Kirjaudu ▼
 

Tunnistatko itsesi tästä, hankala asiakas?

Juhani Niiranen/HS
Tunnistatko itsesi tästä, hankala asiakas?
Asiakas on aina oikeassa, mutta usein väärässä. Lue, millaisia ovat kamalimmat asiakkaat.
Taloussanomat
19.12.2008 12:25
59

Palvelualojen ammattiliitto PAM on koonnut viisi kamalinta asiakastyyppiä omaan lehteensä. Tyypit on kerätty Aasiakas.net-sivulta.

Yksi hankala tyyppi on kitsastelija. Hän mättää ostoskärryn täyteen hintavia ruokia ja juomia, mutta ei halua maksaa muovikassista.

Kaikkitietävä puolestaan luulee tietävänsä kaikki paremmin kuin asiakaspalvelija. 

Eksynyt ei tiedä, mitä hän on etsimässä vai onko etsimässä mitään.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Loogisen asiakkaaseen ei tepsi järkipuhe, sillä hänen maailmansa toimii hänen omilla säännöillään. Jos tarjoilija vie vahingossa tyhjän tuopin pois, loogikko suuttuu kahta kauheammin saadessa tilalle täyden tuopin ilmaiseksi.

Ammattivalittaja nostaa metelin pienestäkin ongelmasta. Jos hänelle tekee hot dogin vaikka keittiö on jo suljettu, nakki on hänen mielestään liian suolainen ja mausteita on liian vähän.

Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (59)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
rahaton asiakas ei useinkaan osta mitään.
jep jep 19.12.2008 12:35

Anonyymi
Olen hankala asiakas koska vaadin PALVELUA...
Customer is the King 19.12.2008 12:36

Anonyymi
seuraava asiakas kiitos
juu juu 19.12.2008 12:39

Anonyymi
Taidan kuulua ns. eksyneisiin. Välillä sitä haluaa yksinään tutkia löytyisikö hyllyistä oikeaa tuotetta ja mihin hintaan, koska ei kehtaa kysyä liian typerää kysymystä myyjältä.
Turskatynnyri 19.12.2008 12:43

Anonyymi
Sama luokittelu tosin sopii esimiehiinkin.
Onhan noita 19.12.2008 12:46

Anonyymi
Olen hankala asiakas koska vaadin PALVELUA...


Ja mitä se palvelu sitten niin kuin käytännössä sinulle tarkoittaisi?
Jaahah 19.12.2008 12:49

Anonyymi
Olen hankala asiakas koska vaadin PALVELUA...

Vaadi vaan. Niin pitääkin ja silloin et ole hankala. Hankalaksi muutut heti kun et halua maksaa palvelusta.
Asiakas palvelija 19.12.2008 12:51

Anonyymi
Ja oliko bonuskorttia?
Visallakos? 19.12.2008 12:54

Anonyymi
Varmaan luokittelu pitää osittain paikkansa, mutta aivan samanlaisen listan voisi kerätä surkeista asiakaspalvelijoista. Toki jokaisella on huonot päivänsä, mutta ei sitä turhautumista pitäisi asiakkaaseen purkaa.

Myöskin etenkin kaupan alalla on ihan hyvin mahdollista, että asiakas tietää asian paremmin, kuin maahantuojan 10-minuuttisen esitelmän kuullut myyjä. On toisinaan varsinaista asiakkaan aliarviointia alkaa kinastella esim. jostain teknisen laitteen ominaisuudesta, kun myyjä itse ei välttämättä kyseistä laitetta ole edes koskaan itse käyttänyt.
Pekka 19.12.2008 12:54

Anonyymi
Tältä pohjalta olen asiakaspalvelijoiden silmissä ilmeisesti eksynyt kaikkitietävä.

Yritän selvittää kilpailevien tuotteiden ominaisuudet itse, ja menen sitten liikkeeseen arpomaan, miten liike on tuotteet hinnoitellut ja että onko paremman tuotteen korkeampi hinta perusteltavissa. Asiakaspalvelija hermostuu, jos tämä pohdinta kestää hänen mielestään liian pitkään, tai jos pohinta ei ole hänen mielestään perusteltua.
Lost oracle 19.12.2008 12:56
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä