Kirjaudu ▼
 

Finnair uudistaa organisaatiotaan

Benjamin Suomela HS
Finnair uudistaa organisaatiotaan
Lentoyhtiö Finnair uudistaa organisaatiotaan maaliskuun alussa. Tavoitteena on "nostaa asiakaskokemus entistä tiukemmin toiminnan keskiöön".
16.2.2016 10:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Yhtiön mukaan uusi, säästötoimien jälkeinen kasvuvaihe edellyttää uutta organisaatiota. Kasvu on alkamassa uusien kaukoliikenteen A350-koneiden vetämänä.

– Etenemme oikeaan suuntaan ja nyt tavoitteemme on lisätä nopeutta sekä kykyä reagoida nopeasti uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin, toimitusjohtaja Pekka Vauramo sanoo tiedotteessa.

– Haluamme nostaa nyt asiakaskokemuksen entistä tiukemmin toimintamme keskiöön, hän sanoo.

Asiakaskokemusyksikköä tulee vetämään Finnairin verkoston suunnittelusta ja liiketoiminnan kehityksestä vastannut Piia Karhu. Operatiivinen johtaja Ville Iho siirtyy vetämään strategia- ja resurssinhallintayksikköä. Digitaaliseksi johtajaksi nimitetään Katri Harra-Salonen, joka toimii nyt oman yrityksensä Umbrella Strategic Advisoryn toimitusjohtajana.

Muutokset vaativat vielä henkilöstön kanssa käytävät yhteistoimintaneuvottelut.

∇ Mainos ∇
16.2.2016 10:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (34)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Loistavaa eurooppalaista tekniikkaa olevat huippu lentokoneet olivat hyvä hankinta jo konkurssi kypsään finnairiin. Ei ihme muutos.
Anonyymi: vihannes_on_vihannes 16.2.2016 10:46

Anonyymi
Tässä on firma josta olen suomalaisena asiakkaana ylpeä ja kiitollinen. Matkustin työn puolesta ympäri maailmaa 15 vuotta aina halvimmilla lipuilla kummallisten kiertoreittien kautta.

Nyt reissaan omilla rahoilla finskin suorilla lennoilla ja yleensä koneen etuosassa kun olen keskittänyt asiakkuuden yhteen yhtiöön. Matkustamisen laatu on noussut kummasti ja parin viime reissun kokemukset uudesta koneesta olivat todella hyviä.
Anonyymi: finskiintyytyväinen 16.2.2016 11:01

Anonyymi
Finnair tiivistää tunnelmaa viemällä viimeisetkin jalkatilat tihentämällä penkkirivejään!
Anonyymi: AHDISTAAjykä 16.2.2016 11:05

Anonyymi
Suomi on vain läpikulkumaa lentokentän kautta!

Eipä siinä ole paljon tehtävissä kun kaikki on lentokentällä edullisempaa kuin ulkopuolella!

Ja sitten se Digitizaatana tehostaa höttönutturat avokonttorilta pihalle!
Anonyymi: Läpipaskomaa 16.2.2016 11:05

Anonyymi
Onko tässäkin kyseessä matriisiorganisaatio, tuo yhteiskunnan suurin siunaus puunilaissotien jälkeen?
Anonyymi: K_A_Runa_Pettila 16.2.2016 11:10

Anonyymi
Finnair tiivistää tunnelmaa viemällä viimeisetkin jalkatilat tihentämällä penkkirivejään!



No, ainakin tuossa uudessa koneessa on jalkatiloja kasvatettu. Ja muissakin on turistin etuosassa muutama rivi oikein hyvillä jalkatiloilla.

Oletko muuten huomannut että finski myy nykyisin business-lippuja tarjouksissa suunnilleen samalla hinnalla kuin turistiliput maksoivat 20 v sitten? Siis palkkatasoon suhteutettuna.

Sulla taitaa olla muistikuvat jostain 10 v takaisista B757 kanarian-lennoista?
Anonyymi: kehitystä 16.2.2016 11:14

Anonyymi
Koko johto pihalle, ja ei enää kaveripiiristä bonuksien nostajia.

Asiakasta ei enää saisi käsitellä kuin karjaa, laittomuudet pois(tuhannet asiakkaat haastaneet oikeuteen, minäkin).

