Kirjaudu ▼
 

Marimekko pääsee amerikkalaisketjun valikoimiin – osake harppasi

Terhi Ylimäinen
Marimekko pääsee amerikkalaisketjun valikoimiin – osake harppasi
Yhdysvaltalainen tavarataloketju Target ottaa valikoimiinsa Marimekon vaatteita ja sisustustavaroita.
2.3.2016 16:25
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Tekstiili- ja muotiyhtiö Marimekon osake on harpannut Helsingin pörssissä sen jälkeen, kun yhtiö kertoi aloittavansa yhteistyön tavarataloketju Targetin kanssa Yhdysvalloissa.

Targetin valikoimiin tulee 17. huhtikuuta alkaen Marimekon kuosein varustettuja vaatteita ja sisustustuotteita "rajoitetuksi ajaksi". Tuotteet ovat myynnissä alle kuukauden.


– Yhteistyö liittyy Marimekon ensimmäisen ja kolmannen vuosineljänneksen osavuosikatsauksissa toukokuussa ja marraskuussa 2015 julkaistuihin lisenssisopimustuottoihin pohjoisamerikkalaisen yhtiön kanssa, mikä nyt tarkentui Targetiksi, Marimekko kertoo tiedotteessaan.

Marimekko Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 0111316-2
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 7,450
Muutos € -0,050
Muutos % -0,67
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

Target on Yhdysvaltain suurimpia tavarataloketjuja. Konsernin liikevaihto edellisellä tilikaudella oli 73,8 miljardia dollaria ja tulos ennen veroja 4,9 miljardia dollaria.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Marimekon osake hyppäsi heti uutisen jälkeen. Osake oli kello 16.14 Suomen aikaa 6,6 prosentin nousussa 179 000 euron vaihdolla.

Juttua täydennetty 2.3. klo 17.15. Mallisto tulee Targetiin myyntiin rajoitetuksi ajaksi.

2.3.2016 16:25
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Target Marimekko Oyj

Kommentit (17)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Tuskin menee kaupaksi ylipainoisille amerikkalaisille ja muutenkaan.
Anonyymi: Melamekko 2.3.2016 16:43

Anonyymi
Hienoa , aasialaisille töitä piisaa .
Anonyymi: kotimaisuus-valttia 2.3.2016 16:45

Anonyymi
Aika kova läpimurto Marimekon Brändille....

Varmaan alkaa myynti vetään kunhan menee muutama kausi eteenpäin.....
Anonyymi: Lumppukauppias 2.3.2016 16:45

Anonyymi
´viimeksi myynti "räjähti" Marimekon tehdessä yhteistyötä amerikkalaisen Crate&Barrelin kanssa eli NOT !
Anonyymi: ainaparanee 2.3.2016 17:18

Anonyymi
Hyvä juttu. USA:n markkinoille kannattaa yrittää ja sen vuoksi pitää koko ajan etsiä uusia kanavia. Helpoin keino eurooppalaisille firmoille saada lisää myyntiä on nyt USA:n markkinat. Dollari on arvossaan, USA:n talous kasvaa ja ihmisillä on ostovoimaa. Hieman Esko Valtaojaa mukaillen voisi sanoa, että todellisuudessa USA:n suurella keskiluokalla menee paremmin kuin koskaan. Meneillään on USA:n kukoistuksen vuosikymmen ja siitä pitää kerätä hedelmät myös Suomeen.
Anonyymi: GoWest 2.3.2016 17:33

Anonyymi
Alkais Lidlin kanssa; vaan Lidl ei huoli liikkeisiinsä; kun ei mene kaupaksi !
Anonyymi: Uuuttch 2.3.2016 18:23

Anonyymi
No, Target on suurinpiirtein Lidl:in tasoinen halpisketju... että se siitä Marimekon brandistä.
Anonyymi: Sudeetti-savolainen 2.3.2016 19:24

Anonyymi
No, Target on suurinpiirtein Lidl:in tasoinen halpisketju... että se siitä Marimekon brandistä.

Et ole sitten näköjään koskaan käynyt Targetissa. Tiedoksesi, että se on pääasiassa tavaratalo, josta saa myös ruokaa. Lidl taas on ruokakauppa, jossa on myytävänä yksittäisiä tuote-eriä muuta tavaraa. Target muistuttaa aika paljon Citymarkettia, ruokapuoli on vähän pienempi ja vaatteita vähän enemmän.

Targetilla on joitain design-brandeja valikoimassaan ja Marimekko sopii mukaan hyvin.

