Kirjaudu ▼
 

Yle: Urpilainen puolusti vakuussopimuksen salaamista välikysymyskeskustelussa

Lehtikuva
Yle: Urpilainen puolusti vakuussopimuksen salaamista välikysymyskeskustelussa
Valtiovarainministeri Jutta Urpilainen (sd) sanoi eduskunnan välikysymyskeskustelussa, että päätös Suomen ja Kreikan välisen vakuussopimuksen salaamisesta tehtiin valtiovarainministeriössä.
24.4.2012 19:22
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

– Päätöksen teki valtiovarainministeriön virkakunta virkavaltuuksiensa puitteissa Suomen lainsäädäntöä tulkiten, Jutta Urpilainen sanoi Ylen uutisten mukaan.

Hän perusteli päätöstä Suomen kansainvälisen luotettavuuden turvaamisella.

Vakuussopimuksen salaamispäätöksestä kysyttiin opposition välikysymyksessä, joka koski Suomen eurovastuiden kasvattamista. Välikysymys oli jo neljäs tänä vuonna.

Välikysymyksen ensimmäisen allekirjoittajan, perussuomalaisten kansanedustajan Pietari Jääskeläisen mielestä ainoa kestävä tie ulos kriisistä on, se että kriisimaat laittavat itse taloutensa uskottavalla tavalla kuntoon. Hän vaatiikin kriisiin ajautuneilta euromailta velkajärjestelyjä.

Ylen mukaan Urpilainen totesi hallituksen vastauksessa, että eduskunnan asema takauspäätöksissä on turvattu muita euromaita paremmin.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

– Esimerkiksi ERVV:n takauspäätösten käsittely edellyttää aina hallituksen tiedonantoa, jota seuraa äänestys, Urpilainen sanoi.

Eduskunta äänestää välikysymyksestä eli hallituksen luottamuksesta huomisen istunnon alussa kello 14.

24.4.2012 19:22
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (39)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Miksi Taloustoimittajat eivät IKINÄ kysy oikeusoppineilta mitään ?
Anonyymi: Eikö olisi jo aika ? 24.4.2012 19:32

Anonyymi
Ei ei en se minä ollut! En minä tehnyt päätöstä. Virkamiehet teki päätöksen!

Älkää minua syyttäkö, olen vain vastuunkantaja sekä valtionvarainministeri. Ei minulla ole tällaisiin asioihin mitään valtaa. Virkamiehet ne vaan teki nyt näin, olen pahoillani :( tai siis en ole pahoillani.

Syyttäkää anonyymiä virkamies ryhmää kabinetin takana! He ovat syyllisiä :(
Anonyymi: J. Urponainen 24.4.2012 19:33

Anonyymi
Otto-Ville Katainen, Hella Urpilainen ja Olli Bobrikov kuuluvat valtakunnanoikeuteen syytettyjen penkille valtiopetoksesta.
Anonyymi: Valtiopetos on vakav 24.4.2012 19:35

Anonyymi
Oksettavaa selkarangattomuutta ettei voi myontaa omaa heikkouttaan neuvottelupoydissa, siita tassa on vain kysymys. Lasku ylpeydesta lankeaa syyttomille veronmaksajille.
Anonyymi: Talonmies 24.4.2012 19:36

Anonyymi
Virkamiehet menee siis vaihtoon. Tai siis olisi jo pitänyt mennä.
Tais sitten valehtelevalle poliitikolle pitää tehdä jotakin. Potkut persuuksille ja siperiaan menolippu.
Anonyymi: Vaalit tulossa 24.4.2012 19:38

Anonyymi
Tässä avoin kirje Jutta "vakuudet" Urpilaiselle:

http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=5&id=2866

Jokainen tehköön omat päätöksensä ministerin rehellisyydestä
Anonyymi: jake 24.4.2012 19:39

Anonyymi
Miksi kataista ja urpilaista ei ministerilain perusteella syyteta maan petoksesta?

ovat toiminnallaan aiheuttaa tahallista ja huomattavaa taloudesta vahinkoa suomelle!

suomen lain mukaan ehdotonta vankeutta tulee 4-8 vuotta miksi ei ole vaadittu tuomioille?

On aika vaatia tuomiolle nykyinen hallitus!!!

historian kirja muistaa kysyiset henkilot jotka tuhosivat suomen hyvin voinnin!

