Kirjaudu ▼
 

Stora Enso investoi Kiinassa ja Ruotsissa

© Ints Kalnins / Reuters
Stora Enso investoi Kiinassa ja Ruotsissa
Metsäyhtiö Stora Enso ilmoittaa investoivansa tuotantoon Kiinassa ja Ruotsissa.
1.3.2016 10:32
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kiinassa investoidaan 31 miljoonaa euroa uuteen polyeteenipäällystyslinjaan Beihain kuluttajapakkauskartonkitehtaalla. Beihain odotetaan aloittavan toimintansa huhti–kesäkuun aikana, kuten aiemmin on kerrottu.

Polyeteenillä päällystettyä kartonkia käytetään elintarvikepakkauksissa. Investointi saataneen päätökseen ensi vuoden puolivälissä.

Lisäksi yhtiö investoi 16 miljoonaa euroa uuteen kemikaaliasemaan Skoghallin kuluttajapakkauskartonkitehtaalla Ruotsissa ympäristötehokkuuden parantamiseksi. Tämä investointi arvioidaan saatavan päätökseen ensi vuoden loppuun mennessä.

Stora Enso Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 1039050-8
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 8,475
Muutos € +0,180
Muutos % +2,11
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

Biomaterials-divisioonassa Stora Enso investoi 16 miljoonaa euroa rikkipäästöjen vähentämiseen Skutskärin tehtaalla Ruotsissa. Investointi saataneen tehtyä ensi vuoden loppuun mennessä.

Yhteensä 31 miljoonaa euroa investoinneista sisältyy aiemmin ilmoitettuun kuluvan vuoden 680–720 miljoonaa euron investointiennusteeseen.

∇ Mainos ∇
1.3.2016 10:32
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (23)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Rekisteröitynyt käyttäjä
Metsäyhtiö Stora Enso ilmoittaa investoivansa tuotantoon Kiinassa ja Ruotsissa.


...mutta ei Suomessa.

Eipä tietenkään.
Rekisteröitynyt käyttäjä: AsioitaSeurannut 1.3.2016 10:41

Anonyymi
Nämä niitä myrkyllisiä (pitsa) laatikoita joiden tuotanto lopetetaan myrkyllisyyden vuoksi.
Anonyymi: en_usko_sanakaan 1.3.2016 10:47

Anonyymi
Miksi sijoittaisivat Suomeen? Korkeat palkat, vähän työtunteja, epämotivoituneet työntekijät ja lakkoilua.Myös yhtiön suomalaisista osakkeenomistajista pidetään huolta.
Anonyymi: EuroopanDetroit 1.3.2016 11:00

Anonyymi
Metsäyhtiö Stora Enso ilmoittaa investoivansa tuotantoon Kiinassa ja Ruotsissa.

...mutta ei Suomessa.

Eipä tietenkään.


Miksi kannattaisi? Suomi tulee aina olemaan kauempana Euroopasta ja markkinoista... Yksikin lakko Suomessa enemmän kuin Ruosissa ohjaa investoinnit sinne. Ei ole mitään järkeä investoida Suomeen!
Anonyymi: Laakeri 1.3.2016 11:06

Anonyymi
Nämä niitä myrkyllisiä (pitsa) laatikoita joiden tuotanto lopetetaan myrkyllisyyden vuoksi.

Investoisitko itse maassa, josta joka päivä tulee uutinen lakoista? Tänään Espoon bussiliikenne seis.
Anonyymi: Andersson 1.3.2016 11:12

Rekisteröitynyt käyttäjä
Metsäyhtiö Stora Enso ilmoittaa investoivansa tuotantoon Kiinassa ja Ruotsissa.

...mutta ei Suomessa.

Eipä tietenkään.



Miksi kannattaisi? Suomi tulee aina olemaan kauempana Euroopasta ja markkinoista... Yksikin lakko Suomessa enemmän kuin Ruosissa ohjaa investoinnit sinne. Ei ole mitään järkeä investoida Suomeen!


Juuri tämän vuoksi ei Suomessa kannatakaan mitään bulkkitavaran tuotantoa harjoittaa. Eikä varsinkaan tulevaisuutta laskea bulkkitavaran tuotannon varaan. Sen kilpailun kun tulemme vääjäämättä häviämään muille.

Vain pitemmälle jalostettujen ja muutenkin erikoistuneempien laatutuotteiden valmistamisessa Suomi voi menestyä.

Siis sellaisten tuotteiden, joiden kohdalla vain laatu ja käyttöominaisuudet ovat määrääviä tekijöitä - eikä se, maksaako tuote muutaman kympin enemmän tai vähemmän tai valmistetaanko se lähempänä vai keuempana.

