Kirjaudu ▼
 

Sampo Pankin asiakkailta meni hermot

Marja Airio/Lehtikuva
Sampo Pankin asiakkailta meni hermot
Kaupoissa jonotti vihaisia asiakkaita, kun Sampo Pankin pankkikortit eivät toimineet eikä pankkiautomaatista voinut nostaa rahaa.
25.3.2008 14:47
Heidi Vaalisto
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Helsingin Hakaniemessä sijaitsevassa tekstiilimyymälässä asiakkaat joutuivat jonottamaan, kun kauppa yritti selviytyä Sampo Pankin pankkikortilla maksavista asiakkaista.

– Kortti ei toimi eikä rahaa saa automaatista, miehellä on myös saman pankin kortti. Koko pääsiäisenä emme ole saaneet rahaa, nainen valitti.

Sampo Pankin viestintäjohtaja Hannu Vuola vähättelee maksuongelmia.

– Kaupungilla liikkuu nyt miljoonia huhuja.

Vuola sanoo, että ongelmia on vain yhdessä korttityypistä. Korttityyppejä on seitsemän. Ongelmat liittyvät pankki- ja Master Cardin yhdistelmäkorttiin ja niiden varmennusominaisuuteen. Ongelmatapauksia on Vuolan mukaan muutama sata. Hankaluuksia on isoissa ostoksissa, jotka vaativat varmennusta.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Vuola myöntää, että Sampo Pankki on saanut paljon asiakaspalautetta. Pulmista Vuola syyttää verkkopankin ruuhkia.

– Meillä on kymmenkertainen kävijämäärä normaaliin verrattuna. Totta kai silloin toiminnat hidastelevat.

25.3.2008 14:47
Heidi Vaalisto
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (244)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 25
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Paljaskaa jo mitä IT (YT) talo oli tekemässä muutosta? Oliko tietotunaattori vai joku muu.
Anonyymi: Kuka ryssiii 25.3.2008 14:51

Anonyymi
IBM:lle siirtyi
Anonyymi: Nimi 25.3.2008 14:56

Anonyymi
"Lievästi" epäluotettava otanta: yksi kauppa ja yksi asiakas. Kohtuullisen leväperäinen yleistys, vaikka se voikin pitää paikkansa.
Anonyymi: virkailija 25.3.2008 14:56

Anonyymi
Suoraveloitussopimukset näyttävät kadonneen verkkopankin tiedostoista.
En saanut niitä näkyviin.
Great, kohta tulee karhuja tietysti....

Ja korttitiedoista puuttuu suuri osa.
Anonyymi: MK 25.3.2008 14:56

Anonyymi
Minulla on VISA Gold yhdistelmäkortti, enkä saa sillä rahaa automaatista joten ei tämä vika vain yhteen korttityyppiin rajoitu, kuten Sampo väittää!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonyymi: Sakari Almi 25.3.2008 14:57

Anonyymi
Sampo Pankki = Paska Pankki.
Pankkivaihtoon, ei tällä tavalla voi hoitaa ihmisten raha-asioita!
Anonyymi: Matti Oravainen 25.3.2008 15:02

Anonyymi
On nyt kummaa selittelyä viestintäjohtajalta. Ja vähättely on kaikkein pahinta.
Palveluyrityksessä yksikin tyytymätön asiakas pitäisi ottaa vakavasti, saatika sitten "joitakin satoja".
Jos ihmiset eivät saa rahaa automaateista, eivätkä pysyt maksamaan kortilla niin silloin on perusturvaa oleellisesti heikennetty. Pankki vastuuseen töppäyksistään!
Anonyymi: Jörö 25.3.2008 15:04

Anonyymi
No niinpä tietenkin, Munkkiniemen Narikkakoodarit IBM:ltä. Siellähän ne raukat eivät saa edes omaa työpistettä, vaan koodataan ties missä roskiksen vieressä.

Hyvällä säkällä saa ihan tuolinkin, jos on tarpeeksi ajoissa aamulla liikkeellä. Siinä ihan vieressä kun Ibarin myyntikuli kovaan ääneen lässyttää puhelimessa, kuinka synergiat ja hypergiat toimii ibarin tuotteiden avulla todella mainiosti.

Vain 999 999,99 Munkkiniemestä! Osta heti!
Anonyymi: Timppa 25.3.2008 15:05

Anonyymi
1) Sampo-pankin tiskille ajokortin kanssa
2) Nostetaan tililtä rahat
3) Avataan tili viereisessä pankissa
4) Talletetaan rahat toisen pankin tilille
5) Ei harmita enää niin paljoa
Anonyymi: tehty 25.3.2008 15:06

Anonyymi
Joo, ei tosiaankaan rajotu yhteen korttityyppiin. Mulla on ihan perus Sampo Pankin pankkikortti ja rahaa sillä ei tosiaankaan tänään ole pystynyt nostamaan. Sammon mastercardkortti on edelleen mulla testaamatta...
Anonyymi: sampopankin asiakas, 25.3.2008 15:06
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 25
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

16:49 Öljyä löytyy nyt niukasti – tulossa hintapiikki?
16:34 Digitoday Ei niin nopeasti: EU huolestui Whatsappin muutoksesta
15:50 "Kreikan hallitus ei ole sitoutunut kunnolla tukipaketin ehtoihin"
15:41 Verotus muuttuu: Tästä syystä palautukset kilahtavat tilille normaalia aiemmin
14:58 Helsingin pörssissä on nyt melko hiljaista
14:35 Tanska leikkaa kasvuennustettaan Brexitin vuoksi
14:23 VR:n tulos parani – vihjaus uusista hinnanalennuksista
14:10 5 vinkkiä – näin työntekijän palkitseminen onnistuu
13:15 EU määräsi Applen maksamaan Irlannille jopa 13 miljardin euron mätkyt
13:08 Talousluottamus heilahti odotettua enemmän euroalueella
11:55 Ranskalaisministeri vaatii TTIP-neuvotteluiden keskeyttämistä
11:49 Digitoday IPhonen julkaisupäivä varmistui – tarvikevalmistaja otti ronskisti ennakkoa
11:28 Digitoday Facebook antoi potkut koko tiimille: Tuloksena katastrofi
11:18 Rakentamisen suhdannekäänteen rajuus yllätti alan etujärjestönkin
10:52 Tuhansille maksuhäiriömerkintä maksamattomien matkalippujen vuoksi
10:00 Raisiossa aloittaa torstaina kimppataksi, joka maksaa 5 euroa
09:56 Digitoday EU epäilee Applea ja Irlantia verokikkailusta: Yli miljardin mätkyt uhkaavat
08:58 Ilta-Sanomat Taajamajunat Riihimäen ja Tampereen välillä peruttu – liikenne takkuilee useamman päivän
08:44 Nordea: Suomalaiset tottuneet ajatukseen nousevasta eläkeiästä