Kirjaudu ▼
 

Fitch: EKP pitkittää pankkien kuolinkamppailua

Hannelore Foerster/Bloomberg
Fitch: EKP pitkittää pankkien kuolinkamppailua
Luottoluokitusyhtiö Fitch Ratingsin mukaan Euroopan keskuspankin pitkäaikainen rahoitusohjelma (LTRO) ei pelasta heikkoja pankkeja vaan pitkittää niiden kuolinkamppailua. EKP järjestää pankeille LTRO-huutokaupan huomenna.
28.2.2012 20:21
Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Luottoluokitusyhtiö Fitch Ratingsin mukaan Euroopan keskuspankin EKP:n pitkäaikainen rahoitusohjelma (LTRO) vain pitkittää heikossa kunnossa olevien pankkien kuolinkamppailua.

– Joissain tapauksissa ostettu aika mahdollistaa, että pankit voivat selvittää ongelmansa, Fitch Ratingsin Euroopan rahoituslaitososaston varajohtaja Bridget Gandy sanoo.

– Heikosti luokitelluille pankeille [EKP:n] pitkäaikaisen rahoitusohjelman elvytys kuitenkin vain hidastaa niiden kuolemista.

EKP järjestää huomenna huutokaupan, jossa se myöntää pankeille kolmivuotisia lainoja niiden maksuvalmiuden turvaamiseksi. Keskuspankki järjesti edellisen LTRO-huutokaupan joulukuussa. Tuolloin pankit hakivat EKP:lta lainaa yhteensä 489 miljardin euron edestä.

∇ Mainos ∇
28.2.2012 20:21
Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (26)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ymmärtää hyvin miksi EKP tekee, niin kuin tekee.
Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

"EKP:n uusi pääjohtaja Mario Draghi on eurokriisiin kyynärpäitä myöten seonneen Goldman Sachsin ex-johtaja.

Kreikan velkojen piilottaja

Mario Draghi on entinen Goldman Sachs International -pankin varapääjohtaja. Hän jätti paikkansa kuusi vuotta sitten.
Goldman Sachsilla on suora yhteys nykyiseen euromaiden velkakriisiin. Se junaili monimutkaisen järjestelyn, jolla Kreikka pystyi kätkemään miljardeja veloistaan piiloon muilta euromailta. Näin Kreikka pääsi livahtamaan Euroopan rahaliittoon Emuun ja sitä myötä eurovaluuttaan sen aloittaessa vuonna 2002, vaikka ei täyttänyt Emu-kriteereitä.
Kreikka maksoi Goldman Sachsille järjestelystä 300 miljoonaa euroa.
Nyt euromaat rahoittavat käytännössä kansainvälisiä pankkeja, kun niiden väitetään tukevan Kreikkaa ja kreikkalaisia.

Kansanuutiset fi 8.11.2011"
Anonyymi: Pitkitettyä huijaust 28.2.2012 20:28

Anonyymi
tämän tietää kaikki muut mutta ei eu herrat, eli idiotismi jatkuu perikatoon asti!
Anonyymi: perikato 28.2.2012 20:32

Anonyymi
"EKP:lta lainaa yhteensä 489 miljardin euron edestä."

Jonka EKP antoi 10 miljardin pääomastaan.
Anonyymi: EKP:n pääoma korotet 28.2.2012 20:37

Anonyymi
"selviää, nyt saalistetaan ilmaista rahaa joka häviää nopeasti piiloon kuin takuutuspaperit Suomessa. "

Pankkiiri-hyvä-veljet ostavat tuolla lisää oleellista infraa yms. minkä saavat.

Eiköhän ne luottohanat ole taviksille kiinni ja lamaa tehdään.
Anonyymi: Tietulleja yksityist 28.2.2012 20:39

Anonyymi
Taas luottoluokittaja!
Kyllä EKP tietää, että krapularyyppy auttaa.
Anonyymi: Arska 28.2.2012 20:54

Anonyymi
Miten pitkään tätä kaikkien aikojen tulonsiirtoa, huijausta ja puhallusta oikein jatkuu? Milloin kansalaiset ihan oikeasti saavat tästä kaikesta p......a totaalisesti tarpeekseen!?
Anonyymi: Kysynpähän vaan? 28.2.2012 20:56

Anonyymi
Miten pitkään tätä kaikkien aikojen tulonsiirtoa, huijausta ja puhallusta oikein jatkuu? Milloin kansalaiset ihan oikeasti saavat tästä kaikesta p......a totaalisesti tarpeekseen!?


Laitetaan muutama Pankki multiin, niin kuin Suomessakin aikanaan tehtiin.

Ihan hyvin hengissä selevittiin !
Anonyymi: mustamies 28.2.2012 21:04

Anonyymi
Onneksi eivät kaikki kulje ........ nuorassa.
Anonyymi: purkin panttaaja 28.2.2012 21:13

Anonyymi
Miten pitkään tätä kaikkien aikojen tulonsiirtoa, huijausta ja puhallusta oikein jatkuu? Milloin kansalaiset ihan oikeasti saavat tästä kaikesta p......a totaalisesti tarpeekseen!?

Huijausta on pystytty jatkamaan siksi, että laskut laitetaan tulevien sukupolvien maksettaviksi. Nyt tehdään sopimuksia lastemme nimiin. Eletään vähän niin kuin viimeistä päivää. Päättäjät salailevat asioita ja puhuvat muunneltua totuutta. Sopimuksia tehdään tulon siirroista Kreikan velkojen maksamiseksi. Kreikka on niin veloissa, että se ei koskaan selviä niistä. Ainoa vaihtoehto sillä on, että se jättää velkansa maksamatta tavalla tai toisella. Saamalla velkansa anteeksi, tai eroamalla eurosta, jolloin se jättää velkansa maksamatta. Nyt tätä totuutta kierretään antamalla Kreikalle lisää lainaa ja samalla lisäämällä sen velkaa. Veronmaksajille kerrotaan, että ihme tapahtuu ja Kreikka maksaa velkansa ajallaan. Ainoat, jotka tästä hyötyvät, ovat Kreikkaa lainoittaneet sijoittajat. He saavat rahansa takaisin. Heidän vuokseen Kreikkaa pidetään eurossa kiinni ja ruokitaan juuri sen verran, että sen ei kannata eurosta irtaantua.
Anonyymi: Veronmaksajien rahat 28.2.2012 21:23

Anonyymi
Valtiolta ei voi saada muuta kuin sellaista rahaa, minkä se on sinulta jo kerran vienyt!
Anonyymi: Jukka 28.2.2012 21:29
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

08:50 Digitoday Google: Miksi autostanne puuttuvat tuulilasinpyyhkimet?
08:41 New Yorkin heiluri jäi ala-asentoon: "Tämä muistuttaa vuosista 2008–2009"
07:52 Digitoday 225 000 Apple-tiliä varastettu – uhrien laskuun tehdään vääriä ostoksia
07:43 Yle: Nopeusvalvontaan lisää kalustoa – tänä vuonna jo 271 000 sakkoa
07:05 Neljä outoa seikkaa taantumauutisesta
06:05 Mikä mättää alle 40-vuotiailla? "Epäilyttää, että pelkät flunssat selittäisivät"
06:03 Digitoday Tv-ohjelmien tallennuksesta peritään nyt maksua – yksi palvelu lopetti jo
06:02 Hypo ennustaa: Ensi vuonna asuntolaina halpenee rajusti
06:01 Analyysi Talouspolitiikan taikatemppu – vai sittenkin hölmöilyä?
1.9. Autopomo myönsi ongelmat: Meitä uhkaa "keskinkertaisuus"
1.9. Tässä on Opecin "reilu" hinta öljylle
1.9. Valopilkku Pohjolassa: Islanti nousee
1.9. Kansa osti autoja USA:ssa – "pörssiongelmat ohitettiin olankohautuksella"
1.9. Google pani logonsa uusiksi
1.9. HS Rikosten määrä väheni Suomessa
1.9. Outokumpu syöksyi yli kahdeksan prosenttia
1.9. Suomalaisesta juomasta tuli hitti Amerikassa
1.9. Uusi työpaikka voi olla pian vanha työpaikka
1.9. Korean vienti romahti – lisää pörssien Kiina-ahdistusta
1.9. Viinit ruokakauppoihin – näin siinä kävi
1.9. Digitoday Tästä lähtien S-ryhmänkin asiakkaiden tiedot jäävät Venäjälle
1.9. Uupuiko Venäjä halpaan öljyyn? "Tuotanto voi laskea"