Kirjaudu ▼
 

TS: Pekkarinen ei niele Urpilaisen tulkintaa

Lehtikuva
TS: Pekkarinen ei niele Urpilaisen tulkintaa
Keskustan puheenjohtajaksi pyrkivä kansanedustaja Mauri Pekkarinen ihmettelee valtiovarainministeri Jutta Urpilaisen (sd) lausuntoa, jonka mukaan Suomen teoreettiset kokonaisvastuut kriisirahastosta eivät nouse.
30.3.2012 20:44
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

 – Väite ei vastaa mitenkään sen päätöksen sisältöä, mistä kansainväliset tiedotusvälineet ovat kertoneet, Mauri Pekkarinen kommentoi. Asiasta kertoi Turun Sanomat.

Pekkarisen mielestä Jutta Urpilainen on selityksen velkaa.

– Kun kriisirahastojen yhteen laskettu katto nostetaan 800 miljardiin, Suomenkin vastuunkantolupaukset todella kasvavat merkittävästi, useilla miljardeilla euroilla. Samoin käy korkojen kohdalla, Pekkarinen sanoi.

Keskustan monivuotinen kansanedustaja ja entinen ministeri Mauri Pekkarinen ilmoitti aiemmin maaliskuussa lähtevänsä mukaan keskustan puheenjohtajakisaan.

∇ Mainos ∇
30.3.2012 20:44
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (101)


Anonyymi
Ei koske Suomea
Tämä on hyvä bisnes Suomelle
Muistakaa luku 1,9 miljardia
Suomesta lähtee rahaa vain jos saamme takuudet
Suomen vastuut eivät "merkittävästi" kasva
Anonyymi: FU 31.3.2012 10:45

Anonyymi
SDP ja Urpilainen ovat tehneet valehtelemisesta ja kansank*settamisesta taiteenlajin.

Hattua pitää nostaa. Toisaalta Vihreiden ja SDP:n äänestäjät ovat koko maan typerin kansanosa.
MIHIN JÄTIT KOKOOMUKSEN JA VASENMISTON ÄÄNESTÄJÄT ????
Anonyymi: HUH,HUH 31.3.2012 11:03

Anonyymi
SDP ja Urpilainen ovat tehneet valehtelemisesta ja kansank*settamisesta taiteenlajin.

Hattua pitää nostaa. Toisaalta Vihreiden ja SDP:n äänestäjät ovat koko maan typerin kansanosa.
Täysin samaa mieltä
Anonyymi: VATUUT EI NOUSE? 31.3.2012 11:06

Anonyymi
Miksiköhän KATAISTA JA URPILAISTA ei aseteta valtakunnanoikeuteen valehtelusta? Vastaus: Koska oikeuslaitoksemme on läpimätä ! HYVÄVELI VERKOSTO TOIMII !
Anonyymi: Halle lujaa 31.3.2012 11:07

Anonyymi
Suomen vastuut on kohta sata miljardia tätä menoa
Anonyymi: MUTTA VASTUUT EI NOU 31.3.2012 11:10

Anonyymi
täydet vakuudet urpilainen emme ole hallituksessa jos niitä ei tule???????????????????
Anonyymi: rikkaan asialla sdp 31.3.2012 11:23

Anonyymi
Taas viedään pässiä narussa.

Suomalaiset antavat kaiken muille ja itse elävät köyhyydessä ja kurjuudessa.

Omat lapset ja vanhukset hylätään ja rahat annetaan koukkunokille ja perunanenille ympäri maailmaa

Ja suomen lammas ei tee mitään- jossain muualla olisi jo verinen sisällissota
Anonyymi: Bääääää 31.3.2012 11:25

Anonyymi
Copy-paste spede bongattu jälleen? Oot päässyt suljetulta kesälomille?

J."täydet vakkuudet" Urpilainen ja J."muistakaa luku 1,9 miljardia" Käteinen vaan kuvittelee että heillä on valtakirja jaella Suomen varoja ??

Eu-tuet ovat perustuslain vastaisia.
Summat ovat jättimäisiä ja siksi ne käyvät perustuslain ( budjettivallan ) ytimeen. Siksi ne ovat perustuslain vastaisia.
"Budgetary power is the crown jewel of parliament," said Di Fabi

spiegel.de/international/europe/0,1518,784442,00.html

Suomen Perustuslakivaliokunnan mietintö 25 ( PeVM 25/1994 ):

Tavallisella lailla ei voida säätää perusoikeuden ytimeen ulottuvaa rajoitusta.

