Kirjaudu ▼
 

Kreikan vaalipäiväksi varmistui 17. kesäkuuta

REUTERS/Yannis Behrakis
Kreikan vaalipäiväksi varmistui 17. kesäkuuta
Kreikan uudeksi vaalipäiväksi varmistui 17. kesäkuuta. Samaan aikaan vasemmisto pönkittää kannatustaan.
16.5.2012 15:34 (päivitetty 17:45)
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Jo aiemmin päivällä kreikkalaislähteet, kuten Ta Nea -lehti ja uutistoimisto ANA, tiesivät kertoa, että Kreikan uudet parlamenttivaalit pidetään 17. kesäkuuta. Vaalipiävä varmistui jo tänään.

Uusiin vaaleihin ajauduttiin, kun  neuvottelut virkamieshallituksen muodostamiseksi epäonnistuivat tiistaina. Vaaleihin asti maata hallinnoi väliaikainen hallitus.

Kreikka ajautui poliittiseen kriisiin, kun keskustaoikeistolainen Uusi demokratia- ja keskustavasemmistolainen Pasok kärsivät tappioita 6. toukokuuta pidetyissä vaaleissa.

Uusi demokratia ja Pasok ovat sitoutuneet tukiohjelmiin, jotka Euroopan unioni (EU) ja Kansainvälinen valuuttarahasto (IMF) ovat laatineet. Sen sijaan vaaleissa edennyt vasemmistolainen Syriza on kritisoinut tukiohjelmia, vaikka se haluaakin pitää Kreikan eurossa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Athen News -lehden mukaan VRPC-yhtiön tekemä tuore mielipidetutkimus paljastaa, että Syriza saisi uusissa vaaleissa 20,3 prosentin kannatuksen, millä se nousisi suurimmaksi puolueeksi. Uusi demokratia joutuisi tyytymään 14,2 prosenttiin ja Pasok 10,9 prosenttiin.

Mielipidetutkimuksen haastattelut tehtiin 10-14. toukokuuta ja siihen osallistui yli 800 kreikkalaista.

16.5.2012 15:34 (päivitetty 17:45)
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (22)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Kaipa EU pidättäytyy tukien maksusta siihen saakka kunnes vaalisähläilyt selviää.
Anonyymi: mersumies 16.5.2012 15:59

Anonyymi
Tämä "kultainen sarastut" tulee voittamaan vaalit keskiluokan enemmistöllä. Veroja maksavan keskiluokan taloudellinen tilanne on huono ja valittajat vetävät kansantaloutta syvemmälle talousongelmiin. Yksistään mellakoista aiheutuneet kulut on satoja miljoonia euroja. Talousongelmat saavat ihmisten asenteet kovenemaan.
Anonyymi: Nimetön 16.5.2012 16:07

Anonyymi
Kreikan lehdistö on antanut Kreikan ja kreikkalaisten tilanteesta huonon kuvan ja tämä on huomattu maailmalla mm. rahoituksen kiristymisellä. Toimittajien pitäisi olla maltillisempi uutisoimaan Kreikan ja kreikkalaisten asioista, koska nämä asiat utisoidaan ulkomailla.
Anonyymi: silmatikku 16.5.2012 16:22

Anonyymi
Kreikan lehdistö on antanut Kreikan ja kreikkalaisten tilanteesta huonon kuvan ja tämä on huomattu maailmalla mm. rahoituksen kiristymisellä. Toimittajien pitäisi olla maltillisempi uutisoimaan Kreikan ja kreikkalaisten asioista, koska nämä asiat utisoidaan ulkomailla.


Eli siis siellä on asiat tosi hyvin? Ja pitää vähän valehdella hyvän asian puolesta?

Et ole hesarilla töissä? Toimittaja kenties?
Anonyymi: patu 16.5.2012 16:22

Anonyymi
Kreikan lehdistö on antanut Kreikan ja kreikkalaisten tilanteesta huonon kuvan ja tämä on huomattu maailmalla mm. rahoituksen kiristymisellä. Toimittajien pitäisi olla maltillisempi uutisoimaan Kreikan ja kreikkalaisten asioista, koska nämä asiat utisoidaan ulkomailla.

Eli siis siellä on asiat tosi hyvin? Ja pitää vähän valehdella hyvän asian puolesta?

Et ole hesarilla töissä? Toimittaja kenties?


Saksa saa lainaa olemattomalla korolla ja Kreikka ei mitään. Saksan kansantalous perustuu 80 prosenttisesti palveluihin kuten Kreikan, mutta Kreikalta vaaditaan palvelujen leikkaamista rahan saamisen ehtona. Ei pidä mennä mustamaalamaan asuinmaata tai muuten kaikki romahtaa niskaan.
Anonyymi: sanoppa muuta 16.5.2012 16:30

Anonyymi
Lennän Kreetalle samana päivänä - pakkaan matkakirstuun ison ryhmysauvan jos tulee käsirysyä jo tuloaulan hallissa...
Anonyymi: xc 16.5.2012 16:42

Anonyymi
Syriza saa megajytkyn soinilaiseen tapaan ja se johtaa Kreikan ulos eurosta. Katainen ja Urpilainen selittelevät valtakunnanoikeudessa tekojaan. Suomen kansahan sanoi jo viime vaaleissa, kuinka Kreikkaan pitää suhtautua.
Anonyymi: Soinin laariin sataa 16.5.2012 16:42

Anonyymi
Kreikan lehdistö on antanut Kreikan ja kreikkalaisten tilanteesta huonon kuvan ja tämä on huomattu maailmalla mm. rahoituksen kiristymisellä. Toimittajien pitäisi olla maltillisempi uutisoimaan Kreikan ja kreikkalaisten asioista, koska nämä asiat utisoidaan ulkomailla.

