Kirjaudu ▼
 

Yhtiökokous kumosi vaatimuksen Stockmannin osakesarjojen yhdistämisestä

Jussi Nukari
Yhtiökokous kumosi vaatimuksen Stockmannin osakesarjojen yhdistämisestä
Hartwall Capitalin toimitusjohtaja Eeva Ahdekivi Stockmannin yhtiökokouksessa.
Stockmannin osakkeenomistajat ovat hylänneet yhtiökokoukselle tehdyn ehdotuksen A- ja B-osakesarjojen yhdistämisestä. Eri osakesarjojen omistajat ovat oikeutettuja eri äänimääriin.
15.3.2016 18:49
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Osakesarjojen yhdistämistä on vaatinut etenkin Hartwall Capital, joka omistaa Stockmannista noin 12 prosenttia. Hartwall Capitalin mukaan nykyinen osakerakenne jarruttaa Stockmannin markkina-arvon kehitystä.

Hartwall Capitalin ehdotusta ovat vastustaneet kulttuurisäätiöt Föreningen Konstsamfundet ja Svenska Litteratursällskapet. Säätiöt omistavat yhteensä 17 prosenttia osakkeista, mutta niiden hallussa on 31 prosenttia äänistä.

Nykyisessä rakenteessa A-sarjan osake oikeuttaa kymmeneen ääneen ja likvidimpi B-sarjan osake yhteen ääneen.

∇ Mainos ∇
15.3.2016 18:49
Taloussanomat–Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (14)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Taitaa omistajilla jatkua PAINAJAISET pitkään !! Muotitalo itkeäkö tässä pitää vai huutonaurua!!

Berg....yhtiökokouksessa...

"Jos päätökset tehdään päiväunien perusteellä, tuloksena on katastrofi."

Berghin mukaan Stockmannista tehdään muotitavaratalo, johtava muotitavaratalo.
Anonyymi: Jåtteheisan 15.3.2016 19:06

Anonyymi
Finlandia talolla selvitellään Stokmannin yhtiökokouksen jälkeistä Home ongelmaa sisäilmassa!

Finlandia tiedottajan mukaan koskaan ei ole haissut näin homeelle ja ollut seisahtanut ilmapiiri kuin pölyisessä perunakellarissa haju, ja ihan kuin olisi käännetty kelloa 27 vuotta taaksepäin kun katsoi ihmisiä!
Anonyymi: Homeisetomistajat 15.3.2016 19:31

Anonyymi
Kävin eilen iltapäivällä Helsingin Stockmannilla. Ajoin liukuportailla 8. kerroksen ravintolaan ja katselin samalla miltä näytti. Useimmissa kerroksissa ei ollut näkyvissä ainuttakaan asiakasta - miestenosastolla tyhjää, naistenosastolla yksi vartija ja muuten tyhjää, kodinosastolla tyhjää ... se ei näyttänyt hyvältä muotitavaratalon tulevaisuutta ajatellen.

Ja kun ajattelen nykyistä kulutusta, niin tytöt ostelee vaatteita kirpputoreilta, kavereiltaan, verkosta, HM:ltä, Nellyltä, GT:ltä ja parista muusta nuorisovaatepaikasta. Pojat eivät osta vaatteita laisinkaan. Jos nuoret eivät käytä Stockmannia alle 20 v, niin he eivät tule käyttämään sitä koskaan. Mitä sitten tapahtuu? Myynti supistuu ja Stockmann katoaa? Jotain muuta?
Anonyymi: Andersson 15.3.2016 19:32

Anonyymi
Kävin eilen iltapäivällä Helsingin Stockmannilla. Ajoin liukuportailla 8. kerroksen ravintolaan ja katselin samalla miltä näytti. Useimmissa kerroksissa ei ollut näkyvissä ainuttakaan asiakasta - miestenosastolla tyhjää, naistenosastolla yksi vartija ja muuten tyhjää, kodinosastolla tyhjää ... se ei näyttänyt hyvältä muotitavaratalon tulevaisuutta ajatellen.

Ja kun ajattelen nykyistä kulutusta, niin tytöt ostelee vaatteita kirpputoreilta, kavereiltaan, verkosta, HM:ltä, Nellyltä, GT:ltä ja parista muusta nuorisovaatepaikasta. Pojat eivät osta vaatteita laisinkaan. Jos nuoret eivät käytä Stockmannia alle 20 v, niin he eivät tule käyttämään sitä koskaan. Mitä sitten tapahtuu? Myynti supistuu ja Stockmann katoaa? Jotain muuta?

Nämä ruotsinkieliset öky-veronkiero-KULTTUURIsäätiöt voisivat tehdä kulttuuritavaratalon ja myydä kylttuuria. Barona voisi olla operaattorina elintasopakolaistn suuntaan ja voutilainen pomoksi (ostihan se deSING-tuolit stadilaisten rahoilla) asiakkaina ne somalit ja irakilaiset ja rahoitus budjetista.
Anonyymi: TeollMuotoilijaTJ 15.3.2016 19:39

Anonyymi
Ja kun ajattelen nykyistä kulutusta, niin tytöt ostelee vaatteita kirpputoreilta, kavereiltaan, verkosta, HM:ltä, Nellyltä, GT:ltä ja parista muusta nuorisovaatepaikasta. Pojat eivät osta vaatteita laisinkaan. Jos nuoret eivät käytä Stockmannia alle 20 v, niin he eivät tule käyttämään sitä koskaan. Mitä sitten tapahtuu? Myynti supistuu ja Stockmann katoaa? Jotain muuta?
Tuurin kyläkaupassa kauppa käy. Sieltä varastetaankin tavaraa senverran mitä Stockmann myy.
Anonyymi: KeepOnSmiling 15.3.2016 20:19

Anonyymi
Otsikko "yhtiökokous kumosi..." kolahti korvaan. Eikös yhtiökokoukseen tehdä ehdotuksia, joista sitten päätetään; joko ne hyväksytään tai jotain muuta. Mutta että kumosi...? Ehkä se olisi liian pitkästi formuloitu: " yhtiökokous ei hyväksynyt ehdotusta jne". Ainakin tuli luettua; ehkä turhan tarkalla "kielikorvalla".
Anonyymi: onni56 15.3.2016 20:28

Anonyymi
Noh, oli sitten Aito Nostalginen Tunnelma ajoista jolloin Herrasmiehen tunnisti hyvästä konjakki- ja sikarimausta ja Suomi Oli Jotain Muuta Kun Höttöä!

Joskus perinteitä kannattaa vaalia vaikka se maksaisikin hieman on tämä kuitenkin Pohjoismaiden melkeinpä köyhin nurkkaus!
Anonyymi: VaaliEdesHiukanPerin 15.3.2016 21:57

Anonyymi
Ketään kokouksessa olevista ei ilmeisesti kiinnostanut myynti ?
Stokkan myynti laskee koko ajan ja kulujen jälkeisellä kassavirralla ei kohta makseta edes lainan korkokuluja , johto on ihan pihalla.
Anonyymi: filosofi 15.3.2016 22:09

Anonyymi
Kävin eilen iltapäivällä Helsingin Stockmannilla. Ajoin liukuportailla 8. kerroksen ravintolaan ja katselin samalla miltä näytti. Useimmissa kerroksissa ei ollut näkyvissä ainuttakaan asiakasta - miestenosastolla tyhjää, naistenosastolla yksi vartija ja muuten tyhjää, kodinosastolla tyhjää ... se ei näyttänyt hyvältä muotitavaratalon tulevaisuutta ajatellen.

Ja kun ajattelen nykyistä kulutusta, niin tytöt ostelee vaatteita kirpputoreilta, kavereiltaan, verkosta, HM:ltä, Nellyltä, GT:ltä ja parista muusta nuorisovaatepaikasta. Pojat eivät osta vaatteita laisinkaan. Jos nuoret eivät käytä Stockmannia alle 20 v, niin he eivät tule käyttämään sitä koskaan. Mitä sitten tapahtuu? Myynti supistuu ja Stockmann katoaa? Jotain muuta?
Tuossa taannoin olin Saksassa pyörähtämässä ja siellä oli tavaratalot populaa täynnä. Eiköhän Stokkan tapauksessa syy löydy itsestä ja Suomen tilanteesta kadonneine venäläisturisteineen.
Anonyymi: EkpVmp 16.3.2016 0:07

Anonyymi
Ankkalammikolla höyhenet pöllyävät.
Anonyymi: Jii55 16.3.2016 8:02
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

12:33 Kiinnostaisiko useampi osinko vuodessa? "Järkisyyt tukevat tiheämpää tahtia"
12:02 Professori valtionyhtiöistä: Eihän Talvivaarakaan kerro yksityisten saavutuksista
11:51 Digitoday Facebook kiistää puolueellisuuden palvelussaan – tekee silti useita korjauksia
11:35 Yle: Outokumpu leikkaa 103 työpaikkaa Suomesta
11:13 SKAL: Liikennekaari uhkaa lisätä harmaata taloutta
10:48 Kreikka saamassa 11 miljardia euroa lisää – "Läpihuutojuttu"
10:22 Ekonomisti: Pahin takana työmarkkinoilla
10:08 Talvivaara kutsui vihdoin yhtiökokoukseen – aikoo laajentaa toimintaa
09:36 Työttömyys laski huhtikuussa
09:25 Nyt kutsutaan korjattavaksi 1,6 miljoonaa Toyotaa
09:17 Digitoday Fitbit mittaa väärin? Väitteille lihaa luiden ympärille
08:46 WSJ: Kiinan valuutta palannut vähin äänin vanhaan
08:24 Ilmarinen: Sitkeä taantuma on lopuillaan
08:07 LM: Finanssivalvonta haluaa pääsyn teletunnistetietoihin
07:27 Metsäteollisuus ja Paperiliitto sopuun työajan pidentämisestä
06:04 Digitoday Odottaako Nokia-faneja pettymys? Ei välttämättä, sanoo analyytikko
06:01 10 merkkiä käänteestä – "Vaikutus lähtee leviämään koko Suomeen"
23.5. Tietoturvafirma listasi vaarallisimmat salasanat – yksityisyyttä voi varjella ovelalla muistikikalla
23.5. Yle: Venäjä asetti suomalaisen eläinrehun tuontikieltoon
23.5. Haastattelu Bussibisneksen murros oli alkua – Möttö haluaa nyt mullistaa kaiken liikkumisen: "Tässä tuntee nuortuneensa"