Kirjaudu ▼
 

Finnair uudistaa organisaatiotaan

Benjamin Suomela HS
Finnair uudistaa organisaatiotaan
Lentoyhtiö Finnair uudistaa organisaatiotaan maaliskuun alussa. Tavoitteena on "nostaa asiakaskokemus entistä tiukemmin toiminnan keskiöön".
16.2.2016 10:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Yhtiön mukaan uusi, säästötoimien jälkeinen kasvuvaihe edellyttää uutta organisaatiota. Kasvu on alkamassa uusien kaukoliikenteen A350-koneiden vetämänä.

– Etenemme oikeaan suuntaan ja nyt tavoitteemme on lisätä nopeutta sekä kykyä reagoida nopeasti uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin, toimitusjohtaja Pekka Vauramo sanoo tiedotteessa.

– Haluamme nostaa nyt asiakaskokemuksen entistä tiukemmin toimintamme keskiöön, hän sanoo.

Asiakaskokemusyksikköä tulee vetämään Finnairin verkoston suunnittelusta ja liiketoiminnan kehityksestä vastannut Piia Karhu. Operatiivinen johtaja Ville Iho siirtyy vetämään strategia- ja resurssinhallintayksikköä. Digitaaliseksi johtajaksi nimitetään Katri Harra-Salonen, joka toimii nyt oman yrityksensä Umbrella Strategic Advisoryn toimitusjohtajana.

Muutokset vaativat vielä henkilöstön kanssa käytävät yhteistoimintaneuvottelut.

∇ Mainos ∇
16.2.2016 10:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (34)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Loistavaa eurooppalaista tekniikkaa olevat huippu lentokoneet olivat hyvä hankinta jo konkurssi kypsään finnairiin. Ei ihme muutos.
Anonyymi: vihannes_on_vihannes 16.2.2016 10:46

Anonyymi
Tässä on firma josta olen suomalaisena asiakkaana ylpeä ja kiitollinen. Matkustin työn puolesta ympäri maailmaa 15 vuotta aina halvimmilla lipuilla kummallisten kiertoreittien kautta.

Nyt reissaan omilla rahoilla finskin suorilla lennoilla ja yleensä koneen etuosassa kun olen keskittänyt asiakkuuden yhteen yhtiöön. Matkustamisen laatu on noussut kummasti ja parin viime reissun kokemukset uudesta koneesta olivat todella hyviä.
Anonyymi: finskiintyytyväinen 16.2.2016 11:01

Anonyymi
Finnair tiivistää tunnelmaa viemällä viimeisetkin jalkatilat tihentämällä penkkirivejään!
Anonyymi: AHDISTAAjykä 16.2.2016 11:05

Anonyymi
Suomi on vain läpikulkumaa lentokentän kautta!

Eipä siinä ole paljon tehtävissä kun kaikki on lentokentällä edullisempaa kuin ulkopuolella!

Ja sitten se Digitizaatana tehostaa höttönutturat avokonttorilta pihalle!
Anonyymi: Läpipaskomaa 16.2.2016 11:05

Anonyymi
Onko tässäkin kyseessä matriisiorganisaatio, tuo yhteiskunnan suurin siunaus puunilaissotien jälkeen?
Anonyymi: K_A_Runa_Pettila 16.2.2016 11:10

Anonyymi
Finnair tiivistää tunnelmaa viemällä viimeisetkin jalkatilat tihentämällä penkkirivejään!



No, ainakin tuossa uudessa koneessa on jalkatiloja kasvatettu. Ja muissakin on turistin etuosassa muutama rivi oikein hyvillä jalkatiloilla.

Oletko muuten huomannut että finski myy nykyisin business-lippuja tarjouksissa suunnilleen samalla hinnalla kuin turistiliput maksoivat 20 v sitten? Siis palkkatasoon suhteutettuna.

Sulla taitaa olla muistikuvat jostain 10 v takaisista B757 kanarian-lennoista?
Anonyymi: kehitystä 16.2.2016 11:14

Anonyymi
Koko johto pihalle, ja ei enää kaveripiiristä bonuksien nostajia.

Asiakasta ei enää saisi käsitellä kuin karjaa, laittomuudet pois(tuhannet asiakkaat haastaneet oikeuteen, minäkin).

Lapsiperheitä ei enää heitteille. Ehkä sitten voisi finskin lipun ostaa..
Anonyymi: huonoinMaailmassa 16.2.2016 11:15

Anonyymi
Meidän lapsiperheenkin (2v, 4v) finnair jätti ilman huolenpitoa lentoasemalle teknisen vian vuoksi 14h, vakiokorvauksia/huolenpitoa ei tippunut. Nyt oikeuden kautta haetaan asiakaspalvelu, 100% varma voitto tiedossa. Kyllä on ihme johtokunta, jätetään velat toisten maksettaviksi kun bonuksensa saa kvarttaalitalouden mukaisesti, ja sitten karkuun. Johtoporsaat pihalle kokonaan!
Anonyymi: EiAsiakaspalvelua 16.2.2016 11:19

Anonyymi
ihan sama millainen on palvelu, kunhan kone pysyy ilmassa eikä ole pommeja tavaratilassa, tunnen pari finnairin lentoemoa, jos olisivat vapaita naisin molemmat
Anonyymi: jepjepjep 16.2.2016 11:41

Anonyymi
En uskalla kuvitella, että organisaatiomuutos paljoa asiakaskokemusta parantaa.

Mutta lisäjalkatila sen tekisi. Samoin hyvät tarjoilut lennoilla.
Anonyymi: Näin_se_vain_on 16.2.2016 11:45
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

25.7. Kohta se on totta: Maailman ympäri ilman polttoainetta kulkevalla lentokoneella
25.7. Digitoday Poliisi halusi avata puhelimen – teetti kopiot kuolleen miehen sormista
25.7. Amerikkalaiset luulevat tietävänsä taloudesta – virheellinen itseluottamus aiheuttaa riskejä miljoonille
25.7. 10 merkkiä siitä, että olet oikeassa työpaikassa
25.7. Digitoday Microsoft vokottelee asiakkaita Windows 10:een tiedonkeruulla
25.7. EU painostaa Volkswagenia maksamaan korvauksia eurooppalaisille asiakkaille
25.7. Yle: Nokia teetti Suomessa asiantuntijatöitä 750 eurolla kuussa
25.7. Talouden taantuma nipistää Dubaita – lentokentälle hylätään taas kalliita autoja
25.7. Digitoday Pokémonit valtasivat App Storen: Ennätys puhki
25.7. Anttila: Osa verkosta ostaneista asiakkaista saa tavaransa
25.7. Turkissa kuohuu ja paine EU-johtajia kohtaan kasvaa – "Pakolaissopimus täytyy neuvotella uudelleen"
25.7. Yhdysvaltojen kasvava tuotanto painaa öljyn hintaa
25.7. DI: Ericssonista lähtevä Vestberg saa muhkean erokorvauksen
25.7. Turkki puhdistaa nyt lentoyhtiötään: Turkish Airlines jakeli potkuja
25.7. Nokia painuu, pörssin nousu jatkuu
25.7. Digitoday Poikkeuksellinen Applen tietokone huutokaupataan – hinta voi nousta miljoonaan dollariin
25.7. Digitoday Huhuttu kauppa vahvistui: Verizon ostaa Yahoon verkkoliiketoiminnan
25.7. Digitoday Suomen Pankin sivut tukkinut palvelunestohyökkäys ohi – "Ei ole ennen tehty vastaavaa"
25.7. Trumpin USA voisi erota WTO:sta – "Kauppasopimukset ovat katastrofi"
25.7. Digitoday Suomalainen Jolla lisensoi: Uusi Sailfish-puhelin tuli myyntiin Intiassa
25.7. Ericssonin Johansson uuden toimitusjohtajan valinnasta: "Tilanne on ihanteellinen"
25.7. Osakeralli jatkuu Yhdysvalloissa – "kultainen skenaario" tukee kursseja
25.7. Analyytikko Vestbergin potkuista: Ericssonin suuromistajat halusivat muutosta
25.7. Juncker: Iso-Britannian eropyynnöllä ei ole takarajaa
25.7. Kiina paketoi nyt miljardien ongelmaluottoja arvopapereiksi
25.7. Ericssonin Vestbergille potkut – "On oikea aika hakea uusi johtaja"
25.7. Digitoday Nintendo toppuutteli Pokémon Go -intoa – osake sukelsi 18 %
25.7. Ryanair varoittaa: Näin paljon lentoliput halpenevat
25.7. HS: Pörssiyhtiöiden hallituksissa joka neljäs on nainen
25.7. Aurinkopaneeleilla 500 euron säästö vuodessa – toukokuu oli erityisen hyvä
Asiakastieto

Yhteistyössä