Eli siis siellä on asiat tosi hyvin? Ja pitää vähän valehdella hyvän asian puolesta?

Et ole hesarilla töissä? Toimittaja kenties?

Saksa saa lainaa olemattomalla korolla ja Kreikka ei mitään. Saksan kansantalous perustuu 80 prosenttisesti palveluihin kuten Kreikan, mutta Kreikalta vaaditaan palvelujen leikkaamista rahan saamisen ehtona. Ei pidä mennä mustamaalamaan asuinmaata tai muuten kaikki romahtaa niskaan.


Ai, olen aina luullut että aika moni maailman tuhannesta suurimmasta teollisuusyrityksestä on saksassa ja toimii aina kun mahdollista saksassa.

Ne kun on sillein vähän hassusti isänmaallisia, vähän impivaaralaisia.

Mut nyt opinkin että saksalaiset vaan pesee toistensa paitoja. No, aina uutta jne...
Anonyymi: patu 16.5.2012 17:11

Anonyymi
Kreikan lehdistö on antanut Kreikan ja kreikkalaisten tilanteesta huonon kuvan ja tämä on huomattu maailmalla mm. rahoituksen kiristymisellä. Toimittajien pitäisi olla maltillisempi uutisoimaan Kreikan ja kreikkalaisten asioista, koska nämä asiat utisoidaan ulkomailla.

Eli siis siellä on asiat tosi hyvin? Ja pitää vähän valehdella hyvän asian puolesta?

Et ole hesarilla töissä? Toimittaja kenties?

Saksa saa lainaa olemattomalla korolla ja Kreikka ei mitään. Saksan kansantalous perustuu 80 prosenttisesti palveluihin kuten Kreikan, mutta Kreikalta vaaditaan palvelujen leikkaamista rahan saamisen ehtona. Ei pidä mennä mustamaalamaan asuinmaata tai muuten kaikki romahtaa niskaan.

Ai, olen aina luullut että aika moni maailman tuhannesta suurimmasta teollisuusyrityksestä on saksassa ja toimii aina kun mahdollista saksassa.

Ne kun on sillein vähän hassusti isänmaallisia, vähän impivaaralaisia.

Mut nyt opinkin että saksalaiset vaan pesee toistensa paitoja. No, aina uutta jne...


Luulo ei ole tiedon väärti.
Anonyymi: kaikkea ei voi tietä 16.5.2012 17:24

Anonyymi
Kreikalaisia on muuttamassa Suomeen !

Olisokohan paikallaan pitää "Eduskuntavaalit" myös Suomessa ??

Katainenkin voisi sitten paapoa kreikkalaisia Suomessa ei tarvitsisi mennä merta etemmäksi kalaan !
Anonyymi: mustamies 16.5.2012 17:35
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

21:52 Wal-Mart vähentää johtajia Kiinassa
21:02 Lähteet: Uberista tulossa yhtä arvokas kuin Hertzistä
20:35 Persianlahden maat sopuun öljyntuotannosta, Venäjä ei leikkaa
20:17 Elisan käyttäjien piina kestää myöhään yöhön
19:50 Digitoday Näinkö Facebook näkee kasvomme?
19:13 Ennuste: Rakentaminen kasvaa ensi vuonna Suomessa
19:02 Käyttämättömillä mausteilla on valtava hintalappu
18:48 Entä jos Nokian johtaja "kaapataan"?
18:38 Ilta-Sanomat Elisan nettivian syy selvisi – ongelmat jatkuvat edelleen
18:07 DNA:n roaming-liikenne palautui normaaliksi
17:52 Ikävä asuntouutinen USA:sta: myynti kääntyi laskuun
17:21 Tietoturvafirma Nixun anti ylimerkittiin
17:01 Nyt se varmistui: Skagen myi koko Finnair-pottinsa
16:41 Näin kannabis vaikuttaa asuntokauppaan
16:26 USA:n työllisyystilanteesta saatiin yllättäviä tietoja
15:59 Luokittaja: Venäjä voi vajota taantumaan ensi vuonna
15:12 Talvivaaran suurimman velkojan toimitusjohtaja erosi
15:08 Pankki: Norjalaiset taisivat myydä ison palan Finnairia
15:08 Digitoday "Käyttämällä Facebookia 1.1. alkaen hyväksyt päivittyneet ehtomme" – mikä on toisin?
14:59 Pörssi loivassa nousussa, Finnair laskee
14:25 Merkel on umpikujassa Putinin kanssa
14:23 Perustulosta kenttäkoe? Tarvittaisiin 8000 alle keskituloista
14:16 Uutiskommentti Onko Fennovoiman kotimainen omistus vain 36,63 prosenttia?
13:38 Digitoday Näin selvität moniko mainostaja seuraa surffaamistasi – ja estät sen