Kirjaudu ▼
 

Essayah SS:ssa: Mihin kansanedustajia enää tarvitaan?

Timo Poropudas
Essayah SS:ssa: Mihin kansanedustajia enää tarvitaan?
Presidenttiehdokas Sari Essayah (kd.) kyseenalaistaa Savon Sanomissa tarpeen kansanedustajiin, jos taloudellinen päätösvalta siirtyy uusien sopimusten myötä Brysseliin.
Taloussanomat
11.12.2011 10:21
129

Kristillisdemokraattien presidenttiehdokas, Euroopan parlamentin jäsen Sari Essayah kyseenalaistaa Suomen eduskunnan tarkoituksenmukaisuuden, jos päätösvalta siirretään Brysseliin. Essayah kommentoi asiaa Savon Sanomissa.

– Miksi äänestämme 200 kansanedustajaa Arkadianmäelle, jos heiltä on liukunut lainsäädäntövallasta 60–70 prosenttia Brysseliin ja jos viedään budjettivalta, joka tähän mennessä on ollut kaikkein tärkein, Essayah sanoi.

Kommentti on selkeää kritiikkiä tällä viikolla EU-huippukokouksessa neuvoteltua sopimusta kohtaan, jossa sopimusmaiden talousyhteistyötä tiivistetään ja budjettikuria siirretään Brysseliin.

Esimerkiksi ulkomaankauppa- ja eurooppaministeri Alexander Stubb kuvaili sopimusta eilen "askeleeksi kohti talousunionia", johon Suomi on periaattellisesti jo liittynyt.  

∇ Mainos ∇
Lisää Aiheesta
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (129)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 13
EdellinenSeuraava

Anonyymi
no toivon mukaan siellä on fiksumpaa porukkaa kuin täällä. Populisti metsureita..öhmmm näyttelijöitä, tai kehonrakentajia jne........ Sellasia kellä on oikea koulutus laskea raha asioita ja käsitellä asioita muutenkin kuin riitelemällä lähiöbaarityyliin kyllä kanda tietää... Joo o
kansanedustajista tu 11.12.2011 10:28

Anonyymi
Minä siirryin muuten jo vuosi sitten kannattamaan kristillisdemokraatteja.
He eivät ole Tuomiojan demareiden kaltaisia vässyköitä, eivätkä kokkareiden kaltaisia matikkaneroja..
:-) hihi.. 11.12.2011 10:31

Anonyymi
No näinhän se on! Pisteet Sarille.
Kaik män 11.12.2011 10:31

Anonyymi
Jep, alkaa olla YT- neuvottelujen aika eduskunnassa
alkuperäisasukas 11.12.2011 10:31

Anonyymi
hah mikä kansanedustajienvalta? Onko joskus ollut sellainenkin? Kyösti kakkonen sun muut rikkaat siakkeet on määränny jo vuosikymmenen kuinka peliä pelataan kulisseista. Että ihan turhaa tämä taas..
YSTÄVÄ 11.12.2011 10:32

Anonyymi
"- Miksi äänestämme 200 kansanedustajaa Arkadianmäelle, jos heiltä on liukunut lainsäädäntövallasta 60-70 prosenttia Brysseliin ja jos viedään budjettivalta, joka tähän mennessä on ollut kaikkein tärkein, Essayah sanoi".

Vastaus: Siksi että nämä 200 edustajaa saa nostaa kohtuullisen hyvää palkkaa hyvillä lisillä ja palkka tulee helpolla, kun mitään ei sen eteen tarvitse tehdä.

Erikseen ei myöskään tarvitse omaa kantaansa äänestystilanteessa päättää, kun puolue on jo siitä päättänyt omassa linjassansa. "Oman joukkueen tulee pelata samaan maaliin" niin kuin Arhinmäki sanoi. Tällä verukkeella voi kääntää kätevästi myös takkinsa ja leikkiä, että toimitaan todellisessa kansan demokratiassa, jossa kuunnellaan ja noudatetaan äänestäjän tahtoa.
jeah 11.12.2011 10:32

Anonyymi
Ddemokratia on kuollut, eläköön rahanvalta!
alkuperäisasukas 11.12.2011 10:33

Anonyymi
aivan totta.

ainoa hyvä asia mikä seuraisi olisi hyvät säästöt valtiolle. eduskuntatalokin voitaisiin vuokrata tai myydä ja sillä vähentää valtionvelkaa.

muutenkin maassa jossa demokratia ei toimi eduskunta on turha.
Nimetön 11.12.2011 10:33

Anonyymi
Sillä hetkellä kun liittovaltion poliisi/armeija alkaa partioida kaduilla ettei ketään uhkaa liittovaltion kansallistayhtenäisyyttä on aika paeta vuorille ja alkaa keräämään aseistusta kansanvallan palauttamiseksi. Piiripieni pyörii eikä historiasta ihmiskunta opi koskaan yhtään mitään nähtävästi.
SissiKenraali 11.12.2011 10:33

Anonyymi
Hyvä Sari! Olin jo menettänyt toivoni järjen olemassaoloon Suomen politiikassa. Mihin todella näitä leimasimia tarvitaan, ja vielä 200 kappaletta?

Vai onko sittenkin kyse valedemokratiasta?
Luovuttakaa tunarit 11.12.2011 10:36
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 13
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä