Kirjaudu ▼
 

HS: AKT ei ole valmis yhteiskuntasopimukseen

Sami Kero
HS: AKT ei ole valmis yhteiskuntasopimukseen
Auto- ja kuljetusalan järjestön puheenjohtaja pitää epätodennäköisenä, että AKT lähtisi mukaan yhteiskuntasopimukseen, mikäli sellainen syntyisi.
23.1.2016 13:14
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

– En usko. Näillä näkymin.

Näin vastasi auto- ja kuljetusalan työntekijöitä edustavan AKT:n puheenjohtaja Marko Piirainen Helsingin Sanomien kysymykseen siitä, lähtisikö järjestö mukaan niin sanotut pakkolait korvaavaan yhteiskuntasopimukseen, jos sellainen syntyy tänä keväänä.

Piirainen kertoi näkemyksestään Tampereella, jonne työntekijäjärjestö SAK oli koonnut noin 400 luottamushenkilöään.

HS:lle puhunut Piirainen sanoi, ettei järjestö vielä tiedä, millaista linjaa työnantajia edustava EK aikoo ajaa. EK ehdotti aiemmin kuluneella viikolla että järjestö on valmis neuvottelemaan uudestaan niin kutsutusta yhteiskuntasopimuksesta.

∇ Mainos ∇
23.1.2016 13:14
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (86)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava

Anonyymi
AKT on ässäkortti palkkaväen hihassa-tiukan paikan tullen se kaivetaan esiin...jos tulee se kuuluisa "viimeinen taisto" eteen tässä työelämäpaketissa.
Anonyymi: Make-123 23.1.2016 13:28

Anonyymi
Nämä työt tulee hoitamaan mm. Ukrainalaiset parin vuoden sisällä. Siinä ei enää AKT jäseniä tarvita rahdissa eikä satamissa.
Anonyymi: DigiDidi 23.1.2016 13:29

Anonyymi
Hei nyt AKT ihan oikeasti. Suomi etusijalle. Saitte jo ok palkankorotukset tämän vuosituhannen alun aikana, joten voisiko nyt edes 3 vuotta yrittää pelastaa Suomen mainetta ja kilpailukykyä?

Joku investointiohjelma suuryrityksille kylkiäisiksi vaikkapa? Se olisi kaikkien etu.
Anonyymi: rrtttt 23.1.2016 13:31

Anonyymi
Hyvä juttu. AKT ajaa ittensä pihalle. Ulkomaalaiset kuljetusliikkeet tulevat hoitamaan jutut ja hönöt jäävät kuten aikanaa paperiliiton jäsenetkin Ahosen johdolla, ilman duunia. Työttömänä on kiva sitten olla. Tavara kyllä tulee kulkemaa. Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta ja monista monista ahkerista maista on autoja ja kuljettajia kyllä tyrkyllä.

Ei ole huolta.

Tyhmyys lähinnä naurattaa.
Anonyymi: PyhäSylvi 23.1.2016 13:43

Anonyymi
Demarit ovat puoluetoimistossaan päättäneet, että AKT jätetään sopimuksen ulkopuolelle. AKT:n avulla voidaan sitten lakkoilla aina tarpeen vaatiessa. Muut kun sitoutuvat työrauhaan, niin änkyrä-AKT saa lakkoilla aina kun demareilla on tarvetta pullistella. Ei AKT tuollaista päätöstä tee ilman demukoiden puoluetoimiston lupaa.

Nythän demareille jää valttikortti käteen, jos ja kun vienti alkaa vetämään. Se kun olisi liian hyvä asia hallitukselle, joten sen estäminen on helppoa AKT:n avulla.
Anonyymi: impossible 23.1.2016 13:43

Anonyymi
AKT Piirainen tekee samat virheet kuin paperiliiton
Ahonen.
Typerää kiristää vain omien etujen nimissä kun koko kansakunta kärsii AKT toimista.
Anonyymi: TopiKale 23.1.2016 13:45

Anonyymi
Meillä on aina ollut näitä ay-tolloja kautta aikain: kuisma, ahonen, lakkosakkorinne.. jne. - loputon määrähän niitä on.
Järki ei paljon päätä pakota ja oma asema on saavutettu ja pidetään ainoastaan kuuntelemalla omien joukkojen tyhmimpiä ja uhokkaimpia - se on ay-liike !
Hallitus voisi nyt samantien laittaa lainsäädännön kuntoon ensi syksyksi siten, että lakkosakot korotetaan vähintään 100-kertaisiksi, mieluimmin 1000-kertaisiksi.
Näiden tollojen kanssa ei järjen puhuminen auta !
Anonyymi: maalaispoika 23.1.2016 13:45

Anonyymi
Olin töissä AKT-mestassa, mutta en kuulunut liittoon. Luottamusmies kielsi päällikköä laittamasta minulle työvuoroja listaan.

Hyi miten oksettavaa porukkaa.
Anonyymi: Rahti 23.1.2016 13:46

Anonyymi
"Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner (kesk.) EU-direktiivi avaa kotimaiset kuljetukset ulkomaisille yrityksille ensi vuonna."

Ehkä koko AKT ei tarvita vuoden päästä.
Anonyymi: epitaph 23.1.2016 13:50

Anonyymi
Eikö jokin virolainen firma esimerkiksi voisi kouluttaa Suomen valtion varoilla näistä mamuista rattimiehiä ja ahtaajia liikenteeseen?

Saataisiin tervettä kilpailua ja SAK-mafian mielivaltaa hillittyä.

Kansalaisten yhdenvertaisuus on kovalla koetuksella jos jokin rikollisryhmittymä kerää jäseniltään suojelurahaa ja vastikkeeksi lupaa pitää rikkurit pois pelipaikoilta. Eikö tästä voisi järjestää nimikeräyksen kansalaisaloitteeksi?
Anonyymi: potsojo 23.1.2016 13:51
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 9
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

29.9. Tanska maksoi satoja tuhansia verovinkkaajalle
29.9. Daimler haastaa Teslan sähkö-Mersulla
29.9. Digitoday Microsoft sen sanoi: Kuluttajien Windows-puhelimet historiaa
29.9. Digitoday Musiikkijätti syntymässä? Spotify neuvottelee jättiostoksesta
29.9. EU alkaa tutkia: Syrjiikö Saksa osaa autoilijoista?
29.9. Digitoday HP pahoittelee – tavallaan: Aikoo sittenkin sallia kilpailijoiden musteet printtereissään
29.9. Fed-pomot: Koronnosto lähenee
29.9. Finnair sai seitsemännen uutuuskoneen – myi pois ja vuokraa takaisin
29.9. Digitoday Puhuiko Yahoo palturia? "Tietomurtajia ei palkannut kukaan"
29.9. Liikanen: Elvyttävä rahapolitiikka tukee kasvua
29.9. Kiuruvetinen pankki teki muutoksen: Yrittäjä ihmettelee rahojensa kohtaloa
29.9. Ericssonin suuromistajat harkitsevat osakkeiden myyntiä – leikkaushuhut hämmentävät Ruotsissa
29.9. Helsingin pörssi kohoaa Opec-sovun jälkeen
29.9. Metsä Board sulki paperikoneen – 94 saa lähteä
29.9. Commerzbank irtisanoo lähes 10 000
29.9. Tutkija: Venäjä voittaa öljysovussa
29.9. Digitoday Web-kameroiden armeija kaatoi verkkopalvelun
29.9. PTT: Ruoan halpeneminen hidastuu
29.9. Suomen Pankki: Positiivinen yllätys voi tulla Yhdysvalloista
29.9. Digitoday Elisan uudessa palvelussa koukku: puhelut ulkomailta kotimaan hinnoin
29.9. Glastonin yt:t päättyivät – irtisanoo 4 työntekijää
29.9. PT: Hyvätuloisten ostovoima paranee eniten – työttömän tuloissa suurin pudotus
29.9. Keskipalkka jopa 5480 euroa – näin eri alojen korkeakoulutetut tienasivat
29.9. Digitoday Ei vain puhelimien ongelma: Nyt varoitetaan räjähtävistä Samsungin pesukoneista
29.9. PT: Kasvun painopiste alkaa siirtyä vientiin
29.9. OPEC yllätyssopuun tuotannon rajoittamisesta
29.9. Kosteusvaurio voi tulla millaiseen taloon tahansa – alkuna usein vuotava liitos
29.9. Kolumni Digi-palvelu pettää liian usein
29.9. Air Berlin puolittaa laivastonsa ja vähentää 1200 työpaikkaa
29.9. Digitoday Kaksi muutosta Whatsappiin – sormet selviävät vähemmällä klikkailulla
Asiakastieto

Yhteistyössä