Kirjaudu ▼
 

Stora Enso investoi Kiinassa ja Ruotsissa

© Ints Kalnins / Reuters
Stora Enso investoi Kiinassa ja Ruotsissa
Metsäyhtiö Stora Enso ilmoittaa investoivansa tuotantoon Kiinassa ja Ruotsissa.
1.3.2016 10:32
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kiinassa investoidaan 31 miljoonaa euroa uuteen polyeteenipäällystyslinjaan Beihain kuluttajapakkauskartonkitehtaalla. Beihain odotetaan aloittavan toimintansa huhti–kesäkuun aikana, kuten aiemmin on kerrottu.

Polyeteenillä päällystettyä kartonkia käytetään elintarvikepakkauksissa. Investointi saataneen päätökseen ensi vuoden puolivälissä.

Lisäksi yhtiö investoi 16 miljoonaa euroa uuteen kemikaaliasemaan Skoghallin kuluttajapakkauskartonkitehtaalla Ruotsissa ympäristötehokkuuden parantamiseksi. Tämä investointi arvioidaan saatavan päätökseen ensi vuoden loppuun mennessä.

Stora Enso Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 1039050-8
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 8,690
Muutos € +0,010
Muutos % +0,06
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

Biomaterials-divisioonassa Stora Enso investoi 16 miljoonaa euroa rikkipäästöjen vähentämiseen Skutskärin tehtaalla Ruotsissa. Investointi saataneen tehtyä ensi vuoden loppuun mennessä.

Yhteensä 31 miljoonaa euroa investoinneista sisältyy aiemmin ilmoitettuun kuluvan vuoden 680–720 miljoonaa euron investointiennusteeseen.

∇ Mainos ∇
1.3.2016 10:32
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (23)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Rekisteröitynyt käyttäjä
Metsäyhtiö Stora Enso ilmoittaa investoivansa tuotantoon Kiinassa ja Ruotsissa.


...mutta ei Suomessa.

Eipä tietenkään.
Rekisteröitynyt käyttäjä: AsioitaSeurannut 1.3.2016 10:41

Anonyymi
Nämä niitä myrkyllisiä (pitsa) laatikoita joiden tuotanto lopetetaan myrkyllisyyden vuoksi.
Anonyymi: en_usko_sanakaan 1.3.2016 10:47

Anonyymi
Miksi sijoittaisivat Suomeen? Korkeat palkat, vähän työtunteja, epämotivoituneet työntekijät ja lakkoilua.Myös yhtiön suomalaisista osakkeenomistajista pidetään huolta.
Anonyymi: EuroopanDetroit 1.3.2016 11:00

Anonyymi
Metsäyhtiö Stora Enso ilmoittaa investoivansa tuotantoon Kiinassa ja Ruotsissa.

...mutta ei Suomessa.

Eipä tietenkään.


Miksi kannattaisi? Suomi tulee aina olemaan kauempana Euroopasta ja markkinoista... Yksikin lakko Suomessa enemmän kuin Ruosissa ohjaa investoinnit sinne. Ei ole mitään järkeä investoida Suomeen!
Anonyymi: Laakeri 1.3.2016 11:06

Anonyymi
Nämä niitä myrkyllisiä (pitsa) laatikoita joiden tuotanto lopetetaan myrkyllisyyden vuoksi.

Investoisitko itse maassa, josta joka päivä tulee uutinen lakoista? Tänään Espoon bussiliikenne seis.
Anonyymi: Andersson 1.3.2016 11:12

Rekisteröitynyt käyttäjä
Metsäyhtiö Stora Enso ilmoittaa investoivansa tuotantoon Kiinassa ja Ruotsissa.

...mutta ei Suomessa.

Eipä tietenkään.



Miksi kannattaisi? Suomi tulee aina olemaan kauempana Euroopasta ja markkinoista... Yksikin lakko Suomessa enemmän kuin Ruosissa ohjaa investoinnit sinne. Ei ole mitään järkeä investoida Suomeen!


Juuri tämän vuoksi ei Suomessa kannatakaan mitään bulkkitavaran tuotantoa harjoittaa. Eikä varsinkaan tulevaisuutta laskea bulkkitavaran tuotannon varaan. Sen kilpailun kun tulemme vääjäämättä häviämään muille.

Vain pitemmälle jalostettujen ja muutenkin erikoistuneempien laatutuotteiden valmistamisessa Suomi voi menestyä.

Siis sellaisten tuotteiden, joiden kohdalla vain laatu ja käyttöominaisuudet ovat määrääviä tekijöitä - eikä se, maksaako tuote muutaman kympin enemmän tai vähemmän tai valmistetaanko se lähempänä vai keuempana.

