Kirjaudu ▼
 

Finnair uudistaa organisaatiotaan

Benjamin Suomela HS
Finnair uudistaa organisaatiotaan
Lentoyhtiö Finnair uudistaa organisaatiotaan maaliskuun alussa. Tavoitteena on "nostaa asiakaskokemus entistä tiukemmin toiminnan keskiöön".
16.2.2016 10:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Yhtiön mukaan uusi, säästötoimien jälkeinen kasvuvaihe edellyttää uutta organisaatiota. Kasvu on alkamassa uusien kaukoliikenteen A350-koneiden vetämänä.

– Etenemme oikeaan suuntaan ja nyt tavoitteemme on lisätä nopeutta sekä kykyä reagoida nopeasti uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin, toimitusjohtaja Pekka Vauramo sanoo tiedotteessa.

– Haluamme nostaa nyt asiakaskokemuksen entistä tiukemmin toimintamme keskiöön, hän sanoo.

Asiakaskokemusyksikköä tulee vetämään Finnairin verkoston suunnittelusta ja liiketoiminnan kehityksestä vastannut Piia Karhu. Operatiivinen johtaja Ville Iho siirtyy vetämään strategia- ja resurssinhallintayksikköä. Digitaaliseksi johtajaksi nimitetään Katri Harra-Salonen, joka toimii nyt oman yrityksensä Umbrella Strategic Advisoryn toimitusjohtajana.

Muutokset vaativat vielä henkilöstön kanssa käytävät yhteistoimintaneuvottelut.

∇ Mainos ∇
16.2.2016 10:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (34)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Loistavaa eurooppalaista tekniikkaa olevat huippu lentokoneet olivat hyvä hankinta jo konkurssi kypsään finnairiin. Ei ihme muutos.
Anonyymi: vihannes_on_vihannes 16.2.2016 10:46

Anonyymi
Tässä on firma josta olen suomalaisena asiakkaana ylpeä ja kiitollinen. Matkustin työn puolesta ympäri maailmaa 15 vuotta aina halvimmilla lipuilla kummallisten kiertoreittien kautta.

Nyt reissaan omilla rahoilla finskin suorilla lennoilla ja yleensä koneen etuosassa kun olen keskittänyt asiakkuuden yhteen yhtiöön. Matkustamisen laatu on noussut kummasti ja parin viime reissun kokemukset uudesta koneesta olivat todella hyviä.
Anonyymi: finskiintyytyväinen 16.2.2016 11:01

Anonyymi
Finnair tiivistää tunnelmaa viemällä viimeisetkin jalkatilat tihentämällä penkkirivejään!
Anonyymi: AHDISTAAjykä 16.2.2016 11:05

Anonyymi
Suomi on vain läpikulkumaa lentokentän kautta!

Eipä siinä ole paljon tehtävissä kun kaikki on lentokentällä edullisempaa kuin ulkopuolella!

Ja sitten se Digitizaatana tehostaa höttönutturat avokonttorilta pihalle!
Anonyymi: Läpipaskomaa 16.2.2016 11:05

Anonyymi
Onko tässäkin kyseessä matriisiorganisaatio, tuo yhteiskunnan suurin siunaus puunilaissotien jälkeen?
Anonyymi: K_A_Runa_Pettila 16.2.2016 11:10

Anonyymi
Finnair tiivistää tunnelmaa viemällä viimeisetkin jalkatilat tihentämällä penkkirivejään!



No, ainakin tuossa uudessa koneessa on jalkatiloja kasvatettu. Ja muissakin on turistin etuosassa muutama rivi oikein hyvillä jalkatiloilla.

Oletko muuten huomannut että finski myy nykyisin business-lippuja tarjouksissa suunnilleen samalla hinnalla kuin turistiliput maksoivat 20 v sitten? Siis palkkatasoon suhteutettuna.

Sulla taitaa olla muistikuvat jostain 10 v takaisista B757 kanarian-lennoista?
Anonyymi: kehitystä 16.2.2016 11:14

Anonyymi
Koko johto pihalle, ja ei enää kaveripiiristä bonuksien nostajia.

Asiakasta ei enää saisi käsitellä kuin karjaa, laittomuudet pois(tuhannet asiakkaat haastaneet oikeuteen, minäkin).

