Kirjaudu ▼
 

Öljyn hinta kääntyi nousuun

LYNN BO BO
Öljyn hinta kääntyi nousuun
Raakaöljyn hinta on kääntynyt eilisen pudotuksen jälkeen loivaan nousuun, kun laskun arvioidaan menneen jo liian pitkälle maailmantalouden kasvunäkymiin nähden.
14.1.2016 18:29
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kuinka monta litraa bensaa tai dieseliä saa barrelin hinnalla? Entä, miten bensan ja öljyn hinta on muuttunut vuosina 2011–2015? Mikäli graafit eivät näy laitteessasi, voit tutustua niihin edellä mainittujen linkkien välityksellä.

– Markkina yrittää vakautua tähän. Markkina on ylimyyty, mutta on kyseenalaista pystyykö se pitämään nykyiset tasonsa, kommentoi Tradition Energyn seniorianalyytikko Gene McGillian uutistoimisto Bloombergille.

Pohjanmeren Brent-laadun hinta kävi eilen alle 30 dollarissa tynnyriltä, ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2004 huhtikuun.

Öljylle viime vuosi merkitsi jo kolmatta peräkkäistä laskuvuotta. Vuodenvaihdetta kohden luisu vain jyrkentyi, kun öljynviejämaiden organisaatio Opec luopui joulukuun alussa tuotantokiintiöistään.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Jatkossa ylituotantotilanne voi vielä pahentua, sillä Iranin ennakoidaan pääsevän eroon pakotteistaan jo ensi viikolla, mikä merkitsisi maan öljynviennin selvää kasvua.

Brent-laadun helmikuun toimitusten tynnyrihinta oli illalla 0,67 dollarin nousussa 30,98 dollarissa Lontoossa. WTI-viitelaadun hinta oli puolestaan 0,78 dollarin ylämäessä 31,26 dollarissa.

Lähteet: Öljy- ja biopolttoaineala, Suomen Pankki
Lähteet: Öljy- ja biopolttoaineala, Suomen Pankki
14.1.2016 18:29
Taloussanomat–Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Ihmiset Gene McGillian

Kommentit (12)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Tällainen muutaman centin vaihtelu ei merkitse mitään. Intian kulutus oli tosin noussut yli 8% mikä vaikuttaa jonkin verran mutta muuten voidaan lähinnä odottaa Ameriikan liuskeyhtiöiden sulkemista yksi toisensa jälkeen. Iranin lisäys on kokonaisuudessaan vähemmän kuin liuskeöljystä häviävä tuotanto. Suurin tekijä on edelleen Kiina jossa on alamäki ja jyrkkenee edelleen. EU alueen nollakasvu myös pitää tarpeen kurissa.
Anonyymi: muuttolintu 14.1.2016 18:40

Anonyymi
No nyt tämän uutisen jälkeen VÄLITTÖMÄSTI nousee bensan hinta suomessa! Suomen Bensiinikauppiaitten Liiton kartelli toimii.
Anonyymi: xgfgghjkii 14.1.2016 18:48

Anonyymi
Ensi viikolla Iran tulee markkinoille niin katsotaan sitten miten hinta kehittyy...ihan villi vaikkaus tarjonta lisääntyy niin hinta putoaa sen mukaan....

Putte saa alkaa ostaan aikuisten vaippoja...ja vaihtaan niitä taajaan kun tulot pienee....
Anonyymi: Puttepossuntalous 14.1.2016 19:01

Anonyymi
Nyt taas bussilippu kallistuu +10% ja maksaa 6?
Anonyymi: SuomiKonkaan 14.1.2016 19:27

Anonyymi
Nyt taas bussilippu kallistuu +10% ja maksaa 6?
Sehän on edullista tunnin saa istua kyydissä !
Anonyymi: tuntitaksa 14.1.2016 19:45

Anonyymi
0,67 !!!!
No ihan silmissä sumenee...
Anonyymi: köhköh 14.1.2016 20:16

Anonyymi
Lapsellista, eilen sama juttu ja manipuloija jäi kiinni ja otettiin säilöön, no tämä menee yksinkertaiselle suomi medialle läpi kuin euro.
Anonyymi: tämäkin_valhe 14.1.2016 20:17

Anonyymi
Jos katsoo öljyn hintakäyriä vähänkin pitemmällä aikavälillä, niin onhan hinnanlasku viime viikkoina hieman loivennut, mutta aika jyrkkää se edelleen on. Tämänpäiväinen "nousu" on normaalia heilahtelua ennen seuraavaa romahdusta.
Anonyymi: Severi 14.1.2016 20:37

Anonyymi
Öljyn hinnan nousu
Voisiko syynä olla kylmä sää jota on nyt povattu Amerikkaa myöten. Kylmää keskilänteen viikonlopuksi ja kylmää itä ja eteläosiin alkuviikosta?
Anonyymi: Articblast 14.1.2016 20:58

Anonyymi
Öljyn hinnan nousu
Voisiko syynä olla kylmä sää jota on nyt povattu Amerikkaa myöten. Kylmää keskilänteen viikonlopuksi ja kylmää itä ja eteläosiin alkuviikosta?
Jos tuo kylmä arktinen ilmamassa valuu viikonloppuna ja alkuviikosta pohjois-amerikkaan niin meillä pitäisi lauhtua keskiviikosta alkaen, mutta ei se tällä kertaa välttämättä näin mene.
Anonyymi: säämies 14.1.2016 21:21
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Asiakastieto

Yhteistyössä