Kirjaudu ▼
 

Sonera pyytää anteeksi 9 tunnin kännykkävikaa, mutta ei anna hyvitystä

Jarno Mela
Sonera pyytää anteeksi 9 tunnin kännykkävikaa, mutta ei anna hyvitystä
Valdur Laid
TeliaSoneran Suomen-toimitusjohtaja Valdur Laid pyytää syvästi anteeksi eilistä isoa verkkovikaa. Yhtiö ei aio maksaa automaattisesti hyvitystä pitkästä verkkokatkoksesta.
20.1.2016 21:58
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Teleoperaattori TeliaSoneran Suomen-toimitusjohtaja Valdur Laid pyytää asiakkailtaan anteeksi eilistä laajaa matkapuhelinverkon vikaa.

– Meillä on viime aikoina ollut valitettavasti monta isoa verkko- ja mobiilipalveluvikatilannetta, viimeksi eilen. Olen siitä erittäin pahoillani ja pyydän nöyrästi anteeksi, Laid sanoo yhtiön Facebookissa julkaisemassa videossa.

TeliaSonera Finland Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 1475607-9
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 3,970
Muutos € +0,180
Muutos % +4,86
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

Vikatilanne johtui Laidin mukaan matkapuhelinverkon päivitystöistä. Tilanne kuitenkin "eskaloitui" Laidin mukaan isommaksi kuin Sonerassa pahimmissa ajatuksissa pelättiin.

Laid kertoo Soneran investoivan joka vuosi yli 150 miljoonaa euroa palveluiden toimivuuteen.

– Olemme tehneet jo monta muutosta prosesseissamme laadun parantamiseksi ja varmistamiseksi, että tällaiset viat eivät tule toistumaan, Laid sanoo videolla.

Soneran verkkovika oli poikkeuksellisen laaja. Se häiritsi yhtiön asiakkaiden puhe- ja datayhteyksiä koko maassa noin yhdeksän tunnin ajan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Sonera ei aio kuitenkaan automaattisesti antaa hyvityksiä asiakkailleen, vaikka asiakkaiden puhelut ja tekstiviestit estyivät noin yhdeksän tunnin ajan.

– Lyhytaikaisista katkoksista ei tule automaattisesti hyvitystä. Jos sinulla on korvausvaatimus, voit kirjata reklamaation, Soneran asiakaspalvelun työntekijä kertoo Facebook-videon keskustelussa.

Asiakkaiden korvausvaatimukset käsitellään tapauskohtaisesti, toinen Soneran asiakaspalvelija tarkentaa.

20.1.2016 21:58
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (34)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Sonera pyytää anteeksi 9 tunnin kännykkävikaa, mutta ei maksa hyvitystä


Miten ihmeessä annettaisi kyseisen ruotsalaisfirman päästä tästä ilman asiallisia vahingonkorvauksia?

Siellä parin miljoonan asiakkan (firman oman arvion mukaan) joukossa satavarmasti on tullut paljonkin rahassa mitattavaa vahinkoa.

Voisi olla ruotsalaifirmalle halvempaa sovulla maksaa jotain korvausta nyt - ettei tarpeeksi iso porukka kärsineitä lähde sitä oikeusteitse hakemaan.

Pahoittelu ei riitä. Sen voivat tunkea ruotsalaiseen pakoputeensa, poikittain.
Anonyymi: eiRiitä 20.1.2016 22:03

Anonyymi
Jos nyt edes polvillaan rukoilisi anteeksiantoa, mutta kun ei sitäkään.
Anonyymi: Hhdhdgdgdhd 20.1.2016 22:21

Anonyymi
Kuka nykyään käyttää 'Soneran' liittymiä.Kalliimmalla kun ei mistään saa.
Noilla hinnoilla luulis olevan varaa korvauksiin!
Anonyymi: Lasertoner 20.1.2016 22:23

Anonyymi
Ei haittaa, vaihdoin toimivaan operaattoriin.

Yllätyksenä hinta putosi niin kännykkä kuin kodin nettiliittymälläkin.