Tätä tosiasiaa vasten tuntuu aika masentavalta huomata, että Suomen elinkeinopolitiikkaa ollaan yhä tekemässä nimenomaan tuon bulkkitavaratuotannon pohjalle.

halutaan siis mennä mukaan juuri siihen kisaan, jossa meillä ei ole mitään menestymisen mahdollisuuksia. Bulkkitavaraa kun kiinalaiset ja indonesialaiset pystyvät takuuvarmasti tekemään paljon enemmän ja paljon halvemmalla kuin me.
Rekisteröitynyt käyttäjä: AsioitaSeurannut 1.3.2016 11:25

Rekisteröitynyt käyttäjä
Miksi sijoittaisivat Suomeen? Korkeat palkat, vähän työtunteja, epämotivoituneet työntekijät ja lakkoilua.Myös yhtiön suomalaisista osakkeenomistajista pidetään huolta.


Miksi sijoittavat Ruotsiin? Suomea korkeammat palkat, Suomea vähemmän työtunteja?

Millä perustelet työmotivaation ja lakkoilun? Et siis tunne alaa?
Rekisteröitynyt käyttäjä: LateLazy 1.3.2016 11:31

Rekisteröitynyt käyttäjä
Miksi sijoittaisivat Suomeen? Korkeat palkat, vähän työtunteja, epämotivoituneet työntekijät ja lakkoilua.Myös yhtiön suomalaisista osakkeenomistajista pidetään huolta.


Miksi sijoittavat Ruotsiin? Suomea korkeammat palkat, Suomea vähemmän työtunteja?

Millä perustelet työmotivaation ja lakkoilun? Et siis tunne alaa?
Rekisteröitynyt käyttäjä: LateLazy 1.3.2016 11:31

Rekisteröitynyt käyttäjä
Metsäyhtiö Stora Enso ilmoittaa investoivansa tuotantoon Kiinassa ja Ruotsissa.

...mutta ei Suomessa.

Eipä tietenkään.

Miksi kannattaisi? Suomi tulee aina olemaan kauempana Euroopasta ja markkinoista... Yksikin lakko Suomessa enemmän kuin Ruosissa ohjaa investoinnit sinne. Ei ole mitään järkeä investoida Suomeen!


Suomen ja Ruotsin ero on lakkotilastoinnissa. Suomessa tilastoidaan jokainen paikallinen työnseisaus lakoksi, mutta Ruotsissa ei. Joten todellista tilannetta emme tiedä.

Tiedätkö muuten milloin Suomessa paperimiehet ovat viimeksi olleet lakossa ja kuinka kauan? Et tiedä!
Rekisteröitynyt käyttäjä: LateLazy 1.3.2016 11:33

Rekisteröitynyt käyttäjä
Mutta jos työntekijät tekisivät töitä ilmaiseksi ja ottaisivat vielä velkaa verojen maksuun, niin sitten jo tulisi Suomeenkin investointeja. Veroista maksettaisiin niitä yritystukia.
Rekisteröitynyt käyttäjä: JudgeDredd 1.3.2016 11:35
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

20:09 Heureka aloittaa ison vientiponnistuksen
19:29 Lapset saivat iho-oireita Happy Meal -lelusta – McDonald's vetää takaisin
18:53 Yellen: Edellytykset koronnostolle ovat vahvistuneet
17:49 Kahvilajätti alkoi myydä kylmää kahvia – nuoret innostuivat
17:20 Digitoday IPhone mullistuu: Nyt lähtee kuulokeliitäntä – ensi vuonna kotinappi?
16:38 Tilaukset saaneet Kone ja Lehto etenevät pörssissä
16:03 Epäily Espoossa: Danske Bankin virkailija kavalsi satoja tuhansia euroja
15:14 Digitoday Nämä asiat tiedetään salaperäisestä iPhonen-murtajasta
14:52 Miksi Suomen työpaikat eivät täyty? Tohtorikolmikolta armoton selitys
14:18 Lentoyhtiö määrää uutuuskoneensa maahan – moottoreissa ongelmia
13:49 Digitoday Kannattaa tehdä: Näin estät Whatsappia antamasta numeroasi Facebookille
12:32 Britannian talous jatkoi vaimeaa kasvuaan – Brexitin vaikutukset eivät vielä näy
11:49 Digitoday IPhone-hälytys: "Nyt on syytä paniikkiin"
11:21 VW:n sopu amerikkalaisten autokauppiaiden kanssa voi maksaa yli miljardi euroa
11:09 Digitoday 26 vuotta siinä kesti: Klassikkopeli murtautuu ulos Windowsista
10:32 Rakennuslupien määrässä hurja hyppäys – asuntoluvat +23 %
09:46 Digitoday Tämä on vakavaa: iPhonet murrettu – Apple kehottaa päivittämään
09:46 Synkkä arvio: Trumpin voitto voi aiheuttaa maailmanlaajuisen taantuman
09:27 Lehto rakentaa majoitustilat 1000:lle ydinvoimalatyömaan työntekijälle