivat
13:17 Euroalueen talousluottamus vahvistui
13:01 Nesteeltä iso yllätys – "Liikevoitto ylitti ennusteet noin 40 prosenttia"
12:49 Digitoday Microsoft: Windows 10 tekee tietoturvaohjelmat turhiksi
12:20 Digitoday Salasanasuojassa aukko: "Käyttävätkö ihmiset todella tätä?"
11:50 Brittipankki vähentää 3000 työpaikkaa lisää – syynä Brexit
11:18 Yle: Murtovarkaat kärkkyvät rekisterinumeroita lentokentillä ja satamissa
10:54 VR:n kilpailija aloitti säännölliset kuljetukset
10:13 Nesteen osake lähti hurjaan nousuun – +8,1 %
10:12 Neste teki huiman tulosparannuksen, liikevaihtokin loikkasi
09:56 Vanhojen asuntojen neliöhinnat pk-seudulla 3 579 euroa, muualla 1 707 euroa
09:28 YIT:n liikevaihto kasvoi reippaasti
09:20 Opiskelun sallimisesta työttömille tehtiin kansalaisaloite – taustalla Nokian ja Microsoftin luottamusmiehet
08:36 Lemminkäinen takoi muhkeamman tuloksen – tilauskirja lihoi
08:02 Facebook teki tulosloikan – mainokset kävivät kaupaksi
07:45 HS: Suomalaisfirma kymmenkertaistaa ruokauutuuden tuotannon
06:05 Viroon mennään nyt syömään – aterian saa jopa 3,5 eurolla
Asiakastieto

Yhteistyössä