Kirjaudu ▼
 

Outokummun osake romahti 15 prosenttia

Teräsyhtiö Outokummun osake rojahti tänään lähes 15 prosenttia, kun yhtiö ilmoitti kaupoista saksalaisen ThyssenKruppin kanssa.
31.1.2012 19:04
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Saksalainen ThyssenKrupp vahvisti tytäryhtiönsä Inoxumin myynnin teräsyhtiö Outokummulle. Kaupan arvo on noin 2,7 miljardia euroa.

Outokumpu maksaa ostoksensa sekä käteisellä että omilla osakkeillaan. ThyssenKrupp nousee järjestelyssä uuden Outokummun suuromistajaksi noin 30 prosentin osuudella.

Sijoittajien reaktiot kauppaan olivat varsin kielteiset. Outokummun osake heikkeni 14,8 prosenttia 6,27 euroon. Alimmillaan kurssi kävi 6,15 eurossa.

17:13Osake
-2.46 %
4.994
-0.13

– Kauppa ei näytä kovin halvalta. Synergiat voivat näyttää suurilta, mutta jos ne saadaan täysimääräisesti käyttöön vasta viiden vuoden päästä, sihti on aika pitkä, kommentoi Swedbankin analyytikko Erkki Vesola Taloussanomille.

Taloustiedot

∇ Mainos ∇
31.1.2012 19:04
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (18)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Taasko Saksasta ilmaa?
Anonyymi: Sonera, Nokia jne 31.1.2012 19:20

Anonyymi
*päivän paras*
Anonyymi: Karu pohjola 31.1.2012 19:24

Anonyymi
Ostan ensi viikolla lisää kotimaisia osakkeita.
Anonyymi: Suosin kotimaista la 31.1.2012 19:49

Anonyymi
Teliasonera saattaa nousta vielä...
Anonyymi: STT 31.1.2012 19:50

Anonyymi
1) loppuuko nyt aasialaisten rynnäkkö Eurooppaan?
vastaus: EI

2) saako Outokumpu tästä jotain kustannushyötyä?
Vastaus: EI, päinvastoin

3) Hyötyvätkö Outokummun piensijoittajat tästä?:
Vastaus: EI, koska Outokummun osakeantien johdosta osakkeiden määrä melkein tuplaantuu

4) Pieneekö Euroopassa ruostumattoman teräksen ylituotantokapasiteetti (sitä on 15% ylimääräistä)?:
Vastaus: EI

5) Kuka tästä Outokummun Thyssen-kaupasta sitten hyötyy?
Vastaus: Outokummun pahimmat kilpailijat
Anonyymi: Outokummusta tuli su 31.1.2012 19:53

Anonyymi
Olli-Pekka Heinonen pääsi pääministerin avustajaksi ja heti teki "hyvät" kaupat saksalaisten kanssa.
Anonyymi: Nimetön 31.1.2012 19:55

Anonyymi
Sakemanneilla on uutisten mukaan neljän vuoden irtisanomissuoja, senkään jälkeen ei potkut tuu halvaksi.

Terveisiä vaan NSNnnän porukoille...
Anonyymi: Nimetön 31.1.2012 19:59

Anonyymi
Ollanko niin tyhmiä että luullaan meille myytävän joitain edullisia ja kanattava yrityksiä, no eihän se tyhmä ole joka pyytää vaa se joka,,
Anonyymi: Pöljä 31.1.2012 20:11

Anonyymi
kyllä mieleen tulee UMTS UMTS ..............
Anonyymi: umtsista vaan 31.1.2012 20:14

Anonyymi
Eikö nämä veronmaksajien osittain omistamat firmat ala jo loppua...vielä kun mahdollisimman halvalla päästään eroon Fortumista ja Rautaruukista. Tämäkin Outokummmun kauppa vaikuttaa niin päättömältä, että kyseessä ei voi olla vahinko...edellinen oli Kemira GrowHown ...eikö ThyssenKruppista tule tässä kaupassa suurin Outokummun osakas
Anonyymi: osu ja uppos 31.1.2012 20:21
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

16:59 Komissio: Saksassa on laiminlyöty lentoturvallisuutta
16:34 Yhdysvaltain talous supistui alkuvuonna
16:15 Armahtiko verokarhu yrityksiä? Verottaja vastaa
15:44 Apteekkarit oikovat S-ryhmää: "Väite ei pidä paikkaansa"
15:20 Outokumpu laskee yhä teräksen hinnannousua odotellessa
14:51 Fiva mätkäisi shorttaajalle 15 000 euron rapsut
14:33 Digitoday Voi nyyh, pitikö tämänkin ilmiön tulla Facebookiin?
14:28 Eurooppa sai huimasti ulkomaisia investointeja – Suomi -9 %
14:13 It-viikko Valta vaihtui – onko nyt verkkovalvontalain aika?
13:54 Analyytikko: Suomi ei yllä tuulivoimatavoitteisiinsa
13:45 Putin kielsi puhumisen Ukrainan sotaan osallistumisesta
13:06 Video Valta vaihtuu tänään
12:45 It-viikko Kaatuiko iPhonesi arabiaviestiin? Siri pelastaa
12:12 Lähde Ylelle: "Kreikka tullaan pelastamaan, oli miten oli"
11:30 It-viikko Viranomaiset aikovat puuttua: Google kiertää unohduspakkoa
11:27 Uusi vero lupaa "kylmää kyytiä" moottoripyörien kaupalle
11:26 It-viikko Professori pelkää: Ihmiset "täysin puolustuskyvyttömiä" tappajarobottien edessä
10:52 Uusi malli Suomeen: Vähemmän huostaanottoja, rahaa sijoittajalle
10:49 Koti hakusessa? Tarjolla olisi omavarainen ekomuna
10:32 It-viikko Näin toimii Googlen uusittu kuvasovellus
10:07 OP yllättyi: Moni otti tauon lainanmaksuun
09:51 It-viikko Suursopimus pitää Nokian kiinni Euroopan suurimmassa luotijunaverkossa