Kirjaudu ▼
 

Nyt on selvitetty – tässä on paras paikka lentokoneessa

Roni Rekomaa
Nyt on selvitetty – tässä on paras paikka lentokoneessa
Uusi tutkimus väittää selvittäneensä, mikä on paras istumapaikka missä tahansa tavallisessa lentokoneessa.
26.4.2012 10:54
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Tutkimuksen teki lentohintojen vertailusivusto ja oletus oli, että matkustajat suosivat ikkunapaikkoja lentokoneen etuosassa.

Yli tuhannelta lentomatkustajalta kysyttiin, missä päin konetta he haluaisivat istua ja suosivatko he ikkuna-, käytävä- vai keskipaikkoja.

Vastauksista sivusto laski, että suosituin istumapaikka normaalissa lentokoneessa on paikka 6A.

Tämä vahvistaa jo aikaisempien lentomatkustajien tyytyväisyyttä selvittäneiden tutkimusten tuloksia, joiden mukaan lentokoneen kuusi ensimmäistä riviä ovat suosituimpia. Niihin on helppo tulla ja niistä pääsee nopeasti ulos koneesta määränpäässä. Ne ovat etäisyydeltään myös optimaalisia, kun matkustaja yrittää välttää moottoreista tulevaa melua. 

∇ Mainos ∇
26.4.2012 10:54
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (34)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Siivellä paras paikka.
Anonyymi: siipi maassa 26.4.2012 11:01

Anonyymi
Siellä missä ovat lapset, siellä on paras paikka!
Anonyymi: Lapsetovatrikkaus 26.4.2012 11:02

Anonyymi
Parasta istua kahden lihavan keskellä
Anonyymi: tukeva teuvo 26.4.2012 11:04

Anonyymi
Paras paikka matkustamossa ei ole paras paikka lentokoneessa.
Anonyymi: Nimetön 26.4.2012 11:05

Anonyymi
Itse lennän aina ohjaamosta käsin.
Anonyymi: Göran 26.4.2012 11:06

Anonyymi
Nokia voisi siirtyä lentobusineksen puolelle tekemään floppeja ja syöksykierteitä.
Anonyymi: Flob out 26.4.2012 11:06

Anonyymi
Paras paikka on oma LAISKANLINNA eli ei astu lentokoneeseen lainkaan.
Anonyymi: Buhahhah 26.4.2012 11:08

Anonyymi
Vapaa pudotus?
Anonyymi: sen saa mitä tilaa. 26.4.2012 11:10

Anonyymi
Onpas turha uutinen. Paras paikka riippuu kovasti lentokoneen mallista, koosta ja matkustusluokista. Esimerkiksi mannertenvälisillä kaukolennoilla rivin 6 paikat ovat business-luokan paikkoja, joten kyllähän tuollaisissa varmasti mieluummin istuu kuin perällä turistiluokassa polvet suussa.

"Mahdollisimman kaukana moottorien melusta" vihjailee, että matkustajat ovat pääasiassa reissaneet DC-9 -perheellä ja sen perillisillä (MD-80/81/95, B717 jne.), jotka ovat peruskauraa lähinnä yhdysvaltain sisäisillä reiteillä. Sen sijaan esimerkiksi Finnairin, Norweigianin ja Ryanairin lyhyen matkan kalustossa moottorit ovat siivissä, joten meluun ei pahemmin vaikuta istuuko edessä vai takana.
Anonyymi: Emmää oo mikään juma 26.4.2012 11:11

Anonyymi
Koneen vessa on paras paikka.
Anonyymi: Kymppikerholainen 26.4.2012 11:29
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

07:01 Kolumni Tosi firma ei veroja maksa
06:01 Näinkö vaikeutuu firmojen verokikkailu? EU yrittää
11.2. Ollila: Ottakaa mallia 1990-luvun Nokiasta
11.2. Video Jorma Ollila: Näen kriisin päivän lähestyvän
11.2. Digitoday Apple saattaa rikkoa lakia Suomessa: "Pitäisi olla perusteltu syy"
11.2. Soros: Venäjä on ajautumassa ensi vuonna konkurssiin
11.2. Rapa roiskui pörsseissä: "Voi johtaa samanlaiseen kriisiin kuin vuonna 2008"
11.2. "Kemin biodieseltehtaassa kolme riskiä"
11.2. Digitoday Microsoft yhteistyöhön kymmenien Android-valmistajien kanssa
11.2. Lagarde ei saanut haastajia – jatkaa IMF:n johdossa
11.2. Kelan asumistuen saajia oli viime vuonna enemmän kuin koskaan
11.2. Uutiskommentti "Tyytymättömyys räjähtää" – Applen ohjelmistojen laatu romahtaa?
11.2. Alkot auki klo 21 asti? Näin reagoivat kauppiaat
11.2. Kullan vuosi +16 %: "Eivät keksi, minne muualle rahojaan panisivat"
11.2. Lidl pidentää viikonlopun aukioloaikoja
11.2. Yksi pankki uskoo konttoreihin – "Ei siksi, että siellä kävisi lisää asiakkaita"
11.2. Lehti: Asukas aiheutti sietämättömän hajun – harvinainen riita ratkesi hovioikeudessa
11.2. Sähköautovalmistaja Tesla lupaa kääntyä voitolliseksi – osake ponkaisi ylös
11.2. Digitoday "Oli odotettavissa, ettei Nokia kommentoi näkymiään"
11.2. S-ryhmä: Säästöt ja "halpuutus" tukivat tulosta
11.2. Helsingin pörssin laskuvauhti hieman tasoittunut
11.2. Pian Alko voi olla auki pidempään: "Kaupan kanssa samalle viivalle"
11.2. Indonesia avaa talouttaan ulkomaisille sijoittajille
11.2. Naton ex-johtaja varoittaa venäläisestä kaasusta – "Kyse ei ole vain hinnasta"
11.2. Suomi pohti uhkia: Kantaverkko kaatuu, kyberhyökkäys, taudit...
11.2. Analyytikko: Outokummun lupaamat säästöt tukevat osaketta
11.2. Nyt se tapahtui oikeasti: Suomi on velkaa yli 100 miljardia euroa
11.2. Ifo-kysely talousodotuksista: Suomi euroalueen hännillä
11.2. Digitoday Google taipumassa: Näin ihmisiä jätetään kohta hakutuloksista pois
11.2. Airbnb ja Uber aloittivat EU:n lobbauksen: Jakamistaloutta ei pidä rajoittaa
Asiakastieto

Yhteistyössä