Kirjaudu ▼
 

Katso kuvat: Tällainen on Nokian odotettu N900

Nokia
Katso kuvat: Tällainen on Nokian odotettu N900
Nokia on julkaissut N900-laitteen, jossa on Linux-pohjainen Maemo-käyttöjärjestelmä. Laite tulee myyntiin lokakuussa, ja sen veroton hinta on arviolta 500 euroa.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Nokian N900-älypuhelimessa on täysi näppäimistö, joka liukuu esiin laitteen sivulta. Laitteessa on viiden megapikselin kamera Carl Zeissin optiikalla.


[zoom]

Korkearesoluutioisen WVGA-kosketusnäytön näkymän voi räätälöidä erilaisilla pikakuvakkeille, kirjanmerkeillä ja widget-sovelluksilla. Myös Nokia Messaging -palvelun ilmoitetaan toimivan N900-laitteessa.

Nokia N900 -laitteen 32 gigatavun muisti on laajennettavissa 48 gigatavun microSD-muistikortilla.  

Maemo 5 -käyttöjärjestelmällä ja ARM Cortez-A8 -prosessorilla varustetussa laitteessa voi yhtä aikaa pitää auki useita sovellusikkunoita.  


[zoom]

– Nokia N900 näyttää Maemo-alustan kehityssuunnan, ja Nokia aikoo jatkaa tiivistä yhteistyötä kehittäjäyhteisön kanssa, sanoo Nokian Markets-yksikön johtaja Anssi Vanjoki tiedotteessa.

– Maemo tarjoaa kiehtovia mahdollisuuksia yhdistämällä tehokkaan tietokoneen, matkapuhelimen ja Internetin.

∇ Mainos ∇
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Ihmiset Anssi Vanjoki
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Kommentit (109)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 11
EdellinenSeuraava

Anonyymi
N97 taitaa kuokkasta kuraa kunnolla. Nyt voi olla todellinen haastaja iPhonelle.
qwerty 27.8.2009 14:28

Anonyymi
Nokia tekee taas sen mitä parhaiten osaa, kopioi muiden tekemisiä kuten simppukkapuhelimissakin. Kovasti tulee HTC:n ja SonyEricssonin liukunäppäinpuhelimet mieleen.
Jusa 27.8.2009 14:28

Anonyymi
Ja montako minuuttia akku kestää aktiivikäyttöä?
Tapio 27.8.2009 14:29

Anonyymi
No ilmankos osake oli eilen ja tänään nousussa.
Si8ittaja 27.8.2009 14:32

Anonyymi
http://maemo.nokia.org.
AA 27.8.2009 14:32

Anonyymi
"Tällainen on Nokian odotettu N900"

Odotettu? Aivan samalainen rimpula kun 2 vuotta siiten hankkimani N95, jossa oli jo kolmen päivän kuluttua varjokuvia näytössä ja siis lensi roskikseen ensimmäisen 2 viikon kuluessa.

Jos olet kuitenkin ajatuksissa hankkia tämän uuden Nokia kannattaa ehdottomasti vaatia kaupasta ensin koekäyttöön sitoumuksetta ja veloituksetta ko. puhelin tai vähintään vaatia koekäyttöä kaupassa toimivalla puhelimella... siten voit säästyä monelta pahalta pettymykseltä jälkeenpäin.

Kannattaa muistaa tämä.
No more Nokia! 27.8.2009 14:37

Anonyymi
Hyvältä näyttää! Vähän paksuhko(?), mutta muuten odotan innolla. Varsinkin uusi käyttis vaikuttaa hyvältä, ainakin mitä olen noissa tableteissa sitä koittanut. Eikös kyseessä kuitenkin sama ole?

Ei nyt vielä viitsi sen kummemmin spekuloida ennenkuin pääsee käpistelemään laitetta, mutta selkeästi askel oikeaan suuntaan Nokialta, joka on turhaan roikkunut Symbianissa liiankin pitkään..

Ja niille jotka vieläkin jaksavat itkeä Applelta kopioinnista, kannattaa ehkä miettiä kumpi nyt kopioikaan kumpaa ensin ja vieläpä kuinka puutteellisesti.. Applen ainoat "innovaatiot" ovat kosketusnäyttö ja OS (jotka pelittävätkin kieltämättä varsin mainiosti), mutta taitaapi olla iPhonessa enemmän Nokialta lainattua kuin Nokian luureissa iPhonelta. :)
Kasi 27.8.2009 14:40

Anonyymi
Hyvältä näyttää!

Nyt agressiivinen hinnoittelu, niin Apple ja Korealaiset itkee. Mutta kyllä tän kehittelyssä meni kauan! Toivottavasti se tarkoittaa, että bugeja on vähän.
Tosi on! Kop, kop. 27.8.2009 14:42

Anonyymi
Mitä uutta sitten Nokian kopioidussa koneessa sitten on mitä muilla ei olisi jo?
MItä uutta? 27.8.2009 14:42

Anonyymi
Onko tällä palstalla jotain suomenkielentaitoisia korealaisia kirjoittamassa mielipiteitään..? Jokaisen suomalaisen pitäisi muistaa että tämän maan hyvinvointi on suurelta osin Nokian ansiota ja olla ylpeitä että meillä on tällainen megaluokan yhtiö joka jaksaa maksaa veroja miljarditolkulla tänne ruikuttajien hyvinvointia parantamaan...
suomipoika 27.8.2009 14:44
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 11
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä