Kirjaudu ▼
 

Leipokaa, leipokaa – kohta se ei lyö leiville

Lehtikuva/Kuvankäsittely Taloussanomat
Leipokaa, leipokaa  – kohta se ei lyö leiville
Leipokaa itse ja mahdollisimman paljon! Näin on kuulunut jokaisen kunnon martan neuvo. Kiirettä pitää.
Sakari Nupponen
17.4.2012 15:52
36

Vehnäleipä maksaa viisi senttiä vähemmän kuin vuoden 2010 alussa. Kilo sämpylöitä on toki kallistunut samassa ajassa 40 senttiä.

Toisaalta voi on samaan aikaan noussut alle kahdesta eurosta kolmeen euroon paketilta. Munien hinta hypähti vuodenvaihteessa alle kolmesta eurosta 3,65 euroon.

Leivonnan keskeiset raaka-aineet kallistuivat siis 20–50 prosenttia. Kummankin hinnannousu näyttää maaliskuussa jääneen pysyväksi.

Voin hinta on vetänyt perässään rasiamargariinin hinnan toissa vuoden alun 1,20 eurosta 1,50 euroon. Talousmargariini on kallistunut vain 1,41 eurosta 1,55 euroon ja vehnäjauhojen kahden kilon paketin hinta on noussut vain 1,11 eurosta 1,22 euroon.


[zoom]

∇ Mainos ∇
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (36)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Leipäjonosta saa ilmaiseksi
pummi 17.4.2012 16:08

Anonyymi
Niin että missäs se vertailu olikaan?
En leivo itse, mutta olisi ollut mukava saada tietää hintahaarukkaa itse leivotuille leiville.
Joopa joo 17.4.2012 16:11

Anonyymi
Talousmargariini on kallistunut vain 1,41 eurosta 1,55 euroon


Tämäkin hinnan nousu kun kertaantuu joka vuosi niin en käyttäisi sanaa "vain."
Nimetön 17.4.2012 16:14

Anonyymi
Leipäjonosta saa ilmaiseksi


Et siis hinnoittele omaa aikaasi ja työtäsi?

Ja harvalla on leipäjono niin vieressä, että sinne pääsyyn ei menisi rahaa?
Nimetön 17.4.2012 16:20

Anonyymi
Inflaatio ei ole verosyntyistä, vaan K- ja S-ketjujen ahneuden synnyttämää.
Nimetön 17.4.2012 16:21

Anonyymi
Nykyinen ruoka on ravintoarvoltaa varastoivaa ravintoa. Kuolet joko nälkään tai ylipainoon. 3 000 kaloria antaa energiaa muutamaksi tunniksi, kun taas liha muutamaksi päiväksi.
Nimetön 17.4.2012 16:21

Anonyymi
Halpaa on kaikki.....
Nimetön 17.4.2012 16:22

Anonyymi
Kyllä K ja S-Monopolit pitää huolen, että suomalainen maksaa kalliimmin euroopassa :D
Lidlin asiakas 17.4.2012 16:30

Anonyymi
Itse tekemä ruoka on sikahalpaa.Ruuan laitto harrastuksena on vailla vertaansa.Teollisuusruoka on luokkaa 5-8 ?kilo(tai jotain sinnepäin) ja valmiin kotiruoka-annoksen kilohinta on 2 euron luokkaa.Tietyissä ruokalajeissa erot ovat tietty suuremmat.Jauhot ja perunat on kalliita vain eineksissä ja makkaroissa:)
Uno"100K?" 17.4.2012 16:33

Anonyymi
CPI inflaatioko iski muniin?
Ei hyvältä näytä. 17.4.2012 16:35
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä