Kirjaudu ▼
 

Sampo Pankin asiakkailta meni hermot

Marja Airio/Lehtikuva
Sampo Pankin asiakkailta meni hermot
Kaupoissa jonotti vihaisia asiakkaita, kun Sampo Pankin pankkikortit eivät toimineet eikä pankkiautomaatista voinut nostaa rahaa.
25.3.2008 14:47
Heidi Vaalisto
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Helsingin Hakaniemessä sijaitsevassa tekstiilimyymälässä asiakkaat joutuivat jonottamaan, kun kauppa yritti selviytyä Sampo Pankin pankkikortilla maksavista asiakkaista.

– Kortti ei toimi eikä rahaa saa automaatista, miehellä on myös saman pankin kortti. Koko pääsiäisenä emme ole saaneet rahaa, nainen valitti.

Sampo Pankin viestintäjohtaja Hannu Vuola vähättelee maksuongelmia.

– Kaupungilla liikkuu nyt miljoonia huhuja.

Vuola sanoo, että ongelmia on vain yhdessä korttityypistä. Korttityyppejä on seitsemän. Ongelmat liittyvät pankki- ja Master Cardin yhdistelmäkorttiin ja niiden varmennusominaisuuteen. Ongelmatapauksia on Vuolan mukaan muutama sata. Hankaluuksia on isoissa ostoksissa, jotka vaativat varmennusta.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Vuola myöntää, että Sampo Pankki on saanut paljon asiakaspalautetta. Pulmista Vuola syyttää verkkopankin ruuhkia.

– Meillä on kymmenkertainen kävijämäärä normaaliin verrattuna. Totta kai silloin toiminnat hidastelevat.

25.3.2008 14:47
Heidi Vaalisto
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (244)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 25
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Paljaskaa jo mitä IT (YT) talo oli tekemässä muutosta? Oliko tietotunaattori vai joku muu.
Anonyymi: Kuka ryssiii 25.3.2008 14:51

Anonyymi
IBM:lle siirtyi
Anonyymi: Nimi 25.3.2008 14:56

Anonyymi
"Lievästi" epäluotettava otanta: yksi kauppa ja yksi asiakas. Kohtuullisen leväperäinen yleistys, vaikka se voikin pitää paikkansa.
Anonyymi: virkailija 25.3.2008 14:56

Anonyymi
Suoraveloitussopimukset näyttävät kadonneen verkkopankin tiedostoista.
En saanut niitä näkyviin.
Great, kohta tulee karhuja tietysti....

Ja korttitiedoista puuttuu suuri osa.
Anonyymi: MK 25.3.2008 14:56

Anonyymi
Minulla on VISA Gold yhdistelmäkortti, enkä saa sillä rahaa automaatista joten ei tämä vika vain yhteen korttityyppiin rajoitu, kuten Sampo väittää!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonyymi: Sakari Almi 25.3.2008 14:57

Anonyymi
Sampo Pankki = Paska Pankki.
Pankkivaihtoon, ei tällä tavalla voi hoitaa ihmisten raha-asioita!
Anonyymi: Matti Oravainen 25.3.2008 15:02

Anonyymi
On nyt kummaa selittelyä viestintäjohtajalta. Ja vähättely on kaikkein pahinta.
Palveluyrityksessä yksikin tyytymätön asiakas pitäisi ottaa vakavasti, saatika sitten "joitakin satoja".
Jos ihmiset eivät saa rahaa automaateista, eivätkä pysyt maksamaan kortilla niin silloin on perusturvaa oleellisesti heikennetty. Pankki vastuuseen töppäyksistään!
Anonyymi: Jörö 25.3.2008 15:04

Anonyymi
No niinpä tietenkin, Munkkiniemen Narikkakoodarit IBM:ltä. Siellähän ne raukat eivät saa edes omaa työpistettä, vaan koodataan ties missä roskiksen vieressä.

Hyvällä säkällä saa ihan tuolinkin, jos on tarpeeksi ajoissa aamulla liikkeellä. Siinä ihan vieressä kun Ibarin myyntikuli kovaan ääneen lässyttää puhelimessa, kuinka synergiat ja hypergiat toimii ibarin tuotteiden avulla todella mainiosti.

Vain 999 999,99 Munkkiniemestä! Osta heti!
Anonyymi: Timppa 25.3.2008 15:05

Anonyymi
1) Sampo-pankin tiskille ajokortin kanssa
2) Nostetaan tililtä rahat
3) Avataan tili viereisessä pankissa
4) Talletetaan rahat toisen pankin tilille
5) Ei harmita enää niin paljoa
Anonyymi: tehty 25.3.2008 15:06

Anonyymi
Joo, ei tosiaankaan rajotu yhteen korttityyppiin. Mulla on ihan perus Sampo Pankin pankkikortti ja rahaa sillä ei tosiaankaan tänään ole pystynyt nostamaan. Sammon mastercardkortti on edelleen mulla testaamatta...
Anonyymi: sampopankin asiakas, 25.3.2008 15:06
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 25
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

15:44 Ertokin jää pois uudesta keskusjärjestöstä
14:30 Japanin Abe suunnittelee jättimäistä elvytyspakettia
13:12 BBC: Työnsaantisi voi pian olla kiinni robotin valinnoista
12:36 Näin kalliiksi homerakennukset käyvät yhteiskunnalle
12:16 Yellen ennakoi Fedin nostavan korkoaan piakkoin
11:10 Ilta-Sanomat Tekeekö Ruotsi taas Suomelle ikävän tempun? Niinistö Ylellä: ”Ruotsalaiset ovat selvästi vähän noloina”
10:26 HS: Eläkesijoittajille miljoonien tappiot kasvuyrityksistä
07:12 Näkökulma Näin Saksassa: Metalliala neuvotteli peräti 4,8 prosentin palkankorotukset
06:03 Digitoday Saako Android-puhelimesi halutun päivityksen? Katso tästä
06:01 Jopa 253 000 lasta voi altistua homeelle – katso kartasta, missä ongelmia on
27.5. Snowden on nyt seksisymboli
27.5. Turvatyynyjen takaisinveto paisuu: "pelkääjän paikallakin" vikaa
27.5. Kohta robottikin "tuntee kipua"
27.5. USA:n talous kasvoi nopeammin kuin luultiin
27.5. Miksi pankkilainaa ei saa Suomessa kännykällä?
27.5. Monsanto-pomo voisi tienata yrityskaupasta 70 miljoonaa
27.5. 38 öljytankkeria jonottaa satamassa Ranskassa – jalostajat tyytyväisinä
27.5. Microsoftista lähteville heti uusia työtarjouksia – "Useat löytävät mielenkiintoisia tehtäviä"
27.5. Terex: Zoomlion ei saanut tehtyä sitovaa ostotarjousta
27.5. Rikkain prosentti on Suomessakin luultua rikkaampi
27.5. Digitoday Microsoft estää yleisimmät salasanat – jätti porsaanreikiä