Kansan edustajat on aika ajaa suomen etuja eika puolueiden!
Anonyymi: huolestunut kansalai 24.4.2012 19:40

Anonyymi
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/03/1506317/urpilainen-salaisesta-vakuussopimuksesta-kaikki-julkisuudessa-ei-valttamatta-totta

Meiltä salataan asioita ihan liikaa. Milloin tulee läpinäkyvyyttä politiikkaan?
Anonyymi: kalle 24.4.2012 19:42

Anonyymi
saahan sitä puolustautua eri asia auttaako se toisaalta ministeritasolla homma pitää olla "hanskassa" aika näyttää taas kerran paljonko tulee takkiin
Anonyymi: 100% 24.4.2012 19:54

Anonyymi
Jutta Urpilaisen järjestämät vakuudet:

"1.Jotta Suomi saa vakuudet, sen tulee maksaa osuutensa 1,4 miljardia euroa Euroopan pysyvässä vakuusrahastossa (ESM) yhdellä kerralla vuonna 2013.

2. Suomen saama korko lainalleen on alhaisempi kuin muilla mailla.

3. Siinä tapauksessa, että Suomen vakuudet realisoituvat, varat on jäädytetty siihensaakka kun väliaikaisen kriisirahaston ERVV:n laina-aika menee umpeen, eli [b]käytännössä 15 - 30 vuodeksi.

4. Vakuudet saavat olla maksimissaan 20 prosenttia lainatakauksen arvosta.?

Jos takaukset tulevat maksettavaksi Suomelle lähivuosina, tällöin Suomella on 1,4 miljardia vähemmän rahaa käytössään. Vakuuksien kautta (ehkä)saadaan takaisin 20 prosenttia menetetystä rahasta vasta aikaisintaan 15 vuoden päästä. Siitäkin varmaan riidellään. Näin vakuuksista ei ole hyötyä Kreikan romahtaessa esim. seuraavan viiden vuoden aikana. Miten tästä selvitään? Ottaako Suomi silloin lisää ulkomaan velkaa?

Kyllä pahasti näyttää siltä, että Urpilainen vaati nämä onnettomat vakuudet vain siksi, että hän pyrki säilyttämään kasvonsa äänestäjilleen.
Se oli epäedullinen sopimus veronmaksajien kustannuksella.[/b]
Anonyymi: Suomelle epäedullise 24.4.2012 19:54
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

10:31 Deutsche Bankin tulos romahti
10:14 Kuluttajat luottavat enemmän Suomen kuin omaan talouteensa
09:47 Sanoma teki reippaan tulosparannuksen – kiri etenkin Suomessa
09:22 Teollisuuden luottamus heikkeni hieman
09:10 Hillary Clintonin historiallinen ehdokkuus varmistui
08:29 HS: Hallitus haluaa yrityksille ison veroalen
07:55 Applen tulos heikkeni – puhelinmyynti yli odotusten
06:05 Turkkiin pääsee nyt halvalla – aurinkotuoleista ei tarvitse tapella
26.7. Digitoday Torrent-sivuston perustajalle 150 miljoonan euron taakka – onnitteli Hollywoodia
26.7. Kesko panostaa kymmeniä miljoonia kisaan maanteiden asiakkaista
26.7. Omistajilta vihreä valo: Frankfurtin ja Lontoon pörssit yhdistyvät
26.7. Belgialainen kone kerää huomiota – teki festariväen virtsasta tuhat litraa vettä, josta pantiin olutta
26.7. Anttila aloittaa tänään konkurssialen
26.7. Mitä maksaa ajomatka Helsingistä Turkuun? Uusi sovellus laskee autosi bensakulut ja päästöt
26.7. Yle: Fennovoima alkaa tutkia uutta ydinjätteiden loppusijoituspaikkaa
26.7. Digitoday Surface Pro 3:n akku ei kestä: Mitä tekee Microsoft?
26.7. Brexit lohkaisi brittien eläkevaroja – eläkeläiset tukivat EU-eroa
26.7. Mäkkärin hampurilaisia syötiin odotuksia vähemmän
26.7. Ylituotannon uhka painaa öljyä – hinta valahti kolmen kuukauden pohjiin
26.7. Huawein älypuhelinten myynti harppasi 25 %