Kirjaudu ▼
 

Kyllönen HS:lle: Lapset linja-autoon ilmaiseksi

Lehtikuva
Kyllönen HS:lle: Lapset linja-autoon ilmaiseksi
Liikenneministeri Merja Kyllösen (vas.) mielestä alle 18-vuotiaiden pitäisi voida käyttää julkista liikennettä maksutta. Ministeri esittää mielipiteensä Helsingin Sanomissa.
13.11.2011 11:02
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kyllönen perustelee näkemystään henkilöautoilun liiallisella lisääntymisellä. Ongelma on hänen mukaansa pahin pääkaupunkiseudulla.

– Jos nykykehitys jatkuu, henkilöautojen määrä kasvaa pääkaupunkiseudulla kymmenessä vuodessa neljäkymmentä prosenttia. Minne sellainen määrä autoja täällä muka mahtuu? ministeri toteaa HS:lle.

Kyllönen haluaa saada lapset pois vanhempiensa kyydistä käyttämään julkista liikennettä ja kasvattaa näin vähemmän autoilevaa uutta sukupolvea.

Ministerin ulottaa ehdotuksensa koskemaan koko Suomea.

∇ Mainos ∇
13.11.2011 11:02
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Ihmiset Merja Kyllönen

Kommentit (185)


Anonyymi
Siitä vaan, mutta myös eläkeläisten pitäisi päästä matkaamaan ilmaiseksi. Tämä jo siitäkin syystä,että Kyllösenkin puolueen hallituksessa kannattamat tasaverot ovat vieneet monen eläkeläisen talouden täysin kuralle.Asuminenkin tasaverojen takia alkaa olla niin kallista,että omasta kämpästä on lähtö lähellä. Näitäkin asioita Kyllönen voisi kommentoida sieltä hallituksesta käsin.
Anonyymi: Kyykytetyt 13.11.2011 12:11

Anonyymi
Jo kaksi naista ollut peräkanaan liikenneministereinä ja koko suomen julkinen liikenne on niin sekaisin kuin olla ja voi.
Voisiko jo saada miehen puikkoihin ja vielä sellaisen, jolla on edes ajokortti?



Älä viitsi olla lapsellinen tuon naisvihasi kanssa. Valitettava tosiasiahan on, että Eurostoliito ja sen mukanaan tuomat haitat, sekä moni muu talousprobleema on kyllä miespuolisten poliitikkojen aikaansaamaa.

Ei viitsi tehdä asioista sukupuolikysymyksiä, ok?
Anonyymi: skeptikko akka 13.11.2011 12:11

Anonyymi
Helsinki=mrtro, ratikoita, linja-autoja 5 min välein , Peräkylä= Linja-auto kerran viikossa. Kumpi saa yhteiskunnalta enemmän?


Kyllä se Peräkylä saa euromääräisesti asukasta kohden yhteiskunnalta runsaasti enemmän. Helsinki maksaa nelinumeroisia lukuja nettona muualle - huolimatta valtionhallinnon toimipisteistä. Peräkylä saa yleensä talouteensa enemmän tulonsiirtoja valtiolta mitä itse kykenee keräämään veroja. Ja tämä on ihan faktaa, sekä alue- että kuntatalouden luotettavista luvuista nuo itsekukin voi käydä katsomassa, jos jaksaa/osaa.

Miksei sitten valtavat tulonsiirrot näy liikennepalveluissa? No, omassa Peräkylässäni rahat sössittiin mitä ihmeellisimpiin ja tuottamattomiin hankkeisiin. Peräkyläni ei viitsinyt laittaa lantin lanttia julkiseen liikenteeseen, kuten Helsinki tekee. Peräkyläläiset sitten itkivät, miksei "valtio" tuo heillekin metroa ja ratikoita...
Anonyymi: Entinen peräkyläläin 13.11.2011 12:14

Anonyymi
Kerrotko meille, hyvä Merja, kuka tämänkin lystin maksaisi? Minä olen luullut että verovaroista alkaa kohta tehdä tiukkaa. Vai olenkohan erehtynyt?

Äläkä myöskään ole niin lapsellinen että tästäkään ideasta tulisi vain positiivista hyötyä. Tämähän johtaisi siihen, että nekin lapset jotka nyt kävelevät tai pyöräilevät ja saavat edes jotain liikuntaa, siirtyisivät ilmaiseen bussikyytiin. Sekös tässä on sinulla tavoitteena?
Anonyymi: realisti 13.11.2011 12:17

Anonyymi
Mielestäni pointti tuossa Kyllösen jutussa on hyvä. Suomalaisyhteiskunnan kermapers**t on totutettu liian hyvälle, kun autolla saa nykyään tukkia joka paikkaan, suurin piirtein ajaa keskustassa ihmisten päältä.

Kyllä ihmisten pitäisi jaksaa muutama sata metriä päivässä kävelläkin. Jopa suomalaisten möhömahojen.

Ei tuon automäärän kasvun kanssa tule muuten loppua kuin opettamalla yksi sukupolvi käyttämään julkisia ja terveyttä edistäviä liikkumismuotoja kuten pyöräilyä ja kävelyä.
Anonyymi: geysir 13.11.2011 12:18

Anonyymi
Ei viitsi tehdä asioista sukupuolikysymyksiä, ok?