Tätä tosiasiaa vasten tuntuu aika masentavalta huomata, että Suomen elinkeinopolitiikkaa ollaan yhä tekemässä nimenomaan tuon bulkkitavaratuotannon pohjalle.

halutaan siis mennä mukaan juuri siihen kisaan, jossa meillä ei ole mitään menestymisen mahdollisuuksia. Bulkkitavaraa kun kiinalaiset ja indonesialaiset pystyvät takuuvarmasti tekemään paljon enemmän ja paljon halvemmalla kuin me.
Rekisteröitynyt käyttäjä: AsioitaSeurannut 1.3.2016 11:25

Rekisteröitynyt käyttäjä
Miksi sijoittaisivat Suomeen? Korkeat palkat, vähän työtunteja, epämotivoituneet työntekijät ja lakkoilua.Myös yhtiön suomalaisista osakkeenomistajista pidetään huolta.


Miksi sijoittavat Ruotsiin? Suomea korkeammat palkat, Suomea vähemmän työtunteja?

Millä perustelet työmotivaation ja lakkoilun? Et siis tunne alaa?
Rekisteröitynyt käyttäjä: LateLazy 1.3.2016 11:31

Rekisteröitynyt käyttäjä
Miksi sijoittaisivat Suomeen? Korkeat palkat, vähän työtunteja, epämotivoituneet työntekijät ja lakkoilua.Myös yhtiön suomalaisista osakkeenomistajista pidetään huolta.


Miksi sijoittavat Ruotsiin? Suomea korkeammat palkat, Suomea vähemmän työtunteja?

Millä perustelet työmotivaation ja lakkoilun? Et siis tunne alaa?
Rekisteröitynyt käyttäjä: LateLazy 1.3.2016 11:31

Rekisteröitynyt käyttäjä
Metsäyhtiö Stora Enso ilmoittaa investoivansa tuotantoon Kiinassa ja Ruotsissa.

...mutta ei Suomessa.

Eipä tietenkään.

Miksi kannattaisi? Suomi tulee aina olemaan kauempana Euroopasta ja markkinoista... Yksikin lakko Suomessa enemmän kuin Ruosissa ohjaa investoinnit sinne. Ei ole mitään järkeä investoida Suomeen!


Suomen ja Ruotsin ero on lakkotilastoinnissa. Suomessa tilastoidaan jokainen paikallinen työnseisaus lakoksi, mutta Ruotsissa ei. Joten todellista tilannetta emme tiedä.

Tiedätkö muuten milloin Suomessa paperimiehet ovat viimeksi olleet lakossa ja kuinka kauan? Et tiedä!
Rekisteröitynyt käyttäjä: LateLazy 1.3.2016 11:33

Rekisteröitynyt käyttäjä
Mutta jos työntekijät tekisivät töitä ilmaiseksi ja ottaisivat vielä velkaa verojen maksuun, niin sitten jo tulisi Suomeenkin investointeja. Veroista maksettaisiin niitä yritystukia.
Rekisteröitynyt käyttäjä: JudgeDredd 1.3.2016 11:35
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

18:57 Pekka Lundmark Moskovassa: Venäjä ei painostanut Fortumia
18:01 Saudi-Arabian harkitsee ottavansa jopa 15 miljardia dollaria lainaa
17:23 Teknologiateollisuus: "Metalliliiton tavoite oli kilpailukykysopimuksen vastainen"
16:40 Ilta-Sanomat Anne Berner erokysymykseen: En pidä keskustelua ajankohtaisena
16:34 Metallin kiky kariutui – EK ja SAK vetoavat neuvottelujen jatkamiseksi
16:19 Liikemies nosti jättiosingon – maksoi Putinin "suomalaisen kaverin" ulos
15:20 Pörssissä nuutunut tunnelma - Outokumpu kiri nousuun
15:19 Digitoday 427 484 128 salasanaa: Väitetty tietomurto salattu vuosikausia
15:10 Kilpailukykysopimus nytkähti: TEAM siunasi monta sopua
14:43 Arveluttavatko lääkärien lääkeyhtiöiltä saamat rahat? – Nyt ne ovat julkisia
14:26 Ilomantsin konepajan tarina ei päätykään
14:08 Elintarvikevienti kasvaa Venäjästä huolimatta
13:49 Konecranesille "suuri" nosturitilaus Siemensiltä
13:18 Volkswagenin tulos parani
12:45 Ruotsi luopumassa energiayhtiöitä piinaavasta ydinvoimaverosta
12:38 Hobby Hallin uusi omistaja: Suomi on niin pieni, että on pakko olla monessa mukana
12:26 Digitoday Poliisi takavarikoi miljoonien bitcoinit: Myy huutokaupalla
11:54 St1 suunnittelee Turkuun seitsemän kilometrin syvyisiä reikiä
11:12 Saksan työttömyys ennätyksellisen alhaalla
10:46 Taaleri ostaa palan Inderesiä
10:16 Solteq aloittaa yt-neuvottelut