Perustuslakivaliokunnan jäsenen mielipide:


tompackalen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/75920-euroopan-vakausmekanismit-%E2%80%93-miksi-l%C3%A4hte%C3%A4-mukaan-h%C3%A4vittyyn-taisteluun

Oikeusoppineen mielipide:
EU:n tukioperaatiot velkakriisin vuoksi ovat ristiriidassa perussopimuksen kanssa

Maastrichtin sopimukseen sisällytettiin nykyisen Euroopan unionin toiminnasta tehdyn sopimuksen (SEUT) 125 artikla, joka kieltää unionia ja jäsenvaltioita omaksumasta toisten jäsenmaiden velkaongelmia. Tämän no bailout -klausuulin tehtävänä oli sitoa unionin ja jäsenmaiden kädet, jottei kenellekään syntyisi kiusausta ajautua kriisiin ja heittäytyä muiden syliin.

oskarijuurikkala.wordpress.com/2011/03/23/eu-tukioperaatiot-velkakriisin-vuoksi-ovat-ristiriidassa-perussopimuksen-kanssa/
Anonyymi: Copy paste spede rul 31.3.2012 11:31

Anonyymi
" Voisi jo alkaa lopettamaan tuon pohjattoman rahankaatamisen maille jotka eivät hoida asioitansa. Suomi on kohta niin isoissa ongelmissa omien vastuidensa, velanmaksun, ja veronkiristysten kanssa, että taidan nostaa kytkintä ja muuttaa maasta. Kaikki vähänkin enemmän tienaavat ovat jo muuttaneet Sveitsiin tms. Täällä ex pressakin toteaa että ei ole kaikkien edun mukaista saada Suomesta yrittäjille käypästä valtiota. Törkeätä sanon minä yrittäjänä. Ilmeisesti ihannevaltio olisi sellainen että kaikki olisivat valtiolla töissä... Mutta kuka maksaisi sitten palkat?
tarkkailija"

Juuri näin- itse kyllästyin tekemään rahaa tälle idioottimaalle muutama vuosi sitten- pelkkää yritysvastaisuutta ja verojen kuppaamista.

Nyt vaan senverran töitä kun itse viitsii tehdä ja omaisuuden myyn pois vähitellen- ei kiinnosta rahoittaa julkistaloutta yhtään
Anonyymi: Verot ja julkistalou 31.3.2012 11:41

Anonyymi
Kataisen hallitukselle pitäisi tehdä klassinen CIA vallankaappaus. Tällä kertaa kuitenkin kun ase laskeutuu pääministerin ohimolle, niin kerrotaan ehtona että joko noudattaa Suomen perustuslakia ja lakkaa temppuilemasta meidän verorahoilla tai menettää sekä palkkionsa että henkensä. Jokunen henkirikos ei ole koskaan pahaksi, kun taistellaan demokratian ja vapaan maailman puolesta pahan valtakuntaa vastaan.
Anonyymi: collateral damage 31.3.2012 11:56
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

19:34 Tietoja kalastellaan rahalla – "Voisin myydä Apple-tunnukseni 20 000 eurolla"
19:19 Digitoday Rikkinäisiä Mac Pro -tietokoneita: Apple korjaa kaikessa hiljaisuudessa
18:43 Weidmann: EKP tarkastelee maaliskuussa inflaationäkymiä
17:51 Osakkeesta sulanut 40 % ja Saksan Schäuble vakuuttaa: Ei huolta Deutsche Bankista
17:39 Osakestrategi raivostui: Outotec-tappiot ylittävät nyt Talvivaara-tappiot
17:36 Digitoday Samsungin oikeusriidassa hämmentävä käänne: Häviäjästä tulikin voittaja
16:57 Maailmassa on 6200 miljardin edestä "ilmaista" lainaa
16:33 Digitoday Kuinka käy SpaceX:n raketille tällä kertaa? Jännitys tiivistyy taas
16:04 Helsingin pörssissä pakitetaan jo seitsemättä päivää
16:02 Sanoman Duinhoven: Kulujen tarkastelu jatkuu
15:42 Isku investoi 20 miljoonaa Lahteen, aikoo tuplata liikevaihtonsa
15:16 Sijoittaja, älä hötkyile – "Hyviä ostopaikkoja kylmähermoiselle"
15:02 Öljyn ylituotanto paisuu arvioituakin enemmän – "markkinat ovat jo täynnä"
14:47 Swedbankin toimitusjohtajalle potkut – johtajakautena osakekurssi nousi 1000 prosenttia
14:30 Uber meni Ranskassa lakkoon
14:10 Caruna järjesteli lainojansa uusiksi – lyhensi kohulainaa 150 miljoonalla
13:30 Areva-Siemens vaatii TVO:lta nyt 3,5 miljardia
13:07 Valmet haali tilauksia – tulos petti odotukset, osinko nousee
13:02 Pörssi romahti Japanissa – Nikkeillä suurin päiväpudotus 3 vuoteen
12:51 Outotecin osake edelleen 17 prosentin laskussa