Kirjaudu ▼
 

Kyllönen HS:lle: Lapset linja-autoon ilmaiseksi

Lehtikuva
Kyllönen HS:lle: Lapset linja-autoon ilmaiseksi
Liikenneministeri Merja Kyllösen (vas.) mielestä alle 18-vuotiaiden pitäisi voida käyttää julkista liikennettä maksutta. Ministeri esittää mielipiteensä Helsingin Sanomissa.
Taloussanomat
13.11.2011 11:02
185

Kyllönen perustelee näkemystään henkilöautoilun liiallisella lisääntymisellä. Ongelma on hänen mukaansa pahin pääkaupunkiseudulla.

– Jos nykykehitys jatkuu, henkilöautojen määrä kasvaa pääkaupunkiseudulla kymmenessä vuodessa neljäkymmentä prosenttia. Minne sellainen määrä autoja täällä muka mahtuu? ministeri toteaa HS:lle.

Kyllönen haluaa saada lapset pois vanhempiensa kyydistä käyttämään julkista liikennettä ja kasvattaa näin vähemmän autoilevaa uutta sukupolvea.

Ministerin ulottaa ehdotuksensa koskemaan koko Suomea.

∇ Mainos ∇
Ihmiset Merja Kyllönen
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (185)


Anonyymi
Siitä vaan, mutta myös eläkeläisten pitäisi päästä matkaamaan ilmaiseksi. Tämä jo siitäkin syystä,että Kyllösenkin puolueen hallituksessa kannattamat tasaverot ovat vieneet monen eläkeläisen talouden täysin kuralle.Asuminenkin tasaverojen takia alkaa olla niin kallista,että omasta kämpästä on lähtö lähellä. Näitäkin asioita Kyllönen voisi kommentoida sieltä hallituksesta käsin.
Kyykytetyt 13.11.2011 12:11

Anonyymi
Jo kaksi naista ollut peräkanaan liikenneministereinä ja koko suomen julkinen liikenne on niin sekaisin kuin olla ja voi.
Voisiko jo saada miehen puikkoihin ja vielä sellaisen, jolla on edes ajokortti?



Älä viitsi olla lapsellinen tuon naisvihasi kanssa. Valitettava tosiasiahan on, että Eurostoliito ja sen mukanaan tuomat haitat, sekä moni muu talousprobleema on kyllä miespuolisten poliitikkojen aikaansaamaa.

Ei viitsi tehdä asioista sukupuolikysymyksiä, ok?
skeptikko akka 13.11.2011 12:11

Anonyymi
Helsinki=mrtro, ratikoita, linja-autoja 5 min välein , Peräkylä= Linja-auto kerran viikossa. Kumpi saa yhteiskunnalta enemmän?


Kyllä se Peräkylä saa euromääräisesti asukasta kohden yhteiskunnalta runsaasti enemmän. Helsinki maksaa nelinumeroisia lukuja nettona muualle - huolimatta valtionhallinnon toimipisteistä. Peräkylä saa yleensä talouteensa enemmän tulonsiirtoja valtiolta mitä itse kykenee keräämään veroja. Ja tämä on ihan faktaa, sekä alue- että kuntatalouden luotettavista luvuista nuo itsekukin voi käydä katsomassa, jos jaksaa/osaa.

Miksei sitten valtavat tulonsiirrot näy liikennepalveluissa? No, omassa Peräkylässäni rahat sössittiin mitä ihmeellisimpiin ja tuottamattomiin hankkeisiin. Peräkyläni ei viitsinyt laittaa lantin lanttia julkiseen liikenteeseen, kuten Helsinki tekee. Peräkyläläiset sitten itkivät, miksei "valtio" tuo heillekin metroa ja ratikoita...
Entinen peräkyläläin 13.11.2011 12:14

Anonyymi
Kerrotko meille, hyvä Merja, kuka tämänkin lystin maksaisi? Minä olen luullut että verovaroista alkaa kohta tehdä tiukkaa. Vai olenkohan erehtynyt?

Äläkä myöskään ole niin lapsellinen että tästäkään ideasta tulisi vain positiivista hyötyä. Tämähän johtaisi siihen, että nekin lapset jotka nyt kävelevät tai pyöräilevät ja saavat edes jotain liikuntaa, siirtyisivät ilmaiseen bussikyytiin. Sekös tässä on sinulla tavoitteena?
realisti 13.11.2011 12:17

Anonyymi
Mielestäni pointti tuossa Kyllösen jutussa on hyvä. Suomalaisyhteiskunnan kermapers**t on totutettu liian hyvälle, kun autolla saa nykyään tukkia joka paikkaan, suurin piirtein ajaa keskustassa ihmisten päältä.

Kyllä ihmisten pitäisi jaksaa muutama sata metriä päivässä kävelläkin. Jopa suomalaisten möhömahojen.

Ei tuon automäärän kasvun kanssa tule muuten loppua kuin opettamalla yksi sukupolvi käyttämään julkisia ja terveyttä edistäviä liikkumismuotoja kuten pyöräilyä ja kävelyä.
geysir 13.11.2011 12:18

Anonyymi
Ei viitsi tehdä asioista sukupuolikysymyksiä, ok?


Asiani ei ollut suoranaisesti sukupuolikysymys.

Vain toteamus että joukkoliikenne on näiden kahden naisen aikana mennyt merkittävästi huonompaan suuntaan.
Samoin se, että nyt liikenneministerinä on nainen, jolla ei ole edes ajokorttia.
Ei, En hyväksyisi edes miestä liikenneministeriksi jos sillä ei ole ajokorttia.

Ei siis ollut sukupuolesta kiinni vaikka niin halusitkin aikaisemman viestini ymmärtää.
Ja myönnän, että kirjoitukseni oli helposti niin myös ymmärrettävissä vaikka ei ollutkaan tarkoitus.
Silti mies olisi par 13.11.2011 12:24

Anonyymi
Kaikki on suunniteltu yksityisautoilun ehdoin. On aika kääntää kelkka.
Nimetön 13.11.2011 12:34

Anonyymi
Miksi puhutaan julkisesta liikenteestä? Linja-autoyhtiöthän ovat yksityisiä. Julkisista palveluistakaan on enää turha puhua, koska ne maksavat yhtä paljon kuin yksityiset.


Niin, mutta katso, kuka puhuu- eli ovat toistaiseksi yksityisiä, tavoitehan kunnon kommunistilla tietenkin on, että kaikki on valtion, jolloin kommunistit pääsisivät rahan ja vallan apajille
Nimetön 13.11.2011 12:36

Anonyymi
miten tää inhoo yksityis autoilua niin paöjon tai saati sit henkilöautoja.... Kaikkienko pitäis asua keskustassa ja kulkea linja-autoilla....
mä en voi aikataulul 13.11.2011 12:43

Anonyymi
Kommariministerit alkavat jo mudostua vitseiksi, on tämä varsinainen puppugeneraattori. Koska saamme ensimmäisen ehdotuksen, missä käsi ei olisi jonkun toisen taskussa.
ap 13.11.2011 12:50
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä