Kirjaudu ▼
 

Tunnistatko itsesi tästä, hankala asiakas?

Juhani Niiranen/HS
Tunnistatko itsesi tästä, hankala asiakas?
Asiakas on aina oikeassa, mutta usein väärässä. Lue, millaisia ovat kamalimmat asiakkaat.
19.12.2008 12:25
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Palvelualojen ammattiliitto PAM on koonnut viisi kamalinta asiakastyyppiä omaan lehteensä. Tyypit on kerätty Aasiakas.net-sivulta.

Yksi hankala tyyppi on kitsastelija. Hän mättää ostoskärryn täyteen hintavia ruokia ja juomia, mutta ei halua maksaa muovikassista.

Kaikkitietävä puolestaan luulee tietävänsä kaikki paremmin kuin asiakaspalvelija. 

Eksynyt ei tiedä, mitä hän on etsimässä vai onko etsimässä mitään.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Loogisen asiakkaaseen ei tepsi järkipuhe, sillä hänen maailmansa toimii hänen omilla säännöillään. Jos tarjoilija vie vahingossa tyhjän tuopin pois, loogikko suuttuu kahta kauheammin saadessa tilalle täyden tuopin ilmaiseksi.

Ammattivalittaja nostaa metelin pienestäkin ongelmasta. Jos hänelle tekee hot dogin vaikka keittiö on jo suljettu, nakki on hänen mielestään liian suolainen ja mausteita on liian vähän.

19.12.2008 12:25
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (59)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
rahaton asiakas ei useinkaan osta mitään.
Anonyymi: jep jep 19.12.2008 12:35

Anonyymi
Olen hankala asiakas koska vaadin PALVELUA...
Anonyymi: Customer is the King 19.12.2008 12:36

Anonyymi
seuraava asiakas kiitos
Anonyymi: juu juu 19.12.2008 12:39

Anonyymi
Taidan kuulua ns. eksyneisiin. Välillä sitä haluaa yksinään tutkia löytyisikö hyllyistä oikeaa tuotetta ja mihin hintaan, koska ei kehtaa kysyä liian typerää kysymystä myyjältä.
Anonyymi: Turskatynnyri 19.12.2008 12:43

Anonyymi
Sama luokittelu tosin sopii esimiehiinkin.
Anonyymi: Onhan noita 19.12.2008 12:46

Anonyymi
Olen hankala asiakas koska vaadin PALVELUA...


Ja mitä se palvelu sitten niin kuin käytännössä sinulle tarkoittaisi?
Anonyymi: Jaahah 19.12.2008 12:49

Anonyymi
Olen hankala asiakas koska vaadin PALVELUA...

Vaadi vaan. Niin pitääkin ja silloin et ole hankala. Hankalaksi muutut heti kun et halua maksaa palvelusta.
Anonyymi: Asiakas palvelija 19.12.2008 12:51

Anonyymi
Ja oliko bonuskorttia?
Anonyymi: Visallakos? 19.12.2008 12:54

Anonyymi
Varmaan luokittelu pitää osittain paikkansa, mutta aivan samanlaisen listan voisi kerätä surkeista asiakaspalvelijoista. Toki jokaisella on huonot päivänsä, mutta ei sitä turhautumista pitäisi asiakkaaseen purkaa.

Myöskin etenkin kaupan alalla on ihan hyvin mahdollista, että asiakas tietää asian paremmin, kuin maahantuojan 10-minuuttisen esitelmän kuullut myyjä. On toisinaan varsinaista asiakkaan aliarviointia alkaa kinastella esim. jostain teknisen laitteen ominaisuudesta, kun myyjä itse ei välttämättä kyseistä laitetta ole edes koskaan itse käyttänyt.
Anonyymi: Pekka 19.12.2008 12:54

Anonyymi
Tältä pohjalta olen asiakaspalvelijoiden silmissä ilmeisesti eksynyt kaikkitietävä.

Yritän selvittää kilpailevien tuotteiden ominaisuudet itse, ja menen sitten liikkeeseen arpomaan, miten liike on tuotteet hinnoitellut ja että onko paremman tuotteen korkeampi hinta perusteltavissa. Asiakaspalvelija hermostuu, jos tämä pohdinta kestää hänen mielestään liian pitkään, tai jos pohinta ei ole hänen mielestään perusteltua.
Anonyymi: Lost oracle 19.12.2008 12:56
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

11.2. Ollila: Ottakaa mallia 1990-luvun Nokiasta
11.2. Video Jorma Ollila: Näen kriisin päivän lähestyvän
11.2. Digitoday Apple saattaa rikkoa lakia Suomessa: "Pitäisi olla perusteltu syy"
11.2. Soros: Venäjä on ajautumassa ensi vuonna konkurssiin
11.2. Rapa roiskui pörsseissä: "Voi johtaa samanlaiseen kriisiin kuin vuonna 2008"
11.2. "Kemin biodieseltehtaassa kolme riskiä"
11.2. Digitoday Microsoft yhteistyöhön kymmenien Android-valmistajien kanssa
11.2. Lagarde ei saanut haastajia – jatkaa IMF:n johdossa
11.2. Kelan asumistuen saajia oli viime vuonna enemmän kuin koskaan
11.2. Uutiskommentti "Tyytymättömyys räjähtää" – Applen ohjelmistojen laatu romahtaa?
11.2. Alkot auki klo 21 asti? Näin reagoivat kauppiaat
11.2. Kullan vuosi +16 %: "Eivät keksi, minne muualle rahojaan panisivat"
11.2. Lidl pidentää viikonlopun aukioloaikoja
11.2. Yksi pankki uskoo konttoreihin – "Ei siksi, että siellä kävisi lisää asiakkaita"
11.2. Lehti: Asukas aiheutti sietämättömän hajun – harvinainen riita ratkesi hovioikeudessa
11.2. Sähköautovalmistaja Tesla lupaa kääntyä voitolliseksi – osake ponkaisi ylös
11.2. Digitoday "Oli odotettavissa, ettei Nokia kommentoi näkymiään"
11.2. S-ryhmä: Säästöt ja "halpuutus" tukivat tulosta
11.2. Helsingin pörssin laskuvauhti hieman tasoittunut
11.2. Pian Alko voi olla auki pidempään: "Kaupan kanssa samalle viivalle"
11.2. Indonesia avaa talouttaan ulkomaisille sijoittajille
11.2. Naton ex-johtaja varoittaa venäläisestä kaasusta – "Kyse ei ole vain hinnasta"
11.2. Suomi pohti uhkia: Kantaverkko kaatuu, kyberhyökkäys, taudit...
11.2. Analyytikko: Outokummun lupaamat säästöt tukevat osaketta
11.2. Nyt se tapahtui oikeasti: Suomi on velkaa yli 100 miljardia euroa
11.2. Ifo-kysely talousodotuksista: Suomi euroalueen hännillä
11.2. Digitoday Google taipumassa: Näin ihmisiä jätetään kohta hakutuloksista pois
11.2. Airbnb ja Uber aloittivat EU:n lobbauksen: Jakamistaloutta ei pidä rajoittaa
11.2. Eläkkeelle jäämisen iän nousu taittui Suomessa
11.2. Punaiset kuoret vaihtuneet hedelmäkoreihin Kiinassa – "virkamiehet pelkäävät"
Asiakastieto

Yhteistyössä