Kirjaudu ▼
 

Arhinmäki haluaa sukupuolikiintiöt pörssiyhtiöiden hallituksiin

Lehtikuva
Arhinmäki haluaa sukupuolikiintiöt pörssiyhtiöiden hallituksiin
Tasa-arvoasioista vastaava ministeri Paavo Arhinmäki ehdottaa sukupuolikiintiöitä pörssiyhtiöiden hallituksiin. Kiintiötavoite pitäisi hänen mukaansa kirjata hallituksen tasa-arvo-ohjelmaan.
22.9.2011 11:02
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Tasa-arvoasioista vastaava ministeri Paavo Arhinmäki (vas) haluaa sukupuolikiintiöt pörssiyhtiöiden hallituksiin, jos sukupuolten tasapuolinen edustus ei toteudu pörssiyhtiöissä vuoteen 2013 mennessä.

Arhinmäen mielestä kiintiötavoite pitäisi kirjata hallituksen tasa-arvo-ohjelmaan.

Kiintiöt tarkoittaisivat sitä, että hallituksissa pitäisi olla vähintään 40 prosenttia kumpaakin sukupuolta. Arhinmäki korosti, että lainsäädäntö ei ole tasa-arvoautomaatti.

– Kiintiöiden toimeenpanoa koskevat tutkimukset ovat osoittaneet, että kiintiölainsäädäntö ei automaattisesti johda tasa-arvon huomioon ottamiseen päätöksiä tehtäessä. Tasa-arvoinen päätöksenteko tarkoittaa myös sitä, että päätöksiä valmisteltaessa otetaan huomioon niiden vaikutukset naisiin ja miehiin, Arhinmäki sanoi tänään seminaarissa Helsingissä.

∇ Mainos ∇
22.9.2011 11:02
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (73)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 8
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Taas jälleen kerran taattua idioottimaisuutta neuvostoliittolaiselta (=epäsuomalaiselta) Arhinmäeltä !


Minä ehdotan sukupuolikiintiöitä metsureille, fyysikoille ja synnyttäjille.
Anonyymi: Nimetön 22.9.2011 11:10

Anonyymi
Mikset kaikkiin hallituksiin kuten taloyhtiöiden hallituksiin?
Anonyymi: Nimetön 22.9.2011 11:11

Anonyymi
Kiintiöt tarkoittaisivat sitä,että hallituksissa pitäisi olla vähintään 40%:ttia kumpaakin sukupuolta.
Keitä ne loput 20%:ttia sitten olisivat?
Vasureitako?
Anonyymi: Liero 22.9.2011 11:12

Anonyymi
Pitäisiköhän eduskuntaankin vaatia vähintään 40% älykyysosamäärältään yli 70 olevia ihmisiä!!

Kommarilla ei tunnetusti tuon idiootti rajan yli oo menny!!
Anonyymi: Masa 22.9.2011 11:12

Anonyymi
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että aloitetaas siitä että saadaan Kike Elomaa hallitukseen
Anonyymi: Nimetön 22.9.2011 11:13

Anonyymi
Ihan sama, koska Suomessa ei ole kohta pörssiyhtiötä, kun pörssi laitetaan kiinni vähäisen kiinnostuksen vuoksi.
Anonyymi: Jeps, jeps 22.9.2011 11:13

Anonyymi
Ja tämä kaveri syyttää perussuomalaisia populismista.
Anonyymi: Nimetön 22.9.2011 11:13

Anonyymi
Älä ala firmoja sotkea. Firmoista tulee rahaa ja muuta hyvää jota verotetaan suoraan ja palkkatulojen kautta.
Sotke vaan valtion sásioita
Anonyymi: Nimetön 22.9.2011 11:14

Anonyymi
Pörssiyhtiöissä pitäisi olla kiintiö seuraavasti: 1 alakoululainen, 1 yläkoululainen, 1 ammattikoululainen, 1 maisteri, 1 tummaihoinen, 1 kiinalainen, 1 japanilainen, 1 muslimi....
Anonyymi: yritykset menestyvät 22.9.2011 11:15

Anonyymi
Hölmölandiassa ei mitään uutta!
Anonyymi: Hölmöä 22.9.2011 11:15
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 8
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä