Kirjaudu ▼
 

Marimekko pääsee amerikkalaisketjun valikoimiin – osake harppasi

Terhi Ylimäinen
Marimekko pääsee amerikkalaisketjun valikoimiin – osake harppasi
Yhdysvaltalainen tavarataloketju Target ottaa valikoimiinsa Marimekon vaatteita ja sisustustavaroita.
2.3.2016 16:25
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Tekstiili- ja muotiyhtiö Marimekon osake on harpannut Helsingin pörssissä sen jälkeen, kun yhtiö kertoi aloittavansa yhteistyön tavarataloketju Targetin kanssa Yhdysvalloissa.

Targetin valikoimiin tulee 17. huhtikuuta alkaen Marimekon kuosein varustettuja vaatteita ja sisustustuotteita "rajoitetuksi ajaksi". Tuotteet ovat myynnissä alle kuukauden.


– Yhteistyö liittyy Marimekon ensimmäisen ja kolmannen vuosineljänneksen osavuosikatsauksissa toukokuussa ja marraskuussa 2015 julkaistuihin lisenssisopimustuottoihin pohjoisamerikkalaisen yhtiön kanssa, mikä nyt tarkentui Targetiksi, Marimekko kertoo tiedotteessaan.

Marimekko Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 0111316-2
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 7,300
Muutos € -0,260
Muutos % -3,44
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

Target on Yhdysvaltain suurimpia tavarataloketjuja. Konsernin liikevaihto edellisellä tilikaudella oli 73,8 miljardia dollaria ja tulos ennen veroja 4,9 miljardia dollaria.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Marimekon osake hyppäsi heti uutisen jälkeen. Osake oli kello 16.14 Suomen aikaa 6,6 prosentin nousussa 179 000 euron vaihdolla.

Juttua täydennetty 2.3. klo 17.15. Mallisto tulee Targetiin myyntiin rajoitetuksi ajaksi.

2.3.2016 16:25
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Target Marimekko Oyj

Kommentit (17)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Tuskin menee kaupaksi ylipainoisille amerikkalaisille ja muutenkaan.
Anonyymi: Melamekko 2.3.2016 16:43

Anonyymi
Hienoa , aasialaisille töitä piisaa .
Anonyymi: kotimaisuus-valttia 2.3.2016 16:45

Anonyymi
Aika kova läpimurto Marimekon Brändille....

Varmaan alkaa myynti vetään kunhan menee muutama kausi eteenpäin.....
Anonyymi: Lumppukauppias 2.3.2016 16:45

Anonyymi
´viimeksi myynti "räjähti" Marimekon tehdessä yhteistyötä amerikkalaisen Crate&Barrelin kanssa eli NOT !
Anonyymi: ainaparanee 2.3.2016 17:18

Anonyymi
Hyvä juttu. USA:n markkinoille kannattaa yrittää ja sen vuoksi pitää koko ajan etsiä uusia kanavia. Helpoin keino eurooppalaisille firmoille saada lisää myyntiä on nyt USA:n markkinat. Dollari on arvossaan, USA:n talous kasvaa ja ihmisillä on ostovoimaa. Hieman Esko Valtaojaa mukaillen voisi sanoa, että todellisuudessa USA:n suurella keskiluokalla menee paremmin kuin koskaan. Meneillään on USA:n kukoistuksen vuosikymmen ja siitä pitää kerätä hedelmät myös Suomeen.
Anonyymi: GoWest 2.3.2016 17:33

Anonyymi
Alkais Lidlin kanssa; vaan Lidl ei huoli liikkeisiinsä; kun ei mene kaupaksi !
Anonyymi: Uuuttch 2.3.2016 18:23

Anonyymi
No, Target on suurinpiirtein Lidl:in tasoinen halpisketju... että se siitä Marimekon brandistä.
Anonyymi: Sudeetti-savolainen 2.3.2016 19:24

Anonyymi
No, Target on suurinpiirtein Lidl:in tasoinen halpisketju... että se siitä Marimekon brandistä.

Et ole sitten näköjään koskaan käynyt Targetissa. Tiedoksesi, että se on pääasiassa tavaratalo, josta saa myös ruokaa. Lidl taas on ruokakauppa, jossa on myytävänä yksittäisiä tuote-eriä muuta tavaraa. Target muistuttaa aika paljon Citymarkettia, ruokapuoli on vähän pienempi ja vaatteita vähän enemmän.

Targetilla on joitain design-brandeja valikoimassaan ja Marimekko sopii mukaan hyvin.

Sinänsä Lidlin tasossa ei varmaan ole suurimmalle osalle suomalaisista mitään ongelmaa, päinvastoin. Lidl on saanut muitakin ruokakauppoja alentamaan hintojaan ja tuotteiden laadussa ei ole erityistä valittamista. Lidlilläkin on halpis- ja laatutuotesarjansa.
Anonyymi: VerttiJullikka 2.3.2016 20:39

Anonyymi
Asun Yhdysvalloissa ja Targetin kantiskortti on lompakossa. Target ei ole todellakaan mikään muotimesta. Suomen Anttilaa vastaava, tosin tarjonta laajuudessaan omaa luokkaansa. Mutta ei sinne mennä muotivaatteita ostamaan.
Anonyymi: Washingtonian 2.3.2016 21:02

Anonyymi
Olen käynyt targetissa, rojua ja halpis tavaraa, sellaista carrefour tavaraa, arvostan carrefourin korkeammalle. Kiinassa tehtyä lumppua hyllyittäin. Kuukausi on lyhyt aika ja toisekseen markkinoille pääsee kovilla alennuksilla. Voin veikata, että ensimmäinen kuukausi on raskaasti tappiollinen marimekolle. Sitten target sanoo, liian kallista, otamme amerikkalaisen toimittajan.
Tunnen kuviot!
Anonyymi: vajaakuukausi 2.3.2016 21:23
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

13:57 Punnan alamäki jyrkkenee – kurssi painui uusiin pohjiin
13:32 Posti aloittaa yt-neuvottelut Oulussa – vähennystarve 47 henkilöä
13:13 Digitoday Yksi pieni asetus: Turvallisena pidetty viestipalvelu voi olla ihan muuta
12:56 Rothovius pörssilaskusta: Poikkeuksellista, mutta ei ainutlaatuista
12:40 Pörssin luisu tasaantui – lähes kaikki osakkeet punaisella
12:34 Kysely: Brittifirmat pohtivat työvoimaleikkauksia ja muuttoa ulkomaille
12:09 Lentoyhtiöt varoittavat tuloksistaan Brexitin vuoksi – myös Finnair kärsii
11:37 KHO perui parkkisakot – maksulipuke oli lennähtänyt piiloon
11:29 Digitoday Tästä Google ja Facebook vaikenevat: "Miksi he kerskuisivat sensuurilla?"
11:17 Lähde: Italia harkitsee 40 miljardin euron pankkitukea
11:04 Keskuspankit valmiita tukemaan markkinoita Brexitin takia
10:44 Digitoday Chromessa bugi: Netflix-videot voi kopioida talteen
10:26 Ekonomistit: Brexit heikentää Suomen talousnäkymiä
09:55 Kuluttajien luottamus koheni edelleen kesäkuussa
09:31 Nordean Färkkilä: Helsingin pörssissä edessä ruma laskupäivä
09:21 IMF: Brexit-epävarmuutta lievennettävä nopeasti
09:17 Katsaukset Osakkeista katosi 2 000 miljardia dollaria – lue kooste pörssien Brexit-paniikista
08:58 Aasian pörssit nousuun Brexit-romahduksen jälkeen – punta painuu lisää
08:28 Suomalaismeppi KS:lle: Eurooppa ajoi itsensä kriisiin talouskurilla ja leikkauksilla
07:48 Konservatiivit voittoon Espanjan vaaleissa – "Brexit vaalien musta joutsen"
06:03 Näin yksinkertaisesti vältät asuntomurron – "Sen voi siirtää jonkun toisen murheeksi"
26.6. Stubb povaa Britanniasta uutta Norjaa – "Meidän ei pidä olla lapsellisia"
26.6. Espanja äänestää sunnuntaina – vasemmistosta ennustetaan vaikeiden vaalien voittajaa
26.6. Maailman öljypato murtui yllättävästä paikasta – "Pahin on takana"
26.6. Soros: EU-myönteisten on pelastettava unioni – "Uskon ihmisten liittyvän meihin"
26.6. Komissaari vaatii: Volkswagenin maksettava eurooppalaisille korvauksia vapaaehtoisesti
26.6. EU-johtajat odottavat Britannialta nopeaa eroilmoitusta – suullinenkin kelpaa
26.6. Analyysi Kaksi mittaria varoittaa Yhdysvaltojen taantumasta – kuinka pahasti maailman talousveturi yskii?
Asiakastieto

Yhteistyössä