Kirjaudu ▼
 

Britannia, Hollanti ja Ruotsi: EU:n budjettia ei pitäisi hyväksyä

REUTERS/Vincent Kessler
Britannia, Hollanti ja Ruotsi: EU:n budjettia ei pitäisi hyväksyä
Britannia, Hollanti ja Ruotsi ovat tänään äänestyksessä vastustaneet EU:n vuoden 2010 budjetin hyväksymistä. Syynä on virheiden suuri määrä, kirjoittaa Wall Street Journal.
21.2.2012 21:08
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Wall Street Journalin mukaan Britannian, Ruotsin ja Hollannin valtiovarainministerit sanoivat, että haastavat ajat tarkoittavat, että on yhä tärkeämpää, että jäsenvaltiot ylläpitävät samoja korkeita standardeja EU:n budjetissa, kuin mitä ne pitävät omissa valtiollisissa budjeteissaan.

Britannia, Ruotsi ja Hollanti äänestivät talousarvion allekirjoittamista vastaan, sillä virheprosentti oli 3,7 prosenttia. EU:n tilintarkastustuomioistuimen mukaan hyväksyttävä määrä olisi kaksi prosenttia.

Britannia oli erityisen huolissaan asiasta, sillä virheiden määrä EU:n budjettikirjanpidossa on vain kasvanut viime vuosien aikana. Vuonna 2009 virheitä oli 3,2 prosenttia.

Britannian, Ruotsin ja Hollannin vastustus jäänee symboliseksi, sillä muut maat ovat hyväksymässä vuoden 2010 EU:n budjetin.

∇ Mainos ∇
21.2.2012 21:08
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Kommentit (79)

Sivut:1 ... 6 7 8
EdellinenSeuraava

Anonyymi
HYVÄ RUOTSI! Whohou! Kyllä ne ketkä pitävät puolensa ja ovat oikeasti itsenäisiä, uskaltavat sanoa vastaan EU:lle.

Tämä tarkoittaa vain sitä, että Ruotsi on parempi maa kuin Suomi. Ja Ruotsissa osataan parempaa politiikkaa kuin Suomessa.


Ehkä myös matematiikkaa, kirjanpitoa ja tilintarkastustointa.
Mitenhän on Suomen valtion tilit ja tilintarkastus?
Taitaa olla veli veljensä vartijana? "Hyväveli"?
vesa 22.2.2012 11:28

Anonyymi
Burjetin eka määräys pitäisi ola että EU henkilökuntaa on supistettava vähintään 10 % joka vuosi seuraavan viiden vuoden ajan ja työt siirtää sitten sinnen jääville joille ehkä näin kertyy jopa pariksi tunniksi päivässä aherusta,
turha pois kulutamas 22.2.2012 12:05

Anonyymi
Budjetti vai tilinpäätös?
Maalaismummo 22.2.2012 12:10

Anonyymi
Ja täällä kaikki vain vikisevät miten huonosti Suomi hoitaa asioitaan tai miten huono koko EU on. Muuttakaa Ruotsiin, USAan tai minne hyvänsä missä kuvittelette asioiden olevan paremmin, mutta lopettakaa tuokoiranpentuvikinä.

Tämä on tavallaan totta. Vikinää ja valitusta riittää. Systeemi on kuitenkin mätä, joten valitus on aiheellista. Katso esimerkki Amerikasta niin ymmärrät mistä on kyse: newsmax.com/Newsfront/Aftershock-book-predicts-economic/2011/07/25/id/404782
Tuolta pitäisi löytyä selkeä video Amerikan velkatalouden ongelmista. Ei kosketa Euroopan yhdysvaltoja eli euromaita vai? Mietihän uudelleen. Tuomiopäivän profetiat voi ymmärtää toisinkin. Amerikkalainen tehokkuus toteutuu sittenkin Wall Streetin kautta! Yksinkertainen vertaus hra Eloppiin. Elop tuli Nokiaan, kertoi mitä Wall Street halusi sille tehtävän sekä toteutti mission. Ja tulokset ovat nyt nähtävissä ja vinkuna alkaa loppumaan. Aftershock-kirja ei ole vielä mainstream-taloutta. Mutta kirja kertoo sen miten WS näkee Amerikan ulospääsyn velkaongelmasta. Wall Streetillä kyllästytään jatkuvaan kitinään ja saamattomiin poliitikkoihin siinä vaiheessa kun valtion ongelmat ja jatkuva kitinä haittaa sen omaa toimintaa. Amerikkalaiseen avoimeen tapaan em kirja paljastaa Wall Streetin peliteorian ja varoittaa ellette tee näin niin kärsikää. Elop toimi hyvin samaan tapaan kertoi Nokian henkilökunnalle heti kättelyssä, että yli puolet Nokiasta suljetaan. Hyvin virtaviivaista toimintaa. WS määrää suunnan ja tahdin. Ihailtavaa tässä on se millä tehokkuudella mittakaavalla näitä hoidetaan. Ja amerikkalaiset eivät tunnetusti riskiä pelkää.
Europellejen toiminta lakkaa kyllä ihan samasta syystä kuin Amerikankin. Tuomiopäivän profetia toteutetaan kun muita vaihtoehtoja ei enää ole jäljellä! Euro devalvoidaan rajusti jos europellet sen sinne asti tekohengittävät velkarahalla! Ei nämä poliittiset päättäjät osaa tehdä oikeita ratkaisuja ajoissa ja kitinä jatkuu!
Tuomiopäivä tulee 22.2.2012 12:20

Anonyymi
Olisi pitänyt uskaltaa liittyä NATO:on ja jättää liittymättä euroon.Olisi tullut halvemmaksi.Ei Neuvostoliitto tai Venäjä ole uskaltanut hyökätä NATO-valtioon,liittolaisvaltioihinsa sensijaan kyllä.
Ryssänpelko on viisa 22.2.2012 12:23

Anonyymi
Budjetti tai tilinpäätös, mikä vuosi, mikä planeetta???Latinotouhua parhaimmillaan.
Ei se ole niin noko 22.2.2012 12:27

Anonyymi
Eiväthän jutta ja jyrki edes tiedä mistä puhutaan. Niillä on ihan sekaisin eeveeveeärrät, eeveeämmät, väliaikaiet ja pysyvät, tukipaketit ja takaukset kreikkaan, portugaliin ja irlantiin, vieläkö on joku eu-budjettikin hä? Mut ei se mitään, tottakai me hyväksytään ja osallistutaan. Eikä ku nimi paperiin, mitä näitä tutkimaan. Onko vielä jotain muuta mihin vois laittaa nimen? Suomi voittaa ja tienaa.
Näin se vaan on 22.2.2012 12:59

Anonyymi
Tyhmä kysymys. Onko eu:sta ollut suomelle mitään taloudellista hyötyä?

Vastaus: On ollut hyötyä ja paljon, etenkin vientiteollisuudelle. Ei tarvitse kovinkaan laajaa kyselyä tehdä vientiyrityksiin koskien EU:n aikaista historiaa vs. aikaa sitä ennen, niin saa kyllä ihan saman vastauksen jos täältä lukemalla ei oikein usko.

Kysyitkö Nokian salolaisilta vai ruotsalaisilta. Ruotsalaiset vasta EU:ssa ovat tienannetkiin. Halvan kruunun turvin tuotteita voidaan dumpata ympäri EU:ta.
Ruotsalainen halpa m 22.2.2012 20:01

Anonyymi
Onko ihan totta, että vuoden 2010 budjetti hyväksytään keväällä 2012? Tilinpäätös sitten 2020, vai??
Liisa Ihmemaasta 23.2.2012 10:19
Sivut:1 ... 6 7 8
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä