Kirjaudu ▼
 

Alma Median liikevaihto kasvoi, osinko ennallaan

Anssi Rantakoski
Alma Median liikevaihto kasvoi, osinko ennallaan
Mediayhtiö Alma Median tulos aleni viime vuoden viimeisellä vuosineljänneksellä mutta liikevaihto kasvoi.
12.2.2016 08:32 (päivitetty 09:47)
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Tulos ennen veroja oli loka–joulukuussa 1,4 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli 5,4 euroa. Liikevoitto ilman kertaeriä kohosi kuitenkin 7,1 miljoonaan euroon vertailukauden 5,6 miljoonasta eurosta.

Liikevaihto kasvoi 78,6 miljoonaan euroon vuodentakaisesta 76,6 miljoonasta eurosta.

Osakekohtainen tulos parani 0,00 euroon edellisvuoden 0,05 euron tappion jälkeen.

Yhtiön hallitus esittää jaettavaksi edellisvuoden tapaan 0,12 euron osinkoa osaketta kohti.

Alma Media arvioi liikevaihtonsa ja liikevoittonsa ilman kertaeriä kasvavan kuluvana vuonna viime vuodesta. Molempia kasvattaa loppuvuodesta toteutunut Talentum-yrityskauppa.

Suomessa hankalaa

Alma Median toimitusjohtajan Kai Telanteen mukaan Suomen markkina ei piristynyt viime vuonna toivotulla tavalla.

– Ulkomaan liiketoiminta kehittyi erinomaisesti itäisen Euroopan kansantalouksien hyvän kasvun myötä, mutta kotimaan markkinassa ei nähty toivottua elpymistä merkittävän tuloskäänteen aikaansaamiseksi, Telanne sanoo tilinpäätöstiedotteessa.

Mediamainonnan määrä laski TNS Media Intelligencen mukaan viime vuonna Suomessa noin kaksi prosenttia edellisvuodesta.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Telanteen mukaan vuosi oli vaikea IL-Mediassa, koska painetun median sisältöliikevaihto ja mainonta olivat merkittävässä laskusuunnassa.

Digitaalisten kuluttajapalvelujen liikevaihto ilman kertaeriä sen sijaan kasvoi 47 prosenttia edellisvuodesta. Kasvua tuki erityisesti ulkomaisen rekrytointiliiketoiminnan vahva kehitys. Kotimaassa digitaaliset palvelut onnistuivat säilyttämään tulostasonsa.

Viimeisellä neljänneksellä ulkomainen rekrytointiliiketoiminta kasvoi lähes 21 prosenttia.

Alma Media -konsernin digitaalisten tuotteiden ja palvelujen liikevaihdossa ylittyi viime vuonna sadan miljoonan euron rajapyykki. Kasvua oli 8,7 prosenttia vuotta aiemmasta.

Digitaaliset kuluttajapalvelut -segmentissä liikevaihdon kasvu oli erinomaisen kannattavaa liikevoiton ilman kertaeriä kasvaessa 47 prosenttia vuoden takaisesta.

12.2.2016 08:32 (päivitetty 09:47)
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (2)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Rekisteröitynyt käyttäjä
Kaikki omistamamme mediavälineet on myyty jo ulkomaisille omistajille,niillä he jakavat myös omaa totuuttaan meille toisen luokan kansalaisille,sekä heidän väärä totuutensa pitäisi olla meidänkin oikea totuus.Ruotsalaisen median totuus on erittäin sairasta totuutta,jolla he aivopesevät suomalaista vähäosaista kansaa aatteelleen sopivaksi.
Rekisteröitynyt käyttäjä: Seuraaja 12.2.2016 9:31

Anonyymi
Yhtiökokouskutsussa lukee: "Hallitus ehdottaa, että tilikaudelta 2015 ei jaeta osinkoa. Yhtiöllä ei ole
kertyneitä voittovaroja."
Anonyymi: d1234 12.2.2016 13:10
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Asiakastieto

Yhteistyössä