Asiani ei ollut suoranaisesti sukupuolikysymys.

Vain toteamus että joukkoliikenne on näiden kahden naisen aikana mennyt merkittävästi huonompaan suuntaan.
Samoin se, että nyt liikenneministerinä on nainen, jolla ei ole edes ajokorttia.
Ei, En hyväksyisi edes miestä liikenneministeriksi jos sillä ei ole ajokorttia.

Ei siis ollut sukupuolesta kiinni vaikka niin halusitkin aikaisemman viestini ymmärtää.
Ja myönnän, että kirjoitukseni oli helposti niin myös ymmärrettävissä vaikka ei ollutkaan tarkoitus.
Anonyymi: Silti mies olisi par 13.11.2011 12:24

Anonyymi
Kaikki on suunniteltu yksityisautoilun ehdoin. On aika kääntää kelkka.
Anonyymi: Nimetön 13.11.2011 12:34

Anonyymi
Miksi puhutaan julkisesta liikenteestä? Linja-autoyhtiöthän ovat yksityisiä. Julkisista palveluistakaan on enää turha puhua, koska ne maksavat yhtä paljon kuin yksityiset.


Niin, mutta katso, kuka puhuu- eli ovat toistaiseksi yksityisiä, tavoitehan kunnon kommunistilla tietenkin on, että kaikki on valtion, jolloin kommunistit pääsisivät rahan ja vallan apajille
Anonyymi: Nimetön 13.11.2011 12:36

Anonyymi
miten tää inhoo yksityis autoilua niin paöjon tai saati sit henkilöautoja.... Kaikkienko pitäis asua keskustassa ja kulkea linja-autoilla....
Anonyymi: mä en voi aikataulul 13.11.2011 12:43

Anonyymi
Kommariministerit alkavat jo mudostua vitseiksi, on tämä varsinainen puppugeneraattori. Koska saamme ensimmäisen ehdotuksen, missä käsi ei olisi jonkun toisen taskussa.
Anonyymi: ap 13.11.2011 12:50
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

16:09 Maailman rikkaimmat teollisuusmaat patistavat Britanniaa aloittamaan Brexit-neuvottelut
15:43 8 ominaisuutta, jotka yhdistävät poikkeuksellisen älykkäitä – kuulutko joukkoon?
14:39 Saksalaislehti: Audilta kolme sähköautoa 2020 mennessä
14:17 G20-maat yhtenäisinä: Valtioiden tuki pahentanut teräksen ylituotantoa
13:11 BOJ:n Kuroda: Helikopterirahaa ei tule
12:01 Mökistä vakituinen asunto? Hallitus haluaa vauhdittaa
11:06 Öljyalalla jaetaan potkuja – "Menossa viides, kuudes, seitsemäs leikkauskierros"
10:03 Sairaiden lasten ilahduttaminen pokémoneilla houkuttaa – mutta ei kannata
09:46 Airbnb kaipaa neuvoja – entisistä pormestareista majoituspalvelun "lähettiläitä"
08:56 Ilta-Sanomat Näin Münchenin ammuskelu eteni: Täysi paniikki ja sekasorto – ampuja tulitti myös lapsia, 10 ihmistä kuoli
07:15 Näkökulma Kuka meni kiinalaisille – robotit eivät kiinnostaneet Euroopassa
06:01 Tiemaksuista muhevat riidat – "Isoisän isoisä katsoi naapurin emäntää sillä silmällä"
22.7. Digitoday Apple Watchin myynti yli puolittui
22.7. Duunari hallitukseen? Yritys voi tehdä rahaa
22.7. Varakkaat ovat vähemmän halukkaita pienentämään ruokajätteen määrää
22.7. Lähteet: Verizon lähellä sopimusta Yahoosta
22.7. Oleellinen osa puuttui – talousvaikeuksien riivaamasta maasta ei enää saa Big Maceja
22.7. Pohjoismaiset pankit yllättivät tuloksillaan
22.7. IMF:n Lagarde hävisi väännön – määrättiin oikeuden eteen
22.7. Pankki vai luotto? Anttila osoitti, että maksutavalla on väliä
22.7. Digitoday F-Secure neuvotteli alas kiristysohjelmien lunnaita – jopa yli tuhannella eurolla
22.7. Säästöillä kohentunut Konecranes vauhdittaa pörssiä
22.7. Digitoday Facebookin nettiyhteys lähti lentoon: "Vaikeita ongelmia ratkaistavana"
22.7. Suomalaismepit vaativat EU:lta 100 miljoonan tukea Venäjän vastapakotteista kärsineille maitotuottajille
22.7. Digitoday Happamia, sanoi Firefox Flash-sivuista
22.7. Suomesta löytyi alkuvuonna 703 väärää euroseteliä – näin tunnistat väärennöksen
22.7. Digitoday Snowden suunnittelee iPhonelle tietovuodon paljastavaa lisälaitetta
22.7. Huhtamäki osti yli puolet intialaisyhtiöstä
22.7. Teollisuuden ja palvelualojen kasvuvauhti hidastui hiukan euroalueella
22.7. Konecranes kiitää pörssissä – osake +17 %
Asiakastieto

Yhteistyössä