Kirjaudu ▼
 

Finnair uudistaa organisaatiotaan

Benjamin Suomela HS
Finnair uudistaa organisaatiotaan
Lentoyhtiö Finnair uudistaa organisaatiotaan maaliskuun alussa. Tavoitteena on "nostaa asiakaskokemus entistä tiukemmin toiminnan keskiöön".
16.2.2016 10:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Yhtiön mukaan uusi, säästötoimien jälkeinen kasvuvaihe edellyttää uutta organisaatiota. Kasvu on alkamassa uusien kaukoliikenteen A350-koneiden vetämänä.

– Etenemme oikeaan suuntaan ja nyt tavoitteemme on lisätä nopeutta sekä kykyä reagoida nopeasti uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin, toimitusjohtaja Pekka Vauramo sanoo tiedotteessa.

– Haluamme nostaa nyt asiakaskokemuksen entistä tiukemmin toimintamme keskiöön, hän sanoo.

Asiakaskokemusyksikköä tulee vetämään Finnairin verkoston suunnittelusta ja liiketoiminnan kehityksestä vastannut Piia Karhu. Operatiivinen johtaja Ville Iho siirtyy vetämään strategia- ja resurssinhallintayksikköä. Digitaaliseksi johtajaksi nimitetään Katri Harra-Salonen, joka toimii nyt oman yrityksensä Umbrella Strategic Advisoryn toimitusjohtajana.

Muutokset vaativat vielä henkilöstön kanssa käytävät yhteistoimintaneuvottelut.

∇ Mainos ∇
16.2.2016 10:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (34)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Loistavaa eurooppalaista tekniikkaa olevat huippu lentokoneet olivat hyvä hankinta jo konkurssi kypsään finnairiin. Ei ihme muutos.
Anonyymi: vihannes_on_vihannes 16.2.2016 10:46

Anonyymi
Tässä on firma josta olen suomalaisena asiakkaana ylpeä ja kiitollinen. Matkustin työn puolesta ympäri maailmaa 15 vuotta aina halvimmilla lipuilla kummallisten kiertoreittien kautta.

Nyt reissaan omilla rahoilla finskin suorilla lennoilla ja yleensä koneen etuosassa kun olen keskittänyt asiakkuuden yhteen yhtiöön. Matkustamisen laatu on noussut kummasti ja parin viime reissun kokemukset uudesta koneesta olivat todella hyviä.
Anonyymi: finskiintyytyväinen 16.2.2016 11:01

Anonyymi
Finnair tiivistää tunnelmaa viemällä viimeisetkin jalkatilat tihentämällä penkkirivejään!
Anonyymi: AHDISTAAjykä 16.2.2016 11:05

Anonyymi
Suomi on vain läpikulkumaa lentokentän kautta!

Eipä siinä ole paljon tehtävissä kun kaikki on lentokentällä edullisempaa kuin ulkopuolella!

Ja sitten se Digitizaatana tehostaa höttönutturat avokonttorilta pihalle!
Anonyymi: Läpipaskomaa 16.2.2016 11:05

Anonyymi
Onko tässäkin kyseessä matriisiorganisaatio, tuo yhteiskunnan suurin siunaus puunilaissotien jälkeen?
Anonyymi: K_A_Runa_Pettila 16.2.2016 11:10

Anonyymi
Finnair tiivistää tunnelmaa viemällä viimeisetkin jalkatilat tihentämällä penkkirivejään!



No, ainakin tuossa uudessa koneessa on jalkatiloja kasvatettu. Ja muissakin on turistin etuosassa muutama rivi oikein hyvillä jalkatiloilla.

Oletko muuten huomannut että finski myy nykyisin business-lippuja tarjouksissa suunnilleen samalla hinnalla kuin turistiliput maksoivat 20 v sitten? Siis palkkatasoon suhteutettuna.

Sulla taitaa olla muistikuvat jostain 10 v takaisista B757 kanarian-lennoista?
Anonyymi: kehitystä 16.2.2016 11:14

Anonyymi
Koko johto pihalle, ja ei enää kaveripiiristä bonuksien nostajia.

Asiakasta ei enää saisi käsitellä kuin karjaa, laittomuudet pois(tuhannet asiakkaat haastaneet oikeuteen, minäkin).

Lapsiperheitä ei enää heitteille. Ehkä sitten voisi finskin lipun ostaa..
Anonyymi: huonoinMaailmassa 16.2.2016 11:15

Anonyymi
Meidän lapsiperheenkin (2v, 4v) finnair jätti ilman huolenpitoa lentoasemalle teknisen vian vuoksi 14h, vakiokorvauksia/huolenpitoa ei tippunut. Nyt oikeuden kautta haetaan asiakaspalvelu, 100% varma voitto tiedossa. Kyllä on ihme johtokunta, jätetään velat toisten maksettaviksi kun bonuksensa saa kvarttaalitalouden mukaisesti, ja sitten karkuun. Johtoporsaat pihalle kokonaan!
Anonyymi: EiAsiakaspalvelua 16.2.2016 11:19

Anonyymi
ihan sama millainen on palvelu, kunhan kone pysyy ilmassa eikä ole pommeja tavaratilassa, tunnen pari finnairin lentoemoa, jos olisivat vapaita naisin molemmat
Anonyymi: jepjepjep 16.2.2016 11:41

Anonyymi
En uskalla kuvitella, että organisaatiomuutos paljoa asiakaskokemusta parantaa.

Mutta lisäjalkatila sen tekisi. Samoin hyvät tarjoilut lennoilla.
Anonyymi: Näin_se_vain_on 16.2.2016 11:45
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

09:29 Digitoday Mistä nyt tuulee: Microsoft jakaa Xboxeja Surfacen ostajille
09:17 Brexitin vaikutus hälvenee – pörssien odotetaan nousevan jo kolmatta päivää
08:37 Öljy kallistuu – tuotanto supistuu ja kysyntä kasvaa
07:48 HS: Varakkaat voivat kiertää asuntolainakaton vakuuksilla
07:13 Digitoday Windows 10:n jättipäivityksen ajankohta selvisi – tätä on luvassa
06:03 Digitoday Muistatko diaesitykset ystävien luona? Kohta näet niitä Facebookissa
06:01 Analyysi USA:n painajaisesta tuli totta: Tästä syystä maa pelkäsi Brexitiä jo 70-luvulla
29.6. Ministeri: Jos Brexit mietityttää, tulkaa Applen ja Facebookin perässä Irlantiin
29.6. Jorma Ollilan kokous kerää huippujohtajat Helsinkiin – teemana suuri murros
29.6. Volkswagen myöntyi jättikorvauksiin USA:ssa
29.6. Anvian pienosakkaat tyytymättömiä: "Pilkkahinnalla" meni
29.6. Nyt se ratkesi: Elisa ostaa Anvian osat
29.6. Kaikki eivät pääse nauttimaan kasvusta – 125 000 suomalaista vaarassa
29.6. Sote-ulkoistuksiin tuli rajoituksia kolmeksi vuodeksi
29.6. Hallitus julkisti sote-lait – kuluja leikataan kolme miljardia
29.6. Metsä- ja teräsyhtiöt vetävät laajaa nousua pörssissä
29.6. Perjantaista alkaen taksi maksaa entistä enemmän
29.6. Airbnb voi kohta olla maailman kolmanneksi suurin startup
29.6. Digitoday Suomalainen löysi aukon suositusta Wordpressistä
29.6. Raportti: Palkansaajien ostovoiman kasvu nopeinta kuuteen vuoteen
29.6. Ilta-Sanomat Istanbulin iskun uhriluku nousi: 41 kuollutta, 239 haavoittunutta
29.6. YIT ja Pöyry korjaavat Suomenlinnan tunnelin
29.6. Euroalueen talousluottamus heikkeni kesäkuussa vastoin odotuksia
29.6. Hollande: Lontoo ei voi enää toimia euroalueen clearing-keskuksena
29.6. Digitoday Tehtiinkö Youtubessa juuri jättimäinen puhdistus?
29.6. MT: OP muuttaa viljelijöiden pankkitilejä – vuosikulut kasvavat
29.6. Istanbulin lentokenttäisku herätti huolen – "Kynnys perua matkoja on hyvin korkea"
29.6. BP:n entinen johtaja: Öljy-yhtiöitä uhkaa konkurssi, mikäli ne eivät panosta uusiutuvaan energiaan
29.6. Fedin arvioidaan nostavan ohjauskorkoaan vasta vuonna 2018
29.6. Digitoday Varo tätä viestiä: Kohteena WhatsApp-, Mobile Pay- ja Google Play -käyttäjät
Asiakastieto

Yhteistyössä