Kirjaudu ▼
 

TS: Pekkarinen ei niele Urpilaisen tulkintaa

Lehtikuva
TS: Pekkarinen ei niele Urpilaisen tulkintaa
Keskustan puheenjohtajaksi pyrkivä kansanedustaja Mauri Pekkarinen ihmettelee valtiovarainministeri Jutta Urpilaisen (sd) lausuntoa, jonka mukaan Suomen teoreettiset kokonaisvastuut kriisirahastosta eivät nouse.
30.3.2012 20:44
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

 – Väite ei vastaa mitenkään sen päätöksen sisältöä, mistä kansainväliset tiedotusvälineet ovat kertoneet, Mauri Pekkarinen kommentoi. Asiasta kertoi Turun Sanomat.

Pekkarisen mielestä Jutta Urpilainen on selityksen velkaa.

– Kun kriisirahastojen yhteen laskettu katto nostetaan 800 miljardiin, Suomenkin vastuunkantolupaukset todella kasvavat merkittävästi, useilla miljardeilla euroilla. Samoin käy korkojen kohdalla, Pekkarinen sanoi.

Keskustan monivuotinen kansanedustaja ja entinen ministeri Mauri Pekkarinen ilmoitti aiemmin maaliskuussa lähtevänsä mukaan keskustan puheenjohtajakisaan.

∇ Mainos ∇
30.3.2012 20:44
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (101)


Anonyymi
Kerenski se leipoi tuiman taikinan.
Suolaksi hän aikoi pienen Suomen maan.
Ai, ai Kerenski, turha on sun toiveesi.
Suomi on jo vapaa maa ryssän vallasta.

Puolan maa on jauho, Viro hiivana,
Ukraina on sokeri, Liivi liemenä.
Aunus, Vepsä, Inkeri, Doni, Krimi, Kaukaasi,
kaardemummi, sapraimet, oikeet maustimet.

Taikina se paisui, kiehui, kohosi.
Kerenski se riehui, sotki hämmensi.
Vatkas hyvää taikinaa, harvoin sitä nähdä saa
suloista ja makeaa, niinkuin hunajaa.

Saksan koira jalo kaatoi taikinan,
hiivat suolat ahmi kitaansa mahtavaan.
Kokki itse karkasi , ulkomaille loikkasi.
Ai, ai Kerenski, turha toiveesi."

Sopivasti sanat muunneltuna sopisi hyvin EU:hun.
Anonyymi: x 31.3.2012 8:24

Anonyymi
Urpilainen nielee aina!
Anonyymi: jeppe 31.3.2012 8:41

Anonyymi
Mauri on mulle yhtä tyhjää kuin muutkin politiikot, mutta tää juthan sanoma että suomen vastuut ei kasva kun muuri nousee 500:sta 800:aan saa verenpaineen nousemaan huippuunsa, onko tää mahdollista että todellakin ollaan tämmösissä käsissä, tätä oon aina sanonnu mutta en oo sisimmässäni uskonu ihan kuitenkaan et ollaan näin hukassa, tää on uskomatonta, miten lonti voi väittää et vastuut ei kasva jos muuri kasvaa vitosesta kasiin, nyt ei meinaa löytää sanoja, anteeksi.
Anonyymi: Nimetön 31.3.2012 9:07

Anonyymi
Jutta puhuu ei totta (eduskunnan ja hallituksen jäseniä ei saa syyttää valehtelsta), ja vielä vastoin parempaa tietoa.Jutta lulee pääsevänsä tästä kuin koira veräjästä - toisin tulee käymään.


TIETOVAJETTA PUKKAA JUTALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonyymi: Valehtelijoiden klub 31.3.2012 9:28

Anonyymi
Nautitaan nyt vaan tästä kriisipuurokakkusesta joka on meitä varten leivottu. Tämä on sellainen kakkunen josta karppaajakin voi turvallisesti nauttia.
Anonyymi: nämä "hiilarit& 31.3.2012 9:56

Anonyymi
Joku ilkeää vielä kysellä sitä, että riittääkö 800 miljardia. Tyhmiä kysymyksiä.