Lapsiperheitä ei enää heitteille. Ehkä sitten voisi finskin lipun ostaa..
Anonyymi: huonoinMaailmassa 16.2.2016 11:15

Anonyymi
Meidän lapsiperheenkin (2v, 4v) finnair jätti ilman huolenpitoa lentoasemalle teknisen vian vuoksi 14h, vakiokorvauksia/huolenpitoa ei tippunut. Nyt oikeuden kautta haetaan asiakaspalvelu, 100% varma voitto tiedossa. Kyllä on ihme johtokunta, jätetään velat toisten maksettaviksi kun bonuksensa saa kvarttaalitalouden mukaisesti, ja sitten karkuun. Johtoporsaat pihalle kokonaan!
Anonyymi: EiAsiakaspalvelua 16.2.2016 11:19

Anonyymi
ihan sama millainen on palvelu, kunhan kone pysyy ilmassa eikä ole pommeja tavaratilassa, tunnen pari finnairin lentoemoa, jos olisivat vapaita naisin molemmat
Anonyymi: jepjepjep 16.2.2016 11:41

Anonyymi
En uskalla kuvitella, että organisaatiomuutos paljoa asiakaskokemusta parantaa.

Mutta lisäjalkatila sen tekisi. Samoin hyvät tarjoilut lennoilla.
Anonyymi: Näin_se_vain_on 16.2.2016 11:45
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

16:09 Maailman rikkaimmat teollisuusmaat patistavat Britanniaa aloittamaan Brexit-neuvottelut
15:43 8 ominaisuutta, jotka yhdistävät poikkeuksellisen älykkäitä – kuulutko joukkoon?
14:39 Saksalaislehti: Audilta kolme sähköautoa 2020 mennessä
14:17 G20-maat yhtenäisinä: Valtioiden tuki pahentanut teräksen ylituotantoa
13:11 BOJ:n Kuroda: Helikopterirahaa ei tule
12:01 Mökistä vakituinen asunto? Hallitus haluaa vauhdittaa
11:06 Öljyalalla jaetaan potkuja – "Menossa viides, kuudes, seitsemäs leikkauskierros"
10:03 Sairaiden lasten ilahduttaminen pokémoneilla houkuttaa – mutta ei kannata
09:46 Airbnb kaipaa neuvoja – entisistä pormestareista majoituspalvelun "lähettiläitä"
08:56 Ilta-Sanomat Näin Münchenin ammuskelu eteni: Täysi paniikki ja sekasorto – ampuja tulitti myös lapsia, 10 ihmistä kuoli
07:15 Näkökulma Kuka meni kiinalaisille – robotit eivät kiinnostaneet Euroopassa
06:01 Tiemaksuista muhevat riidat – "Isoisän isoisä katsoi naapurin emäntää sillä silmällä"
22.7. Digitoday Apple Watchin myynti yli puolittui
22.7. Duunari hallitukseen? Yritys voi tehdä rahaa
22.7. Varakkaat ovat vähemmän halukkaita pienentämään ruokajätteen määrää
22.7. Lähteet: Verizon lähellä sopimusta Yahoosta
22.7. Oleellinen osa puuttui – talousvaikeuksien riivaamasta maasta ei enää saa Big Maceja
22.7. Pohjoismaiset pankit yllättivät tuloksillaan
22.7. IMF:n Lagarde hävisi väännön – määrättiin oikeuden eteen
22.7. Pankki vai luotto? Anttila osoitti, että maksutavalla on väliä
22.7. Digitoday F-Secure neuvotteli alas kiristysohjelmien lunnaita – jopa yli tuhannella eurolla
22.7. Säästöillä kohentunut Konecranes vauhdittaa pörssiä
22.7. Digitoday Facebookin nettiyhteys lähti lentoon: "Vaikeita ongelmia ratkaistavana"
22.7. Suomalaismepit vaativat EU:lta 100 miljoonan tukea Venäjän vastapakotteista kärsineille maitotuottajille
22.7. Digitoday Happamia, sanoi Firefox Flash-sivuista
22.7. Suomesta löytyi alkuvuonna 703 väärää euroseteliä – näin tunnistat väärennöksen
22.7. Digitoday Snowden suunnittelee iPhonelle tietovuodon paljastavaa lisälaitetta
22.7. Huhtamäki osti yli puolet intialaisyhtiöstä
22.7. Teollisuuden ja palvelualojen kasvuvauhti hidastui hiukan euroalueella
22.7. Konecranes kiitää pörssissä – osake +17 %
Asiakastieto

Yhteistyössä