Kirjaudu ▼
 
 
9.12.2009

SOCIAL MEDIA IN BUSINESS - NEXT REVOLUTION?

Sosiaalisen median hyödyntäminen liiketoiminnan tukena on edennyt huimaa vauhtia. McKinsey:n tuoreen tutkimuksen mukaan lähes 70% yrityksistä on pystynyt saavuttamaan selkeitä liiketoimintahyötyjä sosiaalisen median avulla.

Seminaari on tarkoitettu organisaatioiden ylimmälle johdolle ja kehittämisvastuussa oleville johtajille.

Joillakin toimialoilla on edetty muita huomattavasti nopeammin ja sosiaalisen median mahdollistamat toimintamallit on integroitu organisaation sisäisen kommunikaation ja suoritusten kehittämisen osaksi. Edelläkävijäyritykset osallistavat entistä enemmän asiakkaitaan ja liiketoimintakumppaneitaan aktiiviseen vuorovaikutukseen ja tuotteiden, palveluiden ja prosessien kehittämiseen.

Sosiaalisen median hyötyjen realisiointi on riippuvainen esimerkiksi muutosjohtamisen onnistumisesta sekä oikeiden työkalujen valinnasta ja onnistuneesta integroinnista yrityksen muihin sovelluksiin ja työprosessihin.

Sosiaalinen media, mobiilisovellukset ja paikantamispalvelut mahdollistavat aivan uudenlaisia liiketoimintamalleja. Olemme luomassa Suomeen yritysten ja organisaatioiden johdolle suunnattua innovatiivista verkostoitumisympäristöä, jonka kautta organisaatiot voivat oppia toisiltaan sosiaalisen median ja muiden uusien teknologioiden mahdollistamia liiketoimintamalleja ja niiden tehokasta soveltamista.

Tässä seminaarissa kuulemme kokemuksia kokeneilta yritysjohtajilta ja alan asiantuntijoilta siitä miten sosiaalisen median kautta voidaan saavuttaa konkreettisia liiketoimintahyötyjä.

Seminaarin esiintyjiä ovat:

- Sitran yliasiamies Mikko Kosonen, joka kuvaa Suomen kilpailukyvyn kehittämisen mahdollisuuksia avoimen verkostoitumisen ja sosiaalisen median avulla

- Nokian CIO, John Clarke, joka kertoo miten Nokia on hyödyntänyt sosiaalista media oman liiketoimintansa tukena

- Ciscon Suomen toimitusjohtaja Esa Korvenmaa kertoo Ciscon kokemuksista sosiaalisen median käytöstä

- TDC:n Suomen toimitusjohtaja Esa Parjanen kertoo yritysten kommunikaatioratkaisujen muutoksesta ja omista kokemuksistaan sosiaalisen median käytössä

- Winnovation Network:in puheenjohtaja (entinen Accenturen Pohjoismaiden
johtaja) Markku Silén kertoo käytännön kokemuksia osaamisverkostojen rakentamisesta sosiaalisen median avulla

- Helene Auramo, Zipipopin toimitusjohtaja, joka on Suomen kokeneimpia sosiaalisen median konsultteja ja vaikuttajia.

Tule oppimaan ja vaikuttamaan siihen, miten sosiaalisen median hyödyntäminen Suomessa etenee. Mahdollisuudet uuden kasvun luomiseen ovat olemassa. Muutosjohtaminen ja toteuttamiskyky ratkaisevat sen, mitkä yritykset tulevat olemaan uuden kasvun aallon harjalla.

Liity keskusteluun ja vaikuta seminaariin sisältöön LinkedIn verkostossa:
http://www.linkedin.com/groups?gid=2370148&trk=myg_ugrp_ovr

Aika
9.12.2009 8:30 - 12:00
Paikka
KINOPALTSI, KAISANIEMENKATU 2 HELSINKI

Ohjelma

08:30 Registration and breakfast
09:00 Opening
Petri Korhonen, Taloussanomat
09:15 The Finnish opportunity, the next wave
of collaboration

Challenge of legacy silos and slow
progress in creating value-adding
networks; The potential and benefits of
collaboration in Finland.

Mikko Kosonen, Sitra
PDFEsitysmateriaali (928,9 Kt)
09:30 Nokia is changing, social media as a change enabler

Nokia experiences in using social media as a business enabler. Nokia views on future social media solutions and implementation models.

John Clarke, CIO, Nokia Oyj
10:00 Social Media creates business
opportunities

Experiences with creating a shared
mission driven by collaborative
business partnership networks.

Possibilities for engaging your
employees and clients in business
collaboration.

Markku Silén, Chairman, Winnovation
Network
PDFEsitysmateriaali (3,67 Mt)
10:20 Break, tea & coffee
10:30 The new communication solutions for
enterprises and the new role of an
operator

The communication intensive solution
platforms are changing. The new role of
a telecom operator as a customer
services partner.

Esa Parjanen, CEO, TDC Oy
PDFEsitysmateriaali (511,41 Kt)
10:45 Cisco case, using social media in
creating collaboration ecosystem

How to involve employees, customers and
partners in collaboration?
Cisco’s experiences and view on the
virtual future.

Esa Korvenmaa, CEO, Cisco Finland
PDFEsitysmateriaali (2,44 Mt)
11:15 Getting people excited and best
practices in using social media

How to create attention, engagement and
collaboration.How to listen your
networks and build iterative success
model.

Helene Auramo, CEO, Zipipop
PDFEsitysmateriaali (1,41 Mt)
11:30 Summary of the seminar and future
collaboration

The collaboration and knowledge sharing
space for enterprises in social media.

Markku Silén
PDFEsitysmateriaali (466,26 Kt)
12:00 End of seminar
Aika
9.12.2009 8:30 - 12:00
Paikka
KINOPALTSI, KAISANIEMENKATU 2 HELSINKI