EI MITÄÄN EURORYHMÄN TUKIPAKETEISTA OLE MITOITETTU SEN MUKAAN, ETTÄ SE RIITTÄISI. EIKÄ MIKÄÄN NIISTÄ OLE RIITTÄNYTKÄÄN. JOKAINEN PAKETTI ON MITOITETTU SEN MUKAAN, PALJONKO VERONMAKSAJILTA ON MISSÄKIN TILANTEESSA OLLUT MAHDOLLISTA KUPATA. NYT KATSOTTIIN 800 MILJARDIA SUMMAKSI, JONKA JOHTO USKOO KANSOJEN VIELÄ HYVÄKSYVÄN. PAKETIN LÄPIMENOMAHDOLLISUUS ON AIKOA KRITEERI, JOLLA PAKETIN KOKO PÄÄTETÄÄN.

Kohta alkaa taas kerronta siitä, mitä maailman taloudelle tapahtuu, jos ei kansainvälisiä pankkeja tueta uusilla tukiaisilla. Muutaman ajan kuluttua saadaan kansalliset päättäjät sopivaan mielentilaan, jossa ne ovat valmiita siirtämään merkittävästi lisää veronmaksajain rahaa ja vastuita "markkinoille". Sitten on taas tarkan mietinnän aika. Pitää päättää, mikä on tällä kertaa "riittävä määrä". Tarkoittaa sitä, että minkä verran kansalliset päättäjät uskaltavat luvata veronmaksajilta "markkinoille". Ja niin edespäin. Jos joku uskoo, että markkinat ovat johonkin summaan tyytyväisiä, he ovat tosi tyhmiä. Ei markkinataloudessa koskaan saada tarpeeksi. Kasvuhan on kaiken lähtökohta. Aina pitää kasvattaa mm tukisummia. Eikä sittenkään olla tyytyväisiä. Aina voi vaatia, että t8ukien olisi pitänyt kasvaa nopeammin.
Anonyymi: Puolueeton tarkkaili 31.3.2012 10:01

Anonyymi
Kukaan ei valehtele niin sujuvasti kuin Urpilainen joka on vaan rahan takia mukana politiikkassa.Fortumin kaksi kokusta a 15000euroa.
Anonyymi: Sosialistit aina sam 31.3.2012 10:22

Anonyymi
jurpilainen ei enää kiertele, vaan valehtelee suoraan
Anonyymi: Nimetön 31.3.2012 10:38

Anonyymi
Maurin on nyt vain nieltävä, koska Jutta on pomo.
Anonyymi: huutelija 31.3.2012 10:38

Anonyymi
Ketä kiinnostaa luuseri tupeen lausunnot. No, tie-
tenkin napurinsa sonnia.
Anonyymi: Voittaja tässä. 31.3.2012 10:42
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

14:09 Sipilän paketti innostaa – Lemminkäinen + 9 %
14:06 Osakeralli jatkuu Kiinassa: "Erittäin vahvat tunnelmat"
12:56 Espanjan hallituspuolueelle rökäletappio – pörssikurssit laskussa
12:28 150 hengen tilaisuus, 50:llä erityisdieetti – yrittäjiä kismittää
12:28 Scanfil karsii päällekkäisyyksiä ensisijaisesti Ruotsissa
12:15 Ay-väki saartoi Netflix-tekstittäjän Suomessa: "Historiallinen sopimus"
11:59 Näissä EU-maissa on isoimmat tuloerot – Suomi ohittaa naapurit
11:52 Digitoday Nokia Music muuttuu HTC-musiikiksi
11:11 Rupla vahvistui jo liikaakin – Venäjä voi ryhtyä toimiin
11:10 Pihlajalinnan listautumisanti alkoi
11:06 Ilmoitus [Ilmoitus] Laitteiden vuoropuhelu tuo asiakkaan lähemmäksi
10:21 "Liian alhainen korko ei herätä luottamusta tulevaan"
09:42 Saksa: Kreikan pitää täyttää sitoumuksensa
09:33 Scanfil ostaa ruotsalaisen Partnertechin
09:10 Finnairin uutuuskoneessa on yli tuhat 3D-tulostettua osaa
08:39 Digitoday 500 miljoonaa Android-puhelinta ei suostu hävittämään tietoja
08:15 Digitoday Ei niin nopeasti, Oculus: Varastit teknologiamme, nyt saat maksaa!
07:36 HS: Hallitusneuvottelijat sopivat kasvupaketista
06:01 Ongelmia nettikirppiksellä? Laki ei tule avuksesi
24.5. Osataan sitä Saksassakin – "Ei suuria palkankorotuksia"
24.5. Putinin uusin veto panee kansalaisjärjestöt ahtaalle
24.5. Kreikkalaisministeri: Maa ei pysty maksamaan IMF:lle
24.5. Ai että en omista edes ostamaani autoa?