Kiitos Soneralle, nyt säästän rahaa!
Anonyymi: Jakke44 20.1.2016 22:34

Anonyymi
Tämähän siitä tulee kun säästetään kaikki osaajat firmasta ulos. Sitten ihmetellään kun laitteet hajoo ja lunta sataa.
Anonyymi: Kummeli 20.1.2016 22:59

Anonyymi
Vika verkon runkolaitteessa ? Täh - kuka valmistaja ja miltä näyttää ?
Lopettakaa kapulakieli ja puhukaa suoraan.
Anonyymi: Uskoa 20.1.2016 23:38

Anonyymi
Onneksi on muitakin operaattoreita kun Sonera,,, ilman typerää datakattoa.
Anonyymi: Datakatto 20.1.2016 23:47

Anonyymi
Pomp siis myöntää että oli pahoja ajatuksia ilmssa. Voisiko sitten tulevaisuudessa nämä remontin "pahimmat ajatukset" ilmoittaa myös asiakkaille?
Siis etukäteen.
Anonyymi: Pentti 20.1.2016 23:51

Anonyymi
Ikävä firma. Ovelat kytkysopimukset. Datakatot. Huonoin verkko.
Anonyymi: entinen-työntekijä 21.1.2016 1:12

Anonyymi
Suomalaiset asiantuntijat on irtisanottu. Kun eivät kaikki suostuneet muuttamaan Helsinkiin. Tilalle intialaisia insinöörejä ja virolaisia esimiehiä. This is the results. Ruotsalaiset toki vielä ovat suuria "johtajia".
Anonyymi: KeepOnSmiling 21.1.2016 1:48
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

28.6. Rikkaat köyhtyivät perjantaina ja maanantaina 196 miljardia dollaria
28.6. Dijsselbloem syyttää Faragea: "Elää omassa maailmassa"
28.6. Draghi varoittaa: Euroalueen talouskasvu voi tyssätä – taustalla Britannia
28.6. Lähteet: EU:n pankkivirasto jättää Lontoon Brexitin vuoksi
28.6. Metsä- ja finanssiyhtiöt palautuivat eilisen Brexit-syöksystä
28.6. Sirpa Pietikäinen: "Emme heitä jäsenmaita ulos"
28.6. Analyysi Näin "Ruotsin malli" vaikuttaisi eläkkeisiin
28.6. Digitoday Tältä näyttää kiristäjäviesti – älä todellakaan avaa
28.6. Nyt selvisi: suursijoittaja Soros löi vetoa Deutsche Bankin kurssilaskusta
28.6. KHO: Henkilö ei antanut selvitystä verottajalle – mätkyt sai määrätä silti
28.6. Helsingin pörssi elpyy – "rekyylipäivä ylöspäin"
28.6. EU:n valtasuhteet ovat koetuksella johtajien kokoontuessa Brysseliin – "Saksa on varovainen"
28.6. Keskuspankkikokous kutistui torsoksi – EKP:n Draghi kehotti yhtenäisyyteen
28.6. Digitoday Suomalainen virittelijän vimpain sai rahat kasaan 4 tunnissa
28.6. Video Brittiedustajalta suorat sanat Euroopan parlamentille – sai vastaansa buuauksia
28.6. DNA:n Leinonen Anvia-tarjouksesta: Raha ei ole ongelma
28.6. Digitoday Ärsyttääkö Googlen mainonta? Nyt se ärsyttää myös EU:ta
28.6. Comptelille yli 6 miljoonan euron tilaus Tanskasta
28.6. Digitoday Oululaisilta ex-nokialaisilta erikoinen puhelin – myynti alkaa ensi kuussa
28.6. Pörsseistä suli kahdessa päivässä 3 000 miljardia – Suomi pyörisi samalla summalla noin 50 vuotta
28.6. Anvia: DNA:n tarjous tuli varsin myöhään
28.6. Nokialle tilaus Telefónicalta Espanjasta
28.6. Taloussanomien uutiskirje kesätauolle
28.6. Digitoday Pienyrittäjä vei Windows 10 -pakkoasennuksen oikeuteen: Microsoft joutui korvaamaan
28.6. Asuntojen hinnat laskivat Helsingissä toukokuussa
28.6. Punta kääntyi nousuun – sijoittajat odottavat elvytystä
28.6. Digitoday Juoni tihenee – myös DNA lähti kisaamaan Anviasta
28.6. HS: Työeläkejohtaja haluaa jakaa eläkeriskiä kansalle
28.6. VW:n korvaussumma Yhdysvalloissa kasvamassa yli 15 miljardiin dollaria
28.6. Digitoday Löytyikö juuri uusi älypuhelinvaara? Pidä varasi sängyssä
Asiakastieto

Yhteistyössä