Lapsiperheitä ei enää heitteille. Ehkä sitten voisi finskin lipun ostaa..
Anonyymi: huonoinMaailmassa 16.2.2016 11:15

Anonyymi
Meidän lapsiperheenkin (2v, 4v) finnair jätti ilman huolenpitoa lentoasemalle teknisen vian vuoksi 14h, vakiokorvauksia/huolenpitoa ei tippunut. Nyt oikeuden kautta haetaan asiakaspalvelu, 100% varma voitto tiedossa. Kyllä on ihme johtokunta, jätetään velat toisten maksettaviksi kun bonuksensa saa kvarttaalitalouden mukaisesti, ja sitten karkuun. Johtoporsaat pihalle kokonaan!
Anonyymi: EiAsiakaspalvelua 16.2.2016 11:19

Anonyymi
ihan sama millainen on palvelu, kunhan kone pysyy ilmassa eikä ole pommeja tavaratilassa, tunnen pari finnairin lentoemoa, jos olisivat vapaita naisin molemmat
Anonyymi: jepjepjep 16.2.2016 11:41

Anonyymi
En uskalla kuvitella, että organisaatiomuutos paljoa asiakaskokemusta parantaa.

Mutta lisäjalkatila sen tekisi. Samoin hyvät tarjoilut lennoilla.
Anonyymi: Näin_se_vain_on 16.2.2016 11:45
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

07:12 Näkökulma Näin Saksassa: Metalliala neuvotteli peräti 4,8 prosentin palkankorotukset
06:03 Digitoday Saako Android-puhelimesi halutun päivityksen? Katso tästä
06:01 Jopa 253 000 lasta voi altistua homeelle – katso kartasta, missä ongelmia on
27.5. Snowden on nyt seksisymboli
27.5. Turvatyynyjen takaisinveto paisuu: "pelkääjän paikallakin" vikaa
27.5. Kohta robottikin "tuntee kipua"
27.5. USA:n talous kasvoi nopeammin kuin luultiin
27.5. Miksi pankkilainaa ei saa Suomessa kännykällä?
27.5. Monsanto-pomo voisi tienata yrityskaupasta 70 miljoonaa
27.5. 38 öljytankkeria jonottaa satamassa Ranskassa – jalostajat tyytyväisinä
27.5. Microsoftista lähteville heti uusia työtarjouksia – "Useat löytävät mielenkiintoisia tehtäviä"
27.5. Terex: Zoomlion ei saanut tehtyä sitovaa ostotarjousta
27.5. Rikkain prosentti on Suomessakin luultua rikkaampi
27.5. Digitoday Microsoft estää yleisimmät salasanat – jätti porsaanreikiä
27.5. Analyytikko: Fortum maksoi korkean hinnan Ekokemistä – "Aika paljon preemiota"
27.5. Konecranes kohoaa kauppojen varmistuttua
27.5. Tunnettu lamppumerkki kiinnostaa pörssissä – kurssi roimassa nousussa
27.5. Valtio kahmaisee lähes 200 miljoonan euron potin Ekokemin myynnistä
27.5. Digitoday Jättitutkimuksessa löytyi yhteys kännyköiden ja syövän väliltä
27.5. Kaupalle vahvistus – Fortum ostaa Ekokemin
27.5. R-kioskien omistaja perustaa yhtiön, jonka tavoitteena on turvata työpaikkoja
27.5. Digitoday "Jännittävä demonstraatio": Avaruusalus pudotetaan kovaa maahan
27.5. Pääkaupunkiseudun asuntohinnat kovassa kirissä
27.5. HKScan saa uuden toimitusjohtajan
27.5. Haastattelu Fortum vääntää ydinvoiman jatkosta Ruotsissa – reaktoreita uhattu sulkea
27.5. Digitoday Joko riitti? Google putsasi pöydän Java-käräjillä
27.5. G7-mailla huoli Brexitistä – Japanin mukaan maailmaa uhkaa uusi talouskriisi
27.5. Esperi Caren pääomistaja vaihtuu
27.5. Autoista viskotaan 666 norsun painon verran roskaa – muotidieetti hyvin edustettuna
27.5. Digitoday Jolla C myi saman tien loppuun – vihjailee jatkosta
Asiakastieto

Yhteistyössä