Sinänsä Lidlin tasossa ei varmaan ole suurimmalle osalle suomalaisista mitään ongelmaa, päinvastoin. Lidl on saanut muitakin ruokakauppoja alentamaan hintojaan ja tuotteiden laadussa ei ole erityistä valittamista. Lidlilläkin on halpis- ja laatutuotesarjansa.
Anonyymi: VerttiJullikka 2.3.2016 20:39

Anonyymi
Asun Yhdysvalloissa ja Targetin kantiskortti on lompakossa. Target ei ole todellakaan mikään muotimesta. Suomen Anttilaa vastaava, tosin tarjonta laajuudessaan omaa luokkaansa. Mutta ei sinne mennä muotivaatteita ostamaan.
Anonyymi: Washingtonian 2.3.2016 21:02

Anonyymi
Olen käynyt targetissa, rojua ja halpis tavaraa, sellaista carrefour tavaraa, arvostan carrefourin korkeammalle. Kiinassa tehtyä lumppua hyllyittäin. Kuukausi on lyhyt aika ja toisekseen markkinoille pääsee kovilla alennuksilla. Voin veikata, että ensimmäinen kuukausi on raskaasti tappiollinen marimekolle. Sitten target sanoo, liian kallista, otamme amerikkalaisen toimittajan.
Tunnen kuviot!
Anonyymi: vajaakuukausi 2.3.2016 21:23
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

14:24 Antti Riivarista Patentti- ja rekisterihallituksen uusi pääjohtaja
13:48 Analyysi Leimaako pitkäaikaistyöttömyys ihmisen? – "Yhtä yleistä kuin rasismi"
13:21 Kone tekee jättikaupat kiinalaisesta GiantKoneesta
13:05 Palkansaajien ansiot nousivat – aloissa on eroja
12:52 Digitoday Uskomatonta mutta totta: Reititin tunnistaa sinut kävelystä ja lukee huulilta
11:21 Saksalaisyritysten näkymät odotettua heikommat
10:31 Digitoday Nyt ei hyvältä näytä: Jopa Applen perustaja varoittaa iPhone-uudistuksesta
10:21 Suomen uudet vientiyritykset poikkeavat vanhoista
10:10 Analyytikko Baltian pankkifuusiosta: Nordeasta varteenotettavampi peluri
09:55 Kesäsää tuki Olvia – tulos ja markkinaosuus kasvoivat
09:34 Vähittäiskaupan myynti väheni keskikesällä
09:01 Yhdysvallat hyökkää EU:ta vastaan Applen verokiistassa
08:28 Nordea ja DNB yhdistävät toimintonsa Baltiassa
08:07 EK arvostelee uudistusta sähköiseksi tulorekisteriksi – "byrokraattinen ja kallis"
07:40 Yle: Ara teettää erityistilintarkastuksen Nuorisosäätiössä
06:03 Digitoday Suomalaiskeksintö valloitti maailman – täyttää tänään 25 vuotta
06:01 Analyysi Euroopan kriisejä yhdistää kamppailu kaasuputkista
24.8. Lentoyhtiöiden mokailu viivästyttää yhä useampaa lentoa
24.8. Volkswagen alkaa pian neuvotella oikeusjutuista Yhdysvalloissa
24.8. Italia tarjoaa täysi-ikäistyville 500 euroa kulttuuririentoihin
24.8. Kova ehdotus Britanniassa: Veronkiertäjille triplasakot suhteessa rikoshyötyyn
24.8. Muhkeamman veroalen maaliviiva lähestyy: Rahoitusalalle kiky-sopu
24.8. Ruotsi viilasi talousennusteitaan – "Olemme erittäin vahvoilla"
24.8. Digitoday Odotettu Honor 8 myyntiin huomenna: Tältä se tuntuu
24.8. Suomalaisfirma kehitteli jauhelihan korvaajaa kolme vuotta – härkäpapu haastaa nyhtökauran
24.8. Unohditko matkakortin, rapsahtiko tarkastusmaksu? Enää et selviä maksamatta
24.8. Digitoday Kiina yrittää suurta harppausta prosessoreissa: "En näe keinoa"
24.8. Lamborghinilta tulossa katumaasturi – odottaa myynnin kaksinkertaistuvan
24.8. Digitoday Ei vain Cisco: Nämäkin hälyttävät "NSA-aukoista"
24.8. POP Pankkiliiton toimitusjohtaja vaihtuu
Asiakastieto

Yhteistyössä