Kirjaudu ▼
 

Yrityskauppa paisutti Fiskarsia – kasvattaa osinkoa

Markku Ulander
Yrityskauppa paisutti Fiskarsia – kasvattaa osinkoa
Kuluttajatuotteita valmistava Fiskars kohensi tulostaan tilivuoden viimeisellä neljänneksellä. Yhtiö ehdottaa osingon nostamista.
9.2.2016 09:12
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Liiketulos ilman kertaeriä oli loka-joulukuussa 16,8 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli 10,7 miljoonaa euroa. Kasvua oli 57 prosenttia.

Osakekohtainen operatiivinen tulos sen sijaan heikkeni 0,09 eurosta 0,05 euroon.

Liikevaihto kasvoi 63 prosenttia vuodentakaisesta ja oli 332,8 miljoonaa euroa.

Vertailukelpoisilla valuuttakursseilla ja ilman hankittua kasteluliiketoimintaa ja kodin- ja lifestyle-tuotteita valmistavaa WWDR:tä liikevaihto kasvoi 2,9 prosenttia.

– Kehitys oli vakaata joidenkin päämarkkinoidemme, erityisesti Suomen ja Japanin, haastavasta taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Kasvuun vaikutti suurelta osin Scandinavian Living -liiketoiminta, jolla oli erinomainen vuosi, sanoo toimitusjohtaja Kari Kauniskangas tilinpäätöstiedotteessa.

Vuoden viimeisellä neljänneksellä English & Crystal Living (WWRD) -liiketoiminnalla oli 4,5 miljoonan euron positiivinen nettovaikutus Fiskarsin tulokseen huolimatta WWRD:n ostoon liittyvistä kuluista.

Kalliista astioista ja sisustustuotteista tunnetun WWRD:n tuotemerkkejä ovat muun muassa Waterford, Wedgwood ja Royal Albert.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

– Liiketoiminnan tulos oli kuitenkin vuoden viimeisellä neljänneksellä odotettua heikompi. Tähän vaikutti ennen kaikkea merkittävän yhdysvaltalaisen asiakkaan volyymien pienentyminen, Kauniskangas kertoo.

Fiskarsin hallitus esittää, että osinkoa jaettaisiin viime vuodelta 0,70 euroa osakkeelta. Edellisvuonna osinkoa jaettiin 0,68 euroa osaketta kohden.

Fiskars arvioi, että sen liikevaihto ja oikaistu liiketulos kasvavat tänä vuonna viime vuoteen verrattuna. Yhtiö odottaa valtaosan kasvusta tulevan English & Crystal Living -liiketoiminnasta.

- - Uutistoimisto Startel, Helsinki, +358-9-122 4052; uutistoimisto.startel@sanoma.fi

9.2.2016 09:12
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
+ - nolla oli tulos, kirjanpito kikkailua parhaimmillaan taas kerran.
Anonyymi: täyttä_paskaa_jatkuu 9.2.2016 9:23

Anonyymi
HYVIÄ TUOTTEITA MUTTA MARKKINOINTI TÖKKII! LAPIOT LOPPUU JOS LUNTA SATAA!
Anonyymi: hyväURITYS 9.2.2016 10:03

Anonyymi
Hyvät sakset on fiskarssilla! Tosin sika kalliit!
Anonyymi: kolmeton 9.2.2016 10:29

Anonyymi
Jos kerran osinko kasvaa niin miksei duunarien tulospalkkiot kasva. Luulisi sitä rahaa olevan jaetavaksi myös niille jotka sen tuloksen käytännössä tekevät!!!!
Anonyymi: Saksija 9.2.2016 10:44

Anonyymi
Kasvaahan se duunarin tulospalkkio jos vain ostaa osakkeita. Minusta reilu peli.
Anonyymi: duunariitsekkin 9.2.2016 13:02
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Asiakastieto

Yhteistyössä